В американското патентно ведомство е подадена заявка за регистрация на нов тип двигател с вътрешно горене. Като автор на изобретението е посочен Маркус Щрьомер, а подател е Audi AG.
Новият агрегат работи по познатите принципи на моторите с вътрешно горене, но има цилиндри с различна големина, разделени в две групи с общ блок. Това на практика означава, че два двигателя са обединени в един, но могат да работят както съвместно, така и поотделно в зависимост от моментните нужди от мощност.
Технологията има доста сходства със системите за изключване на част от цилиндрите, но обещава много по-висок коефициент на полезно действие, тъй като за разлика от тях деактивира напълно половината двигател вместо просто да прекъсва подаването на гориво и искра, а буталата в "почиващите" цилиндри да продължават да се движат като мъртво тегло с всички произтичащи от това загуби.
Двете групи бутала с различни размери въртят два отделни колянови вала. Революционното в патента е именно механизмът, който синхронизира работата им. Той позволява да се използва само необходимата в конкретния момент кубатура.
В режими на слаби натоварвания могат да работят само два цилиндъра по 500 см3 всеки. При нужда от повече мощност се включва по-големият чифт от по 750 см3, а когато се налага, може да се мобилизира потенциалът на целия работен обем от 2.5 литра. В комбинация с новите 48-волтови системи на Audi и навлизащите електрически компресори технологията може да осигури изключителна гъвкавост и значително намаляване на разхода на гориво.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гсдг
Коментиран от #63
14:37 07.06.2018
2 Японеца
Коментиран от #31, #60
14:45 07.06.2018
3 Санде
Твоя ,,Москвич" нали работи. Дурак!
14:49 07.06.2018
4 KOPA
Коментиран от #6, #9, #19, #22
14:58 07.06.2018
5 хгхсд
А електромотора си е стандартно с над 90%.
Коментиран от #7, #15, #16, #17
15:00 07.06.2018
6 до KOPA
До коментар #4 от "KOPA":
Тебе кво ти дреме - карай си Мускала и не се коси ;)15:01 07.06.2018
7 Roland Berger Consultant
До коментар #5 от "хгхсд":
Много ги разбираш ;)15:04 07.06.2018
8 Иии
Коментиран от #18
15:05 07.06.2018
9 Гост
До коментар #4 от "KOPA":
На практика системата не се различава от стандартно двг. Логиката при какви условия ще се задействат големите цилиндри е програмирана. Ако нещо там не е наред сменяш компютъра. От механичната гледна точка, новото е куплиращия механизъм между двата колянови вала - не би трябвало да е чак толков сложно и крайният продукт би трябвало да позволява някаква ремонтопригодност/подмяна на този механизъм.Коментиран от #10
15:31 07.06.2018
10 Гениално просто
До коментар #9 от "Гост":
Гениалните открития се базират на опростяване на работещ механизъм, а не на усложняването му. Разбира се че могат да се направят автомобили с 4 ,5 дори 15 двигателя като първия почне от 50 кубика, А последният е 500 като всеки от тях се включва по определен алгоритъм. Днешните технологии позволяват, но въпросът е какъв е смисъла?Електромобилите са конструктивно много по-прости, а единственият им недостатък е цената. Ако бяха хвърлили всичките тези пари в разработка на нови батерии и масовото им производство преди 10 години, вече щяхме да сме стигнали етапът, който всички автомобилни производители очакват през 2025 година. Според тях тогава един киловатчас батерии ще струва 65 долара, а електромобилите ще са по-евтини от буталните автомобили, дори без субсидии.
За разлика от двигателите, батериите могат да се използват в почти всички сфери на техниката и енергетиката, и ще е стимул за технологичен напредък във всички сфери. Разработката на нови двигатели само спъва този прогрес.
15:43 07.06.2018
11 Расулюлах
15:58 07.06.2018
12 МИТо
Коментиран от #14
15:58 07.06.2018
13 вес
16:19 07.06.2018
14 123
До коментар #12 от "МИТо":
Ми що не караш Вартбург тогава?16:19 07.06.2018
15 Хихих
До коментар #5 от "хгхсд":
Може и на 37% КПД да го смъкнат но едно е факт-1200км с едно зареждане,зарежда се за 5 мин.,не гледам прогноза за времето и откъде духа вятър като тръгна някъде.Дреме ми за ускорението както някой ще започне да изтъква.Коментиран от #49
16:37 07.06.2018
16 КПД
До коментар #5 от "хгхсд":
Не може да сравняваш ел двигател с ДВГ понеже те сами нищо не правят сравнява се КПД на цялата кола.За ел. колата губиш КВЧ при зареждане, от загряване на батерията ако е студено за затопляне, губи се енергия дори и без да правиш нищо и т.н.
Коментиран от #23
16:43 07.06.2018
17 Цл500
До коментар #5 от "хгхсд":
Абе лисане а тока да не се произвежда в багажника бе? Знаеш ли колко е кпд на ТЕЦ-а и колко се губи при преноса? Реалното кпд на електромобила е към 20, иначе на електромотора само е над 9517:02 07.06.2018
18 2399
До коментар #8 от "Иии":
В САЩ се намира международното патентно ведомство17:06 07.06.2018
19 onq bez konq
До коментар #4 от "KOPA":
И понеже сме мизерници в БГ какво - да спрат да си развиват технологиите, за да може ние да ги ремонтираме без пари?! :D Най обичам като почнем да псуваме инженерите, че са сложили електроника, щот тя може да се скапе след 20 години. Ми тогава да си караме руските гениални инженерни постижения, да си ги ремонтираме и да си ги държим по четвърт век... Технологията се развива, а ние все още живеем в миналия век и ревем как "едно време" колите бяха истински, а сега са боклуци.Та, след 15 години, който не иска да ремонтира сложни и скъпи двигатели, да не си купува Ауди/BMW/Мерцедес. Винаги ще има евтини коли с прости мотори, които ще бъдат лесни за ремонт. Но не става - щот всеки гъзар иска да кара нещо "премиум".. И за това ще дава кинти за ремонти.
17:19 07.06.2018
20 Антиелектрика
КПД на миксерите било 90%. Пък КПД на батериите интересно колко е? Като го оставиш една седмица на -10 градуса, дали ще намериш някое КПД да се мота из батерията, а?
Ама нали имат кристални топки и знаят, че някой щял да измисли нещо.
Коментиран от #24
17:33 07.06.2018
21 Патриот
Не е нщо ново.
Друг е въпроса дали ще тръгне в производство и т.н.
Вземете за пример Ванкеловият двигател - огромно КПД спрямо стандартен двигател, но колко ли автомобилни производители го ползват.
Коментиран от #56
17:35 07.06.2018
22 Иван
До коментар #4 от "KOPA":
Ти в 80-те години ли живееш?Това не е Москвич или Жигула, че да шлайфаш глави на всеки 50 хил.
Моторите издържат по на 500 хил при добра подръжка.
Идеята е даже много логична и хитра.
17:39 07.06.2018
23 Да ама не
До коментар #16 от "КПД":
В статията се говори за двигател, а не за цяла система. По тази логика трябва да говорим за КПД на транспорта и зареждането на горивото от колонките!Освен това, има разлика при КПД на ДВГ и електродвигател. По принцип КПД се дава за номиналната им мощност. На практика обаче, Това е мощността само при ускорение или при движение с максимална скорост, което е много далеч от реалният разход. При движение с по-малка мощност, КПД на целият силов тракт (батерия, инвертор, двигател) при електромобилите се увеличава, защото има минимални загуби отделени във вид на топлина. При двигателите с вътрешно горене е точно обратното. При по-малка мощност и КПД е по-лошо отколкото при номинално натоварване.
Коментиран от #44, #57
17:41 07.06.2018
24 Тоз пък
До коментар #20 от "Антиелектрика":
Абе и аз недолюбвам електричките, ама ти вече почваш да ме дразниш! Какво общо има саморазряда на батерията с КПД на двигатела? И какво ме грее мен че КПД на електрически нагревател е 99,9%, а на климатика е много по-малко? На мен ми е по-евтино да карам на метан с 30% КПД, пък нека КПД на електромоторите да е 95%Коментиран от #26, #58
17:50 07.06.2018
25 ПЕШЕВ
Коментиран от #61
17:51 07.06.2018
26 Антиелектрика
До коментар #24 от "Тоз пък":
Тъй ли?Я пак прочети какво съм написал и какво си написал ти. Ако откриеш разлики в това, което сме писали двамата, ела ми се обади!
Първо се чети, после се дразни.
Цялата идея за КПД на миксерите е, че се преекспонира. Това КПД важи само за тролеи и влакове, но не и за електромобили, които имат батерии и инвертори.
Коментиран от #27
17:54 07.06.2018
27 Тоз пък
До коментар #26 от "Антиелектрика":
А колко е КПД на батерията и инвертора?Не беше ли над 95% общо?
Коментиран от #33, #59
18:33 07.06.2018
28 ГощЮ Делкото
18:54 07.06.2018
29 ОФФФФ
19:07 07.06.2018
30 Шофьор
19:09 07.06.2018
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 някой
19:27 07.06.2018
33 Антиелектрика
До коментар #27 от "Тоз пък":
Дадох пример. Коефициент на полезно действие какво е според теб?Зареждаш батерията на 100%, оставяш я за седмица и тя се е разредила - т.е. влагаш количество енергия и може да ползваш половината енергия от нея след седмица.
Разрядът на батерията играе ключова роля за определяне КПД на батерията, защото определението е такова:
"Коефициентът на полезно действие (КПД) е характеристика, която отразява ефикасността на система, служеща за преобразуване на енергия. Определя се като съотношението между изходящата полезна енергия и енергията, подадена към системата."
Сега се надявам да си ме разбрал.
Коментиран от #34
19:54 07.06.2018
34 Понеже
До коментар #33 от "Антиелектрика":
виждам не си просто момче. Кажи ми сега ти колата си като я заредиш след една седмица ли я караш или си я караш всеки ден?Коментиран от #37
20:24 07.06.2018
35 vasik atanasova
20:24 07.06.2018
36 Премете
Коментиран от #38
20:30 07.06.2018
37 Антиелектрика
До коментар #34 от "Понеже":
Искаш да кажеш, че не се случва никога да не си караш колата след седмица? Не казвам, че е ежедневие, но човек като ходи в командировки или на почивка със самолет, се случва дори повече от седмица да не си кара колата, пък резервоара му да е пълен.Коментиран от #39
20:36 07.06.2018
38 Антиелектрика
До коментар #36 от "Премете":
Чистия въздух е само в сънищата на елекрофилите.Чист въздух може да има и единствено ако се гори водород, но това няма как да стане скоро.
Пък батериите са толкова еко, колкото е безопасно да дишаш въздух от завода около Никопол.
20:39 07.06.2018
39 Тоз пък
До коментар #37 от "Антиелектрика":
Как беше:Обичайния АНТИ електрофил, с обичайните си тролски лъжи!
Най-големият саморазряд беше в първите модели, но дори тогава, беше 1% дневно.
Модел 3, според EPA, има саморазряд под 4% месечно. Пада се по един процент на седмица, доста различно от половината батерия както твърдиш.
Коментиран от #40, #41
21:05 07.06.2018
40 Антиелектрика
До коментар #39 от "Тоз пък":
Тролски лъжи викаш, дай линк тогава да видим кой лъже.И гледай тези проценти да са на -10 градуса, както бях писал.
Като ще коментираш някой, чети до край!
Ако отидеш на ски в Австрия, например за 10 дни, 1,5% ли ще ти е паднала батерията на миксера при -10 градуса през нощта?
Май ще е далеч от 90% КПД за което тръбиш, а?
21:22 07.06.2018
41 Антиелектрика
До коментар #39 от "Тоз пък":
Всъщност недей - сам се издаде кой си.Публикувано във факти.бг: "Абе и аз недолюбвам електричките,"
Публикувано във факти.бг: "Как беше:
Обичайния АНТИ електрофил, с обичайните си тролски лъжи!"
Не вярвах, че ще паднеш толкова ниско. Явно заболяването ти се е влошило - започна да пишеш с по над 3 различни ника в тема.
Моля те, консултирай се спешно с лекар!
21:28 07.06.2018
42 Ммммммчии
21:40 07.06.2018
43 цоле
21:47 07.06.2018
44 333
До коментар #23 от "Да ама не":
При малко натоварване електромотора също не работи с максимално КПД. Същото важи и за инверторите, особено, когато става дума за инвертори, които работят с ток от порядъка на 1300А.Това, че комбинираното КПД на батерии/инвертор е 95% е някакъв виц. Инвертор с над 85% КПД не съм виждал. Отделно при батериите също има значение как се зареждат. Суперчарджърите не са чак толкова ефективни.
Освен това, батериите тежат много. Един малък градски автомобил с батерии тежи колкото един нормален семеен седан или комби. А рекуперацията при спиране също не е от най-ефективните.
Отвори един сайт за планиране на маршрут с електромобил и ще видиш, че за 2000км трябва да зареждаш 13 пъти с P100D, и то със средна скорост под 100км/ч. За да стане адекватно това нещо, трябва капацитета на батериите да се вдигне 3, 4 пъти.
Не съм против електрическите коли и бих карал нещо като Twizy дори, ама в града. За извън града искам 400, 500км с магистрална скорост автономия. Ако спирам на 250км да зареждам по един час на третия път ще и драсна клечката на тая кола.
22:00 07.06.2018
45 бат мишо
коляновите валове тука и съединителя им ще са консуматив
големите цилиндри кът ИЗРЕВЪТ и кът повлекът по малките и ще гледаш кол вал крив кът макарон
аз тъй го гледах кът на редовия ми 5 так м20 б 25 2 шя зилиндъра не бачкаха добре от кабели
а за ремонта ви е ясно колко ще е простичък на нещо такова
тряят 2 ОТДЕЛНИ МАЗИЛНИ СИСТЕМИ малка и голяма
и кът бачкат заедно малкия и големия мотор
малкия КЪК ТОЧНО ще насмогва с мазането - говоря големия кът влезе в лютеницата -
малкия ще е на таратор
мноо хубава идея ама такъви един ДВГ ще има неимоверно кратък живот НА ПРАКТИКА нищо че на теория е обратното
нъл я знаете разликата между де факто и де юре
22:35 07.06.2018
46 бат мишо
1 кът стане - 30 градуса в най свинското сте ПЕШЕХОДЦИ ама СИГУРАЦИЯ
2 ще почне едно голямо крадене на акумулатори
което и сега е в бум както батерията струва 10-30 лв
ам кът стане 1 батерия 15000
А КО ВИКАШ
3 при най малкото късо или лоша връзка - на транцистор крушка КОТО И ДА Е
артисваш на пътя И НЯМА ПОТЕГЛЯНЕ до отстраняване лапачката на ток
4 кът стане плюс 40 нъл знаете че пуснете ли климата
пробега ви става 4 метра и 33 см
по наще пътища и условия и разтракването на връзките и кражбите на батерии няма да са никак редки
5 туй не съм сигурен ,просто кът механик от 1987 от автотехникум си мисля - при евентуален удар КЪВтО И ДА Е
не води ли до късо отразяващо се до голямата батерия ....
но за тва повече кът разчикрантя поне една такъва електрика
още не ми е падала в ръце
22:47 07.06.2018
47 бат мишо
сигурация съм обаче че какъвто и пробет да сочат парното,климата, мазането , и късите съединения или лоши връзки му такоат мамката на пробега
държенето на ток няма как да не падне след 100 цикъла
поне ако батериите са от тая галактика производство
22:53 07.06.2018
48 баш немайстор
22:54 07.06.2018
49 Да да
До коментар #15 от "Хихих":
10 пъти по 1200 км.и влизаш за смяна на масло и филтри! 50 пъти по 1200 км.сменяш ремък,ролки ,5 пъти масло и филтри,накладки!Да не се случва да забравиш да смениш маслото! 200 пъти по 1200 км.сменяш дискове,съединител,дюзи,помпи,турбо,изкормваш ДПФ,катализатор и незнам още какви магии! Протича масло и нафта от гарнитури и семеринги! Ама кисненето в сервиза не е време ,нали!Коментиран от #52
22:55 07.06.2018
50 onq s konq
23:04 07.06.2018
51 Антонн
Коментиран от #53
23:07 07.06.2018
52 Хихих
До коментар #49 от "Да да":
Електричките не минават обслужване или не се чупят?Многото електроника в електричките не дава проблеми????Дали имат дискове и накладки ти ми кажи.Честата смяна на гуми защото са кютуци как ти се струва?Аз за времето когато ще сменям масло другите ще сменят гуми,ще ходят зад граница за обслужване и това колко време е?Според теб като тръгна за морето по път сменям ремъци и ролки ли?По скоро бих карал хибрид отколкото чиста електричка.По практичен ми се вижда.23:32 07.06.2018
53 Хихих
До коментар #51 от "Антонн":
Така известният душегуб.23:34 07.06.2018
54 unnamed
23:57 07.06.2018
55 Николай
01:13 08.06.2018
56 КПД
До коментар #21 от "Патриот":
Я да видим кой не е чел статията, много ясно е написано каква е разликата от този двигател и двигателите които изключват цилиндри.Прочети пак статията и после ела да коментираш.
03:37 08.06.2018
57 КПД
До коментар #23 от "Да ама не":
Ти сам го каза да ама не:Говорим за КПД само на колата!!!!!!
Тоест от момента в който почваш да пълниш/зареждаш колата.
Не говорим от къде и как идва до контакта/бензиностанцията енергията, това теб не те засяга ако ще и от луната да идва бензина а тока от андромеда!!!!
КПД не е постоянна величина както на колата с ДВГ така и на колата с ел. двигател. променя се в широки граници затова всички вие спекулирате като изваждате този показател на преден план, щото той сам по себе си нищо не значи освен че се губи част от енергията под формата на топлина.
Освен това по-голяма глупост не можа ли да измислиш при по-малка мощност КПДто било по-лошо при ДВГ?????
Я вдигни оборотите на 5500 и после мери КПДто??????
03:52 08.06.2018
58 КПД
До коментар #24 от "Тоз пък":
Защото двигателят самичък може да се ползва само за чушкопек, ти двигател ли караш или кола??А КПД на климатик това беше тъпизъм на месеца :))).
03:57 08.06.2018
59 КПД
До коментар #27 от "Тоз пък":
Беше ама в лабораторни условия, ти в лабораторията ли караш колата си???03:59 08.06.2018
60 Путин Властелин
До коментар #2 от "Японеца":
Комрад, крадци са тези германци. Конструкторът е руснак в Толиати.09:51 08.06.2018
61 Гост
До коментар #25 от "ПЕШЕВ":
ЗАЗ-ката е украинска...16:17 08.06.2018
62 Николай
00:45 09.06.2018
63 Волгин
До коментар #1 от "гсдг":
Народът иска тъч телефон, те го залъгват още с телефон със шайба. Модата е непобедима, с нея направиха от социализъм да снане пазарен идионизъм и капитали за живковистите. Сега е мода електромобилът02:10 09.06.2018
64 Jack Bauer
Коментиран от #65
10:24 11.06.2018
65 Антиелектрика
До коментар #64 от "Jack Bauer":
Учудвам се на пълната липса на желание на електрофилите да се образоват.Колко ли пъти трябва да ви се показва, че ДВГ е с половин век ПО-НОВА технология от електричките, за да го проумеете?
300 години е само глупостта на такива зелени лъжци като теб!
Коментиран от #66
16:14 11.06.2018
66 Другарката учителка
До коментар #65 от "Антиелектрика":
А ти как не научи разликата между думичките принцип и технология вече толкова години?08:02 13.06.2018