14 Ноември, 2018 12:12 3 953 27

Американци напечатаха джанти на 3D принтер

  • hre-
  • ge additive-
  • джанти-
  • колела-
  • 3d принтер-
  • триизмерен печат

Калифорнийската компания HRE представи първите титаниеви автомобилни колела в света, напечатани на триизмерен принтер. В конструкцията на уникалните шесткомпонентни джанти са използвани и въглеродни нишки.

За момента технологията с материали на GE Additive има само експериментален характер. От HRE все още не се наемат да посочат крайна цена, тъй като колелата са прототипи, изработени с демонстрационна цел.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 lqlqlq

    24 16 Отговор
    а руснаците още автомобилна боя нямат

    Коментиран от #10, #13

  • 2 гост

    16 3 Отговор
    Какъв ли е този 3И (три измеления) принтер който работи с титан , как го топи и споява , много интересно.

    Коментиран от #5

  • 3 JEEP

    35 1 Отговор
    Браво за постижението. Жалко, че по нашите пътища това ще се усуче до вид на късен импресионизъм.

    Коментиран от #4, #7

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Електрошок

    8 1 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Доколкото знам титана е на прах(може би не е чист,а хим.съединение.Стопявянето става във фокуса на лазерен лъч.След това готовият детайл се обработва допълнително термично.
  • 6 Random

    7 9 Отговор
    Първата дупка и дотам. Сигурно и легнал полицай ще я счупи.
  • 7 гост

    7 4 Отговор

    До коментар #3 от "JEEP":

    Тези не се усукват , прекалено са твърди ! Направо се чупят !

    Коментиран от #8, #9

  • 8 Електрошок

    4 2 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Гледах един видеоклип на който принтираха гаечен ключ и след това работиха с него.
  • 9 РЗС

    6 7 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    звънни им и им поясни твоите научни виждания, а междувременно като счупиш титаний, прати ни снимки тук да видим издържани смешните ти твърдения

    Коментиран от #14

  • 10 РЗС

    6 5 Отговор

    До коментар #1 от "lqlqlq":

    руснаците правят хубава водка
  • 11 Имам си

    6 2 Отговор
    Незнам за здравина, обаче какви вихри ще се получат от толкова много елементи . Аеродинамиката отива на вятъра :)

    Коментиран от #22

  • 12 ТЕ И ГАИЧНИТЕ КЛЮЧОВЕ ЗА

    3 6 Отговор
    РЕЗЕРВНИ ГУМИ НА ЗАПАДНЯЦИТЕ ЯВНО СА ПРИНТИРАНИ ЧУПЯТ СЕ ОГЪВАТ СЕ ДОБРЕ ЧЕ ЕДИН ДЯДО КОМШИЯ СИ ЗАПАЗИЛ ЛАДИНИЯ КЛЮЧ - НЯМА ТРОШЕНЕ И МИ ГО СПАЗАРИ ЗА 15 КИНТА НО АЗ И ГО ПОЧЕРПИХ ИНА МАСТИЧКА..
  • 13 Брат ми

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "lqlqlq":

    Абсолютно вярно.Хахаха.
  • 14 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #9 от "РЗС":

    Моите "ненаучни" виждания са поне на човек виждал такова нещо , а твоите интересно на какъв са ??? Опитай се поне да се загледаш в снимките , ако друго не можеш !! От титан е само средната част и тя е достатъчно тънка , но даже и да я изключим , "ринга" или обръча е от въглеродни влакна или така наречения карбон , ако не си виждал как се троши при достатъчно силен удар , дори при автомобили от Формула 1 , значи няма какво повече да обяснявам , случая е безнадежден !!

    Коментиран от #15, #21

  • 15 Формула1 фен

    2 5 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Ти въобще гледал ли някога през живота си Формула1. Аз гледам от 30 г. и до сега не съм видял нито веднъж счупена,огъната или пръснала се джанта на болид. Гледал съм зверски катастрафи с 300км. в час и пак нямат проблем с джантите! Та ти случайно, ако имаш видео или снимки с счупена,огъната или пръснала се джанта,моля сподели.

    Коментиран от #16, #17

  • 16 гост

    5 0 Отговор

    До коментар #15 от "Формула1 фен":

    Къде и кога съм казал , че ДЖАНТИТЕ във Формула 1 са карбонови ??? Дадох пример ,защото там най-често и лесно може да се види как се чупи карбонов ДЕТАЙЛ при удар , а ако смяташ да извърташ всичко както ти изнася , за да не признаваш очевадното си невежество , това е друг въпрос !!
  • 17 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Формула1 фен":

    А това пък , че нямало счупена и огъната джанта във Формула 1 е направо върха на тъпнята !! Язък ти за 30 години в които явно единствено си спал !!! Първото което ми попадна , но със сигурност има още десетки !!! Да не говорим , че джантите във формулата са магнезиеви и горят като факли при пожар !!!
    https://www.autosport.com/f1/news/127751/fia-simulated-alonso-crash-with-halo
  • 18 ASD

    7 1 Отговор
    При принтиране на метал, се получават множество слоеве, които не са с добра връзка помежду си. Също така между слоевете има напрежение. За това след 3Д принтиране детайлите се отгряват за премахване на напрежението. Обаче принтираните детаили нямат същата здравина като отлятите, а още по-малко като кованите.
    Титана е известен с способността си да образува шупли и мехурчета и е много труден за отливане. НЕ ВЯРВАМ че въпросните джанти притежават необходимата здравина за реална експлоатация.
  • 19 onq s konq

    2 1 Отговор
    Никога не бих си купил подобни джанти защото...НЯМАТ ИЗМИВАНЕ!Моите са с далече по - малко "орнаменти" и въпреки това си изпочупвам пръстите когато бъркам във всяко ъгълче за да измия мръсотията.
  • 20 Шаран БГ

    1 0 Отговор
    Аз мога да нарисувам още по-къдрави ! И тоя кръст в средата ми навява тъжни спомени. Може да е чепка сухиндолска гъмза, созополски паламуд или в краен случай - казанлъшка роза ........
  • 21 РЗС

    0 2 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    абе младеж, аз ли дали съм виждал карбон и титаний, слънчевите ми очила са карбонови, да не говорим, че имах трипод сачлер изцяло с карбонови крака. Ти как мислиш, че се чупи карбон с такава дебелина, идея имаш ли колко по-здраво е сравнено със всичко останало дето се ползва. Това са сплит римс и имах Савини 22'' на колата внесени от америка, олекотени джанти за $9000 комплекта, джанти направи по тоя начин нямат чупене. Да не говорим,че тия джанти са минали през маса симулации преди да ги направят, дизайна никак не е случаен, но дървени философи като теб с лопата да ги ринеш

    Коментиран от #23

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Коко

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "РЗС":

    А когато спиш, просо сънуваш ли?
  • 24 Коко

    0 0 Отговор
    Относно композитните материали- имат един недостатък, съществен и той е, че под влиянието на вибрации възникват микро пукнатини в структурата и в даден момент тя се разпада.

    Коментиран от #25

  • 25 РЗС

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Коко":

    На всички са ни ясни недостатъците им, а главното предимство е ниското тегло и същата, та дори и по-висока здравина. Не съм сигурен след колко километра се налага смяна, но съм почти сигурен,че няма да стигнеш до там ако си купиш кьонингсег примерно
  • 26 Това е бъдещето

    0 0 Отговор
    Браво!
  • 27 незнайко

    0 0 Отговор
    Какъв е смисъла от това ? Железните джанти са се доказали и ако не се търси красота са най добрите !