2 106 15

Freightliner пуска два камиона на ток

Георги Касабов

Американският производител на товарни автомобили Freightliner, който е част от концерна Daimler, представи два електрически модела. eCascadia е влекач, а eM2 106 е камион от среден клас. Daimler Trucks обяви и създаването на ново подразделение с името E-Mobility Group.

Freightliner eCascadia е построен на базата на серийния камион със същото име от клас 8, в който по американските стандарти влизат тежките магистрални влекачи. Вместо дизелов двигател обаче под предния капак има електромотор с мощност 730 к.с.

Капацитетът на батериите е 550 кВтч - 5.5 пъти повече отколкото при Tesla Model S P100D. Акумулаторите тежат около четири тона и осигуряват пробег от 400 км с едно зареждане.

По автомобилните мерки такъв обсег е напълно приемлив, но за влекач е крайно недостатъчен. За да се зареди батерията на 80% е необходим поне час и половина.

Freightliner eM2 106 е предназначен за локални превози. Има по-скромни акумулатори с капацитет 325 кВтч и електромотор с мощност 480 к.с. Автономният пробег е 370 км, а зареждането на батериите до 80% отнема около час.

30 електрически камиона от новите модели ще преминат изпитания по пътищата на Северна Америка до края на годината. Серийното производство започва през 2021-ва.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • deadman1488
    Отговор
    1 13:13  07.06.18
    и куту свърши тока спира и го ограбват и обиват шефьора
  • гост
    Отговор
    2 13:24  07.06.18
    Поне няма да крадат от горивото и фирмите ще си имат чисти сметки с шофьорите. Сега има или няма гпс, камиона пак продава гориво, все тая какви мерки взимат. При Тесла камиона разхода на ток при напълно натоварено положение е киловат на километър, тук изглежда е повече.
  • Бухахахахахха
    Отговор
    3 13:46  07.06.18
    За 90минути ще заредиш батерия 550кW на 80%!!!!??? Това директно в АЕЦ ли става?

    Коментиран от #5

  • 799
    Отговор
    4 14:34  07.06.18
    Камион на батерии ...? Глупости!

    Коментиран от #8


  • Зарядно
    Отговор
    5 15:32  07.06.18

    До коментар #3 от "Бухахахахахха":

    А да заредиш два пъти по-голяма батерия като на Тесла семи за половин час как ти се струва? Вместо германците да се притесняват, че електромобилите ще отнемат 75 хиляди работни места, да се захващат с проектирането и производството на зарядна инфраструктура, която поне следващите 20-30 години ще осигури 10 пъти повече работни места.

    Коментиран от #10

  • жалки са
    Отговор
    6 16:17  07.06.18
    За Щатите 400 километра са нищо. Tesla Semi изминава 800 и вероятно цената му е доста по-ниска. Ще видим бъдещите електрически разработки, за сега Mercedes, BMW и VAG могат да представят единствено конкуренция на себе си, но не и на Tesla и то на доста висока цена. Електрическия Голф струва почти колкото Model 3 за половината пробег, доста по-слаба динамика и доста по-скъпа поддръжка. Да не говорим, че батериите му издържат до 5 години, защото за разлика от Tesla никой не е предвидил охлаждане за да работят винаги при оптимална температура.
  • fanima
    Отговор
    7 16:19  07.06.18
    В началото на миналата година всички се изредиха да обясняват как започват производството на електромобили и как Tesla ще фалира всеки момент. То не беше Порше, Мерцедес, БМВ, Ауди... като им гледам моделната гама още нямат нищо което да може да се конкурира като показатели с Tesla, камо ли за същата цена.

    Коментиран от #11

  • 321
    Отговор
    8 16:30  07.06.18

    До коментар #4 от "799":

    И какъв е проблема с камионите на батерии според тебе?
  • НИКОПОЛ - 4.5 V.
    Отговор
    9 23:20  07.06.18
    А батерийте дали са плоски или са кръгли ?
  • Бухахахахахха
    Отговор
    10 23:41  07.06.18

    До коментар #5 от "Зарядно":

    А да заредиш два пъти по-голяма батерия като на Тесла семи за половин час как ти се струва? Вижда ми се леко невъзможно за момента.Това го твърди Мъск пък такъв камион още не съществува.Както пише,че 1/4 вече си искат депозитите май няма и да има Тесла семи.

    Коментиран от #12, #14

  • Бухахахахахха
    Отговор
    11 23:49  07.06.18

    До коментар #7 от "fanima":

    Зависи какви показатели сравняваш.Защо мислиш,че немците не могат да направят електромобил?По скоро не искат.Продават си нормални коли на кило и всичко е точно.
  • гост
    Отговор
    12 00:53  08.06.18

    До коментар #10 от "Бухахахахахха":

    Предварително обявено предложение на акционерите за принуждаване на Tesla да има независим председател на борда не получи достатъчно внимание на срещата и поне на този етап Мъск остава начело на борда на директорите в компанията. Що се отнася до преизбирането на членовете на борда на директорите Антонио Грасиас, Кимбъл Мъск и Джеймс Мърдок, бяха преизбрани. По време на срещата вчера Tesla публикува и нови данни, според които след увеличаването на доставките на Model 3 през последния месец колата се е превърнала в най-продаваният средно голям седан в САЩ. Освен, че е станал най-продаваният електромобил в САЩ, Model 3 е задминал по продажби и модели като Mercedes C-Class, BMW 3 и Audi A4 и определено е на път да задържи тази позиция, ако графиката продължава да расте, както на картинката по-долу. Мъск също така даде и кратка актуализация на случващото се с увеличението на производствения капацитет на Model 3. На този етап компанията успява да задържи производствения капацитет от 500 Model 3 коли на ден и Мъск сподели, че е уверен в постигането на целта от 5,000 коли на седмица до края на този месец. Нещо май "изтеглянето" на депозити се отлага ??!! Или немците и Тойота са дали заден , кой да ти каже , хахах !!!

    Коментиран от #13

  • Бухахахахахха
    Отговор
    13 10:48  08.06.18

    До коментар #12 от "гост":

    Не се отлага изтеглянето на депозити защото е станало според анализаторска фирма.Това с говоренето на Мъск сме го слушали.3-5-10хил.бройки на седмица а още малко и на час ще ти ги каже.Какво искаш да признае,че е в дупка и ако не е държавата са фалирали.Вервам му. Версай му и ти.
  • гост
    Отговор
    14 12:37  08.06.18

    До коментар #10 от "Бухахахахахха":

    Щом си толкова компетентен отвори един браузър и провери колко записа на тези "несъществуващи" камиони има. Преди 2020 няма да стигнат до клиентите, но се тестват и ги има, зареждат си на станции и др. За тях ще пуснат и мегачарджър, за да се заредат бързо и адекватно. Да има определено изтегляне на депозити, но част от тези хора избират да си купят директно модел С, който е наличен вместо да чакат за модел 3. Наред с това също обвиниха тесла, че имала над 140млн. в скрап, некачествени части, а се оказа че са няколко милиона и това е нормално при старт на продукция, повреди на роботи и настройка на линии. Не е нищо извънредно, но се пише като че ли е сензация и пълен провал.
  • Зорлем
    Отговор
    15 13:47  08.06.18
    "Да има определено изтегляне на депозити, но част от тези хора избират да си купят директно модел С, който е наличен вместо да чакат за модел 3." Тази информация от кораба-майка ли ти я спуснаха по факса, или как?

Напиши коментар:


Публикувай