43 949 11

Официално: 12-цилиндровите "аудита" си отиват

Актуалното A8 ще бъде последното Audi с 12-цилиндров двигател, става ясно от изказване на шефа на развойния отдел на германската компания Петер Мертенс в Женева. Под въпрос е и бъдещето на 10-цилиндровите мотори, използвани от марката, съобщава Car and Driver.

"Имаме си клиенти, които наистина държат на 12 цилиндъра. Това обаче ще последното приложение на този мотор при нас", казва Мертенс, който преди това бе шеф на развойната дейност във Volvo и окастри драстично броя на платформите и двигателите в гамата на шведите.

57-годишният мениджър, роден в Билефелд, Северен Рейн-Вестфалия, не крие, че е разтворил голямата ножица и във Volkswagen Group. Мертенс има задачата да освободи ресурс за постепенното преминаване към електромобили и да подготви гамата на производителя за новата програма за намаляване на разхода и вредните емисии WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure).

Това не вещае нищо добро и за 10-цилиндровия R8, който споделя 5.2-литровия двигател на Lamborghini Huracán. Той ще отстъпи място на V6 с два турбокомпресора още преди могъщият W12 да остане на въоръжение само в Bentley.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 незнайко

    7 14 Отговор
    Дванадесет цилиндъра, десет цилиндъра, осем цилиндъра и нито един ВАНКЕЛ !!! Явно залагат на утъпканата пътека !!! Само японците са тези които могат и го правят, както са се заели и в последно време !!! Сигурен съм, че ще го доработят докрай . Навремето самите германци произвеждаха двутактови двигатели с ресурс 60 000-70 000 км. за Вартбург и Трабант . Ванкела на японците е с по голям ресурс !!!

    Коментиран от #3, #8

  • 2 Никой

    13 7 Отговор
    Естествено 12 цилиндровите двигатели имат уникален характер и имидж, но по характеристики не са конкурентни на останалите конфигурации. А в свят, където все повече се гледа ефективност, екология и тегло, те са излишни. Всичките тези цилиндри и заглушаващи материали и изпускателни системи в днешните луксозни коли, и пак прост електрически двигател го бие по тишина и плавност.
  • 3 Bojinkata

    10 2 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    Незнайко, не си прав. Страшен фен съм на мазда и ванкелите, но ако задълбочиш познанията си, ще научиш много неща за това колко неефективен е този двигател. За пример ще ти дам огъня, който излиза като режеш РХ-8 да речем. Знаеш ли защо става така ? Защото двигателя не изгаря горивото добре и го изхвърля през ауспуха, тоест пари на вятъра а мощността се губи. Ванкела наново започна разработка в RX-vision та да видим какво са измислили и дали ще е по-вървежен от досегашните.

    Коментиран от #7

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 оня същия

    9 0 Отговор
    никой не си купува v12 щото е много по-мощен или с по-добри технически харакетеристики. Купува се първо за баланс и комфорт и второ за показност - както беше казал един популярен водещ на авто предаване "because V8s are for unwashed peasants"

    Коментиран от #10

  • 6 гост

    13 2 Отговор
    оня ден едно спря до мен, докато си пиех кафето с една дама, която преследвам от доста време...след 1 мин запали двигателя и потегли, а мацката ми говори нещо - викам й тихо, слушай - направо душевен оргазъм...ами не ме разбра:)))
  • 7 GGGG

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Bojinkata":

    Доколкото знам, за новия ванкелов двигател на мазда вижън, ще служи само и единствено да зарежда електромотора, на автомобила, който ще бъде нещо като хибрид.
  • 8 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    Хмм.. Ванкела мисля че е немска разработка :)
  • 9 wankel

    6 1 Отговор
    51ва година Felix Wankel!Естествено германец! Не само че не са ефективни тея двигатели ами и горят масло ама яко!За това германеца не се занимава повече а тях.Мир на праха на w12, има клипче в ютюб на А8 след 2004 та w12, слагат стотинка изправена на капака на двигателя и го пали и гаси без да падне стотинката.Уникат!
  • 10 Никой

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "оня същия":

    Както казах, целта на луксозните коли е тишина, плавност и висок въртящ момент през целия диапазон. От десетилетия се опитват да елиминират усещането на двг в кабината. Да не говорим, че липсата на голям двг дава повече място за пътници. На Ролс Ройс или Бентли повече ще подхожда електрически двигател.
  • 11 vasik atanasova

    0 0 Отговор
    щом изчезнат на пазара ще бъдат дефицитна стока и цените им ще се вдигнат 12 цилиндъра просто брутално нещо човек с много пари би и се наслаждавал и то много господин Марешки е умен мъж

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.