Last news in Fakti

14 Юни, 2018 17:08 3 172 56

Илон Мъск спечели търг за метро в Чикаго

  • the boring comapny-
  • илон мъск-
  • чикаго

The Boring Company на Илон Мъск спечели поръчка за строителството на високоскоростна подземна линия, която ще свързва чикагското летище и центъра на града. Това е грандиозна победа за компания, заработила преди едва 18 месеца и - ако не се брои експерименталният тунел под Лос Анджелис - без никакъв опит в осъществяването на подобни проекти, съобщава Bloomberg.

Според Chicago Tribune Мъск е предложил система от единични безпилотни вагони за 16 пътници, които ще се движат в тунел с диаметър малко над 4 метра със скорост 160 км/ч. Подземните совалки ще изминават разстоянието от центъра на Чикаго до аерогарата за около 16 вместо за сегашните 40 минути.

От The Boring Company са изчислили, че вагоните могат потеглят на всеки 30 секунди и да превозват по 2 000 пътници на час. По неофициална информация проектът струва около $1 млрд. Компанията ще финансира сама строителството и ще печели от продажбата на билети.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 kjl

    10 22 Отговор
    Това доказва,че нищо не е такова каквото изглежда и америка не е това за което се представя. За 27км. тунел, 1милиард долара!!! Тези бият и най-смелите мечти на нашите предприемачи. Явно за това америка е страната на неограничените възможности в измамите.

    Коментиран от #3

  • 2 Владо Вр

    15 13 Отговор
    Ехааа! Сега, метрото направо ще хвъркне до небето! Като "Тесла" - та. Остава само един дребничък проблем - да не се закучи работата, както стана с автомобила. Иначе, Мъск умее да събира пари от другите, и да си ги харчи с удоволствие.
  • 3 гост

    28 4 Отговор

    До коментар #1 от "kjl":

    Ами малко си пропуснал някои нещица !! 1 милиард е не тунела , а целия проект със цялото оборудване , безпилотните вагони (през 30 секунди !! ) и двете станции в началото и края които за 2000 пътници на час (!!!!!) ще са по-големи от централната гара в София !!!! А 27 км са колкото двете линии на метрото в София !!! А сега виж колко е дадено за него досега и пак коментирай !! И това със скорост
    160 км/ч , а не 30-40 като в София !!!
  • 4 Bingo

    23 1 Отговор
    Последното изречение мисля че е най важото в случая "Компанията ще финансира сама строителството и ще печели от продажбата на билети".

    Коментиран от #8

  • 5 омъскаряване

    8 13 Отговор
    Не ми се мисли, какво ще стане, като се получи авария с тия бирени кутийки ???? Но нищо де Мъск лаладжията даде поле за нови радости на неговите сектанти, честито :)))
    Докато стане готов, ако изобщо стане готов този проект, ще поскъпне поне 10 пъти, типично в стил Илончо и акционерите, ще чакат светлина в тунела !

    Коментиран от #6, #7

  • 6 Кинти

    8 4 Отговор

    До коментар #5 от "омъскаряване":

    Ех български манталитет, българско мислене! Не го мисли Илон Мъск! Първите 100 милиона за боринг къмпани ги събра от продажби на шапки и огнехвъргачки. Има достатъчно фенове, за да го финансират без да чакат нещо насреща. От друга страна, все пак това е услуга и може да кара по старата схема. Да продаде карти за ползване на транспортните средства, която има 10 годишна давност и струва да речем 1000 долара. Чак ми е интересно какво ще измисли, за да финансира проекта този път.

    Коментиран от #9

  • 7 гост

    10 3 Отговор

    До коментар #5 от "омъскаряване":

    Горките глупави акционери, нищо не разбират! Да вярват на Мъск и компаниите му. Цената на акциите на Тесла от 2012 до сега се е увеличила само 10 пъти. Нищо не е! Да им се чуди чивек на наивността.
  • 8 Зорлем

    6 1 Отговор

    До коментар #4 от "Bingo":

    Интересно, също така, че не се споменава за колко време трябва да е готова тази система. Всеки, който е имал вземане-даване със строителство знае, че сроковете са един от "най-динамичните" и доходни аспекти на даден строеж.

    Коментиран от #11, #33

  • 9 гост

    12 2 Отговор

    До коментар #6 от "Кинти":

    За такъв проект няма нужда да продава нищо на никого !! Това нещо му дава практически монопол над превоза на пътници за 50 , даже 100 години напред !! Летището в Чикаго е четвъртото в САЩ и седмо в света с над 70 милиона пътници годишно !!!! Половината да пътуват с това метро , а те ще са много повече , по 5 долара на човек , което е нищо за САЩ , са над 175 милиона годишно , а с допълните услуги и наеми на станциите ще са поне 300 милиона гтодишно , тоест строежа се е избил още 4-5 година най-много !!! Гаранция вече поне 30-40 банки и инвестиционни фондове са му предложили финансиране и то при условия които други само могат да мечтаят !!!

    Коментиран от #12

  • 10 ддххф

    6 2 Отговор
    Гледам големи разбирачи има тук. Защо не вземете вие да си създадете някаква компания?

    Коментиран от #15

  • 11 Аспекти

    9 3 Отговор

    До коментар #8 от "Зорлем":

    При положение, че печалбата ще е от билетите, а инвестициите частни, какво те бърка кога ще е готов? Когато стане, тогава. Колкото струва, толкова! Разсъждаваш по български, все едно ще усвоява еврофондовете!

    Коментиран от #16

  • 12 гост

    7 5 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Тази компания си е лично негова и той има възможност дори без финансиране да го направи. Който си го може си го може. Трябва да се спомене, че Мъск е пуснал поръчки за изработка на копаещи машини, които да рабоят 10 пъти по-бързо от стандартните досега.

    Коментиран от #14

  • 13 malko

    0 4 Отговор
    2000/час е много малко
  • 14 Язе

    6 3 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Той Мъск много неща е пуснал,най вече една голяма кука.Феновете му вече са в транс.Мъск вече и на бастун ги лови.Само като чета статиите за него и се изумявам.Когато се захване някой с много неща обикновенно повечето са недовършени и със съмнително качество.
  • 15 Зорлем

    2 3 Отговор

    До коментар #10 от "ддххф":

    Леле, ти каква обида нанесе на "гост", направо не е истина!

    Не виждаш ли, че той такива проекти ги хапва за закуска. Не е като ония пущиняци от задушните офиси да си губи времето с разни като финансови анализи, оценки на риска и прочее глупости. Гледай, че даже и Ексела няма нужда да пали! Направо на коляно ги смята. 35 милиона по 5 долара, и след 5 години започва само да "кешира". Чиста и сигурна работа, ти казвам. Дет се вика, бегай, бегай, че човекът си има по-важни работи на главата...

    Но, това изобщо не бива да ни изненадва. Все пак само преди няколко седмици човекът беше готов с план как Мъск да се справи с "революционерите" в борда на директорите на Тесла. В тази връзка, Госте, прати ли му го тоя план на Мъск, както те посъветвах? Че направо ми се къса сърцето като го гледам как се мъчи тоя човек с такива битовизми докато дърпа човечеството напред.
  • 16 Зорлем

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "Аспекти":

    Бе, не знам кой като какъв размишлява, но много ми се иска да отидеш и да обясниш как сроковете за изграждане на даден инфраструктурен проект нямат значение на управите и жителите на Берлин и Синсинати например. Едните чакат да им тръгне метрото вече към 100 години, а другите ново им летище "само" от около 20! А съм сигурен, че и на двете места нито размишляват, нито действат "по български". Или поне не би трябвало?
  • 17 Аспекти

    5 3 Отговор
    Коя частна фирма със собствени средства ги строи тези обекти? Правиш ли разлика между тази система, изграждана от частна фирма с частно финансиране и АЕЦ Белене или Цанков камък например?

    Пука ли ти Кауфланд дали и кога ще отвори магазин в Горно нанадолнище? Какво си се разтревожил кога Илон Мъск ще започне да продава билетчета?

    Коментиран от #18

  • 18 Зорлем

    3 0 Отговор

    До коментар #17 от "Аспекти":

    А ти правиш ли разлика между магазин Кауфланд и обществен инфраструктурен проект? Ако целият град Чикаго, барар с летището, му бяха бащиния на Мъск, никой нищо нямаше да му каже като реши да си строи каквото иска под, зад или над тях, за колкото време му душа сака. Но случаят съвсем не е такъв.

    Според CNN например, фирмата няма да финансира проекта сама, а ще се нагърби с финансирането, което ще е "100% частно". С други думи, малка разлика, но важна, нали?

    И да уточним - дреме ми на долуподписания кога Мъск или някой друг щял да продава билети в Чикаго за някакво метро. Просто изказах учудване, че липсва съществена подробност, а именно срокът за изпълнение. Дори въпросните CNN правят изрично уточнение, че засега не е ясно нито колко ще струва, нито колко време ще отнеме реализацията на проекта. Направо се чудя да се хваля или да ме е срам, че съм на едно мнение с тях....
  • 19 Да бе да

    5 2 Отговор
    Така се прави компания без грам опит казва аз ще направя чудеса 1500 км/ч. хиперлуп и накрая прави нещо обикновено, но всеки казва е тоя щом може да направи чудеса една теснолинейка ли няма да направи.
    Обаче кога, как никой не знае само се знае че ще е безплатно. Ама понякога евтините неща се плащат двойно. Този направи вече хиперлупа в ЛА и сега се захвана в Чикаго а в София кога???
    Направи едно нещо обаче извиси го на такова ниво дето никой не си го и мечтал а не да тръгваш с големите обещания и после то като другите ама напудрено.

    Коментиран от #20

  • 20 Не бе, не

    2 4 Отговор

    До коментар #19 от "Да бе да":

    Той НЕ направи електромобилите с най-добрите характеристики нали?

    Той Не ги направи на най-ниските цени за изминат километър, нали?

    Той НЕ произвежда най-добрите батерии, нали?

    Той НЕ произвежда ракетите, които беше обещал, нали?

    Той НЕ направи "невъзможния" камион, който според Даймлер "нарушава физичните закони" нали?

    Той НЕ направи най-голямата мрежа от бързи зарядни станции в света , нали?

    Въпреки, че закъсня с половин година, НЕ произвежда ли най-много електромобили за седмица в света? А дори не е изпълнил и ⅓ от планирания капацитет.

    Абе зомбита, изкарайте си главите от ... да не казвам къде и ги използвайте по предназначение! Каква е тази омраза? Какво е това неуважение към човешките постижения? Ти лично с какво повече промени света?

    Илон Мъск със сигурност ще закъснее с обещания срок. Може би с година. С малката подробност, че ще обещае краен срок с поне 5 години по-кратък от другите. Погледни какви са сроковете на богатите и опитни автопроизводители? 2022 за Тесла модел 2012!

    Коментиран от #23

  • 21 незнайко

    0 2 Отговор
    Началото е положено. Остава изпълнението, което със сигурност ще стане ! В девет града в Япония в момента работят метро системи движещи се с максимална скорост от 270 километра в час !!! Новото е че ще са вагони-капсули за по 16 човека .
  • 22 гост

    2 3 Отговор
    Сега железницата изминава разстоянието за 45мин, а с Боринг трябва да е за 16мин. Сега пътуване с влак струва 5 долара, с такси 35 долара, а Боринг прогнозира цена на билет от 20 до 25 долара. Реално ще е скъпично, но ще пести време, може и по-бързо да се движи.
  • 23 Да бе да

    4 4 Отговор

    До коментар #20 от "Не бе, не":

    1.Не, сложи една огромна батерия и уби всички които се борят за екология.
    2.Не, първо провери после пак говори.
    3.Кои батерии на панасоник или другите със същата енергийна плътност?
    4.Обещал да направи ракета, голямо постижение всеки втори вече произвежда ракети.60 годишна технология а неговите ракети са с КЕРОСИН.
    5.Не няма го камиона на пътя, чакаме това чудо на природата :)
    6.Да направиш нещо в голямо количество това ли е техническият прогрес???
    Като извод:
    1.Обеща екологична кола а направи 2.5 слон щото не разбира нищо от техника ако беше иноватор щеше не да пълни колата с батерии а да измисли нова батерия.
    2. Обеща да ходи до марс а отиде само до ГСТ където ракети ходят от 50 години.
    3.Обеща хиперлуп да се движи с 1500 км/ч а направи теснолинеика със 150км/ч.
    4.Обеща чиста енергия а дори и в САЩ не може да се пребори със фирмите за соларни панели и Солар сити вече не съществува щото мина към Тесла.
    Единственото което не обеща но направи е цяла армия от зомбита като теб на които мозъкът им е заменен с вакуумната тръба от хиперлуупа.

    Коментиран от #24

  • 24 Не бе, не

    2 3 Отговор

    До коментар #23 от "Да бе да":

    Човешка злоба и завист!

    Ще ми покажеш ли по-изгоден автомобил от Тесла модел 3 за съотношенията пробег/цена?

    Ще покажеш ли по-лек електромобил за съотношението пробег/тегло?

    Някой може ли да си купи от Panasonic същите батерии с които се произвежда модел 3 и да започне да произвежда свой електромобил?

    Ще покажеш ли по-евтини батерии за киловатчас или по леки за киловатчас? А по-мощни? По-мощни двигатели? По-бързо зареждане? Време за изминаване на 2000 км с включено зареждане?

    След като всички могат да ги направят всичките тези неща, защо досега НИКОЙ НЕ ГИ ПРАВИ? Защо ще произвеждат осакатен Тесла модел 2012 година през 2022 година, а не нещо по-добро от 10-годишна Тесла?

    Само 10-15 процента от общата замърсяване от производството на батерии се пада на добива на материали. Останалото зависи от източника на енергия с който се произвеждат батериите. Tesla инсталира върху гига фабриката, която произвежда батериите най-големия фотоволтаичен покрив в света, който осигурява производство на батерии без отделяне на вредни емисии.

    Само рафинирането на нефта от който са произвели бензинът ти за последните две години, дори и без да го гориш, е замърсило природата повече отколкото производството на една батерия на Тесла.

    Коментиран от #30

  • 25 Да бе да

    3 4 Отговор
    Тесла 3 : 126 MPGe
    https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_energy_efficiency
    Виж ги много добре колко са.
    А за един кашон на колела да ми искат 100 000 не мерси че и за кашон 1750кг.
    Аз не коментирам аз какво мога и какво не, казвам че този човек можеше наистина да помогне и да остане в историята а се оказа маркетингов шарлатанин.Екология с голямо тегло и голяма мощност не са съвместими.Нови технологии с тежка и тромава кола също.

    Коментиран от #26, #29

  • 26 Не бе, не

    3 2 Отговор

    До коментар #25 от "Да бе да":

    Това последното изречение беше върхът на глупостта! Да наречеш Тесла тромава? Коя Tesla тромава бе, Да бе да? Дори най тромавата Тесла е по-пъргава от половината спортни автомобили с ДВГ!

    Коментиран от #27

  • 27 Да бе да

    3 3 Отговор

    До коментар #26 от "Не бе, не":

    Пъргав на светофара. Ти днеска колко майки с колички сгази. Правилно по-малко хора по-малко CO2. Безндеждни сте, не стана ли вече време за молитвата ти?
  • 28 Не бе, не

    3 2 Отговор
    Ти беше този, който искаше пъргав автомобил да газиш пешеходци и каза, че Тесла били тромави!

    Не разбрах какво недоволстваш и за разхода126 MPGe ? Твоя автомобил колко харчи?
  • 29 До Функционална неграмотност

    3 3 Отговор

    До коментар #25 от "Да бе да":

    "Тесла 3 : 126 MPGe https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_energy_efficiency Виж ги много добре колко са."

    Колко са бе, господин функционална неграмотност? Пак ли даваш линкове, които подкрепят противниковата гледна точка от неразбиране какво пише?

    В крайна сметка, "слона" е по-бърз, по-пъргав, по-голям от останалите, но е по-икономичен от 99% от тях! Сега остана да избереш дали Тесла са много добри или останалите са некадърници?

    И престани да обясняваш, че Тесла е обещала екологична кола! Тесла обеща да направи електричките желани и си изпълни обещанията. От BMW обещаха екологична кола и си признаха, че е било грешка.

    Коментиран от #31

  • 30 Язе

    1 2 Отговор

    До коментар #24 от "Не бе, не":

    След като всички могат да ги направят всичките тези неща, защо досега НИКОЙ НЕ ГИ ПРАВИ?

    Защото не искат.Продават си по 5-10млн нормални коли и другото за момента не ги интересува.Докато пробега и зареждането не се оправят шанса да станат масови е много малък.Като се сетя лятото на път към морето,какви опашки са на бензиностанциите и колко чакане с Тесла това време ще е поне 4-5 пъти повече.Да не говорим,че тук няма къде да я заредиш.Отиваш на море(15-20часа икономично каране)и се връщаш с рейса.Е това ако на някой му харесва на мен не ми допада.Затова казвам,че хибрид повече ми допада.В града на ток до някое време,към морето с ДВГ и си свиркам.

    Коментиран от #37

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 До хейтъра

    2 2 Отговор
    Ти си мразиш, оти си мразиш, нали?

    Абсолютно сигурен си, че няма глобално затопляне, не съществуват парниковите газове, няма покачване на нивото на океаните, не можеш да се отровиш в затворен гараж при работещ двигател, горенето на милиони литри гориво в центъра на градовете въобще, ама въобще не замърсява въздуха, НО ВЪПРЕКИ ТОВА СИ НАЙ ГОЛЕМИЯ ЕКОЛОГ ТУК!

    Таз пържола, не е хубава, защото е скъпа и се казва Тесла. Ама онова л***но, понеже се казва Субару е много хубаво! Даже е по-вкусно от пържолата. Всичко се определя от предразсъдъците ти.

    Да си чул някой да успее да направи РЕАЛНО пробегът на Хюндая? Реалния пробег на модел 3 е 50 км повече от написания! Дори онези критици където направиха Тесла на пух и прах го признаха. Предимството на Хюндая е само на книга по принцип.

    Само където в тази класация са сложили автомобили от всички размери и категории на едно място. Ти си извади главата и погледни коя година започна производството на модел S.

    Да си технологичен лидер е достатъчно да си ЕДНА КРАЧКА пред останалите! Обяснение защо си на 5 или 10 място не вървят!

    Щом екологията зависи само от теглото, защо разходът на останалите е по-голям и не са по-екологични! Тесла не правят най-екологичните електромобили, а правят по-екологични и по-желани от ДВГ. За да се изчисти въздухът някой трябва да иска да ги купи.

    Коментиран от #35

  • 33 Сроковете

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Зорлем":

    "

    Интересно, също така, че не се споменава за колко време трябва да е готова тази система. Всеки, който е имал вземане-даване със строителство знае, че сроковете са един от "най-динамичните" и доходни аспекти на даден строеж."


    Вече има информация.


    Πъpвитe ĸoпĸи зa пpoeĸтa, в oчaĸвaнe нa peгyлaтopни и eĸoлoгични oдoбpeния, мoгaт дa зaпoчнaт дo тpи-чeтиpи мeceцa, ĸaзa Mъcĸ, ĸoйтo cъщo ocнoвa и pъĸoвoди лyĸcoзния пpoизвoдитeл нa eлeĸтpичecĸи aвтoмoбили Теѕlа и пpoизвoдитeля нa paĸeти ЅрасеХ. Oтceчĸaтa мoжe дa зapaбoти oт 18 дo 24 мeceцa cлeд тoвa.



    Вижте повече:https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/boring-company-%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D1%8A%D1%81%D0%BA-%D1%89%D0%B5-%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B8-%D0%B2%D0%B8%D1%81%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BD%D0%B0-%D0%BE%D1%82%D1%81-286503.html


    Сложи още година бонус и ще ходим да се возим.
  • 34 Антиелектрика

    2 2 Отговор

    До коментар #31 от "Да бе да":

    Хора, спорът със същество, пишещо с 10-на ника в една тема, е напълно безсмислен.
    Неговото е диагноза!
    Пък за комплексите му от мен, няма какво да коментираме. Навсякъде му се привиждам аз. И само той и платените зелени престъпници виждат парников ефект, покачване на нивото на океана и повтаря като папагал идиотизма за функционална неграмотност.

    Просто никой не трябва да му обръща внимание, защото човечеца си е луд. Проблема е, че пише с различни никове, но заболяването му явно в това се проявява.
  • 35 Да бе да

    3 1 Отговор

    До коментар #32 от "До хейтъра":

    Незнам дали съм хейтър ама не съм балък като теб.
    Аз също мисля за екологията и за децата си обаче мразя някой да ме прави на 5 стотинки, ако ще правим нещо за тази планета всеки ще плати. Ако ти ще ми пушиш в лицето и да ми казваш няма да си караш ДВГто или ми говориш за екология и после ми говориш че колата ти правила от 0-100 за 3 сек еми сори няма да стане така.
    А за Хюндая първо провери какво е ЕПА после питай щото си супер неадекватен и смешен!!!!!!
    Точно заради годината на производство постнах този линк щото да повечето коли са зад Модел 3 но са и по-стари а и са много близо а модел С и Х е назад така че винаги ще има малко отгоре или отдолу, но нивото е еднакво, и то от производители които правят ЕВ коли по задължение.
    Които иска да кара кашон на колела не е наред с главата и то го доказваш най-добре.

    Коментиран от #36

  • 36 Не бе, не

    2 2 Отговор

    До коментар #35 от "Да бе да":

    Хейтър си. Покажи един бутален автомобил, по-екологичен от Тесла модел 3? Ако си мислиш, че има, вече сам се определи като балък!
  • 37 Не бе, не

    2 2 Отговор

    До коментар #30 от "Язе":

    И какво предлагаш? Да се изградят няколко милиона зарядни станции и чак тогава да се произведе първия електромобил?

    Кой да ги изгради и за чия сметка?

    Да се произведе първия електромобил, чак когато батериите за изминаване на 1000 км станат по-леки от резервоара с бензин и по-евтини от едно зареждане с бензин, а зареждането да става по-бързо от 2,5минути?


    Кой ще финансира тези открития и как ще падне цената?

    Няма пряк път! Всичко ще става постепенно. С всяко удвояване на произведените автомобили и батерии, цената им пада с 30%, а пробегът се качва с 30%. Необходими са само няколко удвоявания на произведените бройки, за да се развият технологиите и да паднат цените.

    Големите производители, досега не искаха да произвеждат, но в момента не могат дори да искат, защото изтърваха няколко стъпки в еволюцията, които ще трябва да наваксат. Фабрики за батерии не се градят за месец-два, колкото и пари и желание да имаш. Дори да ги построят, ресурсите за батериите са ограничени, а произвежданите количества за следващите няколко години, вече са договорени с настоящите производители на батерии и свободни количества няма!

    Зарядните станции ще се изграждат на принципа на търсенето и предлагането. Колкото повече стават електромобилите, толкова по-гъста ще става зарядната инфраструктура. За разлика от бензиностанциите, още сега съществуват приложения които показват свободните зарядни колонки на следващата зарядна станция и позволяват резервирането им

    Коментиран от #38

  • 38 smeh

    1 2 Отговор

    До коментар #37 от "Не бе, не":

    Цитирам те:

    "Дори да ги построят, ресурсите за батериите са ограничени, а произвежданите количества за следващите няколко години, вече са договорени с настоящите производители на батерии и свободни количества няма!"

    По абсолютно всички ПАЗАРНИ ЗАКОНИ, когато ТЪРСЕНЕТО надвиши ПРЕДЛАГАНЕТО - ЦЕНАТА СЕ ВДИГА, ВДИГА!
    Кажи ми тогава СПЕЦИАЛИСТЕ, как това ще доведе ДО МАСОВО ПРОИЗВОДСТВО, след като имаш НЕДОСТИГ на БАТЕРИИ?
    Ти изобщо усещаш ли се какви глупости бръщолевиш по цял ден, и според теб длъжни ли сме да ти четем противоречивите напъни?
    Направо съм потресен как ви назначават ТАКИВА неуки ТРОЛОВЕ. Влезе човек тук да разпусне малко, да види какво се случва по Света и се натъква на мозъчни диарии изразени с букви.

    Коментиран от #41

  • 39 Не бе, не

    2 1 Отговор
    По абсолютно всички ПАЗАРНИ ЗАКОНИ, когато ТЪРСЕНЕТО надвиши ПРЕДЛАГАНЕТО - ЦЕНАТА СЕ ВДИГА, ВДИГА!
    Съответно печалбата от добива също се ВДИГА, ВДИГА, ВДИГА и натам се насочват много интереси и инвестиции които развиват индустрията.

    https://money.bg/finance/med-kobalt-litiy-shampionite-na-pazara-na-metali.html

    Производителят на батерии за Tesla - японската компания Panasonic, обяви, че разработва автомобилни батерии, които не съдържат кобалт. В основата на решението стои очакваното поскъпване на цената на метала заради голямото му търсене в резултат на развитието на производството на електрически автомобили, пише Reuters.

    "Вече понижихме количеството на използвания кобалт", заявява пред анализатори Кенджи Тамура, която e начело на отдела, отговарящ за автомобилните батерии. "Целим да спрем изцяло употребата на елемента в близкото бъдеще и работим по въпроса", добавя тя.

    https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2018/06/03/3187311_panasonic_razrabotva_baterii_za_elektrokoli_bez_kobalt/

    В резултат на всичко това ,
    В периода 2014 - 2016 г. цените на електромобилните батерии са спаднали с 50%.

    Поевтиняването е резултат от подобрение в процесите и технологиите, както и от увеличаване на капацитета (енергиен и производствен), което значително започва да приближава разходите за производство на електромобили до тези на ДВГ моделите.

    http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2605-ceni-baterii-elektromobili-50-procenta-nadolu-za-tri-godini

    Коментиран от #43

  • 40 Не бе, не

    2 1 Отговор
    Резултатите от инвестициите и напъните на големите автопроизводители, може да даде резултат най-рано след три-четири години, а тогава единственият вариант за ниска цена ще е наистина масово производство в големи обеми, а единственият вариант за навлизане на вече развития пазар, ще е по-добри характеристики и/или по-ниски цени, но другите няма да спят и ПО НАПЪЛНО ПАЗАРНИ ПРИНЦИПИ, цените ще падат, а характеристиките ще се подобряват, което от своя страна ще повишава търсенето спрямо ДВГ.

    В разсъжденията си пропускаш факта, че липсата на материали за батерии не се дължи на недостатъчния количества в природата, а на недостатъчен капацитет на минните предприятия. Точно както дефицитът на модел 3 не се дължи на липса на материали, а на капацитетът на производството.
  • 41 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #38 от "smeh":

    Сам виждаш за какви нелепици става дума.
    То за това цената на петрола и електричеството постоянно растат - колкото по-масови стават, толкова цените им се вдигат.
    Тук вече наистина е безсмислено да се коментира, заради тролкия тумор.

    Коментиран от #42, #44

  • 42 Не бе, не

    1 1 Отговор

    До коментар #41 от "Антиелектрика":

    Цените на петрола растат заради умишленото ограничаване на производството, което си е явна измама на картелите и няма нищо общо с пазарните принципи.

    Цената на тока пада на всички пазари. Цените за доставка на тока, данъците и акцизите се качват. Съвсем скоро, цената на тока също ще се качи, защото ще се затворят доста централи, но след това пак ще падне по съвсем пазарни принципи, защото пазарът ще запълни недостига.

    Като толкова искате пазарни принципи, пригответе се за поскъпване на тока и в България. След две-три години всички ще сме на пазарни принципи и цената на тока няма да се определя от Правителството, заставяйки някои производители да работят на загуба. Цената ще се определя от търсенето и предлагането, а и от способността на клиентите да изберат най-подходящата за себе си оферта измежду десетки варианти. Точно както в момента се избира план при мобилен оператор.
  • 43 smeh

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Не бе, не":

    Айде бе, 50% надолу за цената на батериите? Брех!!! И като паднаха с 50% нас как точно ни огря ? Тесла S стана по-евтина, или модел 3 е на промоция, като Шкода октавия с 30% дискаунт? А? Или затова се реве толкова против ДВГ, че никой не им иска скъпите "хай-тек" играчки? Ти ОСЪЗНАВАШ ЛИ, че ТЕБЕ КОНКРЕТНО, ако ги наложат всичките забрани, ще те ОСТАВЯТ ПЕШАК? М? Или си комунист по душа и, като не можеш да си позволиш хубава кола с ДВГ, дай и ДРУГИТЕ дето МОГАТ, но не им стигат парите за ЕЛЕКТРИЧКА, да им ги забраним, ТА ВСИЧКИ ДА ХОДИМ ПЕШ А? Че, така ЩЕ СМЕ НАЙ-ЕКО? Ще ни сложат и повече кашпи по тротоарите, за да "тропаме" био-тор и направо ще е ИДИЛИЯ.

    Коментиран от #46

  • 44 smeh

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "Антиелектрика":

    Направо е скандален. Учудващото е, че от поне няколко човека, не само тук, чете железни и обосновани доводи, обаче НЕ ВЪЗПРИЕМА. Аз когато съм бил на неговото мнение, той сигурно още не е знаел за Тесла, но за да го променя така радикално, явно има защо. Та не ме дразни толкова, че симпатизира на мошенници, а че се опитва да налага тренд и да търси последователи, КОИТО после ще ГОВОРЯТ ПРОТИВ нас и ще СЕ БОРЯТ ПРОТИВ НАШИТЕ ИНТЕРЕСИ. Все едно утре с тебе да почнем да пишем ЗАБРАНЯВАЙТЕ ЕЛЕКТРИЧКИТЕ и да им налагаме ДВГ. Това е то, еко-активизъм в действие.

    Коментиран от #45

  • 45 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "smeh":

    Проблемът е, че се опитва да лъже по най-елементарния начин.
    А най-тъпото в цялото му държание е, че пише с различни никове, за да внушава масовост на електрофилите.
    Нека има електрички, но да се налагат с подобни лъжи е отблъскващо.
  • 46 Не бе, не

    2 0 Отговор

    До коментар #43 от "smeh":

    Цените на електромобилите ще започнат да падат, когато има свръхпредлагане. При сегашните обеми на производство, дори с 20 000 долара печалба от електромобил, не могат да си покрият средствата за разработка на технологията и изграждането на заводите, но скоро и това ще се промени.

    Само не разбрах кои са ви железните доводи?

    А ти осъзнаваш ли, че дори не разбираш това което пишеш? Какви забрани в България? Дори по света, ПРОИЗВОДСТВОТО, запомни добре, ПРОИЗВОДСТВОТО и продажбата на НОВИ ДВГ ще се ограничи през 2040 година.

    След 2040 година, никой няма да забранява карането на ДВГ, а ще се използват докато им се изчерпи ресурса. Не те знам на колко години си, но за мен е безсмислено да се притеснявам какво ще карам през 2050 година! Пък и не ми пука, стига да съм в състояние да карам!

    Споровете с вас са от сорта на това дали телефоните трябва да имат бутони, като нокиите с фенерче или не и с всичкия си ентусиазъм сипете омраза към всеки който спомене за тъч дисплей и защо всички налагат тези недоразумения! И да рипате и да не рипате, тези половин милион никой не ги е заставил насила да си поръчват Тесла модел 3, а са го направили ПО ЖЕЛАНИЕ!

    ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ СТАВАТ ВСЕ ПО ЖЕЛАНИ!

    Единствените които пишете глупости сте вие, против технологичния прогрес в дадено направление. Като не ви харесва това направление, ползвайте друго! Никой не ви го забранява както твърдите! Нито пък някой ви кара да се возите на електрички!
  • 47 Зорлем

    0 0 Отговор
    "... След 2040 година, никой няма да забранява карането на ДВГ..."

    Бе, онзи ден обикаляха снимките и сводките как слагат знаците за забрана на някои дизели в разни германски градове, така че на какво отгоре твърдиш, че никой нищо нямало да забрани, не знам.

    Коментиран от #48, #50

  • 48 smeh

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "Зорлем":

    Ама и аз това щях да му напиша, че съвсем наскоро излезнаха доклади в които се твърдеше, че толкова ще се затягат емисиите, че половината коли които излизат от завода няма да могат да ги покриват. И това ако не е ЛОБИЗЪМ, здраве му кажи. Само дето, като стане въпрос какъв процент от Ел. енергията идва от зелени източници, всичко живо се покрива и за АЕЦ и за ТЕЦ се мълчи, все едно става въпрос за НЛО. Особено пък за БГ, Еко като име на бензиностанция перфектно олицетворява в близките 30 години точно как и откъде ще зареждаме. ОТ ЕКО ЩЕ Е.

    Коментиран от #49

  • 49 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "smeh":

    Това не е лобизъм, а жив кретенизъм!
    Да, трябва да има някакви норми и да се поддържа чиста природата - това никой не го отрича. Само, че както много пъти писах, ако наистина мислим за природата, първо ще направим всичко възможно да се спре свръх популацията и после ще се залесява масово.
    Само, че нито едно от тези неща не се прави, а се втълпяват нелепи лъжи за въглеродния двуокис, като че ли само това е проблемът на планетата. Демагогия и престъпна небрежност, ето това днес са лозунгите на поредните спасители на света! Пък мозъчната ентропия на техните тролски продажници, изобщо няма какво да я коментираме!
  • 50 Не бе, не

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "Зорлем":

    "Или си комунист по душа и, като не можеш да си позволиш хубава кола с ДВГ, дай и ДРУГИТЕ дето МОГАТ, но не им стигат парите за ЕЛЕКТРИЧКА, да им ги забраним, ТА ВСИЧКИ ДА ХОДИМ ПЕШ А? "

    Хайде сега иди да прочетеш новината отново, дали не става въпрос за 15 годишни кошници които пушат като издънени печки? Да не би и ти да не можеш да си позволиш 10 годишна кола, та ревеш във форумите?

    Виж дали става въпрос за квартал дори. Забраната се отнася за конкретна улица. Като не можеш да си позволиш чист автомобил, ще обикаляш тези улици. Така или иначе тенденцията е към забраняването на автомобилите въобще в центровете на големите градове. Отдавна са предприети мерки, като забрана за движение по някои улици, стесняването на други и премахването на паркоместата. В някои градове, един ден се движат четните номера на автомобилите, а в друг ден нечетните. Тези мерки нямат нищо общо с електромобилите за които забраните също важат.

    Абсолютно логично е, ако ще се ограничава движението, да се започне с най-замърсяващите автомобили.

    Коментиран от #51

  • 51 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "Не бе, не":

    Е, нали си говорим за тенденции и принципи? При електричките имало тенденция за поевтиняване на батериите и затова ще станат голямата работа, но при забраните за ДВГ няма нито тенденции, нито мода?

    Така да се каже, сега забраната е за една улица и определени дизели, догодина за цял квартал, след две години целия град и т.н., и т.н.

    Дори и в немския език трябва да имат еквиваленти на поговорките, "Когато мечката заиграе у съседа...", и, "Думам ти дъще, сещай се снахо!".

    Коментиран от #52

  • 52 Не е ОК

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "Зорлем":

    То не е до улицата маината и, обаче има такава истерия до 2020 няма да има дизели забрана в градовете до 2030 всички ДВГ е кой да си купи такава кола???
    Аз ако ти кажа че утре ще съборя всички панелки ти ще си купиш ли?
    Насява се страх у хората, което не е много ОК за мен ама нали затова ги избираме уж политиците.
    Освен това ако караш ДВГ ти казват ти си старомоден, консервативен, убиец, егоист а ако караш EV си COOL.

    Коментиран от #53

  • 53 Не бе, не

    0 1 Отговор

    До коментар #52 от "Не е ОК":

    Ами така си кажете :СТРАХЛИВИ СМЕ И НИ Е СТРАХ, та да ви разберем! Какво го увъртате толкова?
    Страховете ви са безпочвени, ама нали "Страх лозе пази" страхувайте се със здраве! След две години е ред на следващото ми чисто ново ДВГ и хич не ме страхуват разни закани. След още 8 ще му мисля дали ще е електричка, в зависимост от предлаганите модели и развитието на зарядната инфраструктура в България.

    Коментиран от #54, #55

  • 54 Не е ОК

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Не бе, не":

    Е ти може да си супер богат ама аз като си купя следващата нова кола искам да взема 50% от старата!!!!!
    Иначе аз също оглеждам за жената някое EV щото го караме само из града и А-класата бих я заменил с една KIA SOUL.
  • 55 smeh

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Не бе, не":

    Брей, ти си бил голяма работа бе. Досега лалаше против ДВГ-то и за Ел. Колите, а след две години щял да купува от тея срещу които лае. А бе, надуших те аз, че си комунист по душа, те такива им бяха приомите...лаеш срещу нещо дето искаш и колко е зле, за да има за него, и друг да не купува. И това ако не е лицемерие, здраве му кажи.

    Коментиран от #56

  • 56 Не бе, не

    1 2 Отговор

    До коментар #55 от "smeh":

    Откога да харесваш нещо, означава че си против нещо друго? Това че харесвам брюнетки, не значи че ще откажа на някоя руса , да не говорим да я мразя да съм против нея или нещо подобно.

    Повечето от вас мразят електричките, просто защото обичат ДВГ. Аз си ги харесвам и двете и нямам никакви проблеми че някой избирал едното или другото. Конкретно за България все още не им е дошло времето и трябва да си голям ентусиаст за да си купиш. Аз съм си егоист, и бих си купил електричка чак когато ми е изгодно и удобно, а не на всяка цена. Дори сега нямам проблеми да си я зареждам в гаража, но цените са им много високи, с други думи гроздето е кисело, но когато големите производители започнат да произвеждат, за по-следващият ми автомобил почти гарантирано ще е по изгодно да си купя електричка, като гледам тенденциите. Не знам защо сте толкова заслепени и не виждате че въпросът не е дали, а кога?