102 228 105

Как ни лъжат гумаджиите?

Радослав Славчев

На повечето водачи на моторни превозни средства им се налага два пъти в годината да сменят гуми. Когато отидете при т.нар. "вулканизатор" или в сервиз за смяна на гуми, първоначално ценоразписът изглежда много добре, но много пъти крайната сума се оказва значително по-висока от очакваното. Защо се получава така и какви способи използват много от гумаджиите, за да ви вземат повече пари.

Един от най-често използваните способи е да ви уведомят, че вентилите са стари и се налага да се сменят. Това наистина се налага, но в доста по-редки случаи. Когато вентилът е с гумена основа, то можете сами да проверите още преди да посетите сервиза, дали при огъване във всички посоки има пукнатини и нацепвания по гумата. Ако такива липсват, то смяната им не е задължителна.

Другият редовен "трик" е крива джанта. Ако при въртене на стенда не виждате визуални колебания и преди да посетите сервиза автомобилът ви се е движел нормално без вибрации, идващи от колелата, то спокойно можете да откажете изправяне на джантата. Определено ще си спестите доста пари.

Трябва добре да проверите също ценоразписите на сервиза. Дали в ниската цена за "преобуване" се включени задължителните баланс, сваляне, качване, и цени за отделните тежести за баланса. Не са редки случаите, в които подобни услуги се начисляват върху предварително обявената цена за смяна на гума.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • патриотъ
    Отговор
    1 14:25  21.08.18
    Това е нищо в сравнение с лъжите на Боко и сие!

    Коментиран от #24, #88

  • Townboy
    Отговор
    2 14:33  21.08.18
    Най-големите лъжци са мобилните оператори. Те ни крадат най-безочливо, затова дайте съвет как да се справим с тях?

    Коментиран от #6, #57, #58, #85, #86, #91, #95

  • гост
    Отговор
    3 14:33  21.08.18
    Веднъж ти казват 22лв, след това 30лв, питаш ги защо, а те ти казват ами толкова казал шефа. Една и съща услуга, за едно и също нещо и по едно и също време. И какво правиш като клиент: спираш да ходиш при тях. Оттам оборотите падат макар и малко само защото са били некоректни.
  • 4 14:35  21.08.18
    Този коментар е премахнат от модератор

  • бмв
    Отговор
    5 14:43  21.08.18
    Защо да е тъпа.Абсолютно вярна е!Да не казвам ,че всички големи гумаджийници използват тези трикове.
  • гражданин на България
    Отговор
    6 15:02  21.08.18

    До коментар #2 от "Townboy":

    Още по-големи лъжци са монополните доставчици на електроенергия като ЧЕЗ и Енерго-Про.

    Коментиран от #83

  • Бай Тошо
    Отговор
    7 15:05  21.08.18
    Гумаджиите не са виновни че клиента не се подсигурил със още един комплект джанти с гуми, и да си ги смени пред блока за 10 мин вместо да дава зима и пролет по 100 лв на сервиза, поне аз така правя де. Купувам нови зимни гуми слагам ги на железните джанти (без баланс на зимна гума) а за лятото алуминиеви джанти със летни гуми и така се изкарват спокойно 5 години или казано 150000км без да се посети гумаджия (ако не стане някоя беля де)

    Коментиран от #11, #40, #56, #92

  • Онзи
    Отговор
    8 15:06  21.08.18
    ПО ГОЛЯМАТА БЕДА е че б.б. тиквата ни лъже а гумаджиите са ясни !!!

    Коментиран от #36

  • q6а
    Отговор
    9 15:08  21.08.18
    Лично за вентилите не съм съгласен. Смяната на един такъв е левче, лев и малко. Аз им казвам да ми слагат нови при всяко завъртане на летни/зимни, че после като отидеш на гумаджия само за вентил цената е 10 пъти повече.
  • ПЪРВЕНСТВОТО
    Отговор
    10 15:09  21.08.18
    НА ЛЪЖЦИТЕ ОГЛАВЯВА КАКА КУРНИ , ДО ДЕН ДНЕШЕН НЕ Е КАЗАЛА ИСТИНА ,И С НЕИСТИНА ПРИДОБИ ТЕХНОИМПЕКС !!!

    Коментиран от #89, #99

  • Ганчо
    Отговор
    11 15:16  21.08.18

    До коментар #7 от "Бай Тошо":

    Пич, след 2 години гумата се спича и почва да се цепи. Може и да има грайфер, но се увеличава много спирачния път. Като сменяте гуми, гледате добре кога са произведени.

    Коментиран от #16, #37, #48, #94

  • някой
    Отговор
    12 15:22  21.08.18
    Вентилите се сменяват всяка есен.Ако някой е решил да се самоубива, си е негов проблем.Джантите били криви?При тези пътища,какви да са?Ценоразписа се чете,и ако нещо не е ясно, се пита.А с какви гуми се кара?А това събиране на евтини оферти води до лошо свършена работа.Качеството се заплаща,а далавераджий има на всякъде.На някой ако не му е ясно, да пита.

    Коментиран от #14

  • Клиент
    Отговор
    13 15:35  21.08.18
    Това ли са най-големите мошеници в България? Що за статия си си изсмукал от пръстите, бе човек?!
  • СТв
    Отговор
    14 15:40  21.08.18

    До коментар #12 от "някой":

    Пич, ти да не продаваш винтили? Още малко ще напишеш и че всяка есен трябва да купуваме нови джанти и гуми...
  • FGH9J0KP
    Отговор
    15 15:40  21.08.18
    ТЕ НАС МАЛКО НИ ЛЪЖАТ АМА МНОГО ЛЪЖАТ ДЪРЖАВАТА. НЯМАМ СЛУЧАЙ ДАЛИ КУПУВАМ ГУМИ,СМЕНЯМ ЛЕПЯ ДА СА МИ ДАЛИ КАСОВ БОН.НИКОГА. ЧУДЯ СЕ КАК НАП НИКОГА НЕ ГИ ПРОВЕРЯВАТ.ТАМ СЕ ВЪРТЯТ СТОТИЦИ МИЛИОНИ И ТОВА Е БАШ СИВА ИКОНОМИКА.

    Коментиран от #17

  • Gost
    Отговор
    16 15:42  21.08.18

    До коментар #11 от "Ганчо":

    Ако гумата се съхранява правилно, не е проблем. Трябва да е напомпена, легнала и на прохладно и тъмно място. Две години са прекалено кратък период за сериозна инвестиция като 4 сезонни гуми. Гледам гумите ми винаги да са в отлично състояние, макар и да карам по-скромни автомобили. Миналата година спрях на светофара до с-класа с галоши :D. Щях да пукна от смях. А след това видях как един със с-класа АМГ се пазари за гума втора употреба. Абе голям смях. Една от най-масовите гуми 195/60-65/15 струва около 120лв. х 4 = 480лв. Айде и комплект зимни 960лв. Прекалено голяма сума е да ги сменяш на 2 години. 5 години е може би примлив вариант относно износване, нацепване и изкривяване.
  • МИ ТИ ФЛИЗАЛ ЛИ СИ В
    Отговор
    17 15:45  21.08.18

    До коментар #15 от "FGH9J0KP":

    БИЛА КАУФЛАНД ИЛИ МЕТРО . НА ДОКУМЕНТА НЕ ПИШЕ ФИСКАЛЕН БОН А СИСТЕМЕН БОН. ТУК МАЙ СТАА ДУМА ЗА МИЛИАРДИ СИВА ИКОНОМИКА....

    Коментиран от #19

  • Бат Сали
    Отговор
    18 15:45  21.08.18
    Tия ни лъжат два пъти в годината ,а енергото ,парното, застрахователите и тн .ни шибат ежемесечно но задължително да не казвам на сила.Гумаджиите са по желание.
  • 19 16:00  21.08.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • мани
    Отговор
    20 16:13  21.08.18
    нали искат сега да въведат дневни и нощни гуми....
  • ТЪПИЯ .ЗАКОНА Е ЗА ДАЛАВЕРАДЖИИ
    Отговор
    21 16:16  21.08.18

    До коментар #19 от "тъпчо":

    ЗНАМ САМО ЧИ В СЕЛО НАП ГОНИ И ГЛОБЯВА БАБИЧКИТЕ ПРОДАВАЩИ МАГДАНОЗ ЗА НЕИЗДАВАНЕ НА ФИСКАЛЕН БОН. МИ ТЕ ВЪРТЯТ МИЛИАРДИ И КОНКУРИРАТ СВЕТОВНИ ВЕРИГИ..
  • Чичо
    Отговор
    22 16:17  21.08.18
    30лв +/- 2 лв. гуми 15, баланс, монтаж, демонтаж. Предпоследната спирка в Орландовци, не е лъскаво. Точни са. Всеки път сменям без да питам за цена. 4 пъти все толкова. Не съм гумаджията. Клиент съм. Искам да кажа, че малките са коректни. В големите сервизи - не знам. Просто е по-скъпо там

    Коментиран от #27

  • Gosho
    Отговор
    23 16:23  21.08.18
    До МИ ФЛИЗАЛ ЛИ СИ В И аз мислех като теб, но се поинтересувах и разбрах, че те отчитат продажбите директно в НАП по специална наредба и се водят Големи данъкоплатци, така, че са ок.

    Коментиран от #25

  • Пинокио
    Отговор
    24 16:55  21.08.18

    До коментар #1 от "патриотъ":

    Забрави и Кака Кури, Тя го бие. За това и викат госпожа лажа.
  • АААА СПЕЦИАЛНИ........?;,????,
    Отговор
    25 17:01  21.08.18

    До коментар #23 от "Gosho":

    ПЪК БАБИЧКИТЕ НЕ СА СПЕЦИАЛНИ. ЗАКОНА ТРЯА ДА Е ЕДИН КАТО НАВСЯКЪДЕ . САМО ТУКА НИ ДЕЛЯТ НА СПЕЦИАЛНИ Е НЕ СПЕЦИАЛНИ.
  • ба ги другарко
    Отговор
    26 17:18  21.08.18
    ако джантата се е скапала или гумата пукнала, тогава се ходи на гумаджия, а смяна на гумите трябва вие да можете с крика :) обаче се изнежихте и не искате да се цапате, а и не можете да си отвиете болтовете... да не говоря за звиване понеже дори не знаете, че се удря и с крак :) та може и инструмент да нямате дори :) и ходите все пролет есен из тия сервизи кат' гламави :) ако сте жени, то разбирам, ама мъж да ходи ей тъй на гумаджия или в сервиз да му сменят зимни летни гуми си е мале мила смях хахахаххахаа

    Коментиран от #30, #33

  • ба ги другарко
    Отговор
    27 17:20  21.08.18

    До коментар #22 от "Чичо":

    по-скъпо с точно 10лв :) за труд, някой ако се чуди :) разликата голям-малък сервиз :)
  • Въпрос
    Отговор
    28 17:34  21.08.18
    А къде е държавата в лицето на данъчните - колко от бараките издават касови бележки?!
  • Гост
    Отговор
    29 18:25  21.08.18
    Трикът с кривите джанти го прилагат май само в софийските гумаджийници.

    Коментиран от #39

  • аааааа
    Отговор
    30 19:18  21.08.18

    До коментар #26 от "ба ги другарко":

    ми, джендърчета станаха, затова не си цапат ръцете с гуми..
  • Край
    Отговор
    31 19:31  21.08.18
    Най-голямата лъжа е че карат хората да сменят летни и зимни гуми. 90% от хората в България могат да карат спокойно и разумно с всесезонни гуми. Такива гуми има и са точно за нашия климат /изкл. Чепеларе, Самоков и Смолян/.

    Коментиран от #32

  • kkk
    Отговор
    32 20:00  21.08.18

    До коментар #31 от "Край":

    Прав сте и много добре го казахте, но искам да допълня: Най-глупавото нещо е да не си купите зимни джанти... Ако сметнете качване и слагане на гумата, сте си ги платили 10 пъти. Купете си едни зимни и не правете гумите на г*з с това монтиране и т.н. Да не говорим за висенете по гумаджии и изгубеното време
  • Тотю Търбушона
    Отговор
    33 20:15  21.08.18

    До коментар #26 от "ба ги другарко":

    Шшшш галош,ти сменял ли си ръчно гума че да плямпаш?!? Тва да не са ти виденките преди 30-40г! Тия като залепнат за джантата,само с га3а си мойш ги отлепи!
  • майстора
    Отговор
    34 20:21  21.08.18
    ВНИМАНИЕ !!! още един съвет по темата ... гумаджиите по големите центрове са инструктирани да помпят гумите повече от колко трябва ... това води до много бързо износване на гумата по средата .. делта е по-бързо да "изядете " чисто новите си гуми и пак да отидете да си купите ... за това проверявайте .. всяка кола има стикер или ако паднал ,не знаете къде е или е написано на не разбираем език (японски например ) има чичо гугал ... и ако е на писано 2.3 при срещу вашия размер помпите на 2.3 не по-малко не повече ... не го мислете ... това е свързано изцяло с вашата безопасност , на хората който возите , на хората около вас и с това компромис не може да има .....

    Коментиран от #53

  • pazenek
    Отговор
    35 20:54  21.08.18
    Летни - три сезона на мои джанти, зимни-два сезона,плюс следващия летен и купувам нови.
  • Ridik
    Отговор
    36 21:03  21.08.18

    До коментар #8 от "Онзи":

    Ей Онзи, най-големия проблем на България е огромното количество олигофрени като теб, които даже не знаят, че инициалите на Министър-председателя на България се пишат с главни букви. Олигофэренията идва и по наследство.

    Коментиран от #43, #47

  • Бай Тошо
    Отговор
    37 21:35  21.08.18

    До коментар #11 от "Ганчо":

    Имам скромен опит с колите и внимавам за тия нещата, купуват се само нови с нов дот че не ми се лети из нивите с калпави гуми
  • Потребител
    Отговор
    38 21:52  21.08.18
    Ми само за баланс гуми 16ки на 4те колела ми взеха 18лв.какво да говорим.

    Коментиран от #41, #68, #90

  • дддааа
    Отговор
    39 22:03  21.08.18

    До коментар #29 от "Гост":

    Този номер го прилагат и в провинцията.Даже и баланс не слагат само да те убедят.че джантата ти е крива.Пълни прошляци са.Рядко има свясни такива сервизи.
  • Бай тъпанар
    Отговор
    40 22:09  21.08.18

    До коментар #7 от "Бай Тошо":

    Намали малко наркотиците.....

    Коментиран от #60

  • Гумаджия
    Отговор
    41 22:38  21.08.18

    До коментар #38 от "Потребител":

    Ще ти вземат и 20.Защо не си ги балансираш сам пред блокчето.Може и с пръст да ги завъртиш .

    Коментиран от #70

  • 123
    Отговор
    42 22:40  21.08.18
    Провинцията: смяна на 4 зимни с летни, или обратното на джанти, 12 левчета. Това включва всичко, от до! Смяна на същото, но с един комплект джанти, 20 левчета! Всеки път джантите се почистват с четка, след това се обдухват, а накрая и се измиват при необходимост преди монтаж и баланс! Услугата е един път, опашката е сериозна, отношението към клиента е същото! София ли? Аре нема нужда! И тук си имаме енженере!
  • Вуна
    Отговор
    43 22:44  21.08.18

    До коментар #36 от "Ridik":

    Тоя "министър преседател" заслужава с още по малки букви да бъдат изписвани инициалите му.
  • Манафов
    Отговор
    44 23:46  21.08.18
    Ще ви кажа, как да не ви лъжат. Аз си мъкна две циганчета с мен, плащам им и те багат пред колата като влизам в серниза и викат като луди- иде баце Пеци с големия Ой, иде баце Пеци с големия Ой!
  • Бърза помощ
    Отговор
    45 00:25  22.08.18
    В АВТОСЕРВИЗИТЕ СА НАЙ ГОЛЕМИТЕ ИЗМАМНИЦИ......ПО ДОБРЕ ПОПРАВЯЙТЕ КОЛИТЕ СИ САМИ......НИКОГА ПОВЕЧЕ НА "МАЙСТОР"

    Коментиран от #103

  • vasik atanasova
    Отговор
    46 01:23  22.08.18
    не се лъжи това а са много важни неща
  • 47 03:11  22.08.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Чико
    Отговор
    48 03:23  22.08.18

    До коментар #11 от "Ганчо":

    Цепи ти се главата на теб! Когато една гума се съхранява правилно далече от топлина и от слънцето - в гараж или мазе - няма никакъв проблем, особено ако е истинска гума, а не като по-новите пластмасов боклук! Една такава гума може да ти служи вярно години наред, като здравата, стара, но поддържана кола!

    Коментиран от #52

  • Варела
    Отговор
    49 07:37  22.08.18
    То това е от години. Ако пък случайно им откажеш смяна на винтила или изправяне, играе чука и гаранция ще ти се наложи да сменяш гума на пътя.
  • Дани
    Отговор
    50 07:59  22.08.18
    Гуми Диана са най-големите лъжци в София. Редовно лъжат, че има криви джанти. От диана само можете да си купите гуми, но монтаж на друго място задължително.
  • Morgoth
    Отговор
    51 08:57  22.08.18
    Това са малки проблеми. Най-голямата лъжа която ползват са различните цени за различен размер на джантите. Все едно за по-голямата работят повече. В малките градове това го няма, но в София вече не можеш да намериш гумаджийница, която да не удвоява цената между 14" и 17".
  • Morgoth
    Отговор
    52 09:03  22.08.18

    До коментар #48 от "Чико":

    Наскоро спуках задна и ми се наложи да сложа двойка точно такива, добре отлежали и правилно съхранявани стари гуми за да изкарам сезона. И като заваля оня ден дъжда да гледаш как ми играе задницата и няма никакво сцепление при набиране. След петата година гумата просто не е същата, а ако говорим за мощен и тежък автомобил по-добре още на третата да се сменят, въпреки доброто съхраняване в подземен гараж.
  • Morgoth
    Отговор
    53 09:09  22.08.18

    До коментар #34 от "майстора":

    По-голяма глупост не бях чувал! Гумаджиите помптя толкова колкото им кажеш и ако не го направят то е защото ги мързи да внимават. Ако мислиш, че еднократно препомпване, което ще го оправиш най-късно след месец ще ти изхаби гумите - много си далеч от истината. А на колко трябва да ги караш не гледаш в гугъл, а в книжката на колата - производителя си има точни данни за това, защото и сцеплението и спирането и разхода на гориво зависи от това.

    Коментиран от #63

  • Гост
    Отговор
    54 09:57  22.08.18
    Публикувано във факти.бг: Другият редовен "трик" е крива джанта. Не е трик по нашите "пътища" изпълнени с кратери, дупки и неравности. Не е трудно човек да изкриви джанта! А пък да спестиш 20-30 лв и да караш с крива джанта и да стане голямата беля, няма никакъв смисъл! Просто поредната малоумна статия на БГ журналистите, ей така да има материал някакъв.
  • GTE
    Отговор
    55 11:02  22.08.18
    Ако не живеете нагоре в балкана и ако може да пропуснете 10 дена от зимата, които са най-сурови и все още сутрин не е изчистено, най-добре е висок клас всесезонни гуми, които се сменят след 5 години употреба. Изпробвано от мен и работи перфектно.
  • mitaka
    Отговор
    56 11:06  22.08.18

    До коментар #7 от "Бай Тошо":

    С каква марка гуми изкарваш 150 000 км. или аз нещо неразбрах

    Коментиран от #59

  • Nikata
    Отговор
    57 11:43  22.08.18

    До коментар #2 от "Townboy":

    Ти ако не знаеш, как да се спасиш от лъжа, при ПОДПИСВАНЕ на ДОГОВОР, което е най-сигурното нещо на планетата, значи или си тъп, или те мързи да си направиш услуга и да си прочетеш скапания договор :) 15 години оператор/доставчик на каквото се сетиш не ме "Лъгал" до сега... По случайност винаги чета какво подписвам, макар красивото момиче с големите ци*и да ми е разказала няква розова приказва преди това...
  • Да го д@ хаt 7424
    Отговор
    58 14:49  22.08.18

    До коментар #2 от "Townboy":

    МОБИЛНИТЕ ОПЕРАТОРИ СА ЗАКОННИ РЕКЕТЬОРИ А "КФН" ГЛЕДА НА СТРАНИ И СИ СВИРУКА
  • Бай Тошо
    Отговор
    59 16:55  22.08.18

    До коментар #56 от "mitaka":

    Общо с двата комплекта, зимни, летни е тоя пробег
  • Бай Тошо
    Отговор
    60 17:00  22.08.18

    До коментар #40 от "Бай тъпанар":

    Да ти намаля езика ли ?
  • Агрина
    Отговор
    61 19:42  22.08.18
    Смяна на вентила е повече от задължително Това е Вашата сигурност господа Не случайно в Германия за това дори не се пита клиента иска или не
  • Оня с автосервиза
    Отговор
    62 20:03  22.08.18
    Айде сега всички знаещи за проблемите с гумите и за тарикатлъците на гумаджийте да кажат колко трябва да бъде цената на смяна на четири гуми , на които джантите са се налепили с кал около 2 см. и тя е станала като цимент и едва се сваля , а трябва да се свали за да стане качествен баланса ! Отделно от това , като свалиш гумата от джантата (демонтираш) и установяваш ,че на ръба на който уплътнява има 5 мм. ръжда ,която трябва да се изжули за да може да се залепи новата гума към джантата ! Та питам аз , колко трябва да струва всичко това ?!

    Коментиран от #67, #73

  • майстора
    Отговор
    63 20:09  22.08.18

    До коментар #53 от "Morgoth":

    a като я няма книжката ...?? какво правиш

    Коментиран от #69

  • Християнин
    Отговор
    64 20:23  22.08.18
    Верни си е, че само баладите монтират и демонтират летни и зимни на едни и същи джанти. Летните трябва да са на алуминиеви, зимните на железни джанти. Балансирате и подменят комплектите преди и след зимата и това е всичко. Всичко друго е в графата "Преливане от пусто в празно". Прапра дядо ми е казал "Докато има глупав народ за други има живот", така, че не се сърдете на гумаджиите само, а на себе си.

    Коментиран от #71

  • Бай хой
    Отговор
    65 20:25  22.08.18
    Всички са маскари ,аматьори и некадърници.
  • Iwan
    Отговор
    66 21:24  22.08.18
    W голямата гума Варна яко те дерат,но пък имат много клиенти балъци
  • Пабло
    Отговор
    67 21:42  22.08.18

    До коментар #62 от "Оня с автосервиза":

    Жулиш всички като с ръждясали и бетонирани джанти и всичко е ОК.
  • Бат.Влад
    Отговор
    68 22:03  22.08.18

    До коментар #38 от "Потребител":

    А за плюскане ракия цигари и гориво даваш 50 лв на ден
  • Бат.Влад
    Отговор
    69 22:26  22.08.18

    До коментар #63 от "майстора":

    Помпаш карачо
  • Потребител
    Отговор
    70 22:28  22.08.18

    До коментар #41 от "Гумаджия":

    Ми щото не мога требва ми машина а ти ако си от гумаджийте това не значи че требва да ни смъкнете кожичката щото и вие така ще клекнете некъде да ви го набутат хубаво.За баланс повече от 12.вр на 4те гуми не трябва да бъде аз съм.го сметнал.
  • 71 22:31  22.08.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ГАЛЕВ
    Отговор
    72 08:02  23.08.18
    Гумаджията може да ти вземе два лева повече но герб начело с бб и цц те е ограбил
  • Друг със сервиз
    Отговор
    73 08:28  23.08.18

    До коментар #62 от "Оня с автосервиза":

    Описал си изключително рядък случай, освен, ако сервиза ти не е в някое циганско гето. И съответно 90% от клиентите ти да са тотални мърлячи. Имам малко сервизче. Двама човека работим и не рядко сваляме гуми. Такава мърлявщина, като описаната от теб не сме виждали.
  • Недоволен
    Отговор
    74 08:37  23.08.18
    Демонтаж на двете предни гуми- баланс - монтаж - 21,20лв. - Радиал бул.Сливница Работата е за 7 минути по часовник Смятам, че е много скъпо за две гуми. Ако бяха четирите гуми 42,40лв. Толкова са ми взимали за прехвърляне на гуми (зимни - летни) От няколко години имам джанти и сам си ги сменям.
  • Гост
    Отговор
    75 10:13  23.08.18
    Ей професори за 2 лв на гума искате и да се стараем в сервиза ли? Ами за 2 лв на гума не ме интересува дали съм ти стегнал гумите или не ! Ако искате старание и отношение към клиента ще се научите да си плащате защото всеки труд трябва да се заплаща! Искате да става бързо ,Ами трябва още един работник още един комплект машини и това за 2 лв на гума ли???? Относно онзи професор за еднаквата цена на 13 до 17 цола ами ела вдигни една 13 ка и ела вдигни една 17 ка ,освен това по твоята логика защо 13 цола струва 60 лв а една 17 е 150-200 лв???

    Коментиран от #102

  • Алексей
    Отговор
    76 10:27  23.08.18
    Имам наблюдения за Германия, Холандия и Белгия, повечето хора по градовете и ако не са в планините карат с всесезонни гуми. Никой не се занимава да сменя, а и никой не инвестира средства и време за това.
  • Карачо
    Отговор
    77 16:12  23.08.18
    По принцип вентилите при всяка смяна се сменят. Ако не ми вярвате вървете на запад да видите как е! Няма не изкам, няма недей! Там е доста по-скъпо, защото гумаджията носи отговорност и ако нещо по време на път се случи с гумите го отнася той! В БГ естествено не е така. И, за да не шарите по 2 пъти в годината си вземете всесезонни гуми и ги сменяйте веднъж на 3-4 г. Зимата често ходя в планината и зимните куросрти и никога до сега не съм закъсвал. В краен случай си нося вериги в багажника. Друг вариант е да си имате 2 комплекта зимни и летни с джанти. По принцип това е най-доброто решение, особено, ако карате и навъртате мн.км. По-скъпо е обаче и трябва да има къде да ги държиш гумите. И не на последно място за гумите изобщо не е добре да се махат и слагат на джанта често, както е случая, ако сте само с един чифт джанти.
  • Мафията ГЕРБ
    Отговор
    78 21:14  23.08.18
    Най-големите лъжци са тези от Шайката на Групировката ГЕРБ. Те ни крадат и лъжат ежедневно.
  • Гост
    Отговор
    79 10:02  24.08.18
    Купуваш си втори комплект джанти или всесезонни гуми и гумаджиите отпадат
  • Не ходете в Диана!
    Отговор
    80 09:40  12.09.18
    В Диана два пъти се излъгах да си монтирам гуми и двата пъти беше едно и също - "стари вентили, криви джанти" първия път се излъгах, но втория път с кола от Германия с ТЮВ която си докарах на ход, не успяха да ме метнат. Цена на найлоните за съхраняване на гумите 12лв- 3лв брой... а и първия път ми набутаха гуми със стар ДОТ.
  • Tyreman663
    Отговор
    81 09:54  12.09.18
    Не е така навсякъде. В повечето случаи се налага смяна особено при нови гуми, защото когато започне да ви изпуска гумата не идвате да кажете, че сте сбъркали, а искате нови гуми за сметка на гумаджията.
  • буухаха
    Отговор
    82 14:19  12.09.18
    Е кви криви джанти беее.По магистралите на Боко няма такова нещо!
  • Мирослав
    Отговор
    83 18:13  12.09.18

    До коментар #6 от "гражданин на България":

    И EVN забравяме !
  • Инж. Иванов
    Отговор
    84 22:32  12.09.18
    Аз доста пъти съм сменял гуми в различни сервизи ,в различни градове в България.До сега винаги съм влизал и съм питал за всичко от А до Я ,затова неочалвани такси не съм имал ,не са ме мамили по простата причина, че това е рядкост сред гумаджиите...Виж другите майстори са чудо ... Ама те толкова си разбират..
  • Иво
    Отговор
    85 12:04  13.09.18

    До коментар #2 от "Townboy":

    Не им ползвай услугите!
  • НаТеория
    Отговор
    86 13:55  13.09.18

    До коментар #2 от "Townboy":

    Ако искаш да си купиш телефон , купуваш го от интернет или от магазин за техника .Тъй като МО са големи тарикати и не можеш да подпишеш по-евтин договор от предишния, сменяш оператора като си запазваш номера , след това в 7 дневен срок прекратяваш договора и се връщаш при стария си МО като пак си запазваш номера и си пускаш евтина тарифа :) Мисля, че това е една от вратичките
  • ЗЛОБЕН
    Отговор
    87 13:42  16.09.18
    ЗЛОПОЛУЧНИЯ АВТОБУС СЕ ОБЪРНА КРАЙ СВОГЕ ЗАЩОТО НЕ Е БИЛ С ЕСЕННИ ГУМИ. ВСИЧКО ПРАВЯТ ЗА ПАРИ, ЗА ПАРИ И ПАК ЗА ПАРИ. НЯМА ДА Е ЧУДНО ДА НИ ЗАДЪЛЖАТ ДА КАРАМЕ И С ПРОЛЕТНИ ГУМИ ! ЕДНО ВРЕМЕ ТАКИВА РАБОТИ НЯМАШЕ. ВСИЧКО Е ФАРС, ЦИРК ЦИРК, ФАРС, НЕ УСЕЩАТЕ ЛИ?
  • Иво78
    Отговор
    88 16:43  17.09.18

    До коментар #1 от "патриотъ":

    "лъжите на Боко и сие" са като чиста Момина сълза в сравнение с престъпленията на БКП!!!Убийства,палежи и терор за всички истински българи,а за помиярите членство в партията и благини за внуци и правнуци!И днес България е тяхна частна собственост-на 170 мръснишки социалистическо-комунистически фамилии!!!
  • 89 15:36  18.09.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 1234
    Отговор
    90 20:57  18.09.18

    До коментар #38 от "Потребител":

    Ми карай колело тогава
  • Крас Йов
    Отговор
    91 23:38  18.09.18

    До коментар #2 от "Townboy":

    АМИ, ОТКАЖЕТЕ СЕ ОТ услугите им.
  • Бакша
    Отговор
    92 19:08  23.09.18

    До коментар #7 от "Бай Тошо":

    Без баланс до магазина ти май ни мн в час с нещата .и 150000 няма гума кото да работи на тези километри .ще е станала на маркуч и абе мн си зле пази си мнението само и единствено за себе си .!!!!
  • Гумаджия 2
    Отговор
    93 22:00  04.10.18
    Проблема е че всички станахте големи специалисти по всички въпроси.Що не хванете сами да си правите колите и да видите как е. Купете си машини за хил.лв вложете още почти толкова и в помещение и инструменти.И започвайте.Да не говорим че вече 90% от клиентите са полу идиоти който много знаят ама не могат и резерв.гума да си извадят от багажника камо ли да си я сложат на колата.
  • Митко
    Отговор
    94 00:11  06.10.18

    До коментар #11 от "Ганчо":

    В СССР станах шофьор, закона беше гума седяла 7г на склад се хвърля. Тука съм карал докато станаха натърлък. После видинки всесезони.
  • Бохосян
    Отговор
    95 09:17  06.10.18

    До коментар #2 от "Townboy":

    Много е просто. Минаваш на ваучер и си ти.
  • Тони
    Отговор
    96 11:03  07.10.18
    Счупи тъпомера тази статия...ако гумаджията не си свърши качествено работата, ще се събирате по канавките.По-добре си смени вентилите, изправи си джантите и си сложи читави гуми да ти е мирна главата.Не търсете под вола теле, че тарикатлъците скъпо излизат. Много тъпа статия, много, някой я е платил, че като си сменяте сега гумите да откажете важните услуги и кой оцелее.
  • Гост
    Отговор
    97 18:56  12.10.18
    Големите сервизи са на големите мошенници.При малките е друго.Факт.
  • Да да
    Отговор
    98 21:44  16.10.18
    Жена ми като не е на кеф ме тормози много повече и от гумаджиите и от всички други дразнители.
  • Абе,
    Отговор
    99 22:13  18.10.18

    До коментар #10 от "ПЪРВЕНСТВОТО":

    Засега има само един доказан,от съда, лъжец !!!
  • К.к
    Отговор
    100 14:58  19.10.18
    Тоя бойко голям лъжец.
  • Кака.к
    Отговор
    101 14:59  19.10.18
    Бойко е цървул.

  • 102 12:16  20.10.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Цецо
    Отговор
    103 20:39  22.10.18

    До коментар #45 от "Бърза помощ":

    И аз не ползвам сервиз. Измислат си какво ли не!
  • Гражданин
    Отговор
    104 10:26  26.10.18
    Ей кефят ме комуняските тролове,и в статия за измамници гумаджии ще изкарат Борисов виновен :) А иначе е всеизвестен факт че колкото е по-голям и лъскав един сервиз за гуми толкова повече те клатят в него ,като тези от Диана са най-нагли,там няма влязла кола на която да не са и криви и четирите джанти !
  • silver rider
    Отговор
    105 11:47  30.10.18
    Най-големите измамници са майсторите по двигателя. Познавам такъв, който лъже и мами за да натрупа богатство, последно излъга един, че му е спукан блока на двигателя, човека му продаде колата за 2к, онзи я поправи елементарно без да има дефект по двигателя и я продаде за 10к. Безочлива сган от измамници.

Напиши коментар:


Публикувай