19 Септември, 2018 14:06 28 812 55

Идва ли краят на ръчната спирачка?

  • ръчна спирачка

Традиционната ръчна спирачка във вида, в който я познават поколения автомобилисти, скоро ще остане в миналото, сочат резултатите от проучване на британската онлайн борса за коли втора ръка CarGurus. Преглед на каталозите на 32 производители показва, че 63% от продаваните нови автомобили в Обединеното кралство са оборудвани с електронни паркинг спирачки.

Нещо повече: единствените две марки с класически ръчни спирачки за цялата моделна гама са Dacia и Suzuki. На другия полюс са Audi, Jaguar, Land Rover, Lexus, Mercedes-Benz и Porsche, които не предлагат нито един модел с добрия стар лост с копче на върха за задействане на паркинг спирачката.

Електронните ръчни спирачки имат безспорни предимства. Те не изискват физическо усилие, не се нуждаят от реглаж и освобождават пространство на централната конзола. Много от тях се освобождават автоматично при потегляне и улесняват тръгването по наклон.

Наред с това обаче електронните ръчни спирачки в някои модели страдат и от сериозен недостатък. Един изгорял бушон е достатъчен, за да извади целия механизъм от строя.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 луда работа

    94 22 Отговор
    Хубаво де - и през зимата паркираш колата а тя си дърпа ръчната.На сутринта след като са ти замръзнали апаратите какво правиш?

    Коментиран от #4, #5, #9, #10, #15, #29, #36

  • 2 гост

    37 13 Отговор
    Важното е да са надеждни, което вече са, и да не ги дърпате по време на движение, което ще вкара колата в сервизен режим или ще ви изписва грешка. Свиква се, просто старата ръчна ставаше за забавление, докато новите не стават, но пък са лесни и практични и няма начин да забравиш да дръпнеш ръчната, защото тя винаги се заключва след гасене на двигателя.

    Коментиран от #16

  • 3 123

    38 4 Отговор
    Каквото и със старата, при замръзнали апарати!
    Апропо, не всички модели задействат ръчната при изгасване на двигателя и махане на ключа, или поне имат настройки как и кога да се случва.
  • 4 Хи их хи

    60 6 Отговор

    До коментар #1 от "луда работа":

    Чакаш пролетта!
  • 5 гост

    24 129 Отговор

    До коментар #1 от "луда работа":

    Много ми е интересно каква физиономия ще направи всеки треторазряден механик на запад при твърдението ти , че апаратите "зимата замръзват" !!!! За да замръзне спирачна течност в нея трябва да има над 50-60 % вода , което пък означава употреба повече от 4-5 години , което пък означава първа степен мърлявщина и неграмотност , ама явно за тука си е нормално !!

    Коментиран от #6, #17, #24, #28, #41, #49, #55

  • 6 Гостенин

    161 9 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Много ми е интересно ти каква физиономия ще направиш, като разбереш че не замръзва самата спирачната течност, а от студа се слепват накладките за дисковете!!!

    Коментиран от #8, #11

  • 7 Ники

    12 34 Отговор
    Моята кола предценява кога да я пуска , при наклон задължително ... има и др ситуации ама не е винаги ... До сега не съм чул някой да е имал проблем с електронната ръчна спирачка ... аз съм паркирал навън .. 2-3 зими ... никакъв проблем ... =тва пък с бушона .. сигурно е на по бюджетните коли ...
  • 8 гост

    6 39 Отговор

    До коментар #6 от "Гостенин":

    Същата като механика , който ще те пита какво общо има това с апаратите и вида на ръчната ??!! И това за което говориш се оправя с просто движение напред назад два три пъти и става при температури под минус 25-30 градуса които са достатъчно редки в огромната част от Европа !! В краен случай е достатъчно да пръснеш малко дезодорант през джантата и си готов !!

    Коментиран от #18

  • 9 Иво

    8 3 Отговор

    До коментар #1 от "луда работа":

    И моята ръчна е такава и зимата съм нямал проблем
  • 10 Аииииииии

    13 36 Отговор

    До коментар #1 от "луда работа":

    Само на жигула и опел змръзват апаратите ти във кой век живееш
  • 11 гост

    9 21 Отговор

    До коментар #6 от "Гостенин":

    Щото в дезодоранта има спирт който разтваря леда , да ти обясня , че и това не ти е ясно като гледам !!!
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 2323

    7 20 Отговор
    Няма как да замръзне, защото е хидравлична, няма жила.

    Коментиран от #19

  • 14 Недялко

    10 4 Отговор
    Ами какво да кажем за камионите!!Те са винаги на паркинг спирачка,и зиме и лете.На равно и на наклон.Просто така трябва,понеже са винаги на свободна скорост в покой...
  • 15 Амтон 1

    1 7 Отговор

    До коментар #1 от "луда работа":

    Същото ! Пискаш я ! Ти какво правиш като ти замръзне ръчната ?:)
  • 16 Антон 1

    1 7 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Моята не я задейства автоматично !
    БМВ ф11
  • 17 Антон 1

    9 6 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Ти никога не си си ползвал ръчната зимата ! Освен това си много лош шофьор ! Сигурен съм !

    С най-добри чувства , шофирай само лятото , ако въобще шофираш !:):):):):)
  • 18 Антон 1

    19 3 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Ами точно , че няма нищо общо какъв е вида на ръчната ! Замръзват детайли ,които са еднакви и при двата вида спирачки !
  • 19 Антон 1

    20 3 Отговор

    До коментар #13 от "2323":

    Пробвай да я включиш след топъл зимен ден /киша/ вечерта !
    На мен на другата сутрин всичко е “залепнало “!
  • 20 ЯХО

    34 0 Отговор
    Аз съм привърженик на класическата ръчна спирачка, защото е по-просто устроена, по - лесна и евтина за поддръжка. И най - вече е независима система. Можеш, също така да регулираш силата на действието и, а електрическите или хващат на макс или не. Електрическите, може би са по - удобни, но не са по-сигурни и надеждни.
    Относно зимата, в големите студове, е добре да не оставяте за дълго време задействана ръчната спирачка /каквато и да е тя/, защото феродото замръзва за диска или барабана. Ако автомобила е със задно предаване или 4х4 не е такъв проблем, но при предно може да не успеете да ги отлепите. Това става със хладка вода или пистолет за горещ въздух. При електрическите електромотора ще опитва да освободи челюстите и ако няма защита може да се прецака.
  • 21 Порно

    11 7 Отговор
    А как ще дрифтим ?

    Коментиран от #22

  • 22 Оффф

    16 4 Отговор

    До коментар #21 от "Порно":

    Никак няма да дрифтиш
  • 23 Азз

    4 5 Отговор
    Карал съм и коли с електронна ръчна и с механична и мога да кажа, че след като си карал с електронна е тегаво обратно на механична. Най-малкото, когато изключиш колата, ръчната сама се задейства (поне на VAG автомобилите). Също е много удобна за потегляне на баир, тъй като сама си освобождава при пускане на съединителя. За повече от 500 000 км с електронни ръчни, никога не е имало проблем с тях.

    Коментиран от #39

  • 24 Еее

    31 1 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Не замръзва спирната течност,като не знаеш не коментирай. Замръзва кишата и водата между накладките и диска.Да не ти се смеят не за друго.
  • 25 mhm

    27 1 Отговор
    Дано да не притиска апаратите към дисковете, че тогава ще видите на -20 кон боб яде ли. Лично няколко пъти съм го виждал на коли тук в Разлог да не могат да потеглят. Дори се качих на едната да я мъча и аз. Горкичкия съединител що зор видя докато се отлепят накладките с трясък от дисковете! Пък вие си се смейте, че не могло да замръзват.
  • 26 Seat Toledo 1995

    5 10 Отговор
    На моя кошник никога не му е замръзвала ръчната. Повтарям - на 25 годишния ми барутник зимата при минус 20 качвам се, паля, и карам. Нямам навик да оставям колата на скорост.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Morgoth

    11 0 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Караш през сняг или си паркирал в сняг, спирачния апарат е мокър когато спреш водата става на лед. Спирачката е замръзнала без спирачната течност да замръзне.
  • 29 Morgoth

    12 1 Отговор

    До коментар #1 от "луда работа":

    От 9 години съм с такава спирачка първо с Авенсис, а сега с Лексус - замръзвало ми е един единствен път едното колело. Ако редовно спираш в сняг и опасността от замръзване е реална има настройка която да спре автоматичното пускане на спирачката.
  • 30 СпасЪ

    8 4 Отговор
    Добрите шофьори много рядко ползват ръчна спирачка (основно да си направят кефа с дрифт или обезопасяване при екстремен наклон). При съвременните автомобили асистентът позволява потегляне по наклон дори и за неопитни шофьорки.
  • 31 onq s konq

    31 3 Отговор
    Ас па откак си купих беенвето преди 10 години и се си немам ръчна!Правих я 2-3 пъти ама резултата нулев!Сега у багажника си карам една тухла и кога е на баир беенвето си я потпирам с нея!Те тва е акъл да имаш у главата!
  • 32 Morgoth

    25 4 Отговор

    До коментар #27 от "hah":

    Нямаш идея колко са удобни тези екстри. До преди 3 години бяха хардлайнер на ръчните скорости ... ама 350 коня хибрид с ръчни няма. Сега не искам и да чуя за ръчни. Паленето с бутон пък ми изглеждаше като тотално безсмислена екстра - само пари даваш, че не можеш един ключ да врътнеш. Е, да ама един път като свикнеш да не вадиш ключа от джоба изобщо и още повече ако имаш такъв като кредитна карта, който и да не ти издува джоба, а вратите да се отключват и заключват с докосване - повече без тази екстра не искаш. С хубавото се свиква лесно и е въпрос на удобство, а не на некадърност.

    Коментиран от #44

  • 33 Антон 1

    4 3 Отговор

    До коментар #27 от "hah":

    Вземи си вдна кола ,като на Фред Флинстоун !:)
    Най ще ти е добре !:):):):):):)
  • 34 Чакаленко

    4 1 Отговор
    Прав е Морготеца. Лесно се свиква. И се разглезваш.
    По ред причини ...да кажем хиляди...:)....аз все още не се глезя...
  • 35 До луда работа

    2 1 Отговор
    Колата не си дърпа сама ръчната, само я пуска ако си си сложил колана и подадеш газ
  • 36 Човек

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "луда работа":

    Да уточня,за неграмотните,водача може да я освободи принудително,така ,че колата да остане без дръпната ръчна спирачка,преди да пишите глупости информирайтесе

    Коментиран от #51, #54

  • 37 Българин

    8 1 Отговор
    Джендърска работа друго си е жилото и да не спира добре винаги можеш да я дропнеш до край
  • 38 Не му разбирам

    15 0 Отговор
    Ръчната не Е само за паркинг или за тръгване по наклон , но и за автономно спиране на автомобила като откажат другите системи за спиране , било то хидравлика , бушони и тн.
  • 39 ГОШО

    6 1 Отговор

    До коментар #23 от "Азз":

    Дачията ми има система за потегляне под наклон но е с ръчна спирачка така че не говори глупости
  • 40 vasik atanasova

    4 0 Отговор
    обожавам класическите коли

    Коментиран от #45

  • 41 1234

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Неподготвен се изказваш.сега ще ти сипят
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 ttt

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "Morgoth":

    Тъкмо свикнах с хубавото ,то взема че стана по хубаво😊
  • 45 ttt

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "vasik atanasova":

    Аз имам, искаш ли да те повозя ?☺😛😜
  • 46 Gordy

    2 0 Отговор
    При минус 30 първия проблем ще са ключалки те на вратите
  • 47 Язе

    8 0 Отговор
    Имам и кола с нормална ръчна и такава с Ел.ръчна.Проблема е ако се прецака самата ръчна когато е Ел.Струва скромните към 1900лв😱😱😱.Другата ми е с нормална и струва не повече от 50-100лв.за жила.С нея никога не съм имал проблем,дори и при -25градуса.Никога не ми е залепвала,замръзвала и т.н.С електрическата също съм нямал ядове.
  • 48 Спец

    3 1 Отговор
    Мисля, че ще е гфешка отказа от ръчна механична. Аз уважавам прогресса, но да махнеш толкова полезно нещо, тежашо цялото около 3 кг е безумие. Механиката често е незаменима. Ако се добави ел. спирачка и остави ръчната ще е по-умно.
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Мазиляк

    2 0 Отговор
    Явно ще намажем ските
  • 51 1111111111

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "Човек":

    Не на всички коли има опция да не се задейства ръчната. Затова през OBD я деактивираме :)
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 ай че ооо

    2 0 Отговор
    И след 7-тата година/приблизително/ ,почват да правят много проблеми. Има едни електромотори на всяко колело- като се прецакат и към 5-6 стотака е да подновиш системата. Рено Сценик е с такакава спирачка от преди много години. Като е ново- добре. После - дърво
  • 54 Bot

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "Човек":

    Audi A6 C7 2012, автоматик, ръчната сама се пуска само ако си на скорост и си отвориш вратата, в останалите случаи аз си я задействам когато ми е кеф. MB GL 63 2012 - същата работа. Рено Сценик май сам си я влючва при спиране. Честно казано не вярвам да има модел кола с електронна ръчна, която да не може принудително да се изключи. Иначе си е гъзарийка и бързо се свиква.
  • 55 Мондео

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Брато -80% от колите у нас- от как са се появили на нашия пазар,никои не им е сменял спирачна течност. Аз имам Мондео на 15 години- от 6 години е внесено у нас и го карам.АЗ за тия 6 год спир. течност не съм сменял. Знам ,че на 2 год се сменя, но моя майстор не иска да ми я смени ,а не ми се занимава. Не иска да ми я смени,щото е ял дървото много пъти - на стари коли ,като смениш спирачната течност и има голяма верочтност да протече или изпусне спирачната помпа- и после стотици левове. Не казвам ,че е прав - тва си е той и не ще да сменя спир. течност.