2 014 2

Горивната ефективност пести пари

Радослав Славчев

Електрическите камиони и автономните превозни средства преминаха от сферата на научната фантастика към реалността. Но бензиновите и дизеловите двигатели съвсем не са готови да отстъпят. Напротив, инженерните екипи на автомобилните гиганти впрегнаха технологиите и иновациите в следващото поколение агрегати и нови трансмисии, създадени да изпълняват тежките изисквания към един товарен автомобил.

Например Volkswagen разработи специално за новия си Crafter 2.0 л TDI-двигател "EA 288 Nutz", който се предлага с три различни мощности: 102 кс, 140 кс или като BiTurbo-TDI със 177 кс. Това го прави ефективен както за кратки разстояния, така и за дълги пътувания. Двигателите са евро 6 и разполагат серийно със старт-стоп система, което намалява разхода на гориво с около 15%.

На изложението от 7-ми до 9-ти юни на летище Лесново ще видим Volkswagen Crafter 35 Kasten дълга база 2.0 TDI, чийто среден комбиниран разход е едва 8,9 л/100 км, т.е. този автомобил може да измине 842 км с едно зареждане на резервоара. Конструктивно двигателят му е вграден напречно под наклон с около 8 градуса напред и заема по-малка техническа дължина, за да отвори повече пространство за водача и товара.

С предно задвижване VW Crafter може да предложи товарен обем до 18,4 м3 при 3,0 до 4,0 т допустимо общо тегло и увеличен до 270° ъгъл на отваряне на задните врати за лесно товарене. Вижте как на TRUCK EXPO 2018 – от 7-ми до 9-ти юни на летище Лесново.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Хаха
    Отговор
    1 11:11  29.05.18
    Че той моя Транзит с 2.4 90 к.с. И евро 0 гори комбинирано 10л на 100, те ми хвалят последен модел WV с 9 л на 100
  • ПЛВ
    Отговор
    2 21:16  29.05.18
    Фирмения транзит 2.2 125коня със същите параметри гори 9 смесено. Какви са тези платени реклами последните седмици само тази марка ги прави.

Напиши коментар:


Публикувай