На повечето водачи на моторни превозни средства им се налага два пъти в годината да сменят гуми. Когато отидете при т.нар. "вулканизатор" или в сервиз за смяна на гуми, първоначално ценоразписът изглежда много добре, но много пъти крайната сума се оказва значително по-висока от очакваното. Защо се получава така и какви способи използват много от гумаджиите, за да ви вземат повече пари.
Един от най-често използваните способи е да ви уведомят, че вентилите са стари и се налага да се сменят. Това наистина се налага, но в доста по-редки случаи. Когато вентилът е с гумена основа, то можете сами да проверите още преди да посетите сервиза, дали при огъване във всички посоки има пукнатини и нацепвания по гумата. Ако такива липсват, то смяната им не е задължителна.
Другият редовен "трик" е крива джанта. Ако при въртене на стенда не виждате визуални колебания и преди да посетите сервиза автомобилът ви се е движел нормално без вибрации, идващи от колелата, то спокойно можете да откажете изправяне на джантата. Определено ще си спестите доста пари.
Трябва добре да проверите също ценоразписите на сервиза. Дали в ниската цена за "преобуване" се включени задължителните баланс, сваляне, качване, и цени за отделните тежести за баланса. Не са редки случаите, в които подобни услуги се начисляват върху предварително обявената цена за смяна на гума.
Коментари
Коментиран от #24, #88, #109
Коментиран от #6, #57, #58, #85, #86, #91, #95
До коментар #2 от "Townboy":
Още по-големи лъжци са монополните доставчици на електроенергия като ЧЕЗ и Енерго-Про.Коментиран от #83, #113
Коментиран от #11, #40, #56, #92
Коментиран от #36
Коментиран от #89, #99
До коментар #7 от "Бай Тошо":
Пич, след 2 години гумата се спича и почва да се цепи. Може и да има грайфер, но се увеличава много спирачния път. Като сменяте гуми, гледате добре кога са произведени.Коментиран от #16, #37, #48, #94
Коментиран от #14
До коментар #12 от "някой":
Пич, ти да не продаваш винтили? Още малко ще напишеш и че всяка есен трябва да купуваме нови джанти и гуми...Коментиран от #17
До коментар #11 от "Ганчо":
Ако гумата се съхранява правилно, не е проблем. Трябва да е напомпена, легнала и на прохладно и тъмно място. Две години са прекалено кратък период за сериозна инвестиция като 4 сезонни гуми. Гледам гумите ми винаги да са в отлично състояние, макар и да карам по-скромни автомобили. Миналата година спрях на светофара до с-класа с галоши :D. Щях да пукна от смях. А след това видях как един със с-класа АМГ се пазари за гума втора употреба. Абе голям смях. Една от най-масовите гуми 195/60-65/15 струва около 120лв. х 4 = 480лв. Айде и комплект зимни 960лв. Прекалено голяма сума е да ги сменяш на 2 години. 5 години е може би примлив вариант относно износване, нацепване и изкривяване.Коментиран от #111
До коментар #15 от "FGH9J0KP":
БИЛА КАУФЛАНД ИЛИ МЕТРО . НА ДОКУМЕНТА НЕ ПИШЕ ФИСКАЛЕН БОН А СИСТЕМЕН БОН. ТУК МАЙ СТАА ДУМА ЗА МИЛИАРДИ СИВА ИКОНОМИКА....Коментиран от #19, #106, #107
До коментар #19 от "тъпчо":
ЗНАМ САМО ЧИ В СЕЛО НАП ГОНИ И ГЛОБЯВА БАБИЧКИТЕ ПРОДАВАЩИ МАГДАНОЗ ЗА НЕИЗДАВАНЕ НА ФИСКАЛЕН БОН. МИ ТЕ ВЪРТЯТ МИЛИАРДИ И КОНКУРИРАТ СВЕТОВНИ ВЕРИГИ..Коментиран от #27
Коментиран от #25
До коментар #1 от "патриотъ":
Забрави и Кака Кури, Тя го бие. За това и викат госпожа лажа.До коментар #23 от "Gosho":
ПЪК БАБИЧКИТЕ НЕ СА СПЕЦИАЛНИ. ЗАКОНА ТРЯА ДА Е ЕДИН КАТО НАВСЯКЪДЕ . САМО ТУКА НИ ДЕЛЯТ НА СПЕЦИАЛНИ Е НЕ СПЕЦИАЛНИ.Коментиран от #30, #33
До коментар #22 от "Чичо":
по-скъпо с точно 10лв :) за труд, някой ако се чуди :) разликата голям-малък сервиз :)Коментиран от #39
До коментар #26 от "ба ги другарко":
ми, джендърчета станаха, затова не си цапат ръцете с гуми..Коментиран от #32
До коментар #31 от "Край":
Прав сте и много добре го казахте, но искам да допълня: Най-глупавото нещо е да не си купите зимни джанти... Ако сметнете качване и слагане на гумата, сте си ги платили 10 пъти. Купете си едни зимни и не правете гумите на г*з с това монтиране и т.н. Да не говорим за висенете по гумаджии и изгубеното времеДо коментар #26 от "ба ги другарко":
Шшшш галош,ти сменял ли си ръчно гума че да плямпаш?!? Тва да не са ти виденките преди 30-40г! Тия като залепнат за джантата,само с га3а си мойш ги отлепи!Коментиран от #53, #110
До коментар #8 от "Онзи":
Ей Онзи, най-големия проблем на България е огромното количество олигофрени като теб, които даже не знаят, че инициалите на Министър-председателя на България се пишат с главни букви. Олигофэренията идва и по наследство.Коментиран от #43, #47
До коментар #11 от "Ганчо":
Имам скромен опит с колите и внимавам за тия нещата, купуват се само нови с нов дот че не ми се лети из нивите с калпави гумиКоментиран от #41, #68, #90
До коментар #29 от "Гост":
Този номер го прилагат и в провинцията.Даже и баланс не слагат само да те убедят.че джантата ти е крива.Пълни прошляци са.Рядко има свясни такива сервизи.До коментар #7 от "Бай Тошо":
Намали малко наркотиците.....Коментиран от #60
До коментар #38 от "Потребител":
Ще ти вземат и 20.Защо не си ги балансираш сам пред блокчето.Може и с пръст да ги завъртиш .Коментиран от #70, #115
До коментар #36 от "Ridik":
Тоя "министър преседател" заслужава с още по малки букви да бъдат изписвани инициалите му.Коментиран от #103
До коментар #11 от "Ганчо":
Цепи ти се главата на теб! Когато една гума се съхранява правилно далече от топлина и от слънцето - в гараж или мазе - няма никакъв проблем, особено ако е истинска гума, а не като по-новите пластмасов боклук! Една такава гума може да ти служи вярно години наред, като здравата, стара, но поддържана кола!Коментиран от #52
До коментар #48 от "Чико":
Наскоро спуках задна и ми се наложи да сложа двойка точно такива, добре отлежали и правилно съхранявани стари гуми за да изкарам сезона. И като заваля оня ден дъжда да гледаш как ми играе задницата и няма никакво сцепление при набиране. След петата година гумата просто не е същата, а ако говорим за мощен и тежък автомобил по-добре още на третата да се сменят, въпреки доброто съхраняване в подземен гараж.До коментар #34 от "майстора":
По-голяма глупост не бях чувал! Гумаджиите помптя толкова колкото им кажеш и ако не го направят то е защото ги мързи да внимават. Ако мислиш, че еднократно препомпване, което ще го оправиш най-късно след месец ще ти изхаби гумите - много си далеч от истината. А на колко трябва да ги караш не гледаш в гугъл, а в книжката на колата - производителя си има точни данни за това, защото и сцеплението и спирането и разхода на гориво зависи от това.Коментиран от #63
До коментар #7 от "Бай Тошо":
С каква марка гуми изкарваш 150 000 км. или аз нещо неразбрахКоментиран от #59
До коментар #2 от "Townboy":
Ти ако не знаеш, как да се спасиш от лъжа, при ПОДПИСВАНЕ на ДОГОВОР, което е най-сигурното нещо на планетата, значи или си тъп, или те мързи да си направиш услуга и да си прочетеш скапания договор :) 15 години оператор/доставчик на каквото се сетиш не ме "Лъгал" до сега... По случайност винаги чета какво подписвам, макар красивото момиче с големите ци*и да ми е разказала няква розова приказва преди това...Коментиран от #108
До коментар #2 от "Townboy":
МОБИЛНИТЕ ОПЕРАТОРИ СА ЗАКОННИ РЕКЕТЬОРИ А "КФН" ГЛЕДА НА СТРАНИ И СИ СВИРУКАДо коментар #56 от "mitaka":
Общо с двата комплекта, зимни, летни е тоя пробегДо коментар #40 от "Бай тъпанар":
Да ти намаля езика ли ?Коментиран от #67, #73
До коментар #53 от "Morgoth":
a като я няма книжката ...?? какво правишКоментиран от #69
Коментиран от #71
До коментар #62 от "Оня с автосервиза":
Жулиш всички като с ръждясали и бетонирани джанти и всичко е ОК.До коментар #38 от "Потребител":
А за плюскане ракия цигари и гориво даваш 50 лв на денДо коментар #63 от "майстора":
Помпаш карачоДо коментар #41 от "Гумаджия":
Ми щото не мога требва ми машина а ти ако си от гумаджийте това не значи че требва да ни смъкнете кожичката щото и вие така ще клекнете некъде да ви го набутат хубаво.За баланс повече от 12.вр на 4те гуми не трябва да бъде аз съм.го сметнал.До коментар #62 от "Оня с автосервиза":
Описал си изключително рядък случай, освен, ако сервиза ти не е в някое циганско гето. И съответно 90% от клиентите ти да са тотални мърлячи. Имам малко сервизче. Двама човека работим и не рядко сваляме гуми. Такава мърлявщина, като описаната от теб не сме виждали.Коментиран от #102
Коментиран от #114
До коментар #6 от "гражданин на България":
И EVN забравяме !До коментар #2 от "Townboy":
Не им ползвай услугите!До коментар #2 от "Townboy":
Ако искаш да си купиш телефон , купуваш го от интернет или от магазин за техника .Тъй като МО са големи тарикати и не можеш да подпишеш по-евтин договор от предишния, сменяш оператора като си запазваш номера , след това в 7 дневен срок прекратяваш договора и се връщаш при стария си МО като пак си запазваш номера и си пускаш евтина тарифа :) Мисля, че това е една от вратичкитеДо коментар #1 от "патриотъ":
"лъжите на Боко и сие" са като чиста Момина сълза в сравнение с престъпленията на БКП!!!Убийства,палежи и терор за всички истински българи,а за помиярите членство в партията и благини за внуци и правнуци!И днес България е тяхна частна собственост-на 170 мръснишки социалистическо-комунистически фамилии!!!До коментар #38 от "Потребител":
Ми карай колело тогаваДо коментар #2 от "Townboy":
АМИ, ОТКАЖЕТЕ СЕ ОТ услугите им.До коментар #7 от "Бай Тошо":
Без баланс до магазина ти май ни мн в час с нещата .и 150000 няма гума кото да работи на тези километри .ще е станала на маркуч и абе мн си зле пази си мнението само и единствено за себе си .!!!!До коментар #11 от "Ганчо":
В СССР станах шофьор, закона беше гума седяла 7г на склад се хвърля. Тука съм карал докато станаха натърлък. После видинки всесезони.До коментар #2 от "Townboy":
Много е просто. Минаваш на ваучер и си ти.До коментар #10 от "ПЪРВЕНСТВОТО":
Засега има само един доказан,от съда, лъжец !!!До коментар #45 от "Бърза помощ":
И аз не ползвам сервиз. Измислат си какво ли не!До коментар #17 от "МИ ТИ ФЛИЗАЛ ЛИ СИ В":
Пич, определено ГРЕШИШ ЗА "КАУФЛАНД" !!!! ХОРАТА ИЗДАВАТ "ФИСКАЛЕН БОН" В КАУФЛАНД. Виж за БИЛЛА И ЗА МЕТРО ИМАШ ПЪЛНО ПРАВО !! НО НАЛИ И ОТ НАС ЗАВИСИ ДА НАСТОЯВАМЕ И ИСКАМЕ ТОЗИ "ФИСКАЛЕН БОН" ,А НЕ ДА СЕ ПРИМИРЯВАМЕ ????До коментар #17 от "МИ ТИ ФЛИЗАЛ ЛИ СИ В":
Преди да пишеш прочети наредба Н18 на МфДо коментар #57 от "Nikata":
Мноо си уменДо коментар #34 от "майстора":
Така е, човек, когато не е информиран си плаща. На" В" колоната долу или под ключалката има стикер на него е записано, колко трябва да бъде налягането. Това съм го забелязал и аз, помпат гумаджиите, без да проверяват, на око. Аз не се занимавам да ги питам и да им правя забележки ( нарушава се бизнес климата), в къщи проверявам с манометъра и ги изпускам до необходимото налягане.До коментар #16 от "Gost":
Пич, сам не осъзнаваш колко простотия си изписал! Дано някой ден събереш и ти пари за AMG. Тогава ни кажи с какви гуми караш и колко струват и колко чести ги сменяш! Българина е свикнал да гледа само от своята камбанария, да плюе по всичко около него и за пръска злоба. Докато не се запиташ защо този човек прави така и каква е неговата гледна точка - няма да го разбереш! И не си сравнявай колата с AMG. Щото той и без грайфер ще спре по лесно и по бързо от теб!До коментар #6 от "гражданин на България":
Така е ,но това е друга темаДо коментар #81 от "Tyreman663":
Това нещо е отработено на клиента му се казва какво трябва да се направи и в крайна сметка той плаща. Може някоя услуга която се предлага в сервиза да не я иска. Тогава се записва и човека се кара да се подпише на документ че отказва дадената услуга и когато се върне за рекламация показва му се къде е проблема и ако той се е разписал че не е искал дадената услуга ще му се наложи да плати всичко наново. Виж колко е просто.До коментар #41 от "Гумаджия":
И това ще бъде станете ли още по алчни.