19 Юни, 2018 11:58 6 024 18

Daimler Trucks пусна милионния си двигател

  • daimler trucks-
  • двигател-
  • юбилей

Заводът на Mercedes-Benz в гр. Манхайм произведе милионния двигател за подразделението Daimler Trucks. Юбилейният агрегат е редови шестак, какъвто от 2007 г. сглобява и дъщерното предприятие Daimler Trucks North America (DTNA).

Турбодизелите от шестцилиндровото семейство на Diamler Trucks се предлагат във варианти с работен обем от 10.7 до 15.7 литра и мощност 326-650 к.с. Монтират се на товарни автомобили и автобуси по цял свят.

В Европа с шестцилиндровите дизели на немския концерн се оборудва семейството Mercedes-Benz Actros, в Щатите - на магистралните влекачи Freightliner Cascadia, а в Япония - на камионите Fuso Super Great.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Прогрес

    8 12 Отговор
    Браво! Въпреки, че си представях повече бройки?

    Само като се замисля накъде вървят технологиите. Този огромен двигател се замества от 4 електродвигателчета на модел 3 с големината на диня, които заедно го превъзхождат по всеки един показател, освен по отделените вредни газове и шум.

    Коментиран от #2, #4

  • 2 Гошо

    7 8 Отговор

    До коментар #1 от "Прогрес":

    Останалите бройки са производство на Рено

    Коментиран от #3, #12

  • 3 656

    9 5 Отговор

    До коментар #2 от "Гошо":

    Стига с това Рено бе шушляци, сложиха един малък дизелак на Рено в А класата и сега само тъпотии пишете.
  • 4 CL500

    13 1 Отговор

    До коментар #1 от "Прогрес":

    Прогрес, къде се намеси с тая Тесла и тук? Хората ти говорят за тежки влекачи!
    За да ме разбереш - ако сравняваме Тесла и то топ модела Ес с 613 коня, то той има ВЪРТЯЩ МОМЕНТ от 931 н.м..
    Топ модела на тоя влекач с близо 16 литра обем !!!! и 650 коня има ВЪРТЯЩ МОМЕНТ от ... забележи 2,800 н.м.
    Надявам се вече разбираш, какво нелепо сравнение си дал ;-)
  • 5 Прогрес

    1 9 Отговор
    А осъзнаваш ли какво пишеш? А аз какво съм написал?

    Поредният, който се захваща с най-голямото предимство на електромобилите и се опитва да го изкара недостатък!

    Аз сравнявам ЧЕТИРИ електродвигателя, 4 броя , поставяни в един камион и ЕДНО от тези чудовища от снимките. Следователно трябва да умножиш и мощността и въртящият момент по 4.

    Двигателят на Тесла модел 3 има мощност от 258 коня и въртящ момент 430 N⋅m или общо за четирите електродвигателя 1032 к.с. и 1720 N⋅m

    Надявам се да ти се изясни, колко нелепо е да сравняваш въртящият момент на електродвигател с ДВГ. Още повече че работата се върши от мощността, а не от въртящия момент. Въртящият момент определя само за колко време ще ускориш дадено тегло, а след това ти трябва мощност за да поддържаш скоростта. Особено по наклони където ти трябва и мощност и въртящ момент.

    Коментиран от #7

  • 6 Прогрес

    0 2 Отговор
    Има някакъв бъг и не може да се ползва нов ред. При публикуване на коментар всичко става на един ред.
  • 7 CL500

    9 1 Отговор

    До коментар #5 от "Прогрес":

    Ти да не си в процес на полудяване, бе човек? По твоята логика дай да слагаме по 4, по 8, по 28 ел. двигателя, тогава?!? Да не говорим, че и 4 ел. двигателя на Тесла 3 пак имат над 1000 н.м. по-малък въртящ момент от топ двигателя на тоя Мерцедес.
    Тук идва мястото и за следващата ти тъпня - въртящия момент бил така и така ... Както всички знаем мощността е равна на върт. момент умножен по скоростта (ъгловата скорост, оборотите). Тук за тежкотоварна техника ти трябва по-бавнооборотен двигател и с ГОЛЯМ ВЪРТЯЩ МОМЕНТ. Вържи ги тез ел.мотори и на баира има да жужат кат кошер пчели, да греят и да не правят нищо.
    Все едно да сложиш едно Ферари с няколко стотин к.с. пред плуга, забит половин метър в земята, да развърта до 9000 оборота и да се чуди какво да прави. А после един дърт трактор Белорус с 80 коня да почне да си оре кат стой, та гледай.
    Тук е подобно. Разбира се може да се сложи някакъв ел. мотор, но въпросът е какъв, колко ще да е голям, какви редуктори ще трябват, колко запас биха имали батериите да подържат това натоварване и т.н.
    Ама не намесвай при камионите и тежката техника нито ДВГ за леки коли, нито ел. мотори от леки коли. Просто не стават!

    Коментиран от #8

  • 8 Прогрес

    1 2 Отговор

    До коментар #7 от "CL500":

    Започнал си да разсъждаваш правилно, Но някъде по средата жестоко се обърка! При Какви обороти на двигателя е този въртящ момент?

    Камионските двигатели са както самият ти каза бавнооборотни. Не ми се търси информация, на максималният въртящ момент надали ще е далече от 2000 оборота.

    От друга страна, електродвигателите развиват до 20 000 оборота и имат този въртящ момент почти в целият диапазон на оборотите.

    За да получиш същите обороти като на бавнооборотния двигател, трябва да използваш редуктор, който намалява оборотите. Хайде сега кажи на всички Какво става с въртящия момент тогава? Дори предавателно число 10, въртящият момент ще е 17 200N.m.
    Неслучайно всички свръхтежки машини и камиони се задвижват с електродвигатели, това е масова практика, така че въобще не намесвай Тесла.

    Коментиран от #9

  • 9 CL500

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Прогрес":

    Кой са тези камиони с електро двигатели? Дай инфо.
    За товароподемни съоръжения - да, ама за мобилни такива с голям пробег (а не в рамките за някой завод), не знам, дай пример.
    Проблемът е в автомността, в батериите за тез двигатели. То и при корабите има електроходи, ама пак се задвижват чрез ел.-генератори, т.е. пак има ДВГ. Кранове, подемници и т.н. на ток, разбира се има колкото щеш, дори са само такива като цяло, ама НЕ СА МОБИЛНИ, а влачат кабели.
    Затова ти казвам - остави я тая Тесла, те още се борят с автономността на леките автомобили. Нека първо решат този проблем в по-приемливи граници, та тогаз да видим, какво ще се измисли и за камионите. Разработките и там вече почнаха, за 3-ти път ще го кажа - не слагай моторчетата от Тесла при тежката техника.
  • 10 Прогрес

    0 3 Отговор
    Един самосвал трябва да е мобилен нали?

    Най-големия в света?Cтaвa въпpoc зa жeлязнoтo чyдoвищe БEЛAЗ 75710, ĸoeтo мoжe дa пpeнacя нaвeднъж тoвap oт 450 тoнa, имa peзepвoapи зa пeт тoнa и пoлoвинa гopивo, пoлoвин тoн мacлo и oбщoтo мy тeглo зaeднo c тoвapa дocтигa 810 тoнa. Зa cpaвнeниe - aмepиĸaнcĸитe caмocвaли Вuсуruѕ МТ6300АС и Саtеrріllаr 797F, ĸaĸтo и нeмcĸият Lіеbhеrr Т 282В мoгaт дa пpeнacят “caмo” пo 363 тoнa,

    Бeлopycĸият caмocвaл впeчaтлявa c paзмepитe cи - виcoĸ e 8 мeтpa, шиpoĸ 10 мeтpa и дълъг 20. Moщнocттa нa мoтopнaтa мy гpyпa e близo 5000 ĸ.c. B нeя ca вĸлючeни тpи дизeлa МТU DD 16V4000,вceĸи c мoщнocт 2330 ĸ.c. Te ca cъeдинeни c гeнepaтopи, ĸoитo пoдaвaт тoĸ нa oгpoмнитe eлeĸтpичecĸи мoтopни ĸoлeлa. Cpeдният paзxoд нa гopивo нa мaшинaтa e 198 г/ĸBтч и зa 12 чaca тя paзxoдвa 5600 литpa нaфтa.

    Защо ли ползват електродвигатели за задвижване, след като според тебе нямат добри показатели за тази дейност? Защо не ползват директно ДВГ, а вместо това с него правят ток за електродвигателите като губят ефективност в КПД? Използват електродвигатели именно заради високият им въртящ момент! Тесла прави същото, като захранва своите двигатели направо с батерии.
  • 11 Прогрес

    1 3 Отговор
    Да се върнем на камиона на Тесла.

    Какви са характеристиките?

    С едно зареждане той ще изминава поне 800 километра напълно натоварен със скорост 100 км/ч.
    На новите Megachargers 30 минути заряд на батериите ще осигурява поне 640 километра пробег

    Електрическият товарен автомобил на Мъск се ускорява от 0 до 100 км/ч само за 5 секунди, което е невероятно бързо в сравнение с който и да да е дизелов влекач. С максимален товар от 32 тона в ремаркето, ускорението до 100 км/ч е едва 20 секунди. При изкачване по наклон от 5 градуса, Tesla Semi Truck достига скорост от 100 км/ч, което е забележимо повече от 72 км/ч при дизелите.Влекачът е електрически и няма нужда от трансмисия, а с регенеративните спирачки камионът не се нуждае от компресор и от много от останалите компоненти на спирачната система на товарните автомобили.

    Новото превозно средство има 4 двигателя, а Tesla обещава, че ще може да измине без повреда 1 млн. мили (1,6 млн. км). И с два повредени мотора е възможно камионът да се движи по-добре от дизеловите конкуренти, каза Мъск.

    Вероятно Илон Мъск е забравил да се посъветва с тебе за да му обясниш, че е невъзможно! Какво не ти харесва в характеристиките, та казваш че тези двигатели не стават?

    Коментиран от #13

  • 12 БОКО

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "Гошо":

    То и за тебе не е ясно дали баща ти те е правил!
  • 13 CL500

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Прогрес":

    Първо - за големите самосвали, е да де, ама има и ДВГ, пак казвам - за напълно автономни говоря, т.е. с батерии!
    Второ - за камиона на Мъск. Прочети си поста и забележи, колко пъти пишеш - 'ще', 'обещава' и т.н. То и аз мога да говоря каквото ми се ще за в бъдеще време, нали?!?
    Трето - за 4-ти път казвам и спирам да отговарям, защото не четеш. Прочети си 1-я пост, където намеси ел. двигател на лек автомобил Тесла 3 за товарен влекач. Това ми е и най-важния коментар, че това са ел. двигатели непригодни и непроектирани за товарно средство. Дори не споменаваш там за въображаемия камион на Тесла, ами говориш за лек автомобил.
  • 14 Прогрес

    1 1 Отговор
    Чета, за да не съм се объркал, което се случва понякога, човещинка:

    "Този огромен двигател се замества от 4 електродвигателчета на модел 3 с големината на диня, които ЗАЕДНО го превъзхождат по всеки един показател, освен по отделените вредни газове и шум."
    Ама не съм се объркал, написал съм точно това, което имам предвид.

    Относно бъдещето време, копирах характеристиките от статии от представянето. Някои характеристики не са вярни, когато тестваха камиона в реалността. Вече няколко месеца превозват батерии между заводите си с такива камиони и данните се оказаха други. Например пробегът не бил 800 км с едно зареждане, а почти 1000.

    Още преди да представи камиона, Илон Мъск многократно заявявал, че двигателите ще са същите като модел 3, както и други части. Ако не вярваш на думи, виж тази статия и видеото в нея.
    https://insideevs.com/four-model-3-motors-power-tesla-semi/

    Относно първото ти, прочети и мненията ми за ЕЛЕКТРИЧЕСКО ЗАДВИЖВАНЕ. Нали така коментираме дали електродвигател задвижва по-добре тежка техника или ДВГ. Източник на енергия не е предмет на дискусията. Още дълги години течните горива ще имат по-добра енергийна плътност от батериите. Но от друга страна, дори сегашното ниво на технологиите, дава приемлив пробег, въпреки че е по-малък от резервоар гориво, а технологиите се развиват всяка година.
  • 15 Прогрес

    1 1 Отговор
    Виждам, че не си ми отговорил, Затова се надявам че съм се аргументирал добре.

    Относно натоварването на двигателите, ще ти дам малко поле за размисъл. От практиката знаем че за изминаването на 100 км при 100 км в час, са необходими 80-100 киловатчаса, което прави средно 80-100 киловата моментна мощност. При положение, че имаме налични 768kW мощност, това са нищожните 10-13% натоварване за поддържане на скоростта, след 20 секундното ускорение. При добро охлаждане, всеки електродвигател С мощност 250 коня, може да работи с 30 конски сили натоварване неограничено време, без да го интересува какво точно задвижва.

    Другата тема за размисъл са размерите. И при електродвигателите и при ДВГ, колкото по-бързооборотен е двигателя, толкова повече мощност може да се извади от него от един и същ размер/тегло. Но въртящият момент е по-малък. Неслучайно спортните автомобили са с бързооборотни двигатели, но колкото по-бързооборотен ДВГ, толкова по-бързо се износва. Именно затова, двигателите на тежкотоварните автомобили се правят бавнооборотни, което технически означава и много по-големи. Нищо не пречи да сложиш двигател от Болид на трактора със съответното редуциране на оборотите, ще си върши перфектно работата, но ще трябва да го сменяш като консуматив доста често.

    Коментиран от #17

  • 16 Прогрес

    1 1 Отговор
    Пропуснах да напиша, че при електродвигателите проблем с високите обороти не съществува и съответно могат да се правят с малки размери, а нужните изходящи обороти да се постигат с редуктор, който е по-лек и евтин, отколкото да се произведе по-бавнооборотен двигател със същата мощност.
  • 17 CL500

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Прогрес":

    Не съм ти отговорил, защото май наистина не четеш, какво ти пиша... В последния си пост ти казах, че спирам да ти отговарям, малко почна да ми писва. Все пак не мога да се занимавам да стоя само тук и да дъвча едно и също...
    Адиос и успех!

    Коментиран от #18

  • 18 Прогрес

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "CL500":

    Писа ми, че не вярваш, че двигателите са от Модел 3. Дадох ти дори видео на двигателите на камиона на Тесла. Щом не вярваш и на очите си, бъди жив и здрав!