2 237 16

Слънчеви панели на таваните на колите

Радослав Славчев

Компаниите Hyundai Motor Co и Kia Motors Corp планират да интегрират в автомобилите си нова технология, представляваща слънчеви панели за покривите на автомобилите. По думите на южнокорейците, слънчевите панели ще са идеално допълнение към хибридните и електрически коли на двете марки.

Първата такава технология ще се интегрира в хибридите на двете марки и ще е налична за някои от моделите още през следващата година. По думи на корейските специалисти подобен тип батерия, ще може да акумулира до 60% от енергията за автомобила, което ще зависи от климатичните условия.

Предвижда се и подобна технология за стандартните автомобили с двигатели с вътрешно горене. Там батериите ще са полупрозрачни и ще са само на тавана. Третият вид ще е специално електромобили. При него слънчеви панели ще бъдат монтирани и на тавана, и на капака на колата.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • цистит
    Отговор
    1 13:12  02.11.18
    кия не са лоши напоследък много добри екземпляри вадят. 1.4 турбо мотора на най новия им сийд им прави разгон до 100 за под 8 сек а е само 140 коня. тва се равнява горе долу на кола 170 180 коня от премиум марка

    Коментиран от #5, #8

  • AUDI
    Отговор
    2 13:26  02.11.18
    Добре е това, но не казвайте че е нова технология. Без каквито и да е сектантски мисли -АУДИ в А8 още от 2004 имат соларни шибидаси ,за да покрият голямата консумация на всички системи ;)

    Коментиран от #7

  • гост
    Отговор
    3 14:00  02.11.18
    Това си е хубава добавка и е много смислена дори добива да се равнява на 150Вт на час и силно слънце тук големият плюс е, че първо панела отнема от топлината като усвоява радиацията и тя не загрява тавана до такава степен и второ тази енергия не се похабява просто в топлина, която пък климатика трябва да изхвърли впоследствие, а отива за консуматорите и дозареждане на акумулатора. Така хем колата е седяла "на сянка", хем климатика няма да товари толкова двигателя. На фона на толкова евтини панели, от сорта на 200лв, не разбирам защо няма разработени такива за коли и те да се предлагат като опция или постфактум да се монтира като добавка, но с аеродинамична форма.

    Коментиран от #4

  • Никой
    Отговор
    4 14:44  02.11.18

    До коментар #3 от "гост":

    Коли със слънчеви панели има още от началото на хилядолетието. Една от първите коли е А8 с панел върху шибедаха. Силно скептичен съм за тези 60%. Най много за радиото да стигне, при слънчев ден. При А8 специално, с него се захранва вентилационната система и така при паркирана кола държи свежо вътре без да хаби акумулатора.

    Коментиран от #6


  • Gosth
    Отговор
    5 14:46  02.11.18

    До коментар #1 от "цистит":

    9 sek
  • СС88
    Отговор
    6 14:57  02.11.18

    До коментар #4 от "Никой":

    Това се казва "соларен покрив".Мойта кола също е с такъв и според мен лично екстрата е абсолютно безмислена.Не държи въобще свежо,а само върти въздуха вътре и ефекта е нулев.Можеш да го настройваш лятото уж да вкарва студен въздух ,а зимата да затопля ,но е далеч от истината.
  • Любител
    Отговор
    7 14:58  02.11.18

    До коментар #2 от "AUDI":

    Даже и А8-ци от 99г за опцията REST , Е-класи w211 също...

    Коментиран от #10

  • гост
    Отговор
    8 15:04  02.11.18

    До коментар #1 от "цистит":

    Едно Браво със същата конфигурация на двигател се справя по-бързо, а нито е нова разработка, нито е по-леко, нищо. И аз карах Кия Спортидж и останах впечатлен какъв висок разход отчита. Дилърът ми вика, че 12л били нормални, ама за мен не са при положение, че по книжка й дават 7.5л смесен. По-лека е, по-нова е и въпреки това гори повече от моята кола от идентичен клас, размер и архитектура, а на всичкото отгоре е по-бавна и много по-лакома. Чувал съм, че са доста по-тежки от написаните данни, не съм го мерил лично, но това е достоверно обяснение за висок разход. Мой приятел с Хъндай каза, че го е мерил и от 1450кг. по книжка колата е излязла с 250кг. повече на кантара (1900кг с голям водач и пълен резервар).
  • гост
    Отговор
    9 15:16  02.11.18
    И за да спрете да се превъзнасяте , говорите за коли по над 60-70 000 евро , а тук става въпрос за коли по 15-20 000 евро и "соларния покрив" на премиумите ви е по 40-50 вт , а тук ще е към 500 , щото тоя покрив е колкото два стандартни панела по 250 вт , а ако сложат и на капака може и киловат !! Което за 9-10 ч в слънчев ден са си 7-8 квт , което са към 50 км за елктромобил в градски условия , тоест ежедневния пробег до работа и обратно е осигурен !!!

    Коментиран от #11, #14

  • AUDI
    Отговор
    10 15:23  02.11.18

    До коментар #7 от "Любител":

    Tочно !!! ама сега е популярно на жълтурите да им се прави реклама , защото са им "супер модерни" и "здрави" колите.

    Коментиран от #12

  • Зорлем
    Отговор
    11 21:10  02.11.18

    До коментар #9 от "гост":

    Ще генерира толкова ток само ако паркираш на стръмна улица с южно или поне западно изложение.
  • Пешо
    Отговор
    12 23:09  02.11.18

    До коментар #10 от "AUDI":

    Явно нямаш достъп до тези коли щом пишеш такива глупости. За разлика от "масовите" марки които свалят качеството със всеки нов модел, корейците правят точно обратното. Интересно е защо до сега технологията за слънчев панел в кола не е прилагана. Последните разработки на панели "събират" доста повече и вече не са капризни като "масовите" които се слагат по покривите на къщите. Няколко университета представиха панели в коли още преди години с доста голям успех в събирането на слънчева енергия.

    Коментиран от #13, #16

  • Зорлем
    Отговор
    13 08:08  03.11.18

    До коментар #12 от "Пешо":

    Така като гледам да вземеш да пишеш на Тесла да ги светнеш за тия нови и непрентенциозни панели, че те завалиите явно не могат да си сметнат, че имат към 30 квадрата площ върху ремаркето на камиона им, които стоят неизползвани.
  • гост
    Отговор
    14 19:15  04.11.18

    До коментар #9 от "гост":

    Вече паркоместата с южно изложение и наклон по посока на слънцето ще се таксуват по-скъпо. Наличната площ на таван, преден и заден капак е действително достатъчна за потенциална мощност от близо киловат, но това е при идеални условия, най-благоприятен ъгъл спрямо слънцето и метереологични условия. Един нормален панел, който може да направи оптимално 250вата на слънце, поставен в легнало положение на покрива на колата не би произвел повече от 150вата, същото важи ако е перпендикулярно поставен на стена. Това може да се оптимизира, но не и дотам, за да компенсира напълно ъгъла и условията.
  • българина
    Отговор
    15 22:44  04.11.18
    ланча тезис 2003 г, соларен покрив за вентилацията в купето
  • AUDI
    Отговор
    16 15:50  05.11.18

    До коментар #12 от "Пешо":

    Тебе LCД-то те пере яко май. Къде видя и дума за качество или изработка на даден автомобил от дадена марка . Не че има и значение - корейките дърпат факт. Идеята е че технологията не е нова УМНИКО ХАНС. Ходи до университетите да им дадеш още малко акъл

Напиши коментар:


Публикувай