3 779 21

Американски водороден камион за Европа

Георги Касабов

Базираната в Юта Nikola Motor Company, спрягана за основен конкурент на Tesla на тежкотоварния фронт, представи прототип на нов влекач с водородно задвижване специално за Европа. Серийната версия на камиона ще получи и система за автономно управление.

Nikola Tre (от "три", тъй като е третият модел на компанията) ще се предлага в няколко варианта с мощност от 500 до 1 000 к.с. Задвижващата система с горивни клетки, захранващи електромоторите, осигурява автономен пробег между 500 и 1 200 км.

Тъй като е предназначен за Стария континент, камионът има по-компактни размери и ограничена дължина на прицепа от американските си събратя. Европейска е и архитектурата на кабината без издаден напред моторен отсек.

Ако всичко върви по план, Tre ще бъде пуснат в продажба през 2022 или 2023 г. Шефът на Nikola Тревър Милтън обещава серийният камион да получи автопилот от пето поколение. Освен че разработва нови модели, компанията развива активно и мрежа от водородни станции за зареждане, чийто брой в САЩ и Канада трябва да надхвърли 700 до 2028 г.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Инкогнито
    Отговор
    1 11:30  08.11.18
    Какви са тия водородни бомби по пътищата? Някой имали предства тоя като се натресе някъде какво ще стане в радиус от 50-100 метра!

    Коментиран от #17

  • куку руку ку
    Отговор
    2 11:31  08.11.18
    Публикувано във факти.бг: "Европейска е и архитектурата на кабината без издаден напред моторен отсек."... За какъв моторен отсек при електричка говорим? Освен ако не става дума за багажник за лични вещи на шофьора.
  • 1234
    Отговор
    3 11:32  08.11.18
    Ето това е мпс, не електрички с батерии... За 250 км. Япония неслучайно заложи също на водорода, а ние от стария континент ще висим като цървули да чакаме по 1 час за да изминем после 250 км за два часа! Направо ни върнаха в 1915г. Брюксел са молоумни продажни копилета

    Коментиран от #4

  • гост
    Отговор
    4 11:53  08.11.18

    До коментар #3 от "1234":

    Еми така е , който не може да си произведе батерии , почва да мисли за глупости - водород , модород , гъзород , хахах !!! Само да ти напомня , че тоя "прототип" се появи около три години , преди Тесла да представи Семи и ВСЕ ОЩЕ не е произвел и една бройка , да не говорим за "мрежата от зарядни станции" дето още не се знае и точно къде ще е , щото е само в мътни проекти !!! А преди тя да е 100% готова НИТО ЕДИН от тия не може да направи и един курс , ако ще да е на един ден път !!!! А Семи може да зареди на всеки Суперчарджър за леките , е малко повече време , но МОЖЕ , докато направят специални за камиони !!!! И един МЕГАВАТОВ суперчарджър струва най-много 30% от водородна станция , демек три ще струват колкото една водородна , да не говорим , че половината сегашни могат да се дооборудват , а тоя трябва да почва от НУЛА !!!! Когато Тесла ще е продала 10-20 000 Семита , тоя още ще събира поръчки и ще показва картинки къде СМЯТА да прави "зарядни" , хахахах !!!

    Коментиран от #8


  • nikola motor
    Отговор
    5 12:15  08.11.18
    ква е тая скания бре? Сега да очакваме и Ман с ядрена горивна клетка произведена в САЩ
  • Бесен Язовец
    Отговор
    6 12:30  08.11.18
    А русняцити нов модел Камаз напрайха с кабина от Мерцедес !
  • Експерт
    Отговор
    7 12:36  08.11.18
    Това ще избухне на сто процента
  • Язе
    Отговор
    8 18:57  08.11.18

    До коментар #4 от "гост":

    Късметлия си ти.Гурото само на теб снася информация.Малко по-дълго се зареждал.хихихих.Ако го има този камион той ще се зарежда мноооого по-дълго.Пак започваш с това ще,ще,ще.Ще продаде ако някога го има този камион.

    Коментиран от #9, #11, #12

  • гост
    Отговор
    9 19:26  08.11.18

    До коментар #8 от "Язе":

    От "тоя" камион ВЕЧЕ са произведени над 50 броя ! Половината работят във фабриките на Тесла , а другите са дадени на избрани клиенти за тестване в реални условия !! И не е започнато масово производство по единствената причина , че се изчаква увеличението на производството на батерийни клетки !! Засега Модел 3 е с предимство !!
  • Краз
    Отговор
    10 07:35  09.11.18
    Само Камаз му е майката.На дърва и въглища.
  • гост
    Отговор
    11 09:15  09.11.18

    До коментар #8 от "Язе":

    И какво те "притесни" зареждането ?? При 150 квт мощност на зареждане и батерия ако ще да е 1000 киловата ще ти трябват най-много 7-8 часа !! При 15 часа ДНЕВНО , когато шофьора така или иначе трябва да почива и не може да се движи камиона , дали ще са му недостатъчни ??
  • Да да
    Отговор
    12 09:43  09.11.18

    До коментар #8 от "Язе":

    Камиона може да се зарежда спокойно минимун 9 часа, докато прави пауза шофьора, а нормално дори 11 часа! Дали ще може да се зареди според теб? При остра необходимост от ток, ще може да се зарежда и 45-60 мин. по време на задължителни почивки след 4,5 часа максимално време на управление без прекъсване. Ама ти това няма как да го знаеш, защото си далеч от транспорта.

    Коментиран от #13

  • Язе
    Отговор
    13 14:39  09.11.18

    До коментар #12 от "Да да":

    Не знам аз колко съм далече от транспорта но за разлика от теб не ходя пеш.Както казва "Маг"Госта,имал 20 камиона в фабриката.Ако приемем,че е вярно,по твоята логика трябва да се зареждат едновременно.Я ми сметни колко мощност му трябва и колко суперчаржъра има в фабриката?Дали не трябва да има и един АЕЦ в двора?Пак ти казвам,за разлика от теб аз не ходя пеш.Ти може да си по-близо от мен до транспорта но....велосипедния.

    Коментиран от #15

  • Зорлем
    Отговор
    14 15:51  09.11.18
    Абе момчета, нали тия камиони щяха да са автономни или един шофьор да кара по няколко такива едновременно "на влакче"? Какви почивки по 10-15 часа, какви 5 лева? Те и сега с "двойна езда" не ги спират освен по границите. Изобщо кой ще е този инвеститор, дето ще налее две торби пари в инструмент (камион, самолет, сграда, тесла, клещи и т.н.) и ще го държи 2/3 от времето да почива?! Вие наистина сте много далеч от реалния свят и плямпате, колкото да не заспите. Вземете излезте от тия канцеларии, "умни" телефони и Интернет и "помиришете розите", че то четене, четене на статии и дебели книги, ама живота има и друга страна, която не я пише в нито една книга!

    Коментиран от #16

  • гост
    Отговор
    15 01:07  10.11.18

    До коментар #13 от "Язе":

    Аз пък не знам що реши , че тия 20 трябва да зареждат едновременно , а още по-малко пък що трябва да са във фабриката на Тесла само като зареждат ?? Така ако загубиш малко "ценно" време можеш да видиш , че разстоянието между двете фабрики във Рино и Фримонт е около 240-250 мили по двата възможни пътя , тоест могат да зареждат във всеки от двата завода плюс зарядните по пътя , а и в Тесла все още НЕ работят денонощно , така че през нощта захранването на фабриките е свободно , ако си мислиш , че не стига за 20 камиона , пак не мислиш , хахахха !!!
  • гост
    Отговор
    16 01:11  10.11.18

    До коментар #14 от "Зорлем":

    Камионите могат да станат напълно автономни само когато законодателството го разреши , а дотогава има поне 5-6 години , колкото и да ти се вижда много или малко !! А дотогава и специални зарядни за камионите ще има и други работи , не се тревожи толкова , а дотогава колкото и да е неприятно ще трябва да я карат като досега , 9 часа на пътя , 15 часа почивка !!
  • нАКа47
    Отговор
    17 12:34  10.11.18

    До коментар #1 от "Инкогнито":

    Що не ни осветлиш какво ще стане бе специалист. Сигурен съм, че така са разправяли едно време и за бензиновите автомобили.

    Коментиран от #18


  • гост
    Отговор
    18 13:10  10.11.18

    До коментар #17 от "нАКа47":

    Ами не знам какаво са разправяли за бензиновите , ама ще ти дам само един пример ! Пиян турчин , неспал три дена по кръчми , проститутки и казина в България , сетил се че закъснява и трябва да мине Хаинбоаз за час в най-натовареното време , щото вечерта трябва да е на Дунав мост или на Капитан Андреево !!! И за капак вали сняг !! Или не дай си боже в някой тунел по магистралите !! Дали взивът ще е същия като на бензинов или дизелов , хващаш ли бас ??
  • Ентусиаст
    Отговор
    19 17:19  10.11.18
    Всички оценки са политически украсени. Мурзилките плюят, а краварите одобряват. След като е с водородни клетки, значи му трябва водород, а не зарядна станция на ток. Предполагам, че в предвид по-големите размери на товарните камиони, ще е по-лесно да се обезопасят водородните резервоари.

    Коментиран от #20

  • гост
    Отговор
    20 17:47  10.11.18

    До коментар #19 от "Ентусиаст":

    Водородните резервоари могат да се обезопасят за нормална експлоатация ! Никой и нищо на тоя свят не може да ги обезопаси при тежка авария във всичките и възможни варианти !!! Все пак говорим за резервоар под налягане НАД 700 атмосфери , ако можеш да си го представиш метановия е на 200 !! И големите размери и тегло на камиона значат и съответния голям натиск при катастрофа !! Неслучайно при катастрофи в областа на кабината смърта на шофьора е два пъти по-честа от при лек автомобил !! И даже не е нужно да се разруши самия резервоар , достатъчно е само една от връзките с "горивната клетка" да се скъса и взрива е гарантиран !! А ако не си чувал най-мощното конвенционално оръжие е водородна бомба !!

    Коментиран от #21

  • Антиелектрика
    Отговор
    21 00:58  11.11.18

    До коментар #20 от "гост":

    Ти тук ли се прехвърли да тролиш? Няма по-голяма глупост от това да сравняваш водородната бомба, която е синтез на водородни атоми в хелиеви, с експлозия на газа водород с кислорода! Я по-добре спри да се излагаш!

Напиши коментар:


Публикувай