Audi представи своя първи електрически кросоувър e-tron, а сега, взимайки го за пример, ще разгледаме два от основните фактора за автономност и динамика на автомобилите - тегло и обтекаемост. Според специалистите от Audi за един електромобил най-важна е аеродинамиката.
Със своя коефициент на обтекаемост Cw от 0,28 Audi e-tron постига върхова стойност в сегмента на SUV-моделите. При електромобила теглото има по-малко значение по отношение на разхода на енергия, отколкото при задвижвания от двигател с вътрешно горене автомобил.
В условията на градското движение електрическият автомобил може да регенерира голяма част от енергията, изразходена при ускоряване в процеса на спиране при следващия светофар. По съвсем различен начин стоят нещата, когато става дума за движение с висока скорост извън града, където Audi e-tron също е в свои води: при скорости над 70 км/ч съпротивлението на търкаляне и другите механични сили на съпротивление постепенно намаляват своя относителен дял за сметка на въздушното съпротивление.
В този случай изразходената енергия е напълно загубена. По тази причина конструкторите на Audi e-tron поставят специален фокус в работата си върху аеродинамиката. С помощта на широкообхватни мерки за оптимизация на аеродинамика Audi e-tron постига висока ефективност и при движение с висока скорост, което позволява увеличаване на пробега. При измерване по цикъла WLTP автомобилът постига пробег от над 400 километра с едно зареждане.
Audi e-tron е електрически SUV модел за спорт, за семейството и за свободното време. Като един типичен модел от висок клас той осигурява място за пет пътници и голям багажен обем. Междуосието на автомобила е 2.928 милиметра, дължината достига 4.901 милиметра, а височината е 1.616 милиметра. Въпреки че заради широчината от 1.935 милиметра Audi e-Tron има относително голяма челна площ (A), неговият общ индекс на въздушно съпротивление (Сw x A) има стойност от едва 0,74 м2 и е по-нисък от този на едно Audi Q3.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ехеее
Къде беше когато спорихме, че теглото на електромобила почти няма отношение към неговия разход, а е по-важно челното съпротивление и скоростта с която се движи?
Повечето предразсъдъци относно връзката между теглото и разхода се отнасят за двигателите с вътрешно горене, но но почти не влияят на разхода на енергия на електромобилите.
Коментиран от #12
13:44 06.06.2018
2 мото
Коментиран от #7
14:05 06.06.2018
3 Random
Само че теглото малко повече, защото то е винаги "в играта", пък аеродинамиката започва да играе роля чак след 100км/ч
14:43 06.06.2018
4 458
Коментиран от #5
14:43 06.06.2018
5 мото
До коментар #4 от "458":
А ми да решението се казва PORSCHE14:53 06.06.2018
6 deadman1488
15:54 06.06.2018
7 гост
До коментар #2 от "мото":
В голяма грешка си с предниците ! Ламбо и Ферари не са правени за обтекаемост , а за притискане на предните колела към пътя ! Ако искаш намери и общия им коефициент , но почти винаги е над 0,35 !!! Там по принцип не се търси обтичане , а форма осигуряваща максимално притискане към пътя и отпред и отзад , защото се предполага , че икономичност не се търси , а стабилност при висока скорост ! Във всички учебници по аеродинамика е казано , че най-обтекаемата форма е капковидната , тоест отпред кълбовидна , отзад изтъняваща до нула ! Има един куп масови модели , които са между 30 и 50% по- обтекаеми от Ламбо и Ферари , демек с по-нисък коефициент , а изглеждат като балони ! За пример само равния под намалява над 30% аеродинамичното СЪПРОТИВЛЕНИЕ !Коментиран от #8, #9
18:37 06.06.2018
8 Alfa Romeo 156 TI
До коментар #7 от "гост":
Браво, много добре казано!09:35 07.06.2018
9 мото
До коментар #7 от "гост":
Съгласен съм до някъде но това чудо не е много обтекаемо, както и да еКоментиран от #11
10:55 07.06.2018
10 vasik atanasova
20:23 07.06.2018
11 гост
До коментар #9 от "мото":
Естествено , че не е "много" !!! Ама нали има зор за "всъдеходи" мязащи на камиони ! Та това е максимума за тоя клас , иначе отдавна има прототипи с коефициенти близки до 0,1 !!! Обаче как да вкараш нещо в глави припадащи по G класа !!00:39 08.06.2018
12 ДДД
До коментар #1 от "Ехеее":
Ама ти май вярваш на германците за разхода?07:13 08.06.2018