Швейцарски инженери конвертираха кариерен самосвал Komatsu HD 605-7 за работа на ток. Камионът има изцяло електрическа силова установка, която се захранва от гигантска батерия с тегло 4.5 тона.
45-тонният самосвал се труди в кариера недалеч от гр. Ломис в кантона Тургау. Машината превозва по 60 тона скали, като харчи ток само на изкачване, а при спускане трупа обратно енергия чрез система за рекуперативно спиране.
"В момента това е най-големият и мощен електромобил в света. Ако покаже добри резултати, в скоро време ще поръчаме още осем екземпляра", коментират от кариерата.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Meganoob BG
17:17 11.09.2018
2 мини
Коментиран от #10, #11
17:25 11.09.2018
3 Електрошок
Коментиран от #4
18:04 11.09.2018
4 Гост
До коментар #3 от "Електрошок":
Тези камиони по принцип товарят от ниско в мината и изкачват пълни нагоре, така че едва ли ще стане както казваш тиКоментиран от #6, #8
19:02 11.09.2018
5 Електрошок
19:17 11.09.2018
6 Електрошок
До коментар #4 от "Гост":
Когато се прави разкривка,както е например МОК "Елаците",пълните камиони слизат надолу.Коментиран от #7
19:52 11.09.2018
7 гост
До коментар #6 от "Електрошок":
Не е само разкривката , на Елаците рудата се сваля до фабриката в Пирдоп , което е денивелация от поне 400-500 метра и така е в повечето такива , не знам мина дето да копаят руда в ниското и да я качват на планината !!Коментиран от #16
20:51 11.09.2018
8 гост
До коментар #4 от "Гост":
Я да ни дадеш един пример поне в България , да не говорим за света , където рудата се товари на камиони в "ниското" и се качва на "високото" , щото аз ще ти дам пет за обратното !!!Коментиран от #9, #12
20:54 11.09.2018
9 Антиелектрика
До коментар #8 от "гост":
Пак ли с абсурдната ти теория? Всички мини (рудници) са ИЗКОПНИ. Та кой изкоп ще е по-нависоко след като постоянно се копае и нивото му постоянно слиза надолу? Отваряш уики-то например и виждаш как изглежда един обикновен рудник ако не си виждал: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%83%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D0%BA#/media/File:Chino_copper_mine.jpgТова от статията е по-скоро изкл'чение отколкото правило, защото почти във всички мини, камионите се качват нагоре пълни.
Коментиран от #14
21:11 11.09.2018
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Бай Мангал
До коментар #8 от "гост":
В асарел медет напримерКоментиран от #13
22:15 11.09.2018
13 гост
До коментар #12 от "Бай Мангал":
И къде отива после "рудата" от асарел , умнико ??? Да не би във фабриката в Пирдоп ???? А да не би тя да е "по-високо" от рудника навръх балкана ????23:49 11.09.2018
14 гост
До коментар #9 от "Антиелектрика":
Значи по твоята "теория" след като ги натоварят в "изкопа" и се качат ги изсипват на ръбчето на същия , а ??? Предлагам ти да се разходиш до примерно Челопеч или Пирдоп и хубавичко да разгледаш къде са обогатителните фабрики и къде са "изкопите" и ако ми кажеш , че рудата се телепортира до там ще бъде върхът на наглоста !!!Коментиран от #15
23:55 11.09.2018
15 Антиелектрика
До коментар #14 от "гост":
Така ли било? И до къде мислиш карат тези самосвали рудата, до вас ли? То само докато излезе от изкопа и батерията ще му е свършила, да не би от вчера да има батерии и хората да не са се сетили? Пък и 4,5 тона батерия от 45 тона самосвал е много яко, нали? Само да те светна, че обикновените самосвали в такива мини тежат по 200 тона, а рекордът е 880 тона, което прави това камионче супер смешно и неефективно, защото само ще задръства пътя на мината с 10% от товара на най-ефективните товарни самосвали!Коментиран от #17
08:01 12.09.2018
16 някой
До коментар #7 от "гост":
Я кажи за Челопеч.От колко високо свалят рудата.малко ако се позамислите мините ги копаят навътре в земята.По вашата логика излиза че всички мини са в облаците и свалят рудата долу.
А за Елаците кариерните самосвали не свалят рудата до Пирдоп.
Коментиран от #19
12:17 12.09.2018
17 комацу
До коментар #15 от "Антиелектрика":
Те тия инженерчета там горките не могат да сметнат дали заряда на батериите ще стигне да качи баира, а ти наум ги правиш тия бебешки сметки. Еваларка, гоуем си!Коментиран от #20
13:03 12.09.2018
18 селянин
14:02 12.09.2018
19 Миньор
До коментар #16 от "някой":
Мината е на надморска височина 1050 метра, а Челопеч е на надм. височина705 m. По твоята логика мините ги дълбаят на дълбочина повече от 350 метра? Ти направи всички минни предприятия толкова глупави, за да проектират заводите обработващи рудите на по-голяма надморска височина от мините, за да може камионите да имат по-голям разход на гориво и да се развалят по-често? Това само умник като тебе може дори само да си го помисли, камо ли да го направи. Камионите обикновено се изкачват максимум километър докато излязат от мината а след това карат няколко десетки километра по нанадолнище.
14:13 12.09.2018
20 Антиелектрика
До коментар #17 от "комацу":
Вместо да се плючиш, да беше прочел, че не инженерите на Комацу са направили този самосвал на батерии!Коментиран от #21
14:22 12.09.2018
21 швейк
До коментар #20 от "Антиелектрика":
Право думаш, това швейцарците хич ги нема у сметките, затова са толко зле, не са като нас да ръсим пари за гориво от лукойла, не за друго, ми щот сме много богати и не ни пука.Коментиран от #22
15:02 12.09.2018
22 Антиелектрика
До коментар #21 от "швейк":
Мислиш ли, че си много оригинален като сменяш постоянно никовете и пишеш простотии? Много ясно съм написал, че коментираме ВСИЧКИ МИНИ, не тази в Швейцария! Ти си този, който се беше кръстил Комацу и пишеш за инженери. Ама за теб е нормално да изпадаш в мозъчна безтегловност, колкото и ника да смениш!17:02 12.09.2018