31 936 45

Зимни, по-зимни и най-зимни гуми

Тествахме най-новите продукти на Nokian на полигона "Белия ад"

Радослав Славчев

Ивало, Финландия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

В покрайнините на полярното финландско градче Ивало се намира един от най-големите и най-северни автомобилни полигони в света. Той се нарича White Hell (Белият ад) и там се правят голяма част от тестовете на автомобили. Именно там изпробвахме новите зимни гуми на марката Nokian. Финландският производител на гуми представи три типа гуми - за екстремна зима с шипове, за много студена зима и за т.нар. мека зима - такава, каквато е у нас и в Европа.

Гумите с шипове са забранени за употреба у нас, но в северните страни като Финландия и Русия, например са много използвани. Естествено, те се държат най-добре на лед. Вторият тип гуми Hakkapeliitta, които също са предназначени за северните страни са с много мек каучук и работят добре, но до температури на въздуха под 10 градуса, така че и те не са особено удачни за България и Европа.

Гумите за мека зима Nokian WR SUV 4 са най-новият продукт на Nokian и са идеални за зими като нашата. Тестовете на White Hell включваха управление на чист лед, управление на т.нар. грапав лед и управление на сняг и лед. Първите две упражнения дадоха предимство на "северните" гуми Hakkapeliitta, но на третото, новите Nokian WR D4 се справиха не по-лошо.

WR D4 и WR SUV 4 позволяват уверено ускорение, контрол на автомобила и предлагат отличен спирачен път. Сцеплението им е много добро независимо дали настилката е студен асфалт или сняг. На мокро и киша пък Nokian WR D4 се справят много по-добре от гумите за по-екстремна зима.

Новият продукт на Nokian - WR SUV 4 е предназначен специално за страните от Централна и Източна Европа. Гумите WR D4 са два типа - за леки автомобили и за SUV-та. Интересното е още, че това са първите зимни гуми в света, които покриват клас А за сцепление на мокри пътища. Финландските специалисти се похвалиха, че тези свръх резултати се дължат на специална технология на ламелите, наречена Nokian Block Optimized Siping, както и на новата каучукова смес Nokian Twin Trac Silica.

От Nokian са предвидили много широк диапазон от размери, като гумите WR D4 се предлагат с цолаж от 14 до 20, а скоростният им индекс е от Q (160 км/ч) до W (270 км/ч). Новият продукт за Централна Европа е наличен и в още няколко вариации - за спортни автомобили, за електромобили, за SUV-та, като някои от гумите са FlatRun - усилени. WR D4 гуми са разработени специално за мокър сняг и температури около 0 градуса по Целзий.

Те са със симетрична шарка, като блокчетата, отговарящи за сцеплението на сняг (Snow performance Blocks) са групирани по три. Допълнителните Deep Snow Booster блокчета играят роля за сцеплението на сняг, когато автомобилът се движи на път със завои и с по-висока скорост. Други "твърди блокчета" пък повишават сцеплението на сухо и мокро и като цяло дават на водача онова чувство на сигурност при управлението на колата, при което воланът не се чувства лек.

Друга любопитна част от шарката на WR D4 и WR SUV 4 е иновацията Slush Blower, която силно намалява риска от аквапланинг. И накрая трябва да споменем и за технологията Nokian Silent Sidewall, която филтрира звука и значително намалява вибрациите. Що се отнася до комфорт и ниво на шум, то гумите WR са много близко до летните. В централната част на протектора се намира патентования от Nokian индикатор DSI, който показва кога гумите подлежат на смяна. От Nokian препоръчват минимална дълбочина на грайфера 4 мм. По-голямо износване вече е опасно за експлоатация.

Новите Nokian WR SUV 4 са специално проектирани за европейските шофьорите на SUV автомобили и подсигуряват отлично представяне на сняг, киша и силен дъжд. Независимо дали шофирате на магистрала, в натоварен градски трафик или на някой планински път, усещането при управление е предсказуемо и контролирано на хлъзгавите и необезопасени пътища.

Технологията на Nokian Tyres Climate Grip Concept пък "овладява" внезапните промени в пътните условията и осигурява безопасно придвижване през зимата. В заключение можем да кажем, че що се отнася до зимни гуми, то ако заложите на Nokian WR D4 или WR SUV 4, трябва да сте сигурни, че зимата няма да ви изненада.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Мартин
    Отговор
    1 11:42  25.03.18
    Това са най-добрите зимни гуми.

    Коментиран от #3, #41

  • МаКаТа
    Отговор
    2 11:43  25.03.18
    Еваларка мобиле. Този полигон "белия ад" е емблематичен. Благородно завиждам за усещането да караш по това трасе.

    Коментиран от #9, #31

  • волен сидеров
    Отговор
    3 11:57  25.03.18

    До коментар #1 от "Мартин":

    Явно не си карал друга марка гуми и така категорично даваш мнение си пробвай първо и нещо друго -особено пък за сув

    Коментиран от #5

  • Хитрото
    Отговор
    4 12:12  25.03.18
    Простофобите са нереализирани русофили

    Коментиран от #15


  • Ивайло
    Отговор
    5 12:26  25.03.18

    До коментар #3 от "волен сидеров":

    Ти пък понеже си ги пробвал тези. Това е най-новия продукт на Нокиан и тепърва ще започне да се продава у нас. А иначе и според мен Нокиан са най-добрите зимни гуми. Карал съм доста различни марки, а живея в планински район с много сняг зимата.

    Коментиран от #14

  • hmhmhm
    Отговор
    6 12:32  25.03.18
    Според мен е по важно какви има в главата а не какви са гумите. Това е моето мнение и не ангажирам никой с него.
  • Ал Купоне
    Отговор
    7 12:54  25.03.18
    Какви зимни гуми ви гонят ? Пролет е !
  • Sliven
    Отговор
    8 13:01  25.03.18
    Аз преди 10 дена си докарах кола от Берлин,и първото което ми направи впечатление че е обута с Нокиан!! Значи германеца е по глупав от някои които дават негативно мнение за тази марка...! Тук винаги се намират умни ганьовци!!

    Коментиран от #18, #19

  • Северна България
    Отговор
    9 13:10  25.03.18

    До коментар #2 от "МаКаТа":

    Елате да покарате в североизточна България, да видите истински бял ад.. на този полигон и е36ците със зимни гуми дот 2006-та ще се движат :D
  • 😋😀😀
    Отговор
    10 13:21  25.03.18
    Гумите, които ще се предлагат на пазара същите като използваните в тестовете ли ще са? Или пак постарому.

    Коментиран от #30

  • 11 14:02  25.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Бат Мишо
    Отговор
    12 14:04  25.03.18
    и аз съм от североизтока капанския където извънземните и снегорините са едно животно-сички знаят че ги има АМА НИКОЙ НЕ ГИ Е ВИЖДАЛ та имам си едни гуми- северна звезда с пирони за дълбок сняг и лед ги обувам - забие ли в леда гоздея ТРЪГВАШ даже където 4х4 не тръгва. по различно се кара и спира с тях и без опит СА ОПАСНИ ЗА ЖИВОТА- буташ спирачки в завой -пироните коват в леда и си чао бамбина със салто с винт и половина- сиреч завива се като с верижно МТЛБ изскочи ли изведнъж сух асфалт пък сцеплението ти се свлича на около нула ПЕРФЕКТНИ СА ОБАЧЕ за точно подбрана обстановка която изобилства в нашия край дълбок сняг дебел лед и офроуд- и в кал са добри
  • Бат Мишо
    Отговор
    13 14:06  25.03.18
    ПС полигона им е жалък да додат на пътя Беловец- Ново село- Червена вода -Русе ЗИМЪСКА КЪТ НАВЕЕ с преспи 4 метра ДА ВИДЯТ БЕЛИЯ АД
  • 14 14:07  25.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ГОСТ
    Отговор
    15 14:11  25.03.18

    До коментар #4 от "Хитрото":

    напротив...реализирани са ако не 100...поне 80%
  • грешка
    Отговор
    16 14:13  25.03.18
    русофилите са и простофили...на 100%

    Коментиран от #17

  • 17 14:21  25.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Е пак ли
    Отговор
    18 14:25  25.03.18

    До коментар #8 от "Sliven":

    А ти Сливене не си ли разбрал ,че Германците ако им кажат да карат със презервативи вместо гуми ще го направят . Щото те не влагат никаква логика -те просто изпълняват нареждания. Имам над 10 годишен стаж със тях .
  • Sofia
    Отговор
    19 15:10  25.03.18

    До коментар #8 от "Sliven":

    То затова сигурно и са дали колата за продажба - никой не си продава хубавото.
  • Североизток
    Отговор
    20 15:11  25.03.18
    Карам с Nokian WR A3 Run Fat, асиметрични. Това е перфектна гума за киша, лед и сняг, какъвто е климатът на североизток.
  • Sliven
    Отговор
    21 15:17  25.03.18
    До коментар#18 За разлика от теб аз имам по големи надблюдения,и ще ти кажа това не са онези германци които знам от близкото минало!! Вярно,изпълнителни са спазват законите но за доста неща не са чак толкова стриктни! Смяна на поколенията...!

    Коментиран от #26

  • Townboy
    Отговор
    22 15:17  25.03.18
    В България нямаме зими за такива супер гуми които са във високия ценови клас. У нас вършат страхотна работа и бюджетните марки, стига да са нови(2-3 сезона).
  • шпайк гума
    Отговор
    23 15:19  25.03.18
    Ако нямаш мозък и каквато зимна гума да сложиш си поредния цървул на пътя
  • 24 15:20  25.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ВАГ
    Отговор
    25 15:29  25.03.18
    Абе караш ли Ауди куатро в снега ,гумите са без значение :))).
  • Е пак ли
    Отговор
    26 15:42  25.03.18

    До коментар #21 от "Sliven":

    Ок Сори бате не съм искал да те засегна лично.
  • Ощърбий
    Отговор
    27 17:04  25.03.18
    Аз признаам само убави гумени галоши с терлици отгоре! От туй по убава зимна гума нема!
  • 28 17:34  25.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Бочкооо
    Отговор
    29 17:43  25.03.18
    Трябва да ги направят и Боко-устойчиви. Т. Е. със способност да политат над траповете в асфалта
  • Malkiq gosho
    Отговор
    30 18:49  25.03.18

    До коментар #10 от "😋😀😀":

    Значи не съм само аз така мислещ ...
  • Гост и то просъ
    Отговор
    31 19:30  25.03.18

    До коментар #2 от "МаКаТа":

    Прав си шпайк.Ако нямаш в главата мозък никакви гуми не те оправят.
  • Путкин
    Отговор
    32 20:10  25.03.18
    Най хубавите гуми са Мишелин, пробвал съм всички скъпи марки и летни и зимни имам 17автомобила и 4 SUV, купувам само най скъпите с най висок индекс, едните много шумят други превъртат като дам повече газ като тръгвам, някои спират по бавно има и такива които возят много твърдо, нарочно не казвам за кои марки става въпрос, лично на мен Мишелин ми допадат най много, обикалям от Европа до Азия много и фактори като шум, спирачен път, икономия, сцепление, возия ми правят впечатление!
  • Cordiant
    Отговор
    33 20:46  25.03.18
    Карам със зимни гуми Cordiant , произведена в Русия . 9мм грайфер , е няма такава гума , тръгва много уверено , спира сигурно ,а за страничното усилие няма да коментирам . Много добре се държат и на заледени участъци , тествано по прохода Петрохан . Не умаловажавам Nokian , но и цената за предложеното качество трябва да има значение.
  • Top of the top
    Отговор
    34 20:52  25.03.18
    Ето това са топ 10 премиум марки: Michelin,Bridgestone,Continental,Dunlop,Goodyear,Nokian,Pirelli,Yokohama,Toyo,Hankook. И топ 10 гуми от среден клас: BFGoodrich,General,Falken,Firestone,Fulda,Kleber,Kumho,Uniroyal,Vredestein,Nexen. Някой,ако има нещо да добави.

    Коментиран от #35

  • ТОТТ
    Отговор
    35 20:54  25.03.18

    До коментар #34 от "Top of the top":

    Публикувано във факти.бг: Ето това са топ 10 премиум марки: Michelin,Bridgestone,Continental,Dunlop,Goodyear,Nokian,Pirelli,Yokohama, Toyo,Hankook. И топ 10 гуми от среден клас: BFGoodrich,General,Falken,Firestone,Fulda,Kleber,Kumho,Uniroyal,Vredestein, Nexen. Някой,ако има нещо да добави.
  • vasik atanasova
    Отговор
    36 21:36  25.03.18
    това са най добрите коли АУДИ
  • Plameni
    Отговор
    37 23:06  25.03.18
    Автомобилите в Германия не ги карат само германци.Имам лични наблюдения на качеството на NOKIAN wr d 4 закупени нови на чисто нов автомобил. Гумите се износват бързо (потвърдено и от AUTO BILD)на едната и се разпадна протектора Гумите са на три години под десет хиляди километра. Фирмата разполага със същия нов ав томобил с гуми Continental ts 860 по-тихи,с по -добра тракция Най-добрите зимни гуми според всички класации.NOKIAN бяха обявили клас А на спиране на мокро .Оказа се лъжа. От NOKIAN си признаха, че за тестовете са предлагали специално изработени гуми .Continental ts860 са с най- къс спирачен път на мокра настилка. NOKIAN Hakkapelitta 8 и Hakkapelitta 9 са избрани за най -добри гуми за скандинавските страни.Защо ли? Защото са с два пъти повече шипове.

    Коментиран от #43

  • Georgi Bogdanov
    Отговор
    38 23:20  25.03.18
    WR D4 модела е от 2015г. Вече три сезона съм с тях. Достатъчно сцепление във всякаква обстановка, но дават дефект - на по-твърд лед или настилка част от блокчетата се откъсват може би заради по меката каучукова смес! Това е от моя опит с Nokia WR D4.
  • onq s konq
    Отговор
    39 03:32  26.03.18
    На клипчетата се виждат идеално почистени трасета с максимум 2-3 см сняг,като едното е специализирано-ледено.Нас ни интересума БЪЛГАРСКАТА ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ,където снега не е 2-3,а 20-30/че и повече см,независимо че снегоринът бил минал..."наскоро".Та какво ще помогнат на колата всякакви гуми при 30см сняг,след като САМАТА КОЛА Е ЗНАЧИТЕЛНО ПО-НИСКА?Реалността у нас изисква при ИСТИНСКИ СНЯГ камионите да са с вериги,а колите - с макс висок клиринс,4Х4,и гуми със ШИПОВЕ или ВЕРИГИ...ако водачът наистина е решил да пристигне в т.Б.
  • Пича
    Отговор
    40 08:42  26.03.18
    Едно време като е имало само вида спорт и вида контакт коли 90% на задно и тежки зими все едно е спирал транспорта рекламни трикове за пари гуми та гуми
  • Kii
    Отговор
    41 10:09  26.03.18

    До коментар #1 от "Мартин":

    Аз бях решил за тази вече отминаваща зима да си взема Nokian WR D4, обаче се оказа, че тези, които се продават на нашия пазар се произвеждат в Русия и нямат нищо общо с качество на Финландското производство. Питах в няколко сервиза и се оказа за, че имат недоволни клиенти именно поради по-твърдите Руски гуми и по-лошо сцепление на сняг и лед от Финландските. Така, че на края се наложи да сложа Континентал.

  • Мани бегай
    Отговор
    42 15:17  26.03.18
    Малко закъсняха с този тест WR D4 с продават у нас вече 2 години. Явно продажбите не вървят и са решили да си направят реклама. Иначе гумети са добри, карам с WR D3 вече 2 зими и се държат отлично.
  • Язе
    Отговор
    43 19:58  26.03.18

    До коментар #37 от "Plameni":

    Този скандал беше преди да излезне WR D4 на пазара.Нали се сещаш,че да изтрият срама трябва да изкарат нещо"по така". И по темата:според опита ми до голяма степен зависи и от автомобила.Имам две коли и двете обути с Нокиан.Едната с WR D4 а другата с WR D3.Едната е с по-голямо ДВГ и съответно по-тежка предница.Е превърти гуми,изхвърли снега и мъка.Другата е по лека отпред и където съм тръгнал нито съм закъсвал,нито са ме бутали нищо.Качвал съм такъв планински път с лед,сняг,че дори лятото се чудя как съм минал без да закъсам.Това с гуми на 5-6 години.Тогава бяха Йокохама.Със сегашните Нокиан също нямам проблем.Според мен има значение и колата.Карал съм и Фиат Темпра с нови гуми Ханкуук и минавах навсякъде.

    Коментиран от #44

  • Plameni
    Отговор
    44 20:45  26.03.18

    До коментар #43 от "Язе":

    Съгласен съм, че теглото на автомобила има значение.,но в моя случай двата автомобила са едни и същи с еднакви двигатели. Турските Lassa не издържат на високо тегло назъбват се по края на протектора.
  • Москвич
    Отговор
    45 07:15  28.03.18
    Тези не струват ! По добри от видИнките нема !!! Нийде не съм закъсвал с тех

Напиши коментар:


Публикувай