6 964 36

Русия забранява смяната с двигател с по-мощен

Георги Касабов

Руската Държавна инспекция за безопасност на пътното движение (ГИБДД) и Централния научноизследователски автомобилен и автомоторен институт (НАМИ) настояват да бъде въведена забрана за самостоятелната смяна на заводските двигатели на автомобилите с по-мощни, съобщава "Коммерсант". Ще бъде подготвена и официална препоръка към изпитателните лаборатории да не съгласуват подобни изменения в конструкцията.

Ако предложението бъде прието, смяната на оригиналния двигател на колата ще бъде възможно само ако мощността и въртящият момент на новия надхвърлят заводските показатели с не повече от 25%. Сп. "За Рульом" привежда следния пример: на Lada Niva ще може да се монтира неоригинален мотор с не повече от 103 к.с., а на ГАЗель - максимум 186 к.с.

Според авторите на предложението смяната на двигател с по-мощен от заложените параметри е опасна, тъй като останалите възли и агрегати в конструкцията не са проектирани за по-високите натоварвания и могат да се повредят. Драстичен "ъпгрейд" от 1.6 на 5.0 литра, например, ще продължи да бъде възможен, но само след доработка на спирачките, трансмисията и окачването и одобрение от изпитателна лаборатория.

През 2017 г. ГИБДД е регистрирала повече от 307 000 автомобила с различни изменения в конструкцията. В Русия смяната на двигателя е изключително популярна, тъй като много 6- и 8-цилиндрови мотори от Toyota пасват добре на ГАЗель, а "нивите" и "уазките" често получават японски дизели, които са много по-удачно решение за движение в лоши пътни условия и офроуд.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Нима
    Отговор
    1 16:11  23.11.18
    Вече няма да слагат двигателите на бракуваните им изтребители в ладите си?

    Коментиран от #10

  • бабъ
    Отговор
    2 16:24  23.11.18
    Каква държава, какво мислене, друго си е един модел на лада 30 години, като западните вадят на 5 години нов модел. Карай...

    Коментиран от #11

  • Пешо
    Отговор
    3 16:24  23.11.18
    И добре правят.

    Коментиран от #12

  • Потев
    Отговор
    4 16:27  23.11.18
    Нормално, АЗ БИХ ДОБАВИЛ и да не е по-тежък новият двигател, автомобилите са проектирани за определено тегло и мощност

    Коментиран от #13


  • Ужас
    Отговор
    5 16:44  23.11.18
    Некадърно заглание! Как да се оправи държавата, като ей такива екземпляри са "журналисти"?
  • Димов
    Отговор
    6 17:50  23.11.18
    Руските квартални тунерчета за една година са направили с ~50% повече коли от Тесла?!?!!? Може ли да ми е по-смешно?

    Коментиран от #35

  • Г-жа Радева
    Отговор
    7 19:12  23.11.18
    Моля осъзнайте се вече, България върви по пътя на развития западен свят, тези статии за страни от третия свят не ни интересуват, ладите ги карахме по задължение, не защото ни харесваха.

    Коментиран от #9, #24

  • Random
    Отговор
    8 19:38  23.11.18
    Тъй, ама не баш: Публикувано във факти.бг: Драстичен "ъпгрейд" от 1.6 на 5.0 литра, например, ще продължи да бъде възможен, но само след доработка на спирачките, трансмисията и окачването и одобрение от изпитателна лаборатория. Демек нищо по-различно от немците - Декра позволяват 30%
  • Random
    Отговор
    9 19:39  23.11.18

    До коментар #7 от "Г-жа Радева":

    "Развития западен свят". Виждаме го тоя западен свят - пълен с черни и хомосексуални. Не мерси. Предпочитам "неандерталския изток"
  • Random
    Отговор
    10 19:40  23.11.18

    До коментар #1 от "Нима":

    Ще могат, ама ще трябва да барнат и спирачките.
  • Random
    Отговор
    11 19:41  23.11.18

    До коментар #2 от "бабъ":

    И какво? Тия модели дето ги изкарват на 5 години ако си изкарат гаранцията ония ще фалират. Пък и кое му лошото на автомобил със задно, леко купе и ниска цена?
  • Random
    Отговор
    12 19:42  23.11.18

    До коментар #3 от "Пешо":

    На бабати оная работа. Кое му е доброто?

    Коментиран от #16

  • Random
    Отговор
    13 19:44  23.11.18

    До коментар #4 от "Потев":

    Автомобилите са проектирани и с определена цена като параметър, същия параметър ти го заобикаляш когато "тунинговаш"
  • ЕКСПЕРТА
    Отговор
    14 21:57  23.11.18
    W-12
  • Гост
    Отговор
    15 23:59  23.11.18
    Ми то само при нас гледат номера на двигателя по регистрация другаде го водят като запасна част примерно в Германия никъде не пише номера на двигателя в талона
  • Бачо Киро
    Отговор
    16 02:21  24.11.18

    До коментар #12 от "Random":

    Доброто е, че дребни миндили като теб ще спрат със селския тунинг, дето праснат на кошницата по-мощен мотор без да пипат другите неща. Добре са го преценили - или вършиш цялостен тунинг като бял човек, или не бараш. Точно така трябва да бъде, не посерковци пишман механици да се мислят за Пол Роше. Ако не знаеш кой е той, значи въобще не трябва да даваш акъл по темата.
  • Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н
    Отговор
    17 04:52  24.11.18
    Ше ги сменят след като малоумните им производители слагат мотори от кафеварка хах

    Коментиран от #20

  • Драйвър
    Отговор
    18 09:07  24.11.18
    Само Путин може да се вози във Руска кола със немски двигател,за останалите-купиш ли си Лада-ще си караш Лада,не можеш да и сложиш нормален двигател,нещо от сорта на M50B20 от БМВ и да си я ползваш със кеф!Все едно е комунизма нищо не се е променило,за мужиците Лада и Москвич,а за "лидерите" лимозини Чайка и ЗИЛ

    Коментиран от #19

  • Random
    Отговор
    19 11:31  24.11.18

    До коментар #18 от "Драйвър":

    Ти можеш ли да четеш? Аре виж коментар 8 или прочети средата на предпоследният абзац от статията. И аз реагирах криво като прочетох заглавието, ама после прочетох статията и ми стана по-добре.

    Коментиран от #29

  • Random
    Отговор
    20 11:39  24.11.18

    До коментар #17 от "Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н":

    Не са малоумни, а не са им били одобрени проектите от 70-те. АЗЛК и ВАЗ имат проекти за двигатели с по 4 и 5 клапана на цилиндър с кубатура 2л и нагоре. Даже и ГАЗ(Волга) са имали проект за 6-цилиндров V-образен двигател за ГАЗ-24, обаче за всичко тези "отгоре" са сложили един печат НЕ и затова сега така. Към края на 80-те пари е нямало, а след разпада на СССР - съвсем. И въпреки това ЗМЗ-406/405/409 са съвременни двигатели с по 4 клапана на цилиндър и немалък обем - 2,28/2,46/2,70.

    Коментиран от #21, #22

  • Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н
    Отговор
    21 12:25  24.11.18

    До коментар #20 от "Random":

    А сега мина доста време от 1990 и питамрзащо няма модерни мощни двигатели за тез кошове?не говоря от 2.8 да извадят 115 кони и да е по мощен от предшественика с 5 коня а да има динамика коша и двигателя да е оптимизиран от към килограми и да има инавациии сега нали е капитализъм

    Коментиран от #23

  • Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н
    Отговор
    22 12:28  24.11.18

    До коментар #20 от "Random":

    И какви са тез кубатури през 100 кубика нов двигател...трябва да има 3 4 модела бензинови мотори 2 литра 3 литра и 4 литра и 2 3 дизела като малолитражки не трябва дарсе правят
  • Random
    Отговор
    23 15:10  24.11.18

    До коментар #21 от "Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н":

    Малки двигатели за да е евтино. Имиджа им е кофти и дори да направят кола с голям двигател, при цена 30 бона никой няма да я купи заради марката.
  • Димов
    Отговор
    24 15:42  24.11.18

    До коментар #7 от "Г-жа Радева":

    Всъщност, ги карахме от немотия. Не от задължение. Просто това беше най-доброто, което можехме.... пардон: което ни даваха да си купим.
  • Обективен
    Отговор
    25 17:58  24.11.18
    Ами на руските автопроизводители трябва да им светне червената лампичка че се търсят коли с по-мощни двигатели...........

    Коментиран от #26

  • Random
    Отговор
    26 19:56  24.11.18

    До коментар #25 от "Обективен":

    Айде бе, по тая логика дачия да са фалирали с тея 0.9 тце. Не че не се надявам де... мамалигари
  • курти
    Отговор
    27 20:14  24.11.18
    По принцип тази забрана е правилно решение.Преди година две едни пишлемета взеха една корса б 1,2 изкараха мотора и натикаха там 2,0 115 коня от вектра.Отзад на барабанни спирачки със стандартни пружини и амортисьори без стабилизатори колата стана един много бърз ковчег.Успяха да я покарат една седмица и приключи в едно дърво.Поне лапетата са живи и здрави.Подкрепям с две ръце такива инициативи но все пак трябва да има някакви регулации.Тунингована самоделно кола на колесар и на някое селско летище да я убият от бой и после пак в бокса е много по добре от наркотици и побоища по дискотеките.

    Коментиран от #28

  • Русенец
    Отговор
    28 09:46  25.11.18

    До коментар #27 от "курти":

    2.0 115кс ли? Те едни българчета навряха в Корса-Б целият V6 2.5 170кс от Вектра-Б. Нещо такова стана, но точно нашенският проект не ми се търси в нета: http://www.corsasport.co.uk/board/viewthread.php?tid=621399
  • Драйвър
    Отговор
    29 10:56  25.11.18

    До коментар #19 от "Random":

    Аз мога да чета ,но ти очевидно не можеш!Не сам писал да се смени двигателя със такъв от М3, 1.8 is или максимум 2.0/150 конски сили ,абсолютно поносимо увеличение на мощността за конструкцията на такъв тип "автомобил".Между другото това е ЕДИНСТВЕНИЯ вариант Руснаците да направят качествен автомобил-те да правят само ламарините!

    Коментиран от #30

  • Random
    Отговор
    30 14:19  25.11.18

    До коментар #29 от "Драйвър":

    Двигателите им не са лоши. 1.2 от Жигула издържа 220 коня на 1.4 бара. 1.5 16клапана пък и 750 коня може. 1.7 инжекцион от завода му дават ресурс 125 000км, а реално може 250 000 при правилна поддръжка.

    Коментиран от #31, #34

  • Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н
    Отговор
    31 14:44  25.11.18

    До коментар #30 от "Random":

    Много малък ресурс

    Коментиран от #33

  • човек
    Отговор
    32 19:36  25.11.18
    Правилно решение

  • ГОУСТ
    Отговор
    33 09:43  26.11.18

    До коментар #31 от "Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н":

    Кое му е малкото на ресурса?Че повечето производители ти дават гаранция 100000км или 5 години.
  • Русенец
    Отговор
    34 09:54  26.11.18

    До коментар #30 от "Random":

    Вярно е. По времето на соца, Металекс правеха страхотен туниг на ладите. За мотор с тяхната кубатура изкарваха много. И днес още се движат лади на по 45г, без да са някаква рядкост. А западните коли на такава възраст стават някакво явление, което ако го мернеш си е голям късмет.
  • Евроглас
    Отговор
    35 11:28  26.11.18

    До коментар #6 от "Димов":

    Ти пък къде прочете,че са направили коли. За теб ако смяна двигател е направа на кола,много си далеч от истината!

    Коментиран от #36

  • Димов
    Отговор
    36 15:36  27.11.18

    До коментар #35 от "Евроглас":

    Добре, че си ти да ми кажеш. За гаражни майстори с един комплект отвертки, клещи, звездогаечни и шепа свински опашки, такъв тунинг, който изисква пререгистрация, си е бетер правене на кола. Вярно, че само преправят, но си е сериозно постижение, особено цифрата.

Напиши коментар:


Публикувай