7 735 11

Спомен за хидропневматичното окачване на Citroen

Георги Касабов

На 2 юни миналата година от конвейерите на Citroen слезе последният автомобил с хидропневматично окачване. С него френската марка се прости с едно от най-великите си изобретения и стана доста по-скучна. Това кратко филмче проследява историята на капризното за обслужване, но несравнимо като комфорт и ходови характеристики окачване с хидравлика и пневматика. В клипа няма говор, така че превод не е необходим.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • някой си
    Отговор
    1 19:28  12.06.18
    Това беше единственото, което правеше Ситроен - кола.
  • 108
    Отговор
    2 20:02  12.06.18
    Ако си караш по кубав път без дупки, градско без да се правиш на джигит си беше все едно си на летящо килимче...
  • Гост
    Отговор
    3 20:09  12.06.18
    Жалко наистина. А и новата конфекция е много грозна с тези фарове на две нива
  • Valio
    Отговор
    4 21:44  12.06.18
    На мястото на хидропневматичното окачване има ново което е с амортисьори. По нищо не превъзхожда хидропновматичното окачване,освен че,може би е малко по-евтин при поправка и може да е малко по-меко возенето...Но другите качества ги няма за съжаление...

  • deadman1488
    Отговор
    5 22:00  12.06.18
    ТВА БИЖУ ОТ ДЯСНО СЪМ ЛУД ПОЛУДЯЛ ПО НЕГО
  • незнайко
    Отговор
    6 00:04  13.06.18
    Ако се разровите не е само окачването което са измислили от Ситроен! DS модела навремето са го мислели за "извънземен" ! Сега правят коли като всички останали !!! Конкуренцията е жестока !!! Също като Мазда с ванкеловия двигател !!!
  • дефгхйк
    Отговор
    7 00:06  13.06.18
    Ситроен ме изгубиха като потенциален клиент с безумния си дизайн на таблата. Циферблатите разположени централно са отвратителни и откровенно опасни понеже разсейват!

    Коментиран от #9

  • 1234
    Отговор
    8 08:49  13.06.18
    Най-уникалното и със сигурност най-комфортно окачване, създадено през 1980г. е от д-р Bose, но за съжаление никога няма да бъде използвано в сегашното автомобилостроене, поради това, че много тежко и скъпо. Ето и линк, който не е виждал и чувал - https://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw
  • Язе
    Отговор
    9 23:43  13.06.18

    До коментар #7 от "дефгхйк":

    Гледането на знаци също разсейва.Гледането на светофара пак.Откажи се от шофирането изобщо.
  • GTE
    Отговор
    10 10:10  14.06.18
    Все пак трябва да се разясни, че хидропневматичното окачване оскъпява колата, оскъпява и подръжката. Помпата отнема от мощността на двигателя и съответно разхода неизбежно е различен, в сравнение с кола без хидропневматично окачване. Като цяло не може еднозначно да се каже, че е хубаво или лошо, както е и с много други неща. Според мен това окачване е за висок клас коли, които се посържат с повечко средства.

    Коментиран от #11

  • Язе
    Отговор
    11 15:39  14.06.18

    До коментар #10 от "GTE":

    Помпата не отнема от мощността защото не е свързана с ремък а си е електрическа.Може да товари алтернатор но не е болка за умиране.Последния Хидроактив в С5Х7 е доста надежден.Окачването също е доста солидно.Все пак е по-скъп за подръжка от кола с Макферсон, но пък усещането при каране е съвсем друго.

Напиши коментар:


Публикувай