33 713 25

Как се подава ток на автомобил?

Снимка: Shutterstock
Снимка: Shutterstock
Радослав Славчев

Времето рязко захладня, а минусовите температури доста често водят до по-бързо изтощаване на акумулаторите на автомобилите. Ако батерията на вашата кола е "паднала", то трябва да знаете как да я реанимирате. Най-добрият начин е да свалите акумулатора и да го заредите, но по-лесният способ е да получите ток чрез кабели от друг автомобил. За да избегнете нежелани последствия обаче трябва да спазвате някои основни стъпки.

. Кабелите трябва да са с достатъчно голямо сечение, за да могат да поемат големия ток.
. Батерията на колата, която подава ток, трябва да е с капацитет по-голям от изтощената.
. Не допирайте двете щипки, ако другите им краища вече са закачени за акумулатор, и не докосвайте метална част от колата с тях, особено с плюсовата.
. Първо свържете плюсовата клема на заредения акумулатор с плюсовата клема на изтощения.
. След като кабелите са закачени запалете автомобила с изправния акумулатор и го оставете да поработи няколко минути. След това го изгасете и чак тогава пробвайте да запалите колата с изтощената батерия.
. Когато колата запали откачете кабелите по обратния ред - първо минусовият и след това плюсовият.
. За да се зареди изтощената батерия, то трябва да покарате колата известно време. На празен ход това няма да се случи.



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Знаещ и Можещ
    Отговор
    1 12:19  03.12.18
    "Как се подава ток на автомобил? Просто е: вадиш го и му го подаваш.

    Коментиран от #11

  • mediator37
    Отговор
    2 12:53  03.12.18
    Опитвахме, но не се получава. Тези щипки с едни остри връхчета не могат да направят нужния контакт. Говорим кабелите да са дебели, добре, но кел файда, като щипките контактуват с изправния акумулатор само чрез няколко точки по милиметър, я има , я няма. Половин час гнявихме и форсирахме и накрая свалихме акумулатора и го заредихме. При мен акумулаторът е отзад в багажника и добре, че имам гараж, че багажника седя отворен едно денонощие докато се зарежда акумулаторът. Ако затвориш и заключиш, без акумулатор не може да се отключи и вдигне вратата на багажника, следва мъка. По-новите модели имат отвътре ръчка за отключване на багажника отвътре.
  • Конфуций
    Отговор
    3 14:20  03.12.18
    С кабели
  • Haha
    Отговор
    4 15:28  03.12.18
    Няма такива схеми слагаш кабелите форсираш колата 2-3 мин и не е гасиш и тогава палиш другия автомобил

    Коментиран от #5, #19


  • Gordy
    Отговор
    5 15:44  03.12.18

    До коментар #4 от "Haha":

    И аз така змам Тези кви глупости пишат тук!!

    Коментиран от #13

  • Бай иван
    Отговор
    6 15:54  03.12.18
    Аз пък без кабели работя. Колата докато работи и свалям акумулатора слагам го на другата и я паля. После го връщам обратно.

    Коментиран от #22

  • hmhmhm
    Отговор
    7 16:19  03.12.18
    Аз пък - ако не запали - пробвам друга !Ако запали тръгвам , ако не запали - пак пробвам друга ! И така докто намеря дето пали ! Кой ш'ти носи кабели на днешно времи!
  • Илия Илиев
    Отговор
    8 16:31  03.12.18
    Кабелите трябва да са 6 квадрата,и повече.Автомобила който дава ток,задължително трябва да работи,защото рискува и той да "падне"!
  • Незнаещ
    Отговор
    9 16:59  03.12.18
    Ако подаваш ток на друг автомобил докато двигаля работи рискуваш да изгориш алтернатора. Много добре написана статия.

    Коментиран от #10

  • Haha
    Отговор
    10 17:49  03.12.18

    До коментар #9 от "Незнаещ":

    И от поне над 100 пъти съм давал и са ми давали ток до сега не е горял алтернотр така че това е мит освен ако не подаваш ток на някой тир примерно
  • 11 17:59  03.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • теслА
    Отговор
    12 18:32  03.12.18
    Да, ама има нови автомобили които имат скрити акумуатори в багажника. Там има специални клеми (само Плюс) изведена в двигателният отсег. Също така когато се подаде ток директно на акумуатора при палене реално товара е изтощен акумуатор + двигател. С изключена кола ще стане точно никога. Минуса се слага на корпуса на двигателя, не на изтощения акумуатор. Някои коли също така включват алтернатора само при включен консуматор - като подавате ток и на 10 000 оборота да е двигателя алтернатора държи 12.2 волта, не 14.4-14.6 както е по спецификация. Включвате подгрева на задното стъкло и няма проблеми. И да - напълно мъртъв акумуатор е по-добре да се "събуди" първо и чак тогава да се пробва старт... И повечето от това обикновено го пише в книжката на колата... ;)

    Коментиран от #16, #24

  • Тъй Тъй
    Отговор
    13 18:43  03.12.18

    До коментар #5 от "Gordy":

    И ти и този преди теб по-добре правете така, както са написали хората. Освен ако не искате да си поправяте алтернаторите.

    Коментиран от #14

  • 14 19:01  03.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • леопард на егрек
    Отговор
    15 20:00  03.12.18
    емно време на деда кразо ама па беше палач като се скапу акумулаторите ги сменям с нови ни сьм давал ток ни су ми давали от смену до смену по един месец е висел и кото отидем и му дрьпнем реикуту само да дьржи гориво бушоно на помпата и немаше ядове
  • гнида
    Отговор
    16 22:57  03.12.18

    До коментар #12 от "теслА":

    Ето това е правилно !
  • Тишо
    Отговор
    17 01:16  04.12.18
    Няма как да изгори генератора просто може да скапеш четковия механизъм и реле регулатор, а относно това за това се подава газ на отдаващия напрежение автомобил за да избегне пада на напрежение. Ел техник съм и повечето писано горе е bull shit
  • Тишо
    Отговор
    18 01:22  04.12.18
    Също така реле регулатор без значение на какви обороти е колата подава повече на възбудителната намотка и генератора зарежда от 13.05 до 14.70 v след като акомулатора стигне до добър заряд си пада на 13.70 v ако има поне малко разбира щи и хора който имат волт метър ще го осъзнаят 😇просто когато даваш ток даваш газ за да не скапят твоя акомулатора прост закон и не на много а до макс 2 2 и 500 оборота

    Коментиран от #23

  • Димов
    Отговор
    19 08:53  04.12.18

    До коментар #4 от "Haha":

    Форсираш и докато пали другия, иначе ще ремонтираш алтернатор. Най-често диодна плочка.
  • Патрона
    Отговор
    20 09:30  04.12.18
    Как се подава ток на автомобил.1.Не давам ток!2.Дори и с едвам светещо табло с леко бутане след това на 2 или 3 предавка и си запалил.Боли ме мадото ,че карате нафтови печки и автоматици.
  • Nikosbg
    Отговор
    21 12:06  04.12.18
    Златно правило в електротехниката!!!!! Преди всичко свържи нулата(масата)

  • Глупости
    Отговор
    22 12:44  04.12.18

    До коментар #6 от "Бай иван":

    И после компютъря за смяна.Ти лут ли си.Как ще махаш акумулатора при запален автомобил.
  • ДФилософ
    Отговор
    23 13:16  04.12.18

    До коментар #18 от "Тишо":

    Приятел, погледни как работи efficient dynamics примерно и ще научиш за умни реле регулатори и други неща, които явно не си чувал. Също ще ти стане и интересно за AGM акумуатори, които не се зареждат с постоянен ток и максимален заряд, а с контролер, който работи с реле регулатора (което е изцяло електронно) за да може да стигне нужният заряд. Оттам мини през хибридите, които имат и режим на рекуперация на много степени и рязко ще си промениш мнението.
  • Дон Кихот
    Отговор
    24 17:00  04.12.18

    До коментар #12 от "теслА":

    Професионален коментар! Това е правилния начин!Предложената статия ще подведе всеки новоизлюпен водач! Задължително е минусовия кабел да се постави на корпус на нуждаещата се кола!
  • Пуйо
    Отговор
    25 17:41  04.12.18
    Аз си карам бензин,но един комшия със нафтова печка-особено зимно време,през 2дни ме кара да подавам ток-полезна статия

Напиши коментар:


Публикувай