11 937 18

Най-странното окачване на Citroen

Радослав Славчев

Докато повечето автомобили залагат на традиционно окачване (пружини амортисьори), то марката Citroen неведнъж е удивявала света със своите нетрадиционни решения по отношение на окачването. В историята на марката присъстват култови хидропневматични окачвания, но сега ще ви разкажем за окачването на модела 2CV. То представлява масивна пружина, разположена успоредно под пода. Окачването е от типа полузависимо, но е единственото, което е свързано, така да се каже, отпред назад.

Неговите предимства са в епичния ход на колелото и в изключително меката возия. Грамотното разпределение на товара между осите прави така, че въпреки големия крен в завои, колата не се преобръща и четирите колела стоят като залепени за асфалта. Това окачване издържа и на големи товари, а как се представя колата, вижте и си спомнете за култовата лента с участието на Луи дьо Фюнес.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Куку Руку Ку
    Отговор
    1 11:01  12.09.18
    2CV-"Пате", колата на студентите и монахините. Класика в жанра...

    Коментиран от #2

  • Иво
    Отговор
    2 11:49  12.09.18

    До коментар #1 от "Куку Руку Ку":

    Интересното е как влиза в завоите с такава скорост и не се преобръща:)
  • Алексей
    Отговор
    3 12:09  12.09.18
    Дайхатсу Фероза отпред има окачване с успоредни торсиони, в единия край зацепени в задната част на предния долен носач, а в другия край торсиона е зацепен в рамата, след средата на автомобила. Нямат чупене.
  • Иван
    Отговор
    4 12:12  12.09.18
    Да не забравяме, че 2СV е със собственно тегло около 500 кг, което прави задачата на окачването по-различна от сегашните масовки, които тежат по 1500 кг

  • QWE
    Отговор
    5 12:19  12.09.18
    Феноменална кола за времето си, с предно предаване, с независимо окачване, достъпна и с достъпна подръжка.
  • Ghost
    Отговор
    6 12:20  12.09.18
    Боклук с предно.

    Коментиран от #8, #16

  • Исмаил
    Отговор
    7 12:34  12.09.18
    Пежо 305 на задния мост е с почти хоризонтално успоредно окачване, с което се пести място под арките за колелата и багажника става много по-просторен
  • Си ТИ
    Отговор
    8 12:42  12.09.18

    До коментар #6 от "Ghost":

    Пиши за колата, не за себе си!

    Коментиран от #17

  • монахиня каскадьорка
    Отговор
    9 12:46  12.09.18
    Ситроен са едни от пионерите в автомобилостроенето. Много са оригинални, ама и те минаха на пружини с 308 и 207. Малко са сложни за поддръжка старите модели, особено в БГ.

    Коментиран от #10

  • Реалист
    Отговор
    10 13:41  12.09.18

    До коментар #9 от "монахиня каскадьорка":

    308 и 207 не са ли на Пежо? За пръв път чувам за номерация в името на модела при тях.

    Коментиран от #11

  • Миризлив Пор
    Отговор
    11 14:23  12.09.18

    До коментар #10 от "Реалист":

    Пежо-Ситроен или PSA, ситроена се води "евтиното пежо" проектират се заедно и голяма част от възлите и агрегатите се дублират от как се обединиха. Не знам само защо тук са разделени и поддръжката на ситроените е някак занемарена.

    Коментиран от #13

  • Жоро
    Отговор
    12 17:51  12.09.18
    То затова се знае ,че ксантията няма кой да я бие по возия,е естествено ако всичко и е наред!

    Коментиран от #14

  • Язе
    Отговор
    13 18:45  12.09.18

    До коментар #11 от "Миризлив Пор":

    Ситроен не е евтино Пежо.Погледни последното С5Х7 и погледни Пежо 508 като Ситроена е модел 2008год.Факт е обаче,че PSA наблягат повече на Пежо.Затова говори и,че Ситроен нямат кола от калибъра на С5 и С6 повече от 10години.Оставили са им баничарки,С1,С2,С3,кактуси,мактуси и бусове а по-голямите модели са все на Пежо.Ако искаш луксозен Ситроен си взимаш DS модел.Там пък Пежо нямат алтернатива.То и DS вече е отделна компания.Докато са под шапката на PSA Ситроен нямат големи шансове да се върнат в по-сериозния клас автомобили.
  • Язе
    Отговор
    14 18:47  12.09.18

    До коментар #12 от "Жоро":

    Има кой и това е ХМ.Там е истината но подръжката на такава кола иска много пари,време и нерви.Политиката за резервни части на по-старите коли на Ситроен е тотално отказваща.

  • ааааааааааа
    Отговор
    15 18:54  12.09.18
    Всички снимки на бесните преследвания във филмите на Финес са със забързана скорост. Обърнете внимание как се поклащат дърветата- неестествено бързо.
  • СПМ
    Отговор
    16 20:21  12.09.18

    До коментар #6 от "Ghost":

    Като че ли си го карал. На бас че и на живо не си виждал.
  • Бесен Язовец
    Отговор
    17 21:34  12.09.18

    До коментар #8 от "Си ТИ":

    Добре, че се е сложил поне сред тия дет са с предно, а не сред тия дет са със задната предавка !
  • Един
    Отговор
    18 05:42  13.09.18
    Имал съм ЗХ,Ксантия и сега Ц5,май няма да сменям марката на тоя етап,който е карал Ситроен по паветата с чаша кафе на таблото или е минавал с 80 през легнал полицай защото не го е видял навреме-збае за какво говоря! Определено не казвам че това са най хубавите коли,не съм като WAG сектантите,но за возия и глезотия на нормална цена нямат конкуренция!

Напиши коментар:


Публикувай