6 752 14

"Прозрачни" А-колонки на автомобилите

Радослав Славчев

Нова технология, създадена от Continental, елиминира мъртвите точки в автомобила чрез "премахване" на носещите предни колони в автомобила. Наречена Виртуална А-колона, технологията позволява на водача да вижда през предните колони и по този начин значително подобрява неговото поле на видимост.

Предните поддържащи колони, наричани А-колони, държат предното стъкло и са основата в началото на тавана на автомобила. Тези колони са значителни визуални препятствия за водача. През годините техните размери са постепенно увеличавани, за да подобрят сигурността при обръщане и за да отговорят на стандартите за устойчивост на покрива, но тази тенденция доведе до повишен риск за пешеходците и други участници в движението, които се оказват скрити от полето на видимост на водача.

В някои ситуации, в зависимост от широчината на носещата колона, линейно пространство с размер от над 91 см на разстояние само 3.5 метра от колоната може да остане невидимо за водача.

Това линейно пространство се увеличава значително с отдалечаване от автомобила. В резултат, дизайнът на А-колоните е важен фактор при увеличаване на предното поле на видимост на водача.

Виртуалната А-колона на Continental използва нови извити OLED екрани и високоразвити технологии за проследяване на движението на главата, за да подобри полето на видимост на водача. Водачите компенсират липсата на предна видимост като променят позицията си при шофиране.

Системата на Continental проследява тези движения на водача чрез вътрешна камера, поставена точно над волана. В същото време, SurroundView външната камера предава в реално време образ от външната среда на автомобила върху OLED дисплеите, вградени в носещите колони. Интегрирайки движението на главата с образите от външната среда, Виртуалната А-колона създава динамична перспектива пред водача, която създава пред него усещането, че гледа през прозорец, а не във видео образ.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гост
    Отговор
    1 09:57  07.11.18
    Има еди проблем при ползването на камери - при лошо време се зацапват.
  • шофер
    Отговор
    2 09:57  07.11.18
    Една такава колонка ми трябва между моята баня и банята на комшийката...

    Коментиран от #6

  • Jack Bauer
    Отговор
    3 11:47  07.11.18
    Това наистина е практична и полезна иновация, не като повечето само за да надуване на цената.
  • гост
    Отговор
    4 12:40  07.11.18
    Да, има коли с дебели колони, но пък камера, електроника и дисплей означават консумация на ток и тегло. Ако А-колонката е проблемна, то Ц-колонката е два пъти по-проблемна и там трябва да има същата технология или това значи, че цената на повишената безопасност е 20кг оборудване и кабели, 200-300вата консумация на ток допълнително и 1000евро поне цена на ектрата.

  • Абе глупендер
    Отговор
    5 13:46  07.11.18
    Толкова ли струва един живот бе майна 20кг кабели и 200вата ток? И един живот да спаси тази технология е успех! Живота е безценен

    Коментиран от #7

  • 6 14:52  07.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост
    Отговор
    7 17:14  07.11.18

    До коментар #5 от "Абе глупендер":

    Много умно. Искаш да кажеш, че няма проблем да си ги правят с лоша видимост стига да слагат дисплеи и камери. По същата тази логика колите стават все по-големи и все по-бъкани с електроника и дисплеи. Една сигурна кола не значи накичена с електроника, а да има пасивна безопасност и добра видимост. По същата тази логика един танк с дисплеи ще е изключително безопасен понеже сравнено с танк без дисплеи ще е по-безопасен и може да спаси живот. Ами хайде пък да насочим мисълта към идеята въобще да не застрашаваш живот като намаляш видимостта на колата, какво ще кажеш? Все повече се налага идеята да се тъпчат с електроника, но това далеч не ти дава право да караш неразумно или да си намалиш вниманието, нали така? Има полезни системи като абс, есп, аварийното спиране, но това не е една от тях.

    Коментиран от #9

  • улево
    Отговор
    8 18:37  07.11.18
    Бих си сложил това на сегашната ми кола, даже имах идея да си сложа сам дисплейче и камера.
  • Никой
    Отговор
    9 21:54  07.11.18

    До коментар #7 от "гост":

    Нали разбираш че самото намаляване на видимостта при модерните коли (по-дебели колони, по- тънки прозорци и т.н) е именно заради пасивната безопасност? Активната и пасивната безопасност вървят ръка за ръка и двете спасяват животи.
  • Гост
    Отговор
    10 11:30  08.11.18
    В Германия съм виждал разработка на А-колонка, която изглежда като ферма. Двукомпонентна е. Метални шини облети с пластмаса. Това позволява стабилна колонка и подобрена видимост. Действително не се вписва в представите за най-добрия дизайн, но пък бих го избрал пред тези камерки, дисплейчета, контролерчета, че пък ме следяла. Тъй както ме следи на къде гледам, да не проектира някой женско дупе или цици на дисплейчето на А-колонката, че ще е е тъпо да се обеснявам на жената.
  • 1234
    Отговор
    11 11:38  08.11.18
    И нощем или в дъжд как ще мине полезна?!?! Пак правят простотии, а можеше просто колонките да с а по 2 см широки, но от по здрав материал а не още кабели жици датчици което оскъпява и усложнява
  • гост
    Отговор
    12 11:47  09.11.18
    по тая технология става и да се бронират автомобили отвън дебела метална бронировка отвътре такива дисплеи в формата на прозорец
  • 4х4
    Отговор
    13 20:46  09.11.18
    Страхотно нововъведение! Нещо, от което наистина има нужда а не просто гъзария. Със сигурност е помислено да работи и в тъмно и лошо време. Кой знае,след време може изобщо да липсват тези а-колони или да бъдат прозрачни, но засега това устройство е чудесна алтернатива. На практика дебелите а-колони са ме отказвали от покупката на иначе чудесен автомобил,само това ме дразнеше.
  • 4х4
    Отговор
    14 20:54  09.11.18
    Добре ще е да има такова устройство и за задните колони,и те са бая дебели в по-новите коли и е трудно кат погледнеш назад при престрояване примерно,когато обхватът на огледалото не вижда всичко.

Напиши коментар:


Публикувай