Last news in Fakti

6 Юни, 2018 11:15 5 151 12

Кое е по-важно - тегло или аеродинамика?

  • audi-
  • e-tron-
  • тегло-
  • аеродинамика
Кое е по-важно - тегло или аеродинамика? - 1

Audi представи своя първи електрически кросоувър e-tron, а сега, взимайки го за пример, ще разгледаме два от основните фактора за автономност и динамика на автомобилите - тегло и обтекаемост. Според специалистите от Audi за един електромобил най-важна е аеродинамиката.

Кое е по-важно - тегло или аеродинамика?

Със своя коефициент на обтекаемост Cw от 0,28 Audi e-tron постига върхова стойност в сегмента на SUV-моделите. При електромобила теглото има по-малко значение по отношение на разхода на енергия, отколкото при задвижвания от двигател с вътрешно горене автомобил.

Кое е по-важно - тегло или аеродинамика?

В условията на градското движение електрическият автомобил може да регенерира голяма част от енергията, изразходена при ускоряване в процеса на спиране при следващия светофар. По съвсем различен начин стоят нещата, когато става дума за движение с висока скорост извън града, където Audi e-tron също е в свои води: при скорости над 70 км/ч съпротивлението на търкаляне и другите механични сили на съпротивление постепенно намаляват своя относителен дял за сметка на въздушното съпротивление.

Кое е по-важно - тегло или аеродинамика?

В този случай изразходената енергия е напълно загубена. По тази причина конструкторите на Audi e-tron поставят специален фокус в работата си върху аеродинамиката. С помощта на широкообхватни мерки за оптимизация на аеродинамика Audi e-tron постига висока ефективност и при движение с висока скорост, което позволява увеличаване на пробега. При измерване по цикъла WLTP автомобилът постига пробег от над 400 километра с едно зареждане.

Кое е по-важно - тегло или аеродинамика?

Audi e-tron е електрически SUV модел за спорт, за семейството и за свободното време. Като един типичен модел от висок клас той осигурява място за пет пътници и голям багажен обем. Междуосието на автомобила е 2.928 милиметра, дължината достига 4.901 милиметра, а височината е 1.616 милиметра. Въпреки че заради широчината от 1.935 милиметра Audi e-Tron има относително голяма челна площ (A), неговият общ индекс на въздушно съпротивление (Сw x A) има стойност от едва 0,74 м2 и е по-нисък от този на едно Audi Q3.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ехеее

    10 0 Отговор
    Къде беше тази статия, когато водихме спорове за челното съпротивление, където някой спореше, че само коефициента е важен и челната площ била включена в него?

    Къде беше когато спорихме, че теглото на електромобила почти няма отношение към неговия разход, а е по-важно челното съпротивление и скоростта с която се движи?

    Повечето предразсъдъци относно връзката между теглото и разхода се отнасят за двигателите с вътрешно горене, но но почти не влияят на разхода на енергия на електромобилите.

    Коментиран от #12

  • 2 мото

    8 2 Отговор
    Как ги правят тези ниски коефициенти на аеродинамика с тези плоски и големи предници, не мога да разбера, че то като Ферари или Ламбо

    Коментиран от #7

  • 3 Random

    6 2 Отговор
    И двете.
    Само че теглото малко повече, защото то е винаги "в играта", пък аеродинамиката започва да играе роля чак след 100км/ч
  • 4 458

    5 1 Отговор
    Най-голямата простотия, която може да се реши много лесно е охлаждането на радиаторите при всички коли. Реши ли се този проблем, тогава можем вече да говорим за обтекаемост!

    Коментиран от #5

  • 5 мото

    6 2 Отговор

    До коментар #4 от "458":

    А ми да решението се казва PORSCHE
  • 6 deadman1488

    0 2 Отговор
    SSupeeer КОЛИЦА ВЗЕМАМ Я ВЕДНАГА
  • 7 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "мото":

    В голяма грешка си с предниците ! Ламбо и Ферари не са правени за обтекаемост , а за притискане на предните колела към пътя ! Ако искаш намери и общия им коефициент , но почти винаги е над 0,35 !!! Там по принцип не се търси обтичане , а форма осигуряваща максимално притискане към пътя и отпред и отзад , защото се предполага , че икономичност не се търси , а стабилност при висока скорост ! Във всички учебници по аеродинамика е казано , че най-обтекаемата форма е капковидната , тоест отпред кълбовидна , отзад изтъняваща до нула ! Има един куп масови модели , които са между 30 и 50% по- обтекаеми от Ламбо и Ферари , демек с по-нисък коефициент , а изглеждат като балони ! За пример само равния под намалява над 30% аеродинамичното СЪПРОТИВЛЕНИЕ !

    Коментиран от #8, #9

  • 8 Alfa Romeo 156 TI

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Браво, много добре казано!
  • 9 мото

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Съгласен съм до някъде но това чудо не е много обтекаемо, както и да е

    Коментиран от #11

  • 10 vasik atanasova

    1 1 Отговор
    с една дума АУДИ
  • 11 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "мото":

    Естествено , че не е "много" !!! Ама нали има зор за "всъдеходи" мязащи на камиони ! Та това е максимума за тоя клас , иначе отдавна има прототипи с коефициенти близки до 0,1 !!! Обаче как да вкараш нещо в глави припадащи по G класа !!
  • 12 ДДД

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Ехеее":

    Ама ти май вярваш на германците за разхода?