14 Април, 2018 10:35 11 683 11

Най-големият влекач в света

  • nicolas-
  • tractomas-
  • влекач-
  • камион

Преди 26 години във френското градче Шан-сюр-Йон започва производството на свръхтежкия камион Tractomas. Построени са над 60 влекача от този тип, много от които са в активна експлоатация и до днес.

Книгата на рекордите "Гинес" определя Tractomas като най-големия влекач в света. Тази монументална машина с тегло 40 тона може да дърпа автовлак с маса 700 тона. Използва се за превоз на оборудване за електроцентрали, строителни компоненти с големи габарити и всякакви товари, с които обикновените камиони не могат да се справят.

Произвежда ги компанията Nicolas Industrie, специализирана в изработката на нестандартни прицепи за свръхтежки товари и армейска техника. Първите машини с името Tractomas се появяват през 70-те години на миналия век. Оборудвани са с кабини Berliet и американски агрегати - двигатели Cummins и трансмисии Clark.

Няколко Tractomas-а са поръчани от френската армия за превоз на танкове, един заминава за Англия, а след това настъпва дълга пауза до 1999 г. Тогава Китай поръчва два свръхтежки влекача със система за задвижване 8х8 и двигател MAN V12. "Капитанският мостик" с кабина от Renault Premium се извисява на 3 метра над пътя, а зад него има подсилен отсек с различни работни течности, периферни системи и радиатори.

През октомври 2005 г. обаче французите създават чудовище, което надминава всичко до този момент. Tractomas TR 10x10 D100 чупи всички предишни рекорди за мощност и маса на тегления товар. Камионът е поръчан от Rotran, транспортно поделение на южноафриканската енергийна корпорация Eskom, която се нуждае от баластен влекач за превоз на компоненти за атомни електроцентрали с тегло до 500 тона на разстояние от 300 до 4 000 км.

Tractomas TR 10x10 D100 има 12-цилиндров турбодизел Caterpillar 3412 E с работен обем 27 литра и мощност 671 кВт (912 к.с.) при 2 100 об/мин и въртящ момент 3 460 Нм при 1 400 об/мин. Автоматичната скоростна кутия Power-Shift 16 821 на американската компания Dana Spicer има осем предни предавки и четири задни.

Двата предни управляеми моста се доставят от немския производител Kessler и имат товароносимост 12.5 тона всеки. Задните са на същата компания и издържат натоварване по 25 тона.

Кабината отново е от Renault и предлага достатъчно комфорт дори на дълги маршрути. Зад нея са разположени два големи въздушни филтъра, а над задните мостове има допълнителни охладители. Гумите са Good Year Unisteel от серията 445/95R25 GP28. Влекачът е дълъг 12 620, широк 3 480 и висок 4 515 мм.

Камионът тежи 40 тона, а пълната му маса с баласта достига 71 тона. Може да работи в състава на автовлак с тегло 600 тона. Специално за него конструкторите на Nicolas проектират 11-осно ремарке.

Четирите произведени Tractomas-а с десет задвижващи колела ще превозват трансформатори с тегло 270 тона всеки за електроцентрали в Южна Африка. Дължината на автовлака, който френските шосейни локомотиви дърпат, е 124 метра, а пълната маса на композицията достига 700 тона.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Безмозъчна Ушанка

    51 33 Отговор
    Дрогари това не може да е вярно! Невъзможно е нещо толкова голямо и моштно да не е руско?

    Коментиран от #10

  • 2 mediator37

    25 28 Отговор
    Очевидно това е наложила се световна практика, защото виждаме същото като при руския Камаз. Всички основни възли и детайли не са френски. Но ... важното е, че французите обират лаврите и са крайния производител.

    Коментиран от #3, #11

  • 3 Гост

    29 25 Отговор

    До коментар #2 от "mediator37":

    Да ,ама защо няма нещо от великата руска инженерна мисъл в него? Нали са най великите инженери!
  • 4 dsadsa

    50 16 Отговор
    Само Русия и САЩ ли имате в главите?

    Коментиран от #6

  • 5 Бесен Язовец

    27 21 Отговор
    Въх, ся руссуфилити, ще ги фанат гърчове.
  • 6 Гост

    27 15 Отговор

    До коментар #4 от "dsadsa":

    Пълно е с безмозъчни тролове. Само като прочетеш първия коментар и ще те хване срам, колко безмозъчен може да е някой с българско гражданство!
  • 7 Бат Мишо

    6 18 Отговор
    сухоземен ,най толемия СУХОЗЕМЕН влекач
    в морето има влекачи с 16000 коня на 2 та мотора
    и с размери дето тоя изглежда като играчките на сина ми
    уточнявайте тес ДРЕБНИ ПОДРОБНОСТИ хораааааа
    те са най важното нещо в живота
    шианите ДРЕБНИ ПОДРОБНОСТИ
    за една сбъркана запетайка нали знаете че попогрешка е разстрелян човек вместо помилван
    НЕ най големия влекач
    а най големия СУХОЗЕМЕН влекач
  • 8 Бат Мишо

    4 15 Отговор
    ПС
    морски влекач дърпа 800 000 тона
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 B52

    4 14 Отговор

    До коментар #1 от "Безмозъчна Ушанка":

    Като ти гледам правописа, под каубойската ти шапка наистина няма мозък!
  • 11 Do mediator37

    21 2 Отговор

    До коментар #2 от "mediator37":

    Абе същи КамАз, направо изкопиран, само надписите и боята сменили гадните еврогейски соросоиди. Верно мозъчетта ви са гладки като джам!