17 Ноември, 2018 11:30 26 635 30

Повишава ли мощността спортният филтър?

  • въздушен филтър-
  • експеримент

Спортните въздушни филтри се рекламират като евтин и лесен начин да се увеличат конските сили на двигателя. От американския YouTube-канал Engineering Explained са решили да проверят дали обещанията на производителите се покриват с реалността в поредица от тестове, в които сравняват производителността на мотора с оригинални и тунинг консумативи.

В ролята на опитно зайче влиза Subaru Crosstrek, чиято мощност с различните филтри е замервана на динамометричен стенд. Американците проверяват и промените в ускорението на автомобила с апаратура VBOX.

Като за начало се оказва, че промените в производителността на двигателя не се променя драстично ако мръсният оригинален филтър се смени с чист. С новия "субаруто" развива 160.1 к.с. и 183.3 Нм, а със зацапания - 158.3 к.с. и 186.1 Нм.

Следва тест с евтин спортен филтър CarQuest, който изненадващо се представя по-добре от новия оригинален, макар че струва по-малко. Според данните от динамометричния стенд с него мощността е 163.3 к.с., а максималният въртящ момент - 190.9 Нм, или с 3.2 к.с. и 4.6 Нм повече от заводския филтър.

Последното измерване се провежда с марков спортен филтър K&N, с който двигателят развива 164.4 к.с. и 193.2 Нм. Това е най-доброто постижение в тестовете, но въпреки това увеличението в мощността е само 1.1 к.с., а във въртящия момент - 2.3 Нм.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кольо Дапа

    73 13 Отговор
    Трябва да пробват и със спортен антифриз!
  • 2 383

    34 10 Отговор
    Следващата смяна комплект с дебитомера...
  • 3 Глупав

    25 6 Отговор
    Публикувано във факти.бг: С новия "субаруто" развива 160.1 к.с.
    Публикувано във факти.бг: филтър K&N, с който двигателят развива 164.4 к.с.
    Публикувано във факти.бг: увеличението в мощността е само 1.1 к.с.
    Сега кое е вярното?

    Коментиран от #20

  • 4 Някои си

    33 4 Отговор
    Искат да кажат че от д-р спортен филтър е разликата 1.1 к.с.

    Коментиран от #7

  • 5 К.К.

    27 11 Отговор
    Без филтър най-добре мощността се вдига много, сваляйте филтрите!
  • 6 Коментар

    19 2 Отговор
    Аз съм с K&N
    На Диното 3hp💹
  • 7 ванката

    22 2 Отговор

    До коментар #4 от "Някои си":

    ако прочетеш статията още един два пъти ще разбереш че разликата от1.1кс е спрямо евтиния спортен филтър а спрямо нормалния чисто нов е 4.3кс
  • 8 qwerty

    16 7 Отговор
    пернишката регистрация гарнтира +15hp, по темата имах гранд сценик 2.0 с к&н филтър: почти никаква разлика освен, че на всеки интервал се цапаш със спреят за почистване

    Коментиран от #18

  • 9 Гост

    25 3 Отговор
    Явно не е чак толкова малко, защото разликата е 5 к.с. от 160 и 10 Nm от 185. Погледнато процентно това е почти 4% повишаване на мощността и въртящия момент, което само за един филтър си е добре.

    Коментиран от #11

  • 10 Driving pleasure

    39 1 Отговор
    Е то след спортния филтър трябва да да продължиш по целия път на въздуха с колектори и генерация - тогава идват конете
  • 11 куку руку ку

    5 11 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    То това е в 5%-те граници на грешката на дино-тестера...
  • 12 Шансу Имамов

    7 18 Отговор
    Бемвето като му сложих спортен филтър и гърнета вече няма кой да ме яде на магистралата.
  • 13 Така е

    50 4 Отговор
    Не знам за спортен филтър, но съм чувал, че на гоуфо ако се сложат лепенки на известни марки масло, затъмнят стъклата, избуши гърнето и се сложат джанти OZ Racing трета употреба (щот нови са колкото един гоуф), и ако на номера пише PK, конските сили скачат с 50%.

    Коментиран от #25

  • 14 незнайко

    7 3 Отговор
    А без филтър как се е представила ???
  • 15 Бай

    28 7 Отговор
    А бе момчета, нещо не ги разбирате тея неща. С 1 спортен ф-р мощността се е дигнала с 4 к.с. Следователно не трябва да махаме ф-ра, а да слагаме още...примерно с 5 филтъра ще се дигне с 20 коня. Пак зависи, дали ще ги свържете последователно или паралелно. Малко прилича на схемата, която са описали за пернишките гоУфченца...разбрахте ли сега ква е далаверата?!
  • 16 Николай

    10 1 Отговор
    да пробват и със спортен ауспух и спортен бензин
  • 17 Японеца

    9 4 Отговор
    Повишава, но само при турбинирани двигатели и съчетано с изпускателна система, ремап и други подобрения по двигателя.
    Премахването на резонаторните кутии увеличава шума и резонанса в купето.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 onq s konq

    17 0 Отговор
    Каквито и филтри да се слагат,като ти пробутат ГОРИВО тип "СЛАБА РАКИЯ"...
  • 20 Ааа

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "Глупав":

    Чети пак
  • 21 onq s konq

    9 10 Отговор
    от един филтър 4 коня? да бе да, смях, ония инженерите от иженерния конструкторски отдел , трева пасат, те тъй ако скачаха конете, вий това събаро ако му смените и апсуха и ще иде още 20 коня отгоре ... смях

    Коментиран от #24

  • 22 Петър

    3 3 Отговор
    за да има ефект трява да се замени с конусен. Даже в опътването на КН са го написали, че който е на мястото на оригиналния не повишава мощността.
  • 23 стоян

    9 5 Отговор
    А защо не пишат за износването на двигателя със спортен филтър =че при него пропускливоста на ерозивни частици е много по голяма и води до много по бързо износване и не случайно производителите не ги монтират
  • 24 Random

    5 0 Отговор

    До коментар #21 от "onq s konq":

    Инженерите трябва да се съобразяват с много фактори - цена, време за производство(няма как да произведеш нещо сложно в много бройки и то бързо), стандарти и др. Тука тия фактори са премахнати. Защото ако за теб този филтър струва 2-3 лева повече, за производителя, той струва милиони повече поради факта че се произвежда в огромни количества.
    Та затова инженерите не винаги успяват да изстискат максимума от двигателя(а и от други неща - окачване, интериор, купе, светлини)
  • 25 един генади

    6 1 Отговор

    До коментар #13 от "Така е":

    РК значи петстотин коня

    Коментиран от #29

  • 26 vasik atanasova

    5 0 Отговор
    сложих си KN в кутията доволен съм
  • 27 4х4

    0 2 Отговор
    Да смениш само филтъра със спортен може да помага, но е несериозно. Добавените 3 конски сили се появяват(не че някой ще ги усети) чак в критичните обороти и на практика не ги усвояваш за разлика от горивото...

    Коментиран от #28

  • 28 Да да

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "4х4":

    На почти всички коли, спортен филтър качва 3-4 коня! Ефекта е във всеки диапазон на обиротите, защото се променя съпротивлението на въздухопотока! Друг е въпроса дали няма да си изпилиш цилиндрите за 20-30 хил. км.! К&N са добри, но искат поддръжка.

    Коментиран от #30

  • 29 Аааааайде

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "един генади":

    Ама се чудя какво ли значи РК9999РК ???
    Сигурно 500+9999+500 !
  • 30 Да Да ама Не

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Да да":

    Конските сили и нютонметри са верни с посочените от производителя само при определени обороти,също посочени от производителя.Няма как да караш с 1800 оборота от възможни примерно 7000 и да използваш посочените от производителя примерно 150 коня и 200 нютонметри, за които е попсочено ,че са толкова при 6000 оборота примерно.
    Така ,че спортния филтър добавя тези 3 коня само при тези 6000 оборота и то ако автомобила ти е поне 150 коня. Ако ти е 50 коня, вероятно ще ти добави 1 конска сила,теоретично.
    И по-добре не мъчи колата ами си купи по-бърза, като мен.