5 186 6

Ресори в джантите: Идеята не е от вчера

Радослав Славчев

Идеята за т.нар. еластични джанти съвсем не е от вчера. През годините са направени стотици патенти за подобни джанти, но за съжаление или пък не, нито един не влязъл в масово производство.

Една от най-близките до серийно производство подобни идеи, е тази на Исак Джей и датира от далечната 1912 година. Идеята е тези джанти да се монтират на твърди мостове и самите те да обират колебанията от неравностите по пътя.

Звучи много интересно и реализацията е доволно по-проста от пружинните и ресорни окачвания на превозните средства, но така и до ден-днешен не се е стигнало до серийно производство.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост
    Отговор
    1 13:42  15.08.18
    Идеята е добра. но дори да е перфектно качество изпълнение няма да издържи на ''инфраструктурата'' в БГ

    Коментиран от #4

  • Boxer
    Отговор
    2 13:48  15.08.18
    Готино изглежда. Друг е въпроса как се балансира, особено при високи скорости, когато се измести центъра на тежестта на джантата...
  • инжинир
    Отговор
    3 13:50  15.08.18
    няма как да има ресори в джантата щото те ше обират и задвижването незнам как да го обясня ама няма как да стане достатъчно добре то ше върви ама като подадеш газ ресорната джанта ше обира и завъртането дето е ... освен да си с каруца или задвижващите колела да са без
  • баба
    Отговор
    4 13:58  15.08.18

    До коментар #1 от "гост":

    Забрави за БГ. Идеята не е издържала никъде.Трябва да балансираш джантите всеки ден.Връщането към такива неудачни идеи, само показва че от към усъвършенстване автомобилът отдавна е изчерпан.
  • Иванов
    Отговор
    5 14:27  15.08.18
    Това може да работи само при скорости до 40 км.ч. И изобщо от Голф 2 нататък всичко са компромиси. Колата трябва да може да се ремонтира от водача по всяко време и на всяко място. Тогава водачите ще се държат отговорно, а не като сега- като се счупи и аре за скрап. Пиша за втората употреба, която е и масова при птп. Карат като изоглавени машина, която реално не познават и която може да ги предаде всеки момент. Ако има някой мънги, нека ме потърси. Ще създадем автомобил за бедни хора и ще спрем тази война по пътищата! Преди да го купят на лизинг с ниска лихва ще провеждаме курс по бизопастност на движението и ремонг на пътя. Който иска без това, ще плаща кеш пълната цена, която няма да е повече от 5000 евра.
  • гост
    Отговор
    6 14:39  15.08.18
    Подобен модел ще вреди на динамичните възможности на МПС-то понеже ще консумира мощността на двигателя при ускорение и ще саботира колата при екстремно спиране. Пробвайте да карате с много меки и високи гуми които се деформират при подаване на газ, а не предават мощността за задвижване напред. Има подобни капли за велосипеди и там е по-неусетно, но пак нормалната джанта е по-бърза отколкото подобна с амортизация в нея.

Напиши коментар:


Публикувай