16 Октомври, 2018 11:56 6 017 11

Иранци изкопираха Murciélago до милиметър

  • lamborghini-
  • murciélago-
  • sv-
  • копие-
  • реплика-
  • иран

Група инженери от иранския град Тебриз успя да създаде 100-процентова реплика на Lamborghini Murciélago SV. Автомобилът е построен по метода на обратното инженерство и оригинални чертежи на италианския производител.

В основата на иранското Murciélago SV лежи точно копие на оригиналното шаси. Платформата е възпроизведена с помощта на данни от система за автоматизирано проектиране. Аналогичен способ е използван и за панелите на каросерията, които практически не се различават от изходните детайли.

. بعد از تصمیم جدی برای ساختن لامبورگینی مورسیه لاگو اولین کار تهیه DataCAD بود. در واقع ما میبایست مورسیه لاگو رو‌ بصورت مدل کامپیوتری طراحی مجدد میکردیم. شاسی، بدنه، تریم داخل، ایزولاتورها، براکت ها و هر آنچیزی‌ که در یک خودرو وجود داره و نقش ایفا میکنه. . مبنای یک پروژه خودرویی پلتفرم و اطلاعات کامپیوتری هست و‌ کل فرآیند ساخت بر همین مبنا کنترل و پیگیری میشه. اما مشکل اساسی اینجا بود که اغلب این اطلاعات سری و غیر قابل دسترس بودند، البته امکان داشت جایی هم شانس همراهی کنه..! . در حین تحقیقات بر روی شاسی تصادفا متوجه شدم یک سایتی فایل ضمیمه ای رو اتاچ کرده، ناباورانه بعد از دانلود دیدم نقشه شاسی و در واقع فایل اتوکد مورسیه لاگو لو رفته و ما با اقبال مواجه شدیم، تمامی اطلاعات لازم در اون ثبت شده بود... . پس از اون به سرعت فرآیند طراحی بدنه و سپس تریم داخل رو بر روی همان شاسی‌ آغاز کردیم. تکنیک ما برای طراحی بدنه دانلود تصاویر، صفر نمودن پرسپیکتیوها و‌ اشل کردن تصاویر بود، کاری بشدت سخت و طاقت فرسا، اما لذت بخش. . غالب بر ۲۵۰۰ فریم عکس از نواحی مختلف بصورت کلی و دیتیل تهیه شده بود و کار طراحی سرسختانه در جریان بود. . پس از پایان مراحل مدلسازی فیزیکی، شیشه اوریجینال خریداری شده از اروپای شرق به کمک و یاری هم تیمی ها آورده و وارد کارگاه مدل شد! یک اشتباه کوچک در فرآیند طراحی موجب میشد تا شیشه با مدل همخوانی نداشته باشه، شیشه رو بر روی مدل قرار دادیم و تنها با اختلاف دو میلیمتر از ناحیه فوقانی A Pillar بصورتی کاملا هماهنگ سر جای خودش نشست. . آری مدل بدنه دقیقا همتای نمونه اوریجینال از آب در آمده بود و ما موفق شده بودیم...🤙 . #masoudmoradi #lamborghinitabriz #iranianlamborghini #murcielagotabriz #لامبورگینی #مورسیه_لاگو #مورسیه_لاگو_تبریز #لامبورگینی_ایران #لامبورگینی_دست_ساز #لامبورگینی_تبریز #مسعود_مرادی

A post shared by های کپی لامبورگینی مورسیه لاگو (@iranian_lamborghini) on Jun 21, 2018 at 10:41am PDT

Според иранското издание Stnews работата над автомобила е отнела четири години, по голяма част от които инженерите са посветили на проучване на оригиналните чертежи. Репликата изглежда точно като Lamborghini Murciélago SV - има същите размери, а за изработката са използвани въглеродни нишки и други композитни материали.

Иранците обаче явно са се препънали в копирането на двигателя. Тяхното копие разполага с доста по-скромен 3.8-литров V6 от семейството Lambda на Hyundai. Трансмисията и бордовата електроника също са корейски.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 цистит

    19 1 Отговор
    нищо ново под слънцето - кучи марките постоянно правят реплики
  • 2 Гост

    17 0 Отговор
    Щом е реплика, си е живо менте - никога няма да достигне оригинала! Все пак адмирации за труда и усилията! Murcielago ми е любимото ламборджини!

    Коментиран от #6

  • 3 гост

    13 3 Отговор
    Двигателят е сърцето на този автомобил, все тая е ауди дали ще е с оригинален двигател или не, но Ламбо ако няма високооборотен и ревящ двигател, то не е ламбо. Дали върху един хюндай ще сложиш само панели от фибростъкло на ламбо, или ще направиш това, няма значение, долнопробно е. Да бяха инвестирали тези 4г. да създадат нещо ново и различно, аз не виждам смисъл да се хвалят с копие.

    Коментиран от #5

  • 4 карчи

    8 1 Отговор
    Като се замисли човек, ще си каже "кипи безмислен труд", но има едно голямо НО по цял свят има ентусиасти, които си правят реплики по метода КИТ кар та е точно тия, ще са основните купувачи на панели и компоненти. Иначе ясно е иранците няма да пуснат това копие на пазара, като цяла кола, защото дори и тях, ще ги гони закона, но ще си избият парите по горепосочения начин, а след време и като резервни панели за оригиналните коли. Производителите на спортни коли не подържат дълъг склад с резервни части, а и дори случайно да има, ще е на безбожна цена след години. В щатите напр. има разни малки производители, които са се изхитрили и са купили машините и чертежи те за части на американски класики и сега правят луди пари.
  • 5 Random

    1 3 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Абе умник, най-важното в една кола е купето. За чий ти е двигател като няма на какво да го сложиш. А двигател се сменя - примери колкото щеш.

    Коментиран от #7, #8

  • 6 Любопитен

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    Къде го държиш?

    Коментиран от #10

  • 7 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "Random":

    И какво правиш като се качиш в това купе? Това, което описваш ти е позьорство, гледа се само отвън, а отвътре празно. Едно е на класическа кола да й набутат голям двигател с много коне, друго е на подобна хиперкола да й сложат двигател от хюндай, та било то и мощен. Подигравка с марката е, вероятно е само за доказателство, че могат да постигнат обратен инженеринг, нищо друго смислено или маркетингово няма в това.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 гост

    4 0 Отговор
    Перфектно е за пред дискотеката.Мацките им пука на шапката какъв е двигателя , едно резонаторно гърне и ще реве като звяр.
  • 10 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Любопитен":

    Хехе, ми нямам /сигурно няма и да имам/, ама ми е любимо, кефи ме формата му! ;)
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.