14 Септември, 2018 18:44 6 096 9

Реконструкцията на двигател с 11 000 конски сили

  • двигател-
  • реконструкция-
  • драгстер

Разглобяването и събирането на двигател на забързан каданс е наслада за окото на за всеки автомобилен маниак. Когато става дума за мотора на едно от най-бързите превозни средства на планетата, удоволствието е още по-голямо.

Американската компания Hagerty, специализирана в застраховането на съперскъпи коли, засне реконструкцията на могъщия V8, който задвижва драгстера на Тони Шумахер - най-титулуваният пилот в категорията Top Fuel на Националната хот род асоциация на Америка. Той държи абсолютните рекорди на четвърт миля (543.15 км/ч) и 1 000 фута (304.8 м) със скорост 541.65 км/ч.

При ускорение драгстерът на Шумахер го подлага на натоварвания до 6 g и достига скорост от 330 мили/ч (531 км/ч) за около 3.6 секунди. Както може да се предположи, подобно чудовище има крайно интересен двигател.

Тъй като се работи за изключително кратко време, агрегатът има относително проста конструкция без никакви периферни възли. Мощността му е около 11 000 к.с. По-точни замервания са невъзможни, тъй като не съществува динамометричен стенд, който да издържа подобни натоварвания.

Уникалният мотор трябва да се ревизира след всеки старт. Процедурата включва пълно разглобяване за проверка на всеки детайл и обратно сглобяване, което отнема на механиците на Тони Шумахер около час. Клипът на Hagerty синтезира процеса в седем минути.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Gencho

    11 2 Отговор
    Айде тихо, да не вадя Голфа от гаража...
  • 2 Карбон

    4 4 Отговор
    Тоя ще го мина с на дядо пежото!
  • 3 РЗС

    3 0 Отговор
    Малии тия момци се изкъртиха от работа. а накрая дали отлепи стартовата линия като тръгна тоя звяр, мале леле
  • 4 ASD

    3 5 Отговор
    Кипи безсмислен труд.
    Проверка и почистване на нагнетателната помпа за въздух. И още ред други глупости.

    Коментиран от #7

  • 5 Ядеитн

    3 0 Отговор
    Ей таквизе момчета ми требват и на мене! Майсторето у сервизо, дека си оправям камиончетата са едни лениви минджи и се огелпват нещо друго.
  • 6 Този

    2 0 Отговор
    В българия никога няма да видите такъв мотор

    Коментиран от #9

  • 7 Гинчо

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "ASD":

    Ти понеже се занимаваш с това и знаеш...
  • 8 оня с тдската

    1 1 Отговор
    Кво ми ги хвалите тия, на първия завой и умира. За нищо не става.
  • 9 Gencho

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Този":

    Я па умрел съм да го видя...