Експериментален влекач измина разстоянието между Калифорния и Флорида с 2.5 пъти по-малко гориво от обикновен камиони. Starship е построен от американската компания AirFlow Truck по поръчка на нефтения гигант Shell.
Влекачът има аеродинамична каросерия с кабина от въглеродни нишки, която напомня предницата на високоскоростен влак. Радиаторната решетка има подвижни жалузи, които се отварят само при нужда от допълнително охлаждане на двигателя.
Специална форма има и ремаркето на Starship. Долната му част е покрита изцяло от обтекатели, а в задната част са монтирани подвижни панели, които оптимизират въздушните завихряния. На покрива има слънчеви панели с мощност 5 киловата, които захранват електрическата система.
Starship е оборудван с шестцилиндров дизел Cummins X15, съчетан с 18-степенна трансмисия. Третата ос на влекача се задвижва от електромотор, който подпомага основния агрегат при високи натоварвания - например изкачване.
Камионът разполага и със система за рекуперация на кинетичната енергия при спиране, която се съхранява в батерия. Задните оси са обути в широки единични гуми с намалено съпротивление вместо обичайните двойни колела.
Starship тежи 33 тона или с 28% повече от стандартните камиони от този клас. Средният разход от тихоокеанското до атлантическото крайбрежие е бил 75.8 тонкилометра с литър гориво срещу 30.6 при традиционните влекачи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Светлини
11:03 10.06.2018
2 Да да
Коментиран от #4, #5, #13
11:33 10.06.2018
3 некойси
Тези инженери и колите така ги правят като квадратни клинове. Направо да се чуди човек дали не е нарочно.
11:40 10.06.2018
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Тоя па
До коментар #2 от "Да да":
Свали очилата братле, да не мислиш, че някой не е мислил за тия неща преди да го пуснат. Пък и точно МАН да даваш за пример?Коментиран от #9
13:42 10.06.2018
6 Бесен Язовец
Коментиран от #7
14:58 10.06.2018
7 гост
До коментар #6 от "Бесен Язовец":
Сега да свалим розовите очила и да погледнем истината в очите !!" 75.8 тонкилометра с литър гориво" , както доста мъгляво и срамежливо са споменали , на по-разбираем език значи 1,3 л/100 км НА ТОН !!! При пълна маса 40 тона на композицията това дава 52 л/100 км !!!!!!! Да им имам "икономията" !!!!!! А "обикновения" харчел 2 ПЪТИ повече , боже опази !!!! То , че на Шел им се ще да гори 200/ 100км е ясно , ама всеки среден европейски влекач е способен на разход от 26-28 /100 по тоя маршрут , където практически липсват планини !! А пък ако вземем да сравняваме с Тесла , олеле мале , кошмарът на бензинджията !!! 100 квт по 7 цента гарантирани , 7 долара , има няма 10 л/100 км !!!
Коментиран от #8
16:55 10.06.2018
8 гост
До коментар #7 от "гост":
Естественно, че знаят за за спойлерите и ефекта от тях, но както се пише тази сложна система тези 30% повече от нормална система, двойно по-скъпа е и икономията не е толкова голяма. Ако е евтина, да, но ако не евтина няма смисъл от нея, защото всеки тираджия знае, че поддръжката не е по-маловажна от разхода. С този дизайн и технологии ще е по-сложен от всички други, значи по-скъп, а теглото означава по-голямо износване, нестандартните гуми пак са по-висок разход.21:42 10.06.2018
9 Да да
До коментар #5 от "Тоя па":
Не давам МАН за пример а концепцията на МАН или MAN Concept! Те имат разработен подобен,че и по-добър влекач от преди 5-6 години поне,в комплект с ремаркето! А разхода дето са го дали е кошмарно висок! Отделно при 33 тона композиция,не се сещам колко товар ще качи до ограничението в Европа от 40 тона,пък ако искат и до 50 да го разрешат( тогава ще е забавно по мостовете) Пълни глупости от Шел!22:07 10.06.2018
10 гост
08:57 11.06.2018
11 Алфа Ромео
12:15 11.06.2018
12 гост
12:35 11.06.2018
13 АЛФА Q4
До коментар #2 от "Да да":
КВО ЛИ ПРАВИШ В БЪЛГАРИЯЩОМ ШЕЛ НЕЗНАЯТ А ТИ ЗНАЕШ
ИНТЕРЕСНО ЧЕ ДОСЕГА НИКОЙ НЕ Е УСПЯЛ ДА ПОСТИГНЕ ТАКЪВ РАЗХОД ПРИ ТЕГЛО ОТ 33 ТОНА
ПРОФЕСОР,,,,,,,
Коментиран от #14
21:56 16.06.2018
14 Да да
До коментар #13 от "АЛФА Q4":
Случайно карам камион и то с много тежки товари,като понякога съм надхвърлял 50 тона тотал! Среден разход 31-32 на 100 ! Тук влиза работа на място,климатик, задръствания, градско и национали,маневри по рампите, вдигане на въздух и бонуса от каране на празно ремарке! Та какво точно са открили ШЕЛ ще ми обясниш ти! Да не коментирам че влекачи и ремаркета със спойлери от всички страни има отдавна! Влекач малка кабина без и със спойлери дава 2-3 литра разлика! Има го в характеристиките когато купуваш камион! Но като за невежи читатели,статия кърти!17:42 19.06.2018