Нова технология, създадена от Continental, елиминира мъртвите точки в автомобила чрез "премахване" на носещите предни колони в автомобила. Наречена Виртуална А-колона, технологията позволява на водача да вижда през предните колони и по този начин значително подобрява неговото поле на видимост.
Предните поддържащи колони, наричани А-колони, държат предното стъкло и са основата в началото на тавана на автомобила. Тези колони са значителни визуални препятствия за водача. През годините техните размери са постепенно увеличавани, за да подобрят сигурността при обръщане и за да отговорят на стандартите за устойчивост на покрива, но тази тенденция доведе до повишен риск за пешеходците и други участници в движението, които се оказват скрити от полето на видимост на водача.
В някои ситуации, в зависимост от широчината на носещата колона, линейно пространство с размер от над 91 см на разстояние само 3.5 метра от колоната може да остане невидимо за водача.
Това линейно пространство се увеличава значително с отдалечаване от автомобила. В резултат, дизайнът на А-колоните е важен фактор при увеличаване на предното поле на видимост на водача.
Виртуалната А-колона на Continental използва нови извити OLED екрани и високоразвити технологии за проследяване на движението на главата, за да подобри полето на видимост на водача. Водачите компенсират липсата на предна видимост като променят позицията си при шофиране.
Системата на Continental проследява тези движения на водача чрез вътрешна камера, поставена точно над волана. В същото време, SurroundView външната камера предава в реално време образ от външната среда на автомобила върху OLED дисплеите, вградени в носещите колони. Интегрирайки движението на главата с образите от външната среда, Виртуалната А-колона създава динамична перспектива пред водача, която създава пред него усещането, че гледа през прозорец, а не във видео образ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
09:57 07.11.2018
2 шофер
Коментиран от #6
09:57 07.11.2018
3 Jack Bauer
11:47 07.11.2018
4 гост
12:40 07.11.2018
5 Абе глупендер
Коментиран от #7
13:46 07.11.2018
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 гост
До коментар #5 от "Абе глупендер":
Много умно. Искаш да кажеш, че няма проблем да си ги правят с лоша видимост стига да слагат дисплеи и камери. По същата тази логика колите стават все по-големи и все по-бъкани с електроника и дисплеи. Една сигурна кола не значи накичена с електроника, а да има пасивна безопасност и добра видимост. По същата тази логика един танк с дисплеи ще е изключително безопасен понеже сравнено с танк без дисплеи ще е по-безопасен и може да спаси живот. Ами хайде пък да насочим мисълта към идеята въобще да не застрашаваш живот като намаляш видимостта на колата, какво ще кажеш? Все повече се налага идеята да се тъпчат с електроника, но това далеч не ти дава право да караш неразумно или да си намалиш вниманието, нали така? Има полезни системи като абс, есп, аварийното спиране, но това не е една от тях.Коментиран от #9
17:14 07.11.2018
8 улево
18:37 07.11.2018
9 Никой
До коментар #7 от "гост":
Нали разбираш че самото намаляване на видимостта при модерните коли (по-дебели колони, по- тънки прозорци и т.н) е именно заради пасивната безопасност? Активната и пасивната безопасност вървят ръка за ръка и двете спасяват животи.21:54 07.11.2018
10 Гост
11:30 08.11.2018
11 1234
11:38 08.11.2018
12 гост
11:47 09.11.2018
13 4х4
20:46 09.11.2018
14 4х4
20:54 09.11.2018