16 Октомври, 2018 10:46 12 045 65

Паяжини от жици по норвежките улици

  • norges automobil-forbund-
  • naf-
  • електромобил-
  • зарядна станция-
  • норвегия

Огромното количество кабели за зареждане на електромобили започва да създава проблеми за преминаването на велосипедисти и пешеходци по улиците в Норвегия, предупреждава местната автомобилна асоциация NAF. В момента 30% от автомобилите в страната работят на ток, а до 2025 г. делът им ще достигне почти 100%.

NAF призовава властите да започнат спешно изграждането на мрежа от бързи зарядни станции, като прогнозира, че в противен случай норвежките улици скоро ще бъдат оплетени в истински паяжини от жици. Проблемът се усеща особено остро на север.

В пограничния град Хиркенес, например, работи само една станция за бавно зареждане. Тя е безплатна, но след въвеждането на втора тази есен това ще се промени, тъй като инвестицията трябва да се възвърне.

Изграждането на мрежа от зарядни станции е търговски проект. Идеологът му - енергийната компания Varanger Kraft - все пак признава, че първа по важност си остава инфраструктурата, и не очаква бърз икономически ефект за себе си.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Driving pleasure

    72 57 Отговор
    Честито на всички ментално ощетни джендър електричари! Ей тва е светлото бъдеще дето ни обещавате! Не случайно американския департамент по транспорт казва, че поне до 2040 не може да се създаде нужната инсфраструктура за повече от 6% електрически автомобили и то в световен мащаб! А ако съм на мястото на пича с колелото просто одърпвам кабеляците и сутринта тия ментално ощетени притежатели на тостери също ще са с колела :D

    Коментиран от #4, #19, #46

  • 3 Batushka

    61 8 Отговор
    Хихихи глейте у България какво ще е след десет години като дойде новия внос от електрички...ще се издушим покрай панелките.... ха-ха-ха

    Коментиран от #6, #15

  • 4 Kondi

    36 24 Отговор

    До коментар #2 от "Driving pleasure":

    Е те не са диви селяни като тебе.

    Коментиран от #10

  • 5 норвежец

    28 24 Отговор
    хаха да видим сега глупаците, които се вързаха на това
  • 6 Driving pleasure

    46 18 Отговор

    До коментар #3 от "Batushka":

    нема начин баце... на 10 години тия кошници ще стават само за рециклиране. Как мислиш, кой ще си купи кола с изтекла гаранция на батериите и евентуалната им замяна струваща колкото нов мерцедес. Имам 3 годишен акумулатор ако искаш да ти го продам - ще го вемеш ли ;)

    Коментиран от #50, #51

  • 7 Гост

    44 3 Отговор
    затова едно от изискванията ми при закупуване на гараж бе да има ток.
    Ако утре случайно ми падне електромобил от промоцията на вафли Морени, то да имам къде да го зареждам. ;)

    Инъче ако влезнат с бюджетен за 3-4 хилки да изминава до 50км и да е много малък (тип смарт) бих си взел за града, да си пъркам, вместо да разхождам колата.

    Коментиран от #8, #18

  • 8 Driving pleasure

    13 4 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Точно това е единственото смислено приложение на електричките - Освен Смарт и Рено имаха Туизи ако си спомняте - странна кръстоска между мотор и кола - не много практично, но готино като концепция!

    Коментиран от #24

  • 9 Ivan

    8 7 Отговор
    I v bg e natapkano s trosliaci ot italia i ne znam si kade
  • 10 Driving pleasure

    25 7 Отговор

    До коментар #4 от "Kondi":

    А на бас, че ще станат! Не виждам причина, да съм коректен към някой, който не е коректен към мен! От къв бяс ще бера негативите за това, че някой бил ощетен умствено и си бил взел ел.кочина - да си и бере гайлето и да я зарежда, по начин по който няма да ми пречи!

    Коментиран от #11

  • 11 Гост

    12 15 Отговор

    До коментар #10 от "Driving pleasure":

    Има елементарно решение. Примерно нашият блок има 9 парко места които са си обособени. Изкарваме една нова партида от ЧЕЗ , плащаме си на фирма и ни слагат 1-2-N зарядни станции с електричество под земята до "обектите". Ще остане само да докарат и възможност всеки сам да си плаща зареденото и пей сърце, кабел няма да се види.

    Коментиран от #21, #38, #42

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Batushka

    22 3 Отговор
    Ами батериите на Тесла губят 20% от капацитета си при изминати 500 000 км...нали новия внос е на 120 000....така ,че е аз съм си купи удължител на макара вече....

    Коментиран от #43

  • 15 JEEP

    17 2 Отговор

    До коментар #3 от "Batushka":

    То щото сега изобщо не висят лиани от лан кабели....
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Язе

    38 9 Отговор
    Това е бъдещето.Саждите убиват бавно но тока веднага.Честито на електрофилите,ей така ще приличат улиците.Тогава ще видим каква песен ще пеят.Като излизат на разходка ще е с фазомер,мултицет а може и един заземителен кол.
  • 18 гост

    17 6 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Като ще си пъркаш само, ходи пеша или позлвай велосипед, който може да си купиш за 300лв и да го държиш на балкона дори. Всички мои познати се движат по-бързо с велосипед из града, особенно в Пловдив в момента. Да седиш 2ч в колата вместо да се качиш на велосипед и за 30мин да отидеш и да се върнеш от работа. Холандците прости ли са? Ама трябват едни хубави алеи из градовете, широки и маркирани, тогава всеки разумен да се качва на колело, а колата да е за неотложни или непостижими пътувания и натоварвания за велосипед.

    Коментиран от #23, #34, #44

  • 19 Boxer

    15 2 Отговор

    До коментар #2 от "Driving pleasure":

    Това е направо свинщина! Може да убие всеки случаен минувач, ако има достатъчно вода. Освен това най-малкото, някой може да се обеси, докато си кара колелото. В Швеция си имат определени паркоместа, с колонки с ток (за подгрев на колата), не мога да повярвам на това което виждам! В Норвегия?! То бива "прохождане", бива "детски болежки" при ел. колите, ама чак толкова?! Навремето китайците нямаха видео и минаха направо на DVD. Надявам се и при нас така да се получи, докато дойде при нас, тая технология, да са се отсяли недоразумения като това...
  • 20 рандъм кухар

    10 16 Отговор

    До коментар #1 от "Random":

    Много си прост, направо кънтиш на кухо. Кво общо има думата джендър, на английски "пол" с колите на ток!?
    Хората вървят напред, а Ганьо коментира, гладен, беден и прост, кат г*з.

    Коментиран от #32, #33

  • 21 Ток

    10 0 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Ако може и надземните детайли по някакъв начин да се опазят от подпийнали, пубери, кучета, деца, говорещи по телефона докато паркират на задна, бежави, добронамерени съседи и др. подобни елементи на българската околоблокова действителност, определено, решението е добро. От друга страна, висящите кабели от балкона също са уязвими откъм гореупоменатите елементи.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Зомби с квадратно чело

    13 2 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Гост аз съм живял в Амстердам почти две години, и да там хората ходят на работа с велосипед, но освен алеи имат и бани в сградите си. Я си представи 30 мин въртиш педали и после сядаш на работното си място???? Иначе освен че имат алеи имат и много добър градски транспорт, трябва на това да се наблегне.
  • 24 Зорлем

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "Driving pleasure":

    Само дето Туизи-то струва, колкото нормално Клио.
  • 25 Batushka

    13 3 Отговор
    Споко бе не ги жалете норвежците до няколко години ще си изградят зарядните станции това е някакво малко градче в Северна Норвегия от типа на Полски Тръмбеш ама без пазара в сряда ХАХАХАХА...
  • 26 ОПаааа КИСЕЛА ЯБЪЛКА

    7 2 Отговор
    А КЪК ША МИНАВАТ МАЙКИ С КОЛИЧКИ ИЛИ ПАЯКА НА ОБЩИНАТА .НЯКОЯ БАБА ШЛИ МАЛКО ДЕТЕ АКО СА СПЪНАТ. ТВА СА КАЗВА ЕВРОПОРНОГРАФИЯ .ЗАПОМНЕТЕ.!!!!
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Зорлем

    13 1 Отговор

    До коментар #12 от "николай":

    Това качество на живота в Норвегия преди или след като комисията, в която членува педофил, е отнела децата от родителите им?
  • 29 Иван

    4 2 Отговор
    Естествено това е заснета комедия. Вие да не повярвахте? Действителността въобще не изглежда така, но са прави да се опасяват.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Zorro

    14 1 Отговор
    Електромагнитното поле от електричките полезно ли е? За един приятел питам
  • 32 Random

    9 1 Отговор

    До коментар #20 от "рандъм кухар":

    Пол като пол е sex. Джендър се използва от тия с психически отклонения. И има общо, щото джендърите са им най-големите фенове, а и Нпрвегия е пълна с тях като Швеция, с малката разлика че в Швеция са повече, а и си имат и тъмнозелени. Сега разбра ли, джендър недоклатен?
  • 33 Random

    3 3 Отговор

    До коментар #20 от "рандъм кухар":

    И съм Рандом, не рандъм
  • 34 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Това правя, "пъркам" си пеша или с велосипеда, за мое учудване по нормалните ми маршрути все повече и повече хора виждам да правят същото. Явно народа ще се сети че на някой места може без да си возят Д-то и че разстоянието "2 спирки с автобуса" е всъщност кратка разходка.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Край

    6 7 Отговор
    Не повече от 30% от хората в големите градове трябва да имат лични коли. Повече инфраструктурата не може да поеме. Коли ще имат само богатите. Как ще стане, като принудят да са електрически или с платено паркиране или с големи данъци или с цените на тока или с платеното паркиране Обаче ще стане. В момента няма смисъл да имаш кола в София. При средна скорост 15км. в час по задръсните улици излишно горим нефтопродукти и ги дишаме.
  • 37 Колоездач

    5 3 Отговор
    София от Надежда до Младост 1 - разстояние 14 км, един и същ маршрут - покрай Тец София, Сточна гара, СУ(ректората) и по магистралата:
    1. с кола - около 25-30 минути - зависи от задръстванията и светофарите, в час пик и над 30 минути
    2. с метро - 35 мин.
    3. с велосипед - 30 - 35 минути - зависи от вятъра и светофарите. Най-бързото ми време е 27 минути, в неделен ден, лятото, с повече от 30 км/ч средна скорост, като се има предвид спиранията на светофарите и намаляванията.

    Коментиран от #39, #62

  • 38 Язе

    5 1 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    А ако в блока има 15електромобила какво става?Май повече работа ще ви свърши още един трафопост.С партида няма да стане.

    Коментиран от #41

  • 39 Boxer

    10 0 Отговор

    До коментар #37 от "Колоездач":

    Баце, не ме бъркай, и аз обичам да карам колело. НО! Карането на колело в нашите градове , освен опасно е и ВРЕДНО. Ако не те блъсне някой, то със сигурност ще се надишаш с изгорели газове! Ползвай противогаз или поне предпазна маска, друже. Късмет!

    Коментиран от #65

  • 40 електрофил

    15 3 Отговор
    Електрофобите си намериха биберон. Винаги ме е забавлявало когато Ганя пръска емоции за проблеми на хиляди километри от него, а за убийствените проблеми под носа му не ги вижда. Не знам колко хора ще убият тия кабели, на дизеловата чума у нас прибра доста, а в пъти повече разболя. Да, проблем е това в Норвегия, но темповете на електрификация изненадаха явно и тях самите. Това се оправя, а помията у нас не! Да си гол и бос, а да се смееш на облечен човек, че имал петно на дрехата - това го може само бг-хейта....
  • 41 Меня

    4 2 Отговор

    До коментар #38 от "Язе":

    Само човек скаран жестоко с математиката може да твърди подобно нещо. Един градски автомобил изминава средно 30км дневно. Това са средно 6kWh на автомобил. За да се загрее 100л. вода в бойлера са ти необходими 8kWh. Какви трафове какви глупости бълнуваш? От най-обикновен контакт Шуко 16А, само на нощна тарифа за 10 часа, когато електропреносната система е пред срив от липса на консумация, един електромобил може да зареди за 5 дневен пробег. При такава организация на зареждането, електромобилите няма да натоварят А точно обратното - ще балансират електропреносната система. Безразборното зареждане по сегашният модел на бензиностанцията -специални бързи зарядни станции е по-опасен за системата.
  • 42 Димов

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Само трябва да опазите откритото си зарядно от "родата", че като нищо ще плащате 10 пъти повече, отколкото сте ползвали. Още не сме дорасли за бяло месо.
  • 43 Димов

    5 2 Отговор

    До коментар #14 от "Batushka":

    И на моят телефон батерията я дават да държи поне 3г, ама я сменям всяка година. Животът на батерията зависи пряко от начинът й на експлоатация (както и на всичко друго, де). Един кадърен, съвестен потребител, който си експлоатира машината по учебник, ще я запази дори отвъд заводската гаранция. Но всяка кифла, която бърка винтила на гумата със зарядното, ще й вземе живота мнооого преди това. В наши дни, потребителите стават все повече от вторият вид.
  • 44 Димов

    6 1 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Това с колелото наистина е много удобно. Вече 2г съм с него и съм страшно доволен. Дори с примитивните ни велоалей, стигам до всяка точка на града за 15-20 мин. На дестинации до 3км съм по-бърз и отколкото съм с кола. Не плащам данък, нито застраховка, нито бензин. Минавам и по улица и през парк... по най-прекият път. Не се чудя къде да паркирам и дали ще ме чукне някой, докато съм паркирал. Закапчам го за най-близкият стълб и си гледам работата. Купих и на жената и на малкия. Всички у дома караме колелета. Вече второ лято ми спестява по 100лв на месец от гориво, а колата понякога не я ползвам и по 2 седмици. Преди не слизах от нея. Само дето на дъжд и на студено няма как с него.

    Коментиран от #45, #48

  • 45 Зомби с квадратно чело

    4 4 Отговор

    До коментар #44 от "Димов":

    Абе Димов ти в кое село живееш. В селото ти явно няма Трамвай, Тролейбус,Метро, Влак, Автобус,Маршрутки???
    20 мин ще караш колело през лятото и после ще седнеш до колежката да я усмърдиш.

    Коментиран от #53, #56

  • 46 Иван

    1 5 Отговор

    До коментар #2 от "Driving pleasure":

    Много и бързо и лесно ще стане. Въпроса е да се достигне до пробив в срока за зареждане. Когато след 2 години както се очаква да излязат батериите, които освен че ще бъдат с по-голям капацитет, а и ще се зареждат на 80% за 15 мин.
    Тогава за още 4-5 години бензиностациите ще станат наполивина ел. станции. А какво пречи например на интернет оператарите да станат и опаратори на зарядни. В същия канал където върви интенет кабела ти пускат пред блока ти пускат още един за високо напрежение и правят 5-6 станции с по няколко кабела към всяка.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 998877

    0 4 Отговор

    До коментар #44 от "Димов":

    Публикувано във факти.бг: Минавам и по улица и през парк... по най-прекият път.

    Мда, поредния велоталибан който смята че понеже е ЕКО може да кара където си иска. Или пък просто е прекалено прост за да научи ЗДП.

    Чакам да пуснат ЕКО автомобили и те да почнат да карат където си искат - амчи така де!

    Коментиран от #54

  • 49 asddsa

    2 0 Отговор
    Хаха, на бас че никой не го предвиди този проблем :D
  • 50 асддса

    2 5 Отговор

    До коментар #6 от "Driving pleasure":

    Елементарно. След 10 години батериите ще са евтини и ще се сменят лесно. Нямаш умствения капацитет да решаваш такива въпроси от компютъра, не се опитвай
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 dsadsa

    1 4 Отговор
    Няма угодия в наща объркана държава.
  • 53 Димов

    5 1 Отговор

    До коментар #45 от "Зомби с квадратно чело":

    Мога да карам и цял час без капчица пот. Градът ми е равен като тепсия. Карам с лекота. Не гоня вятъра. За мен, карането на колело е удоволствие. А колкото до смърденето.... явно ти имаш проблем с личната хигиена.

    Коментиран от #55

  • 54 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #48 от "998877":

    Поредният шматарок, който пише без да чете. Казах, че дори с примитивните ни велоалеи стигам бързо. В моят град има велоалеи и по улиците и в парковете ни. Карам по тях. Не съм каскадьор. Мрежата не е перфектна, но е достатъчна и много ефикасна.
  • 55 Зомби с квадратно чело

    1 4 Отговор

    До коментар #53 от "Димов":

    Моля ти се ти да не си робот, че не се потиш. Спорта е удоволствие, както и необходимост вземането на душ след него, мизерник.

    Коментиран от #57

  • 56 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #45 от "Зомби с квадратно чело":

    Автобус и тролей ще ги чакам поне 20 мин. Виж с тях може и да се поизпотя бая. Вътре само мене ме няма. И от спирката до там, където съм тръгнал има още път пеша. И билета верно е само левче, но не е безплатно возенето. И дишаш потта на всички грешници в тая душегубка. Настъпвате се. Псувате се. Кондукторката си проправя път с лакти между клетниците. Пък и като му паднат тирантите на тролея, и като стане един хубав блокаж на коли, баш на кръговото.... Чудничко е, направо. Закъснението не ти мърда. Колелото е много по-удобно за топлите дни. Освен това е отлична кардио тренировка. Ветрецът разхлажда. Срещаш познати. Във всеки един момент мога да спра, да се отбия на заведение или където си искам. Не завися от маршрут и разписание. Лична свобода. Ти, какво толкова си се наплашил от колелетата?
  • 57 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #55 от "Зомби с квадратно чело":

    Нямам проблем със свръхпотене при най-лекото усилие, какъвто явно ти имаш. И не ми викай мизерник. Личи си кой се е комплексирал на тема лична смрад. Направо си настръхнал. Иди си купи ролон и се успокой. Почти всеки в града ни е с колело: мъже, жени, деца.... Това при нас е доста разпространен транспорт. Явно никой тук не се къпе. Като прибягваш до най-келешлъшкият похват, да си измислиш неоснователна причина за лична нападка, просто заявяваш, че имаш нещо против позицията ми по даден въпрос, ама не ти стига пипето да ме обориш с разумен довод.

    Коментиран от #58

  • 58 Зомби с квадратно чело

    0 3 Отговор

    До коментар #57 от "Димов":

    Какъв довод искаш тренировката си е тренировка, работата си е работа. Правел кардио ама не се потял ти знаеш ли изобщо какво е кардио? И да виждал съм мизерници навсякъде, които си мислят че ролона замества банята и не са ми приятни.

    Коментиран от #59

  • 59 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #58 от "Зомби с квадратно чело":

    Сега схванах. Ти си бакшиш. За теб велосипедистите са пропуснати ползи. Мразиш ги неистово, понеже са дръзнали да разчитат на собствен транспорт, за който нито има как да ги таксуваш, нито държавата ги е притиснала с налози. Изпитваш истински ужас от всяко колело на пътя, което се движи по твоят курс, пък не си е платило за това. А перспективата, колоездачите да станат повече, не ти дава да спиш по цели нощи. Че и велоалеи им направиха. Каква наглост, а? Както е тръгнало, ще те оставят без хляб. Направо ти късат нервите. А какво друго ще работиш, като си с квадратно чело? Повишените цени на горивата, напоследък, още повече те репресират и едвам си сдържаш нервите. Явно напрежението е стигнало връх, щом така открито хвърляш слюнки от злоба. Че и свободно време за коментари в нета имаш, и то по време на смяна..... Лошо, Седларов. Лошо. Ай ся, напрей са, че някой те вика и върви да сънуваш въртящи се капли.

    Коментиран от #60

  • 60 Зомби с квадратно чело

    1 3 Отговор

    До коментар #59 от "Димов":

    Щом съм за добър градски транспорт, дали съм бакшиш? Просто не харесвам палачорите и мизерниците, но за берачи на картофи става.

    Коментиран от #61

  • 61 до квадратния чугун

    3 0 Отговор

    До коментар #60 от "Зомби с квадратно чело":

    "Просто не харесвам мизерниците" ето от къде идва цялата ти злоба.Няма как да живееш нормално щом се чувстваш като отпадък на ниската класа.Аз нямам нищо против че на теб ти харесва да се возиш в усмърдяна каруца на 25 години която очевидно ти е създала комплекс за нечистоплътност заради чувството че всеки път щом излизаш от нея смърдиш на вкиснато.Обаче не си мисли че хората на колела са мизерници защото съм сигурен че колелото ми е по-скъпо от колата ти.

    Коментиран от #63

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Зомби с квадратно чело

    1 3 Отговор

    До коментар #61 от "до квадратния чугун":

    Мизерник аз също карам колело със сина си, но това за мен е забавление. За работа предпочитам метрото . Автобусите си имат разписание, онлайн проследяване така че не виждам защо ще чакаш. За това кое колко струва ставаш смешен и ще ти се смеят и кокошките в селото ти. Още от деца учехме за лична хигиена които часове ти си ги пропуснал, но за селскостопански работник е ОК.
  • 64 гост1

    2 0 Отговор
    С колелото е супер, само алеи да имаше, а не от една алея, после на асфалта, през бордюрите...
  • 65 селянин 1

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Boxer":

    Едно време..Цариградско шосе,се казваше-бул.Ленин,а бензино беше с олово,отваряш джамо и оловния червей,влиза вътре в теб и дълбаае.Тия от Кърджали беха с по малко Pb,в кръвта.