Last news in Fakti

25 Юни, 2018 13:16 9 578 19

Окачване, което пази от дупки

  • ford-
  • окачване-
  • дупки
Окачване, което пази от дупки - 1

Компанията Ford разширява гамата автомобили с активно окачване, като за първи път ще предлага такова за автомобил от компактния клас. Иновационното окачване има за цел да предпази колата от дупки и ще се монтира на новия Ford Focus. Технологията е заимствана от седаните Mondeo и от минивановете Galaxy и S-MAX.

Системата за предпазване от дупки е разработена на базата на активното окачване Continuously Controlled Damping. При нея твърдостта на амортисьорите се мени постоянно, в зависимост от пътната настилка. По-конкретно, с помощта на датчици и сензори, колата предвижда попадане в дупка и предварително втвърдява амортисьора, като така се постига минимално движение на колелото по вертикалата. По-просто казано колелото остава във въздуха и не стига до дъното на ямата.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 1111

    61 0 Отговор
    Много добре звучи, но с нашите пътища, най вероятно ще вози само в най твърдия режим.

    Коментиран от #5

  • 2 Грую

    45 6 Отговор
    Един прост закон формулиран от бедния български шофьор - "Колкото по-сложно - толкова повече неща за разваляне, ремонт и поддръжка"

    Коментиран от #14

  • 3 Именно

    12 4 Отговор
    Това е голяма недомислица!
    Най-елементарния пример - ако не е дупка в която попада само едната гума, а е по цялата ширина на платното, какво правим - втвърдяваме и ... изтропваме?! :)
    истинско активно окачване е това на Bose
    www.youtube.com/watch?v=3KPYIaks1UY
    но е непрактично скъпо за нормална кола :/
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Ръби Ръб

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "1111":

    Точно така!
  • 6 did

    21 0 Отговор
    У нас тази система направо ще откачи и сигурно,ще е първото нещо, което ще се повреди.За нашите пътища трябва да измислят,как и четирите колела да остават във въздуха.

    Коментиран от #9

  • 7 1234

    10 0 Отговор
    Или просто да оправят пътищата, нали затова плащаме данъци и такси.

    Коментиран от #8

  • 8 smeh

    6 1 Отговор

    До коментар #7 от "1234":

    Със скоростта с която се краде, чакай ти някой да ти оправи пътищата. А такова чудо не е ли подобно на бившите Хидроактив ли как беше системата на Ситроените? На C5 бях останал с такова впечатление, че втвърдява или омеква според настилката. Само, че при Форд най-вероятно ще го направят както и при останалите на принципа на Magnetic Ride амортесьори, а не с хидро-сфери както е при Ситроен.

    Коментиран от #12

  • 9 мюмюн

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "did":

    Ще се отварят крила и ще прелитаме над дупките.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 гост

    2 0 Отговор
    давам една седмица на тая система и после пак към сервиза
  • 12 Язе

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "smeh":

    При Хидроактив нищо не се втвърдява.Ако вдигнеш колата в най-високо положение вози като лагерница,може и пломбите да ти изпаднат.При Хидроактив има и режим спорт който намалява осезаемо накланянето в завои но остава мека возията.
  • 13 Гост

    0 0 Отговор
    Сигурно ще може е те така да се движи над дупките
    https://www.youtube.com/watch?v=Sxm8kzQGhyc
  • 14 Спиро

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Грую":

    "Система от датчици и сензори" - това звучи скъпо.
    Ще бъде комбинирана с адаптивни амортисьори и т.н.
    Май по-на далавера ще е да си смениш стандартен амортисьор, гумата и да си изправиш джантата.:))

    Коментиран от #16

  • 15 гощо

    1 0 Отговор
    Едно време Форд имаха окачване за Испания а Хонда специално за източна европа.
  • 16 Грую

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Спиро":

    При първия належащ ремонт ще се наложи да продадеш и въздуха, който дишаш за да го платиш, така че купувай пълнители за амортисьори и джанти и дишай спокойно!
  • 17 гост

    4 0 Отговор
    Тази система няма да издържи и месец във Врачанско. Едно е да имаш 1 дупка на 1000м, а друго е 1000 дупки на 1км. Електрониката ще изразходва повече енергия от необходимата за придвижване.
  • 18 Шаран БГ

    1 0 Отговор
    До сега дупките евенуално се зъпълваха по принципа -" мижи да те лажем ! " И в един момент си готов да тръгнеш по изораната нива - по-плавно ще пътуваш.
    Сега нашите умници въобще няма да запълват и дупките - ще ни препоръчват да караме такива автомобили с такова "уникално" окачване - "колелото остава във въздуха и не стига до дъното на ямата" !?
    От тридесет години мечтая за такъв автомобил - да подхвръква, да подхвръква, че то и АМ Тракия заприлича на места на угар
  • 19 БКП

    2 0 Отговор
    Само да ви кажа,че когато се конструират автомобили, никой не го интересува България. Хората си работят и прогреса си върви , тва ,че у нас е кочина- никой не му пука