Експериментите на момчетата от британския сайт Car Throttle с любимата им 20-годишна Skoda Octavia продължават. След като разглобиха 1.9-литровия турбодизел на 431 000 мили (693 479 км), за да го разгледат отвътре, а след това успяха да изминат 1 300 км с един резервоар, сега ентусиастите са решили да проверят колко от заводските 66 кВт/90 к.с. са останали на чешкия лифтбек.
Синята Octavia стъпва на динанометричния стенд с километраж, който вече сочи 433 000 мили (696 697 км). Измерването точната загуба в мощността обаче се оказва невъзможно, защото преди 10-11 години старият собственик подлага двигателя на лек чип тунинг.
Доработките включват препрограмиране на управляващия електронен модул, увеличаване на налягането на турбокомпресора и пренастройване на горивната система. Резултатите не са особено впечатляващи, но отзивчивостта на мотора, демаражът и разходът са подобрени.
Повече от 220 000 мили (354 000 км) и 10 години след тунинговането на двигателя динамометричният стенд измерва мощност от 79.6 кВт/106.8 к.с. и въртящ момент от 245.45 Нм на колелата. По всичко изглежда, че Майлс, както са кръстили "шкодето" от Car Throttle, заслужава напълно името си.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Инкогнито
Коментиран от #17
11:54 11.06.2018
2 Японеца
Коментиран от #9, #14, #31
11:59 11.06.2018
3 К.К.
12:05 11.06.2018
4 гггг
Браво на шкодичката - днешните 2.0 и 1.6 на Фау-Ве не могат да изкарат толкова км. Особено 1.6
Коментиран от #16
12:15 11.06.2018
5 Марко
12:26 11.06.2018
6 Верният Отговор
14:33 11.06.2018
7 hmhmhm
15:32 11.06.2018
8 колянов вал
17:05 11.06.2018
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 smeh
При положение, че едни и същи двигатели се слагат в РАЗЛИЧНИ купета, някои на предно, други на 4х4 вариант, с различни скоростни кутии и т.н.
Можете ли да си представите при толкова възможни модификации, как щеше да се настройва софтуера на мотора за да даде "ОБЯВЕНАТА" мощност ако беше на колела?
Така, че спете спокойно, Октавията я е загубила 5 коня, я не. Пък като имат такива съмнения да й върнат заводския софтуер и да слагат на дино. Да калкулират загубите и така пак да смятат.
Отделно ДРУГО много важно нещо - 700 000км, 350к без чип, 350к с друг софтуер. Колата все още върви. Обобщение - читав чиптунинг по никакъв начин не влияе толкова фрапантно на живота на ДВГ, стига да е написан адекватно.
Коментиран от #12, #15
19:21 11.06.2018
11 Даймлер
Коментиран от #34
21:23 11.06.2018
12 СубаруЛеворгВарна
До коментар #10 от "smeh":
Чип тунинга влияе пагубно на двигателя - АКО е ВАГ 2.5 тди или 2.0 тди 140 коня...НО на най-качественото произведение на изкуствуното 1.9 ТДИ с ръчна ск.кутия никакъв тунинг не може да го убие 1 милион км....на 2.0 тди 2006-7 г. още на 320 000 км. ще умре напълно!Коментиран от #19, #23
21:32 11.06.2018
13 Disela
21:56 11.06.2018
14 АЛФА Q4
До коментар #2 от "Японеца":
АААААААААЯ ПИТАЙ СЕЛЧЕТАТА С ГОЛФЧЕТА
ДЕМЕК,, ЮМЗ
22:00 11.06.2018
15 АЛФА Q4
До коментар #10 от "smeh":
НА ВАГ ГРУПАТА НЕ СЕ ПРАВИ ЛЕСНО КОМПА.НЕСТАВА СЪС ДИРЕКТНА ИГРА НА СОФТУЕРА САМО ДЕМОНТАЖ НА КОМПА И ИНТЕРВЕНЦИЯКоментиран от #25
22:05 11.06.2018
16 селянин от обеля
До коментар #4 от "гггг":
Как с лек чип се прави от 90 коня на 131Коментиран от #20, #24
22:05 11.06.2018
17 Гост
До коментар #1 от "Инкогнито":
Опитай отново!22:37 11.06.2018
18 Японеца
22:38 11.06.2018
19 smeh
До коментар #12 от "СубаруЛеворгВарна":
Ако говорим за чиста механика, единственото което страда от чип при 2.0 тди е турбината. Реално самия мотор е със същия блок като 1.9/понеже говориш за 2006-7, а там са още старите ПД-та/, само, че с други глави, съответно 8 и 16 клапанови.Така, че ако имате нерви да правите по-често турбини смело и 2.0тди се ремапва добре. Ако нютоните ви дойдат в повече ще ви тракат и маховиците, ама реално по мотора нищо няма да уморите.
Колегата по надолу сигурно има впредвид по старите ТДИ-та, там наистина се прави друго.
22:59 11.06.2018
20 Мани бегай
До коментар #16 от "селянин от обеля":
Може да се наложи и промяна по дюзите и турбото за 131, но 110 само с чип със сигурност може.01:00 12.06.2018
21 Тутурутка
06:33 12.06.2018
22 Alfa Romeo 156 TI
09:24 12.06.2018
23 Random
До коментар #12 от "СубаруЛеворгВарна":
VW Touran 1.9 TDI 105 2007-8(VIN-а има 8-ца на мястото на годината, 7 няма никъде, обаче по документи е 2007)Реални 140 000 км и замина турбото, актуатора и маховика(маховика замалко да е*е всичко) - ремонти за 3000лв на кола която струва 10 000лв.
На всичкото отгоре е и BXE, та го чакам всеки момент да счупи някоя биела и да се самоунищожи.
Нещо да кажеш?
Коментиран от #27, #30
10:00 12.06.2018
24 ГГГГ
До коментар #16 от "селянин от обеля":
105 спокойно ходи на 130 и дори на 150 само с чипосване.11:47 12.06.2018
25 Силвестър Симеонов
До коментар #15 от "АЛФА Q4":
Зависи от коя година е колатаКоментиран от #28
15:35 12.06.2018
26 Инженер
Та значи всички резултати които се обевяват в клипа са на двигателят. Има два вида динота единият мери на двигателят другият на колелата е този мери на двигателят вижда се на диаграмата пише FLYWHEEL!!!!
Та ето резултатите:
1.Купена от завода: 90Hp и 210Nm
2.След тунинга: 110Hp и 258Nm
3.В момента: 107Hp и 244Nm
А това в статоята 245.45 Нм на колелата аз ако бях средно грамотен човек щях да се застрелям директно в слепоочието.
16:00 12.06.2018
27 АЛФА Q4
До коментар #23 от "Random":
НЯМА ДА ИЗКОЧИ БИЕЛА.ЩЕ ЗАМИНАТ БАЛАНС ВАЛОВЕТЕ ТОТАЛНО.И НАНОВО ТУРБОТО.ОТ ТАМ И ЛАГЕРИТЕ НА РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИТЕ ВАЛОВЕ.ЩЕ ЗАПОЧНЕ ДА ТЕЧЕ ОТЗАД НА ГЛАВАТА И НАФТА И АНТИФРИЗ.И ПАК ЩЕ ПОЧИНЕ АМБРЕАЖА И СТАРТЕРА ОТ ТЕЧОВЕТЕ. СЛЕД 20 К КИЛОМЕТРА.ПОСЛЕ ЩЕ БЛОКИРАТ ЗАДНИТЕ АПАРАТИ И СКОРО СЛЕД ТЯХ И ПРЕДНИТЕ СПИРАЧНИ АПАРАТИ.ВКЛЮЧИ И ВЕЧЕ ЩЕ Е ПОСТОЯНЕН ПРОБЛЕМА С ИЗГОРЕЛИ КРУШКИ НА ФАРОВЕТЕ И ГАБАРИТИ.ЩЕ СПРЕ ДА СВЕТИ И НА ЗАДНА.ЩЕ РАЗБИЕ БУРЕТАТА НА КЛИМАТИКА И ЩЕ ПОЧНЕ ДА ТРЕСКА.ДРОСЕЛА НА СЪЩИТЕ КИЛОМЕТРИ ЩЕ МЕТНЕ КОСТИ.ЕГР СЪЩО ЩЕ СЕ ПРЕДАДЕ ЩЕ ПРОТЕЧЕ ПОМПАТА НА СПИРАЧКИТЕ И ЩЕ НАПЪЛНИ СЕРВОТО ЩЕ СМЕНИТЕ ШАЙБАТА НА ХИДРАВЛИКАТА ЩОТО ПОЧВА ДА СВИРИ.ОООЩЕ КАМАРА ИМА И ВСИЧКО ДО 180 К.СУПЕР ТРОШКИ И МНОООГО СКЪПИ ЗА ПОДДЪРЖАНЕ.ОСВЕН ТОВА ШУМНИ И ИМА ДОСТА ВИБРАЦИЙ23:31 12.06.2018
28 АЛФА Q4
До коментар #25 от "Силвестър Симеонов":
ДАЙ ПРИМЕР НА КОЯ МОЖЕ БЕЗ ДЕМОНТАЖ23:35 12.06.2018
29 АЛФА Q4
23:37 12.06.2018
30 АЛФА Q4
До коментар #23 от "Random":
ПИЧ ИЗВИНЯВАЙ ОБЪРКАХ ТЕ С ДРУГКоментиран от #32
23:42 12.06.2018
31 Vag
До коментар #2 от "Японеца":
Германските дизели са най здравите мой човек.10:40 13.06.2018
32 Random
До коментар #30 от "АЛФА Q4":
Ей го как става:https://bxeenginefailures.wordpress.com
На някакви смешни за нашите ширини километри без предупреждение биелата решава да огледа заобикалащия я свят...
09:25 14.06.2018
33 Гекче
13:54 16.06.2018
34 Реалист
До коментар #11 от "Даймлер":
Взе ми думите от "устата", в случая от пръстите... Естествено, че се мери само и единствено въртящият момент, само той е величината, която реално е измерима. Мощността се пресмята след това по формула, която отчита и оборотите на двигателя. Много от пишещите тук не са наясно, че мощността е производна величина и показва работата на двигателя за единица време. Силата, която задвижва колата е въртящият момент.19:15 14.09.2019