Last news in Fakti

1 Ноември, 2018 16:41 13 750 49

Subaru изтегля 400 хил. коли заради проблем в мотора

  • subaru-
  • toyota-
  • forester-
  • impreza-
  • brz-
  • отзоваване-
  • сервизна кампания-
  • дефект

Повече от 400 000 автомобила Subaru по цял свят ще трябва да посетят сервизите на компанията за смяна на слаби пружини на клапаните, съобщава The Wall Street Journal. Евентуалното им счупване може да доведе до сериозни поражения в мотора.

Кампанията засяга моделите Forester, Impreza и BRZ, произведени между януари 2012 и септември 2013 г.. Със същия двигател се оборудват също Toyota 86 и Scion FR-S, които също ще бъдат отзовани.

101 000 от засегнатите автомобили са продадени на вътрешния пазар, а 310 000 - извън Япония. Ремонтите ще бъдат скъпи и времеемки - от Subaru предупреждават, че смяната на пружините на клапаните може да отнеме повече от 12 часа на кола.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 AUDI

    54 31 Отговор
    японските коли са много здрави , те не могат такива неща :D:D:D:D:D

    Коментиран от #15, #23, #34

  • 2 Сивичето

    36 5 Отговор
    400 000 коли * 12 часа = 600 000 работни дни от по 8 часа
    За 2-3 години ще успеят сигурно.

    Коментиран от #11, #21, #39, #40

  • 3 Само Дъстър

    37 33 Отговор
    хахаха каде е тоя "Японеца "дето хранеше германските коли да го видиме сега какво ще каже
  • 4 цистит

    12 29 Отговор
    за това корейче бате 1.4 турбо 140 коня 7.8 до сто и чилваш у лявата лента
  • 5 00359

    65 17 Отговор
    Имаше един период, в който харесвах субару заради уж здравината и доброто 4х4. В последствие разбрах, че тази марка е много- много надценено. - Вози като каруца, безумно скъпи ремонти и разбира се тази кола продължава да има проблеми с прегряването. Определено не е моят автомобил! Мнението разбира се е мое! - Не ангажирам с него никого!

    Коментиран от #8, #14, #33

  • 6 Японеца

    30 31 Отговор
    Тия от VAG не могат да правят коли ...

    Коментиран от #45

  • 7 гост

    43 15 Отговор
    най-вероятно нафтови печки , Субару могат да правят само бензинови двигатели , но все пак са само пружини , ауди мачкат направо скоростни кутии :)

    Коментиран от #44

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Русенеца

    35 6 Отговор
    Карах легаси 2007 2.0 165 коня ,много проблемно,карах Импреза 2003 година 2.0 125 коня няма чупене тая кола.като цяло не съм доволен от Субару,и са много горящи.
  • 10 Радо

    12 20 Отговор
    Че те произвели ли толкова коли, че да изтеглят такава голяма бройка - скрита реклама според мен.
  • 11 Forester 2

    17 3 Отговор

    До коментар #2 от "Сивичето":

    Сивиче, те не са казали че само в 1 сервиз ще ги правят. Т.е не се хаби да смяташ :)

    Коментиран от #16

  • 12 Пешо

    25 10 Отговор
    От както едно легаси 2007 ме разори преди 3 години за мен това не е марката за която я представят. Имат едно 4х4 и това само в колата. Никога вече!

    Коментиран от #17

  • 13 Чеп79

    16 20 Отговор
    Аз ви казвам купете си аиди куатро

    Коментиран от #42

  • 14 Гост

    19 8 Отговор

    До коментар #5 от "00359":

    Я дай по-конкретно пример за безумно скъп ремонт на Субару според теб. Или това си чул от някой познат на твой роднина, който е съсед на човек със Субару? И колко прегрели Субарута си видял лично ти? Иначе Субару вече не са това, което бяха.

    Коментиран от #24, #26, #35

  • 15 BMW

    18 2 Отговор

    До коментар #1 от "AUDI":

    Ми че тя колата е здрава, пружинките са виновни :D
  • 16 Сивичето

    12 2 Отговор

    До коментар #11 от "Forester 2":

    Да, не съм се изразил пределно ясно. 600 000 човеко работни дни по 8 часа. Естествено, че ако са 1000 сервиза с по 1 човек дето само това се занимава, то тогава за 600 работни дни ще ги оправят. Което си е 2-3 години :)
    Повече няма да смятам :)

    Коментиран от #38

  • 17 Гост

    8 6 Отговор

    До коментар #12 от "Пешо":

    Ами като си си купил най-трошливия модел, кой ти е виновен? Сигурно е бил и на газчица, нали? Виж в съседната тема кои коли са най-здрави.
  • 18 gtr

    17 10 Отговор
    А представете си кочините на VAG.... За тях това е стандарт и за това и не ги отзовават.
  • 19 123

    29 2 Отговор
    Само аматьори могат да се обясняват, кой,кой е в автомобилния свят! Всичко е 'сбирщайн' от знайни и незнайни фирми, но събрано на едно място и опаковка, с емблема отпред! На Субару пружините, на Тойота педала, на Хонда аирбега, и все такива! Недейте да спорите за глупости, всяка марка си има 'мърша', като европейските са повече, не защото са по смотани от японските, а защото имат 10 пъти повече модели и са бъкани с технологии! Бъговете на европейците обаче са технологични, много рядко механични! А и най-важните системи са производство на Бош, Сименс, Конти, Валео, и все такива сериозни фирми! Та от там идва разликата....
    А иначе за спора, Субару е една супер кола, за която е крайно време всеки 'гаврош' да разбере, че не е за всеки джоб!
  • 20 Subaru fan

    17 3 Отговор
    Имал съм 3 форестара и сега имам импреза 2017 само консумативи и един съеденител да като цяло малко повечко горят но до там да не говорим че е с най добрата система 4х4
  • 21 Boxer

    12 0 Отговор

    До коментар #2 от "Сивичето":

    Да ли няма да им излезе по-изгодно да изчакат, да видят кои са "късметлиите" и да им подменят направо двигателите ? Доколкото знам, най-проблемните им двигатели са дизеловите, дето на 150 хил. км. късат КВ. Дизелът беше голяма грешка и докато го развият, другите почнаха вече да се отказват от него...
  • 22 ай сиктир

    13 3 Отговор
    Работя в предстаителсто и мога да кажа, че субарутата са доста проблемни. Масово се сменят цели мотори, без изключение. Всичко е алуминиево и тънки по агрегатите. Само концепцията става- надлъжен мотор. Кола само за каране в гаранция. От тази година ще свалят и дизеловия мотор, който е не по=малко трошлив, и в бъдеще ще се залага на хибриди. Да приомня, че реди няколко години субару официално ЗАБРАНИ поставянето на газови уредби по техните автомобили, досетете се защо.

    Не си мислете че не могат да наравят здрав автомобил, основния бизнес на тази корпорация е във военната индустрия. Всичко е заложена амортизация от чертожната дъска. За заключение ще кажа, че BRZ-то е много приятно, мерак ми е =)
  • 23 куку руку ку

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "AUDI":

    Кажи го на субаристите с коли произведени около 2009-та и с дизелови мотори, когато на 80-90 хил. км. им се късат коляновите валове.
  • 24 куку руку ку

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    В пост 23 съм го казал. И обикновено се случва малко след изтичане на гаранцията на колата. Най-много изреваха форестърите и аутбеците.

    Коментиран от #25

  • 25 Гост

    2 4 Отговор

    До коментар #24 от "куку руку ку":

    Не разбрах с два ника ли пишеш или отговаряш вместо него? Това, че дизелите им се оказаха калпави, не означава, че всичките им модели са такива. За това питах кое е скъп ремонт и как така всички мотори прегряват? Все пак 2 години имам Форестър от времето преди вариатора и мога категорично да кажа, че ремонтите са му по-евтини от всяка една немска марка в този клас на кросоувърите. А и колата ми не е 150 к.с. а почти двойно повече, така че частите са ми най-скъпи сравнение с другите на марката, но въпреки това за мен са по-евтини от предишната ми кола.

    Коментиран от #28

  • 26 00359

    6 2 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    А ми аз в същност работя със няколко сервиза в цялата страна основно по проблема с филтрите за твърди частици вече 8-9 години. И да си призная, честно не познавам някой, който си е купил субару и да не прави шлайф. Но както споменах в началото, това е лично мое мнение, с което не ангажирам никого.

    Коментиран от #29

  • 27 Townboy

    12 1 Отговор
    Снижаването на производствените разходи е повсеместно. Не веднъж съм казвал, че през последните десет години каквато и марка автомобил да си купиш винаги получаваш Дачия.
  • 28 куку руку ку

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    То и тук не става дума за всичките им двигатели, а точно за един определен агрегат. Чукай на дърво, че не си от тези дето са гризнали дръвцето. И да си караш колицата още много безаварийно.

    Коментиран от #30

  • 29 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #26 от "00359":

    Пак питам - за всички модели ли говориш или само за дизелите? Защото аз пък не познавам човек, който да си е шлайфал глава на Субару, а само съм чувал. Говоря от моя опит, а не по преразказ.
  • 30 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #28 от "куку руку ку":

    Аз дизели не карам и за това си купих турбо бензин, пък там Субару са си добри от доста време. Е, вече не правят турбо бензин с над 200 к. с. и за това следващата ми кола няма да е Субару, но от тази съм доволен. Мерси все пак за пожеланията.
  • 31 Онзий

    3 4 Отговор
    Оризник..
  • 32 Татко ти

    6 4 Отговор
    Бях на косъм да си купя Субару преди години,но двама мои познати ме разубедиха.Единия има сервиз,а другия продава коли.И двамата казаха едно и също,не се занимавай с тая марка,не вървят,горят много и са скъпи за ремонт и поддръжка,а не е като да не се чупят.И между другото не се познават и не са се виждали никога.Единия беше внесъл една Импреза,2 години му вися в автокъщата и накрая я даде за без пари,а другия като чуе за ремонт на Субару му настръхва косата.Като чета тая статия май ще излязат прави и двамата,че Субару не са стока.

    Коментиран от #36

  • 33 Ааа

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "00359":

    Като човек каращ субару съм напълно съгласен с теб . Старите имаха чар .
    А иначе за здравина по здрава машина от хондата не съм карал.
  • 34 минаващ

    8 1 Отговор

    До коментар #1 от "AUDI":

    В сравнение с немските кошници, пак са си здрави. Немците подобни проблеми ги смятат за "feature" и всеки да се оправя както може. TSI-ките имаха не един или два хронични дефекта (То самите двигателчета като цяло са си един голям дефект). Не съм чул нищо за отзоваване.
  • 35 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Давам ти пример - скоростна кутия автоматик

    Коментиран от #37

  • 36 Гост

    10 0 Отговор

    До коментар #32 от "Татко ти":

    Извинявай, ама преди години Субару имаха двигатели с по 330 к.с. на цени, на които другите бяха с по 200 к.с. И на фина това да кажеш, че не вървели - ами несериозно е. Сега вече и аз не го харесвам, но навремето бяха непобедими в рали шампионатите и цивилните им версии бяха 1:1 с тези от ралитата. Аз лично е съм чувал за ремонт на Субару, който да е повече от 1000 лева. Пак казвам, че говоря от опит и никога не ми е пукало от преразкази. Да, днешните Субару вече са посредствени слабички колици, но преди години бяха страхотни - мощни, проходими и надеждни!
  • 37 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #35 от "Гост":

    Що за пример е това? Това за кой модел, коя година и най-вече за какви пари говориш са все неща, които изобщо не споменаваш. Аз пък ще ти кажа, че 4-степенния автомат на Субару е неубиваем, пък ти си измисляй каквото искаш.
  • 38 селянин 1

    5 1 Отговор

    До коментар #16 от "Сивичето":

    Що не сметнеш,колко години ще трябват на ваг..да върнат 500000-дизелгей автомобили,обратно в швабско..който са по паркингите в щатите..
  • 39 Калитко

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Сивичето":

    КоУега,научил си се да смяташ,но реално можеш до едно...
    Сещаш ли се,Тея коли няма да ги прави един-единствен човек...
  • 40 Топчо

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Сивичето":

    Това са между 5 и 6000000 часа работа за 400000 броя автомобили. Не е малко! 🚜
  • 41 ззз

    2 0 Отговор
    на всеки е ясно ,че немските вече са наблъскани с какво ли не имат по 20 различни двигателя и трудно издържат над 150 000 км без сериозни проблеми.Не са като старите сега само гонят печалба.
  • 42 АLFA Q4

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "Чеп79":

    ТОЧНО ТАКА,,ТОГАВА НЯМА ДА СЕ КАХЪРИТЕ С ПРУЖИНИ НА КЛАПАНИТЕ, ТАМ ДИРЕКТНО С РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИЯ ВАЛ ЩЕ ГИ ХВЪРЛЯТЕ
  • 43 гощо

    4 2 Отговор
    Лично си купих Субаро от магазина в Бг.Беше Форестер модел 2007г Година не бе минала и ми смениха гаранционо двигателят.И първият и новият пушеха яко докато загрее колата. Странна техника са,не бих повторил аз лично.
  • 44 гощо

    1 4 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Колко Аудита кара та разбра това.Защото аз 4-то карам държа го по 5години поне и една кутия не смачка,дори напротив.Да не бъркаш марките,че трошляците се казват Мерцедес.

    Коментиран от #47

  • 45 гощо

    1 6 Отговор

    До коментар #6 от "Японеца":

    За това всяка втора кола е от ВАГ защото хич не ги умеят тцтцтцттц! Я си карай старото Рено и не се обаждай на тема коли.

    Коментиран от #46

  • 46 Мислещ

    6 0 Отговор

    До коментар #45 от "гощо":

    И чалгата, и Биг брадър са много вървежни. Сигурно са от най-качествените продукции?
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 O da

    2 1 Отговор
    По здрава кола от Субару няма в бг гори 10/100 км газ и досега не съм платил повече от 200 лв за 4 години за ремонт не четете тези коментари от платените тролове а сами си преценете какво искате от една кола - бегачка на която да не и смогваш с ремонтите или нормална здрава кола с която да си сигурен че ще стигнеш там за където си тръгнал независимо къде е това
  • 49 незнайко

    2 0 Отговор
    Слаби пружини не означава, че ще се счупят. Просто ще почнат да прегарят клапаните !!!