Повече от 400 000 автомобила Subaru по цял свят ще трябва да посетят сервизите на компанията за смяна на слаби пружини на клапаните, съобщава The Wall Street Journal. Евентуалното им счупване може да доведе до сериозни поражения в мотора.
Кампанията засяга моделите Forester, Impreza и BRZ, произведени между януари 2012 и септември 2013 г.. Със същия двигател се оборудват също Toyota 86 и Scion FR-S, които също ще бъдат отзовани.
101 000 от засегнатите автомобили са продадени на вътрешния пазар, а 310 000 - извън Япония. Ремонтите ще бъдат скъпи и времеемки - от Subaru предупреждават, че смяната на пружините на клапаните може да отнеме повече от 12 часа на кола.
Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 AUDI
Коментиран от #15, #23, #34
16:46 01.11.2018
2 Сивичето
За 2-3 години ще успеят сигурно.
Коментиран от #11, #21, #39, #40
16:55 01.11.2018
3 Само Дъстър
16:55 01.11.2018
4 цистит
17:21 01.11.2018
5 00359
Коментиран от #8, #14, #33
17:26 01.11.2018
6 Японеца
Коментиран от #45
17:27 01.11.2018
7 гост
Коментиран от #44
17:32 01.11.2018
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Русенеца
17:36 01.11.2018
10 Радо
17:40 01.11.2018
11 Forester 2
До коментар #2 от "Сивичето":
Сивиче, те не са казали че само в 1 сервиз ще ги правят. Т.е не се хаби да смяташ :)Коментиран от #16
17:40 01.11.2018
12 Пешо
Коментиран от #17
17:46 01.11.2018
13 Чеп79
Коментиран от #42
17:47 01.11.2018
14 Гост
До коментар #5 от "00359":
Я дай по-конкретно пример за безумно скъп ремонт на Субару според теб. Или това си чул от някой познат на твой роднина, който е съсед на човек със Субару? И колко прегрели Субарута си видял лично ти? Иначе Субару вече не са това, което бяха.Коментиран от #24, #26, #35
18:08 01.11.2018
15 BMW
До коментар #1 от "AUDI":
Ми че тя колата е здрава, пружинките са виновни :D18:13 01.11.2018
16 Сивичето
До коментар #11 от "Forester 2":
Да, не съм се изразил пределно ясно. 600 000 човеко работни дни по 8 часа. Естествено, че ако са 1000 сервиза с по 1 човек дето само това се занимава, то тогава за 600 работни дни ще ги оправят. Което си е 2-3 години :)Повече няма да смятам :)
Коментиран от #38
18:25 01.11.2018
17 Гост
До коментар #12 от "Пешо":
Ами като си си купил най-трошливия модел, кой ти е виновен? Сигурно е бил и на газчица, нали? Виж в съседната тема кои коли са най-здрави.18:42 01.11.2018
18 gtr
20:50 01.11.2018
19 123
А иначе за спора, Субару е една супер кола, за която е крайно време всеки 'гаврош' да разбере, че не е за всеки джоб!
21:32 01.11.2018
20 Subaru fan
23:02 01.11.2018
21 Boxer
До коментар #2 от "Сивичето":
Да ли няма да им излезе по-изгодно да изчакат, да видят кои са "късметлиите" и да им подменят направо двигателите ? Доколкото знам, най-проблемните им двигатели са дизеловите, дето на 150 хил. км. късат КВ. Дизелът беше голяма грешка и докато го развият, другите почнаха вече да се отказват от него...23:50 01.11.2018
22 ай сиктир
Не си мислете че не могат да наравят здрав автомобил, основния бизнес на тази корпорация е във военната индустрия. Всичко е заложена амортизация от чертожната дъска. За заключение ще кажа, че BRZ-то е много приятно, мерак ми е =)
02:18 02.11.2018
23 куку руку ку
До коментар #1 от "AUDI":
Кажи го на субаристите с коли произведени около 2009-та и с дизелови мотори, когато на 80-90 хил. км. им се късат коляновите валове.08:21 02.11.2018
24 куку руку ку
До коментар #14 от "Гост":
В пост 23 съм го казал. И обикновено се случва малко след изтичане на гаранцията на колата. Най-много изреваха форестърите и аутбеците.Коментиран от #25
08:23 02.11.2018
25 Гост
До коментар #24 от "куку руку ку":
Не разбрах с два ника ли пишеш или отговаряш вместо него? Това, че дизелите им се оказаха калпави, не означава, че всичките им модели са такива. За това питах кое е скъп ремонт и как така всички мотори прегряват? Все пак 2 години имам Форестър от времето преди вариатора и мога категорично да кажа, че ремонтите са му по-евтини от всяка една немска марка в този клас на кросоувърите. А и колата ми не е 150 к.с. а почти двойно повече, така че частите са ми най-скъпи сравнение с другите на марката, но въпреки това за мен са по-евтини от предишната ми кола.Коментиран от #28
08:37 02.11.2018
26 00359
До коментар #14 от "Гост":
А ми аз в същност работя със няколко сервиза в цялата страна основно по проблема с филтрите за твърди частици вече 8-9 години. И да си призная, честно не познавам някой, който си е купил субару и да не прави шлайф. Но както споменах в началото, това е лично мое мнение, с което не ангажирам никого.Коментиран от #29
08:57 02.11.2018
27 Townboy
09:09 02.11.2018
28 куку руку ку
До коментар #25 от "Гост":
То и тук не става дума за всичките им двигатели, а точно за един определен агрегат. Чукай на дърво, че не си от тези дето са гризнали дръвцето. И да си караш колицата още много безаварийно.Коментиран от #30
09:10 02.11.2018
29 Гост
До коментар #26 от "00359":
Пак питам - за всички модели ли говориш или само за дизелите? Защото аз пък не познавам човек, който да си е шлайфал глава на Субару, а само съм чувал. Говоря от моя опит, а не по преразказ.10:27 02.11.2018
30 Гост
До коментар #28 от "куку руку ку":
Аз дизели не карам и за това си купих турбо бензин, пък там Субару са си добри от доста време. Е, вече не правят турбо бензин с над 200 к. с. и за това следващата ми кола няма да е Субару, но от тази съм доволен. Мерси все пак за пожеланията.10:30 02.11.2018
31 Онзий
12:14 02.11.2018
32 Татко ти
Коментиран от #36
14:52 02.11.2018
33 Ааа
До коментар #5 от "00359":
Като човек каращ субару съм напълно съгласен с теб . Старите имаха чар .А иначе за здравина по здрава машина от хондата не съм карал.
14:58 02.11.2018
34 минаващ
До коментар #1 от "AUDI":
В сравнение с немските кошници, пак са си здрави. Немците подобни проблеми ги смятат за "feature" и всеки да се оправя както може. TSI-ките имаха не един или два хронични дефекта (То самите двигателчета като цяло са си един голям дефект). Не съм чул нищо за отзоваване.17:28 02.11.2018
35 Гост
До коментар #14 от "Гост":
Давам ти пример - скоростна кутия автоматикКоментиран от #37
17:35 02.11.2018
36 Гост
До коментар #32 от "Татко ти":
Извинявай, ама преди години Субару имаха двигатели с по 330 к.с. на цени, на които другите бяха с по 200 к.с. И на фина това да кажеш, че не вървели - ами несериозно е. Сега вече и аз не го харесвам, но навремето бяха непобедими в рали шампионатите и цивилните им версии бяха 1:1 с тези от ралитата. Аз лично е съм чувал за ремонт на Субару, който да е повече от 1000 лева. Пак казвам, че говоря от опит и никога не ми е пукало от преразкази. Да, днешните Субару вече са посредствени слабички колици, но преди години бяха страхотни - мощни, проходими и надеждни!17:37 02.11.2018
37 Гост
До коментар #35 от "Гост":
Що за пример е това? Това за кой модел, коя година и най-вече за какви пари говориш са все неща, които изобщо не споменаваш. Аз пък ще ти кажа, че 4-степенния автомат на Субару е неубиваем, пък ти си измисляй каквото искаш.17:40 02.11.2018
38 селянин 1
До коментар #16 от "Сивичето":
Що не сметнеш,колко години ще трябват на ваг..да върнат 500000-дизелгей автомобили,обратно в швабско..който са по паркингите в щатите..20:55 02.11.2018
39 Калитко
До коментар #2 от "Сивичето":
КоУега,научил си се да смяташ,но реално можеш до едно...Сещаш ли се,Тея коли няма да ги прави един-единствен човек...
21:32 02.11.2018
40 Топчо
До коментар #2 от "Сивичето":
Това са между 5 и 6000000 часа работа за 400000 броя автомобили. Не е малко! 🚜22:24 02.11.2018
41 ззз
06:06 03.11.2018
42 АLFA Q4
До коментар #13 от "Чеп79":
ТОЧНО ТАКА,,ТОГАВА НЯМА ДА СЕ КАХЪРИТЕ С ПРУЖИНИ НА КЛАПАНИТЕ, ТАМ ДИРЕКТНО С РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИЯ ВАЛ ЩЕ ГИ ХВЪРЛЯТЕ08:18 03.11.2018
43 гощо
09:15 03.11.2018
44 гощо
До коментар #7 от "гост":
Колко Аудита кара та разбра това.Защото аз 4-то карам държа го по 5години поне и една кутия не смачка,дори напротив.Да не бъркаш марките,че трошляците се казват Мерцедес.Коментиран от #47
09:17 03.11.2018
45 гощо
До коментар #6 от "Японеца":
За това всяка втора кола е от ВАГ защото хич не ги умеят тцтцтцттц! Я си карай старото Рено и не се обаждай на тема коли.Коментиран от #46
09:18 03.11.2018
46 Мислещ
До коментар #45 от "гощо":
И чалгата, и Биг брадър са много вървежни. Сигурно са от най-качествените продукции?09:44 03.11.2018
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 O da
03:38 04.11.2018
49 незнайко
09:17 04.11.2018