3 451 18

Напечатаната кола продължава да удивлява

Радослав Славчев

Вече ви разказахме за малкото автомобилче, разработено от компаниите Polymaker и X Electric Vehicle. Основната му особеност е, че то е напечатано на 3D принтер и макар и странно, съвсем не е изключено именно такова да е автомобилното бъдеще.

Моделчето LSEV не представлява само по себе си страхотна иновация, защото подобни автомобили сме виждали и преди, но всички те са били концептуални. Сега в Пекин конструкторите на LSEV представиха почти готовата за серийно производство версия. Китайците уверяват, че тази кола ще бъде пусната в масово производство.

Само някои от детайлите, като гуми, стъкла, двигател са произведени по стандартните способи, а всичко останало е напечатано на 3D принтер от лека и здрава пластмаса. Характеристиките на LSEV не впечатляват кой знае с какво - 100 км автономен пробег, 70 км/ч максимална скорост и т.н., но не това е най-важното.

Всеки LSEV може да бъде напечатан за около три дни. Технологията за триизмерен печат е позволила на конструкторите да сведат броя на детайлите, от които се изработва електромобилът, до 40-60 вместо 2 000 в обикновена лека кола. А цената ще е €8 500.



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Kcaniba
    Отговор
    1 14:39  25.04.18
    Ватата още нямат сделана а братята китайци ги печатат на принтери! Жалка чебурашка история!

    Коментиран от #3

  • 2 14:47  25.04.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Vandall
    Отговор
    3 14:55  25.04.18

    До коментар #1 от "Kcaniba":

    Боже, колко мъка има по тоя свят, Боже!
  • слабо
    Отговор
    4 15:05  25.04.18
    С тази цена едва ли ще има много продажби. Характеристиките и са нелоши за градска количка, но искам да видя как се представя на краш тест. Електромотора е доста слаб или контролера е прекалено евтин, щом максималната скорост е 70км/ч. Все пак в Китай един скутер който кажи-речи върши същата работа едва ли струва и €500.

    Коментиран от #5


  • гост
    Отговор
    5 18:15  25.04.18

    До коментар #4 от "слабо":

    В Китай в момента във всички големи градове св регистрират САМО електромобили , което значи , че всяка произведена бройка се купува още преди да е произведена , даже се търси и внос !! А цената е не повече от една трета от цена на петролен автомобил в тоя клас след 10 годишна експлоатация !!

    Коментиран от #8

  • Гост
    Отговор
    6 18:30  25.04.18
    като изкарат и параметри на колата можем да си мислим до колко е изгодно. предпочитам автомобил с 2000 части но ако някой ме натресе да съм жив отколкото с 40 части но на оня свят. Ако покриват всички изисквания, 70км за градска кола може да се прежали, зависи вече и от пробега и крайната цена с която ще достигне до нас, както и тогавашната цена на електроенергията.

    Коментиран от #7

  • 3D print
    Отговор
    7 20:00  25.04.18

    До коментар #6 от "Гост":

    И каква е разликата дали пластмасовият ти калник е отпечатан на 3D принтер или е отлят в матрица? Според мен отпечатаният на принтер детайл може да бъде много по-здрав, защото няма технологични ограничения за формата и може да бъде оребрен много повече.
  • Зорлем
    Отговор
    8 07:02  26.04.18

    До коментар #5 от "гост":

    "В Китай в момента във всички големи градове св регистрират САМО електромобили..." Да ти кажа, дори и дедо ти Гьобелс би се изчервил от "фактите", които така старателно държиш да поднасяш на публиката...

    Коментиран от #9

  • Електрика
    Отговор
    9 08:47  26.04.18

    До коментар #8 от "Зорлем":

    Не знам Гьобелс за какво ще се черви, от фактът че китайското правителство иска да избегне обгазяването на гражданите си, но Химлер може да си умря от яд за постиженията които са постигнали китайците. Неговите шест милиона убити включително е газовите камери за цялата му кариера е нищо в сравнение със сегашните постижения на китайците, които сега искат да намалят. При сценарий без политика за климата до 2030 г. в Китай би имало над 2,3 милиона случая на преждевременна смърт годишно – свързани със замърсяването. При три, четири или пет процента годишно намаляване на емисиите, Китай може да избегне съответно 36 000, 94 000 и 160 000 преждевременни смъртни случая. Спестяванията, натрупани в резултат на редуцирането на съответните здравни грижи, се равняват на $138,4 млрд., $339,6 млрд. и $534,8 млрд., съответно. Какво лошо виждаш да намалят смъртните случаи и да спестят някой лев между другото като бонус?

    Коментиран от #10

  • Зорлем
    Отговор
    10 09:55  26.04.18

    До коментар #9 от "Електрика":

    Виждам лошо да се използват като аргументи "алтернативни факти", както вече е политически коректно да се наричат лъжите. Но, да се цитират и ПРОГНОЗНИ статистики като причина за дадено решение си е по същество страница от същия наръчник по манипулиране, тъй като такива прогнози не струват дори хартията, на която са напечатани, т.е имат тежест, колкото вчерашен вестник.

    Коментиран от #11

  • Електрика
    Отговор
    11 12:46  26.04.18

    До коментар #10 от "Зорлем":

    Прогнозите за това са прогнози, защото има голяма вероятност да не се сбъднат. Ще провериш ли една прогноза от началото на 2014 година. "Националната комисия за развитие и реформи в Китай е заявила намерението да се достигне целта от 70 GW, което е над три пъти повече в сравнение с онези 20 GW, регистрирани в края на 2013 г. " Дали са успели да изградят цели 50 гигавата само за това кратко време до края на 2017, при положение, че за всички години преди това са изградили само 20 гигавата? 2017 мина и може да провериш резултата! После пак си помисли когато става въпрос за Китай, дали ще продължаваш да ги подценяваш! С нетърпение очаквам коментара ти!

    Коментиран от #12

  • Зорлем
    Отговор
    12 13:27  26.04.18

    До коментар #11 от "Електрика":

    О, да, ей сега, отивам да проверявам данните на статистическата агенция на Китай. Трябва ли да ги засичам с данните и от северно-корейската статистика, или щом китайците казват, че нещо е бяло, значи наистина е така? То Евростат пишат измислици, пък какво остава за откровено партийни структури.

    Коментиран от #13

  • Електрика
    Отговор
    13 13:43  26.04.18

    До коментар #12 от "Зорлем":

    Да преувеличат, да преувеличават, колко да преувеличават? Сигурно и продажбите на автомобили и електромобили преувеличават? Затова всички автомобилни производители водени от лъжите им ходят да продават там и строят заводи. Абе поне ти вярваш ли си на това което пишеш? Тази цел която си бяха поставили за фотоволтаиците, я преизпълниха още в началото на 2016 година. Само през 2017 година са изградили 50 гигавата фотоволтаици. Точно толкова колкото бяха запланували за всичките четири години, а скептици като тебе казваха, че това е твърде амбициозна и невъзможна цел. Знаеш ли кое е по-интересното? Първоначално Това беше партийна цел, дори субсидирана. Сега е просто икономическа цел, защото това е най-евтината енергия. Напълно непланирано се затварят нови въглищни централи, просто защото не могат да издържат на ниските цени на пазара на енергия и фалират. Така ще стане и с електромобилите в момента в който цените се изравнят с ДВГ, да не говорим когато електромобилите станат по-евтини от ДВГ. Познай какво ще се случи с автомобилните производители, които не са готови да произвеждат електромобили и все още чакат да се случи чудо, мислейки че това е просто лош сън, който да им се размине?

    Коментиран от #14

  • Зорлем
    Отговор
    14 15:29  26.04.18

    До коментар #13 от "Електрика":

    Щом казваш, така е и така ще стане. Все пак "пише го в Интернет/Уикипедия" е новото "даваха го по новините", така че със сигурност си наясно в подробности какво се случва и ще се случва в китайската енергетика и промишленост. Отново обръщам особено внимание на думичката "ще". P.S. При 2млрд. сравнително платежоспособен кеч, няма начин да няма пазар, на каквото и да било, така че автопроизводителите щяха да се бутат да продават и без да четат статистики.

    Коментиран от #15, #17


  • Електрика
    Отговор
    15 15:59  26.04.18

    До коментар #14 от "Зорлем":

    Като те слуша някой, ще рече че си говорим за Северна Корея, а не за Китай! Имам няколко познати които са ходили в Китай, имам и търговски взаимоотношения с китайци. Ако на вторите според тебе не мога да се доверя, то познатите и роднините ми няма за какво да ме лъжат. Всичко което е писано, може лесно да се провери. Освен суперлативи за зелената енергия, не липсват и критики, защото си има и негативи. Заради големият бум на фотоволтаици и задължително преференциално изкупуване на, енергията им преди години, цените на тока за промишлеността бяха скочили. Плащаше се за енергия която не се употребява. Всичко това също беше по новините, което предполага, че няма кой знае каква манипулация на информацията. След това се построиха хиляди километри правотокови електропроводи, които решиха проблемът. Тези далекопроводи за милиарди също могат да се видят и не са измислени както твърдиш. Сега проблем са затварянето на въглищните централи и сигурността на мрежата когато няма вятър и слънце, но батериите и електромобилите ще решат и този проблем. Ти си вярвай че майка Русия, САЩ, Германия или там в който си вярваш са най-великите, а китайците са само тъпи имитатори. Вярвай си, не пречиш на никого! А най-хубавото е, че нито от твоите, нито от моите вярвания ще се промени нещо в света, така че дай да кажем по едно Наздраве и времето ще покаже Кой е бил най-близо с прогнозите си. ПП Като се замисля даже не разбрах в какво вярваш/не вярваш. Не вярваш,
  • Електрика
    Отговор
    16 16:00  26.04.18
    ПП Като се замисля даже не разбрах в какво вярваш/не вярваш. Не вярваш, че в Китай електромобилите ще имат 10% пазарен дял през 2019 и 12% през 2020? Не вярваш, че са изградили 50 гигавата фотоволтаици само през 2017 година? Не вярваш, че ще намалят замърсяването на въздуха в големите градове?

    Коментиран от #18

  • Антиелектрика
    Отговор
    17 17:05  26.04.18

    До коментар #14 от "Зорлем":

    До сега всички трябва да са разбрали, че това е цяла група зелени троладжии. Не се занимавай с това туморно тролско образувание. Просто няма никакъв шанс да се води конструктивен спор - та те са на заплата към зелените фашисти. Тях само камъните ще ги оправят. С новото поскъпване на тока, чашата на търпението на хората ще прелее и такива тролове, ще са първите обрали плодовете на хорската "любов".
  • Зорлем
    Отговор
    18 11:29  27.04.18

    До коментар #16 от "Електрика":

    Не вярвам на никой на хранилка, най-общо казано. Хеле пък държавна. Независимо от коя държава. Просто всички хора имат неприятния навик да ядат хляб и поради това са готови да кажат и напишат неща, които да са в полза на онзи, който им купува въпросния хляб, нищо, че може и да са пълни фантасмагории. Затова като стане дума за държавно стимулиране и субсидии и се изприщвам, тъй като техническите и всякакви други измерими аспекти потъват някъде надълбоко под всякакви политико-икономически интереси. А като се вземе предвид колко съм прост, ако някоя сметка не ми излиза на фундаментално ниво, т.е. аз да мога да я сметна или да е изгодна за мен, като индивидуален консуматор или потребител, изобщо няма шанс да повярвам, че като я направят в мащаб примерно 1:1000 и тогава вече всичко става "цветя и рози". Законите на математиката, електротехниката и термодинамиката са доста строги и за тях още няма измислени адвокати и счетоводители, за разлика от правните и финансовите закони. Та така, накратко - китайците, американците, руснаците, че и марсианците, могат да цитират каквито си искат цифри и числа, за каквото си искат. На никой от тях не вярвам и за миг дори.

Напиши коментар:


Публикувай