Клише е, че работата на професионалните шофьори на дълги разстояния е трудна, защото са на пътя по 300 дни в годината. В много отношения това е по-скоро начин на живот, отколкото работа, защото те не само работят на пътя, а буквално живеят там. Едва ли е изненада, че има недостиг на международни шофьори, въпреки заплатите от порядъка на 1800 – 2000 евро. Просто малко хора са склонни да подчинят ежедневието си на такъв режим, въпреки гъвкавостта и уединението, които подобна кариера им осигурява.
Както автомобилните производители, така и производителите на оборудване разбират, че въвеждането на нови технологии за модернизиране интериора на камионите е стъпката, която може да привлече нови шофьори и да задържи опитните. Различни инженерни решения за улесняване на шофиранетоотдавна са част от стандартното оборудване на почти всички нови модели тежки машини. Що се отнася до комфорта на шофьора, тук производителите правят истинска мини-революция в дизайна и технологиите.
На международното изложение за тежкотоварни автомобили TRUCK EXPO 2018, което ще се проведе от 7-ми до 9-ти юни на летище „Лесново“, ще видим най-новите модели камиони, автобуси и специализирани машини на DAF, FORD TRUCKS, ISUZU, MAN, MERCEDES-BENZ, OTOKAR, RENAULT TRUCKS, SCANIA, VOLVO TRUCKS.Разбирането как шофьорите използват интериора, оборудван с последните технологии и удобства, е от ключово значение за развитието на бъдещата среда за шофиране и… живеене.
В поредица от публикации ще Ви запознаем с най-впечатляващите машини, които ще бъдат показани на изложението. Започваме с един от флагманите в областта на комфорта – SCANIA, коятоще покаже просторна кабина с равен под, повече място за багаж, ергономичност, системи за свързаност и отличен обзор от мястото на водача за камионите от S-серията си (S 500, S 450 и S 650). Компанията все повече залага на поръчкови, вместо на стандартни решения, което ще видим в новата им R-серия и в гамата XТ.
Инженерите и дизайнерите в сектора вече искат да проучат и разберат всички различни ситуации и условия, в които работят превозните средства и техните водачи, за да създадат точно този камион, автобус или самосвал, който им е нужен. Такъв е и един от безспорните фаворити на TRUCK EXPO 2018 - функционалниятSCANIA R 450, който тази година спечели престижния 1000-точков сравнителен тест в Германия за камиони от горния среден клас.
TRUCK EXPO 2018ще се проведе от 7-ми до 9-ти юни на откритите изложбени площи на летище „Лесново“.За втора поредна година редом до тежкотоварните автомобили ще бъдат представени и лекотоварните машини на FORD, ISUZU, MITSUBISHI, PEUGEOT, VOLKSWAGEN, както и производителите на ремаркета и полуремаркета, сервизно оборудване, резервни части, гуми, масла, аксесоари и консумативи, финансови услуги, вериги бензиностанции, застрахователни компании. Изложението се организира от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Киро
Коментиран от #6
15:34 03.05.2018
2 СссереМ
15:34 03.05.2018
3 ЕееХ
15:59 03.05.2018
4 Логичен
Коментиран от #5
16:05 03.05.2018
5 Прав си колега
До коментар #4 от "Логичен":
Тая статийка явно е поръчкова от някоя от големите БГ фирми дето "незнайно защо" все са без шофьори.Това е възможно най-скапаната професия,която може да съществува на тоя свят,който не я е работил няма как да знае за какво иде реч,иначе от страни изглежда супер.Неволите да живееш в бутка за вестници са огромни,пък ако ще и от злато да е,живееш и дишаш под час и вечер сънуваш тахографи и регламент 561 макар,че с времето тия неща ти стават част от живота и спираш да ги мислеш.Работата е за скотове,хора без семейства и личен живот,хора,които не се трогват много от проблемите изброени от колегата по-горе.17:20 03.05.2018
6 Кобрата
До коментар #1 от "Киро":
БЯХА, сега марката е собственост на китайците от Geely - Джили.Още през 2010-та американците продадоха автомобилното подразделение на Volvo, на китайците, а миналата година китайците купиха и дял от подразделението на камионите. Това не са онези шведски Волва, каквито бяха преди години, сега качеството им е съвсем друго и на по-ниско ниво.
А и има много други камиони, които не отстъпват на Volvo.
- Mercedes, Scania, MAN, са също едни от най-добрите в света.
Но това няма значение, проблемът в случая е друг.
Камионите са си хубави, работодателите и ДАЙ-аджиите са скапани, специално в България, а и не само.
Фирмите си мислят, че като купят чисто нови камиони, независимо от коя марка, и на шофьорът ще му бъде РАЙ...да ама не.
Те като те карат да манипулираш тахографи, да бързаш и да се разправяш с всякакви откачалки, какво ще ти пука за новия камион който караш? То като цяло самите условия, които повечето фирми предлагат, са скапани. А и да не говорим, че сега с тези бежанци, дето се крият по ремаркетата e пълна каша... и после като те хванат, пак ти си виновен ако шофираш.
В цяла Европа има недостиг и особено много обичат да взимат български и румънски шофьори на работа, защото само те биха работили за 1 200 - 1 3000 евро на месец и да са доволни.
В другите държави, дори чистачите взимат повече, затова и няма желаещи.
Коментиран от #7, #45
18:17 03.05.2018
7 Киро
До коментар #6 от "Кобрата":
От много години съм в бизнеса с камиони,не мисля че тук има някой, който има по-добри познания за камионите.Камионите на мерцедес са пълни боклуци, след 300000 километра си ебават майката.Коментиран от #8, #9, #41
19:24 03.05.2018
8 Кобрата
До коментар #7 от "Киро":
Да, знам много добре познанията на форумните разбирачи, на какво ниво са. Аз мога да ти кажа, че разбирам и от атомни ракети, ама няма да ми повярваш, нали, същото е и с мен...19:30 03.05.2018
9 Кобрата
До коментар #7 от "Киро":
Между другото, не искам да водя спорове с никого, аз най-много си харесвам Scania-та, добри са и от към издръжливост и от към комфорт.А също и най-добре изглеждат като се тунинговат, направо стават уникални камионите. Само да не ги караш, да ги имаш и да ти ги карат е едно, а сам да ги караш е друго. Този занаят не е китка и всеки го знае, определено парите не могат да платят лишенията от останалите неща в тази професия.
Коментиран от #10
19:36 03.05.2018
10 Киро
До коментар #9 от "Кобрата":
Виж сега, ако става въпрос за комфорт scania са по-удобни за шофьорите.Но аз не гледам на моите шофьори да им е удобно, а да вършат повече работа.За определено време Волво ще стигне на определено място по-бързо от сканията, защото Волвото върви повече, по-мощно е по-леко и така нататък.Има много относителни неща за които малко хора знаят.Въпрос на избор, не карам никой да харесва Волво, но според мен те са най-добрите камиони.Коментиран от #11, #13, #37, #39
19:57 03.05.2018
11 Кобрата
До коментар #10 от "Киро":
Ето там е проблемът, че всички работодатели сте еднакви, гледате на вас да ви излиза сметката, пък на шофьора да му се е*ава майката, затова няма да има кой да ви работи. Лакомията обсебва и съсипва, но ковчег джобове няма и катафалки с ремаркета също.Аз отдавна съм се обедил, че сметка за друг да работя няма, направил съм си мой малък бизнес, да си вадя прехраната и да си издържам семейството и съм си добре, нито съм алчен за пари, нито бих отишъл да работя на някой като теб, който ще ми хвърля трохите и ще ми се подиграва. Ама хората като цяло вече взеха да се преориентират, мои стари приятели шофьори отдавна вече зарязаха тази скапана работа, дай Боже хората да го разберат, че не си струва и да спрат да я работят, пък вие тези камиони си ги карайте сами
Коментиран от #12
20:11 03.05.2018
12 Киро
До коментар #11 от "Кобрата":
Заплатата на моите шофьори е 2200 Евро, не карам никой да работи за мен, така че не виждам аз какво съм виновен.Коментиран от #14
20:16 03.05.2018
13 Кобрата
До коментар #10 от "Киро":
И какво значи, че даден камион върви по-бързо и повече?Така или иначе нормалната скорост за един камион е около 90, макс 100 км, ти за да караш по-бързо, трябва да манипулираш яко тахографите и да рискуваш шофьорът ти да заспи и да потроши камиона, а в най-лошият случай дори да убие някой невинен човек на пътя... Ама така е, като няма контрол. Тук го правите, ама иди го прави в Австрия например, ще ти спрат камиона от движение и такъв акт ще отнесеш, че свят ще ти се завие, за повторно нарушение и лиценза на фирмата ще ти отнемат и фалираш.
Коментиран от #20
20:17 03.05.2018
14 Кобрата
До коментар #12 от "Киро":
2 200 евро... Ако ще неброени да ги даваш, човек трябва да е ахмак да се хване, за какво ми са тези кървави пари, като аз и тук мога да си развивам някаква малка дейност и да си вадя 3 бона и да си спя вкъщи при семейството...Шофьорлъкът е най-неблагодарната работа в този живот, както викаше един познат - Да си шофьор е малко по-добре, отколкото да си клошар.
20:20 03.05.2018
15 Киро
Коментиран от #18
20:35 03.05.2018
16 Киро
20:45 03.05.2018
17 Смешници
Коментиран от #21, #22
20:54 03.05.2018
18 Кобрата
До коментар #15 от "Киро":
Ок, спорове няма да водя, не си струва. Просто държавата е виновна, че го позволява. Ако имахме закони като закони, които да се спазват и човешкият живот да имаше цена, щеше да е друго. Нямаше да можеш да го правиш това, за което си споменал. Но нали в България, човешкият живот струва точно 0-лева и всеки го е ударил на печалбарство, затова паметниците покрай пътя ще се увеличават с всеки изминал ден. Защото такива като теб, за пари и г..а си биха продали. И какво като вадиш половин милион? С тебе ли ще си ги носиш в гроба? Нито ти, нито наследниците ти ще бъдат вечни, за да слугуват на пари. Жалко, че си толкова ограничен.20:57 03.05.2018
19 Кобрата
20:58 03.05.2018
20 Дядо Тодор
До коментар #13 от "Кобрата":
ТИР-аджия от 1981(SO MAT)Русе, максималната скорост сега е 90км. Във Франция има мн камери по основните автобани, КЪДЕ ще караш със 100... ти шофьор ли си...?В момента съм на А 43,на Тотала след 7 изход,Франция.
Коментиран от #23, #24
21:01 03.05.2018
21 Киро
До коментар #17 от "Смешници":
В крайна сметка трябва да се яде, всеки си набавя парите по различен начин, аз съм избрал този, не е справедливо за останалите хора, но на мен ми е хубаво.Ако беше на моето място изобщо нямаше да се оплакваш.Ако не бях егоист, нагъл и комплексиран и арогантен никога нямаше да успея.21:01 03.05.2018
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Кобрата
До коментар #20 от "Дядо Тодор":
Шофьор съм, имам категории и съм работил, ама не съм толкова глупав, в днешно време да се занимавам с тази работа, шофьорлъка беше едно време, сега не е.А относно скоростта на движение, във Франция може да не става да се кара с повече, ама в Турция и в България става...
Слагат магнитите на тахографа да им отчита, че са в почивка и карат без да почиват и превишават скоростта. Карат и с радардетектори.
Не казвам, че е правилно, дори съм против тези неща и трябва да има як контрол, ама НЯМА. Именно от това печелят такива като този Киро дето сам си е написал, че гледа шофьорите му да въртят яко километри и той да кяри, а не да стоят и да си клатят краката по паркингите, а той да губи.
21:20 03.05.2018
24 Кобрата
До коментар #20 от "Дядо Тодор":
Лично аз миналото лято на магистрала Тракия настигнах два турски тира, които се движеха с по 110-120 километра в час. И какво от това, не е редно, ама на тези шофьори им е хвърлена командата, дадени са им магнитите и те нямат избор, ако откажат, си отиват вкъщи, а ако ги сбарат, фирмата плаща подкупи и глоби и всичко се оправя, в нашата мизерна държава, където всичко е позволено и затова мрем като кучета по пътищата.Коментиран от #25
21:24 03.05.2018
25 Киро
До коментар #24 от "Кобрата":
Вече няма тахографи, в западна Европа навсякъде е с дискове, които няма как да се манипулират с магнити.В Испания от три години е с дискове.Затова ако има надхвъелени часове има голоба и трябва шофьора да си направи почивката, след което ако доставката закъснее с един час за товар, за който трябва да платят 5000 Евро те плащат 1500, за закъснението, така че по-добре е да се даде подкуп.Коментиран от #27
21:36 03.05.2018
26 Смешници
До коментар #22 от "Кобрата":
А кой ще ти го докара ТОЗИ ЕЛЕКТРОМОБИЛ БЕ КОМПЛЕКС ТАКЪВ ?21:49 03.05.2018
27 Венци
До коментар #25 от "Киро":
За кви дискове бълнуваш бе. Има си тахографи с дигитални карти. И ти май ди пишеш колко да не заспиш.Коментиран от #28
21:52 03.05.2018
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Киро
До коментар #29 от "Венци":
Не комуникирам с бедняциКоментиран от #31
22:07 03.05.2018
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Венци
22:36 03.05.2018
34 Венци
До коментар #32 от "Киро":
Поне не крия какво бачкам и не си измислям като теб .22:41 03.05.2018
35 Киро
Коментиран от #40
22:43 03.05.2018
36 Петков
23:33 03.05.2018
37 Тодор Белоперкин
До коментар #10 от "Киро":
Ето един от така наречените работодатели не се стеснява да признае,че не го интересуват шофьорите.Всички камьони да ти останат на паркинга смотаняк.23:41 03.05.2018
38 Дидо
Коментиран от #43
00:22 04.05.2018
39 no name no face no number
До коментар #10 от "Киро":
Новият Даф ги къса. Иначе да прав е колегата, че новите Волва са по- ниско качество Преди ми беше любимият камион. Сега нямам любим мразя ги всички еднаквоКоментиран от #48
01:40 04.05.2018
40 Венци
До коментар #35 от "Киро":
Враца07:10 04.05.2018
41 Да да
До коментар #7 от "Киро":
Кой е този Мерцедес развалил се на 300 000! Може би лек автомобил! За мен лично Е6 на Мерцедес в най- просторната и удонба кабина! А на който му е трудна професия в която почивката е задължителна и не може без мама,да си седи вкъщи! Мойта жена и дете искат пари! На усмивки карат макс.2 дниКоментиран от #46, #47
07:32 04.05.2018
42 Нека стане като у братска Румъния .
13:18 04.05.2018
43 Driver
До коментар #38 от "Дидо":
Браво, много добре го каза.Така е, всеки сам е решил да се захване с тази професия. За съжаление повечето от нас се хващат за високата заплата и започват да работят като шофьори. След няколко месеца разбират, че има някои "трудности", които са забравили да отчетат. Тази работа не е за всеки.
13:54 04.05.2018
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Стоян
До коментар #6 от "Кобрата":
Значи ние разботидателите даваме ви хляб, камион, кокто ДОРИ ДА НЕ Е НОВ струва толкова колкото не сте виждали и накрая ОАК сме виновни, как става обясни ми моля те!17:43 04.05.2018
46 Стоян
До коментар #41 от "Да да":
МБ от 2013 насам е абсолютен боклук...може да е удобен, но не колкото Скания...но за качество слабо...17:45 04.05.2018
47 Стоян
До коментар #41 от "Да да":
МБ от 2013 насам е абсолютен боклук...може да е удобен, но не колкото Скания...но за качество слабо...17:45 04.05.2018
48 Стоян
До коментар #39 от "no name no face no number":
Скания и Ман са за сега камионите, ако искаш вярвай занимавам се с камиони от 18 години знам как седят нещата!Коментиран от #49
17:47 04.05.2018
49 Киро
До коментар #48 от "Стоян":
Неблагодарни хора са българите, те просто обичат да мразят, те не си харесват живота и гледат да си изкарат омразата на някой друг.Но за едно не си прав скания и ман не най-добрите камиони.Коментиран от #50, #51
18:43 04.05.2018
50 Стоян
До коментар #49 от "Киро":
Абсолютно вярно за 70% от тях...винаги има изключения и напоследък срещнах доста...19:13 04.05.2018
51 Стоян
До коментар #49 от "Киро":
Кире Скания и Ман са най добрите!!!19:14 04.05.2018
52 Стоян
Коментиран от #54
20:29 04.05.2018
53 Гост
21:47 04.05.2018
54 Киро
До коментар #52 от "Стоян":
Преди 12 години си отворих фирмата за транспорт и тогава си бях взел две Волва (Камиони), които до днес не са се счупили нито веднъж.Преди около 3 месеца купих 3 камиона скания, останах наистина доволен от него, но волвото винаги ще ми харесва повече.Ти от къде си?Коментиран от #55, #56
22:11 04.05.2018
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Стоян
До коментар #54 от "Киро":
Колко и какви камиони имаш...влекачи полуремаркета...?Коментиран от #57
01:50 06.05.2018
57 Киро
До коментар #56 от "Стоян":
47 влекачаКоментиран от #58
10:58 06.05.2018
58 Стоян
До коментар #57 от "Киро":
Кво11:17 06.05.2018
59 Станимир
Коментиран от #60
10:36 07.05.2018
60 Стоян
До коментар #59 от "Станимир":
Кво по точно искаш21:01 07.05.2018
61 Стоян
13:47 08.05.2018