5 792 16

Без изненади в конкурса "Двигател на годината"

Георги Касабов

Победител в юбилейното 20-о издание на конкурса "Международен двигател на годината" за трети пореден път стана осемцилиндровият битурбомотор Ferrari F154 с обем 3.9 литра, който се монтира на Ferrari 488 и развива мощност между 670 и 720 к.с.

Инженерите от Маранело обаче триумфират и в категорията за нов двигател. В нея печели 6.5-литровият F140 GA V12 на суперкара Ferrari 812 Superfast. Той се класира на трето място в общото класиране.

Второ място сред новите агрегати заема модернизираният 4.4-литров V8 на BMW M5 (600 к.с.), а трето - трилитровият редови шестак Mercedes-Benz M256 с 48-волтов стартер-генератор (367 к.с.). В момента той се монтира само на CLS и S-Klasse, но скоро ще се появи под предния капак и на други щутгартски модели.

В останалите категории на тазгодишния конкурс цари скука - девет от единадесетте победители са същите като през 2017-а, като някои двигатели са абонирани за първите места в категориите си от няколко години. Раздвижване има само сред моторите с работен обем до 1.0 литър, при които печели Volkswagen 1.0 TSI, заел второ място миналата година след шесткратния победител Ford Ecoboost 1.0.

Резулатати в конкурса Engine of the Year 2018 Двигатели Точки Двигател на годината Ferrari V8 3.9 Biturbo* 486 Porsche 3.0 Biturbo 198 Ferrari V12 6.5 158 Най-добър нов двигател Ferrari V12 6.5 285 BMW M V8 4.4 Biturbo 216 Mercedes-Benz 3.0 Biturbo 48V ISG 190 Най-добър спортен двигател Ferrari V8 3.9 Biturbo* 476 Porsche 4.0 159 Ferrari V12 6.5 140 Най-добър екологичен двигател Tesla Model S/Model X/Model 3* 241 BMW 1.5 Turbo Hybrid 103 BMW i3 97 Най-добър електромотор Tesla Model S/Model X/Model 3* 408 BMW i3 281 Chevrolet Bolt 238 Най-добър двигател с обем до 1.0 литър Volkswagen 1.0 Turbo 283 Ford EcoBoost 1.0 Turbo* 267 BMW i3 (0.65 л) 127 Най-добър двигател с обем 1.0-1-4 литра PSA 1.2 Turbo* 295 Volkswagen 1.4 Turbo ACT 185 Volkswagen 1.4 Turbo 169 Най-добър двигател с обем 1.4-1.8 литра BMW 1.5 Turbo Hybrid* 223 BMW 1.5 Turbo 150 Volkswagen 1.5 Turbo Evo 148 Най-добър двигател с обем 1.8-2.0 литра Porsche 2.0 Turbo* 264 Mercedes-AMG 2.0 Тurbo 220 Honda 2.0 Turbo 180 Най-добър двигател с обем 2.0-2.5 литра Audi 2.5 TFSI* 470 Porsche 2.5 Turbo 352 Ford EcoBoost 2.3 Turbo 174 Най-добър двигател с обем 2.5-3.0 литра Porsche 3.0 Biturbo* 370 BMW M 3.0 Biturbo 185 Alfa Romeo V6 2.9 Biturbo 153 Най-добър двигател с обем 3.0-4.0 литра Ferrari V8 3.9 Biturbo* 560 Mercedes-AMG V8 4.0 Biturbo 244 Porsche 4.0 233 Най-добър двигател с обем над 4.0 литра Ferrari V12 6.5 346 Audi V10 5.2 238 BMW M V8 4.4 Biturbo 176 * Победители в Engine of the Year 2017



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Ььььььь
    Отговор
    1 11:10  06.06.18
    И все мотори на коли които масовият и редови човек неможе никога да си позволи. Резонно е да са първи-самият автомобил струва 1 мил.евро..Нека има класация за 15-20 годишни таралясници-по реална ще е..

    Коментиран от #4

  • Иии
    Отговор
    2 11:58  06.06.18
    Затова се насочи към американските коли. Те държат реални цени заради големия си конкурентен пазар. Немските и италианските са скъпи не заради по-доброто им качество, ами заради олигопола и "марката". Както виждаш според резултатите, например Форд са изключително надеждни автомобили, особено в средния клас, който е именно за масовия и редови човек.
  • Гошо
    Отговор
    3 12:00  06.06.18
    Отново VAG доминират, доказват че както винаги са най-добрите

    Коментиран от #8

  • Токио
    Отговор
    4 12:04  06.06.18

    До коментар #1 от "Ььььььь":

    Потърси в гугъл Mazda Skyactiv. Истината е към японския инженеринг. Всъщност изборът на средния човек ще е между японски, американски и от немците - VAG.

    Коментиран от #10


  • Клаудия
    Отговор
    5 12:06  06.06.18
    Каквo означава и как се определя "Двигател на годината"? По красота ли се гледат, по без проблемност, разход на гориво, но кога направиха двигателя, кога разбраха, че е добър итн. Това ми звучи като моя е най-голем.
  • Хаха
    Отговор
    6 12:21  06.06.18
    Цената на голфу е колкото на Чарджър, Мустанг, WRX, Ево и т.н. В някой друг живот ще предпочета селския кенеф пред доказал се спортен автомобил. ВАГ държат почти всичко в Германия и си контролират цените, както пожелаят. Пък технологията им като е най-добра, защо отпаднаха от автомобилните спортове?
  • Глупчо
    Отговор
    7 12:46  06.06.18
    Всичкото мотор - съвеЦко
  • 8 13:08  06.06.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Гошо
    Отговор
    9 14:00  06.06.18
    Аз виждам 12 пъти двигатели на VAG в класацията, ти сляп ли си?
  • ники
    Отговор
    10 14:42  06.06.18

    До коментар #4 от "Токио":

    Само да те свтна,че от 7 години насам Мазда не е японска а немска :)

    Коментиран от #11, #16

  • Ша знаеш
    Отговор
    11 15:52  06.06.18

    До коментар #10 от "ники":

    Може ли да споделиш повече детайли и от къде имаш таква информация?
  • Язе
    Отговор
    12 20:04  06.06.18
    Двигателя на БМВ 4,4 модернизиран,битурбо не е ли на основата на предишния такъв двигател?Ако е той,последното което гледах за него в руски сайт от собственик е....21800км тотал щета и непризната гаранция.
  • незнайко
    Отговор
    13 07:22  07.06.18
    Само на мене ли ми се струва, че това на снимката е 12 цилиндров мотор !!!
  • незнайко
    Отговор
    14 07:27  07.06.18
    Явно снимката е за категория най добър нов двигател .

    Коментиран от #15

  • Знайко
    Отговор
    15 08:51  07.06.18

    До коментар #14 от "незнайко":

    Не най-добър,а може би най-красив и да мотора въобще не е "осмак".
  • аъъъъъъъъъъъъ
    Отговор
    16 20:19  10.06.18

    До коментар #10 от "ники":

    Ти кво пушиш? Мазда е изцяло японска в момента. Преди Форд е имал една трета от нея ,но е продал дела си и е откупен от японците обратно.В момента няколко японски банки имат по 3-4 процента и Форд има 2 процента. Тва е , сичко друго си е на Мазда. Били немски,хахахахахаха

Напиши коментар:


Публикувай