Абревиатурата NCAP, е част от названията на болшинството от рейтингите за безопасност на автомобилите и се разшифрова като "програма за оценка на нови автомобили". Тази оценка обаче не е всестранна, а е от гледна точка на безопасността - активна и пасивна.
По света съществуват няколко национални и международни програми за оценка на безопасността на колите, които се отличават по своята методика и критерии. Има европейска, две северноамерикански, латиноамериканска, азиатска, австралийска, китайска и японска програма. А сега вече има и... руска.
Тя се нарича RuNCAP и се прави съвместно от изданието Авторевю, НАМИ, МАДИ и Росстандарт. По думи на създателите на тази програма, целта е да бъдат отчетени пътните спецификации, както на автомобилите, продаващи се в Русия, така и на пътните особености в страната. Първият краш тест беше на Hyundai Solaris.
Още една причина да се прави отделна методика за Русия е различното оборудване на автомобилите, които се продават на местните пазари. Най-общо казано, заради по-евтините версии, които се продават в Русия се налага да отпаднат някои от системите за безопасност в автомобилите, които са налични в по-развитите пазари по света.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бесен Язовец
10:40 14.11.2018
2 Женя
10:40 14.11.2018
3 фжр
10:40 14.11.2018
4 Random
11:07 14.11.2018
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 грузинец
09:28 16.11.2018
7 537
11:15 16.11.2018
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 1944
20:55 19.11.2018