16 582 31

Какво се разваля най-често в колата през зимата

Радослав Славчев

Мразовитите дни и нощи влияят зле не само на хората, а и на автомобилите. Като изключим задължителните акумулатор, чистачки и гуми, има още няколко неща, с които трябва да се внимава през зимата, защото вероятността да се повредят не е малка.

Смазочни течности
Даже най-устойчивите на студ смазочни течности се сгъстяват при ниски температури и вискозитетът им се повишава. Хидравликата също е сред тези възли по автомобила, които нерядко се развалят именно през зимата. Това се отнася и до маслото в двигателя и скоростната кутия, охладителната и спирачна течности, смазките в шарнирните болтове и в полуоските, съдържанието в амортисьорите и в сервото и т.н. поради тази причина в студено време всички тези системи работят при колосални натоварвания преди колата да достигне оптимална работна температура. Съветът ни е да подбирате качествени смазочни течности и да ги сменяте според предписанията на производителя.

Гумени детайли
Не само гумите и чистачките в един автомобил са изготвени от каучукова смес. Този материал се използва тампоните на окачването, за маншоните на полуосите, както и за изработката на много други възли и детайли по колата. При студ гумата губи голяма част от свойствата си и най-вече здравина и еластичност, а ако е стара и износена тя ще спре да изпълнява задълженията си точно в най-големите студове. Така че проверявайте всички гумени съединения или тези, които можете, преди зимата.

Пластмаса
както е известно салоните на автомобилите се оформят от много пластмасови елементи. Пластмасата използвана във вътрешността на колите е с различно качество в зависимост от марката и модела на колата, но така или иначе при студ тя става по-чуплива. Внимавайте, когато седнете в студеното купе и започнете да пускате чистачки, мигачи, да отваряте и затваряте вратите и др., защото пластмасовите дръжки и лостчета могат лесно да останат в ръката ви.

Лаково покритие
Не е желателно изстъргването на лед от ламарините на автомобила, защото това действие поврежда лаковото покритие на колата. Следва образуване на невидими микропукнатини в кито влиза вода, става на лед и така постепенно микроямите стигат до метала и корозията започва без да се усетите. Когато колата е замръзнала можете да почистите стъклата, но ламарините оставете да се размръзнат сами.



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • хаха
    Отговор
    1 16:06  05.12.18
    Тенкю за инфото!
  • onq s konq
    Отговор
    2 16:07  05.12.18
    Моито беенве зимъска страда от предни калници предна броня а понекога и от фарове
  • Само Дъстър
    Отговор
    3 16:08  05.12.18
    Един истински автомобил не трябва се страхува от зима !
  • калоян
    Отговор
    4 16:08  05.12.18
    полезни статийки за зимата пускате напоследък. поздравления

  • дедо
    Отговор
    5 16:11  05.12.18
    Мойта е 95 г. и по нея нема пластмаса, да му мислят тия с новите "коли". Онзи ден две хлапета се чудеха, че фаровете не са пластмасови а стъклени...явно не са виждали истински коли!
  • 6 16:12  05.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • омг
    Отговор
    7 16:18  05.12.18
    нз падне ли под нулата прибирам бмв-то в гаража до пролетта да си нямам проблеми :)
  • AUDI
    Отговор
    8 16:20  05.12.18
    Публикувано във факти.бг: Внимавайте, когато седнете в студеното купе и започнете да пускате чистачки, мигачи, да отваряте и затваряте вратите и др., защото пластмасовите дръжки и лостчета могат лесно да останат в ръката ви. тя тая пластмаса да не е на 500 години , че да ми се счупи в ръката ??? кви са тия глупости

    Коментиран от #9, #15

  • Караиванов
    Отговор
    9 16:23  05.12.18

    До коментар #8 от "AUDI":

    Пробвай по-силно да пуснеш мигач в някоя ледена сутрин и ще разбереш, че съвсем не са глупости. Съветите са си супер, ама разбирачи колкото щеш.

    Коментиран от #10, #12

  • onq s konq
    Отговор
    10 16:27  05.12.18

    До коментар #9 от "Караиванов":

    Язе не пускам мигачи никогаш!Надувам клаксона на беенвето и почвам да гледам като расгонен бик - те тва е моита формула и винаги варви

    Коментиран от #13

  • НАТО ВЕЦ
    Отговор
    11 16:27  05.12.18
    Че ми изтрихте поста е тъпо, но баре се склатихте, че когато нещо се сгъстяна, вискозитетът му не намалява, а се увеличава.
  • AUDI
    Отговор
    12 16:36  05.12.18

    До коментар #9 от "Караиванов":

    Извинявай ама ти с шутове ли пускаш мигач?
  • Зорлем
    Отговор
    13 17:17  05.12.18

    До коментар #10 от "onq s konq":

    За мигачите си прав - все пак ти нали си знаеш накъде ще караш?
  • Радо
    Отговор
    14 17:55  05.12.18
    Най-често се развалят ламарините според мен през зимата, къде от удари, къде от химическите в-ва, с които се третират пътищата.
  • Гост
    Отговор
    15 18:23  05.12.18

    До коментар #8 от "AUDI":

    Не е на 500 но ти караш Ваг така че внимавай с лоста
  • Бабатунде Адениджи
    Отговор
    16 18:30  05.12.18
    Абе да му мислят тия с БМВ и ВАГ, я съм с Хонда и проблеми НЕМАААААААААААААА
  • Японеца
    Отговор
    17 21:20  05.12.18
    Това се разваля само в немските коли с рециклирана пластмаса и електроника!
  • Гад
    Отговор
    18 21:23  05.12.18
    Да се чуди човек как въобще запалват и потеглят колите сутрин подложени на тези "колосални натоварвания". Много ги обичате такива думички в тази медия, само ако се научите и кога да ги употребявате ще сте супер.
  • Японеца
    Отговор
    19 21:24  05.12.18
    Немските късат замръзнали уплътнения на врати, едвам палят печките с нафта!виждал съм стотици замръзнали ключалки! Техническа нация били немците!
  • Иван
    Отговор
    20 22:59  05.12.18
    Тези от fakti.bg са големи разбирачи а забравиха най важното; предните ключалки на вратите и на задния капак,за тези които отключват с ключ!! Аз на моята вече ги смазах с тънко хидравлично масло! И последно,ако можете карайте по малко колите си през зимата! Не е болка за умиране,ще си спестите много ядове!

    Коментиран от #25

  • Жоро Джизъса
    Отговор
    21 23:44  05.12.18
    Ей много сте умни бе.Та тя зимата е 6месеца???Аз един час не мога без колата,та 3696 часа ли да чакам(толкова са 6месеца)??Всичко е ала бала.По пътищата виждам 30г. коли и още се държат,това означава,че са изкарали 30зими???,а това са180месеца?Кво ще кажете,а?
  • Жоро Джизъса
    Отговор
    22 23:47  05.12.18
    И последно,тези от факти.бг да дойдат да ми направят рокада на ташаците,че от студеното време са си разменили местата.Айде по живо,че е зимата.
  • 23 01:11  06.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • vasik atanasova
    Отговор
    24 01:14  06.12.18
    разхода на горивото се покачва и това че пътищата са напръскани със сол която разяжда шасито за това аз в края на зимата си отивам на ОМВ и пускам програма която има измиване отдолу под налягане че да падне солта и всякакви мръсотии
  • така
    Отговор
    25 10:10  06.12.18

    До коментар #20 от "Иван":

    Да, наистина не е болка за умиране и ше се спестят доста ядове като: предница, реглаж, амортисьори и т. н. Прав си! Аз тази зима ще пропусна, стария варел на 3тия ден в зимата е като преди да влезе в бокса, имам предвид в - 14 градуса и метър сняг навсякъде. Ми прав е човекът, амортизира се! Смазката е полезна много, след нея само с дъх веднъж и отключваш, това ако миеш колата редовно, нали
  • сектант
    Отговор
    26 10:21  06.12.18
    аз бих добавил и фаровете - миналата зима си правих проучване да броя пежотата с изгорели фарове и бяха към 60 70 само в софия
  • Иванчо l-ви
    Отговор
    27 14:15  06.12.18
    През зимата най-често се развля Времето

  • Кольо Дапа
    Отговор
    28 14:31  06.12.18
    хАкумулаторът, а ако е дизел нафтата.
  • Хакомоладорес
    Отговор
    29 00:06  08.12.18
    Акумулаторът сдава багажа като застудее. Тарикатите в гаранционния сервиз казват, че е ок, щото прясно зареден и топъл пали, но всъщност не е - не би трябвало да дозареждате изправен акумулатор по никакъв повод, изключая забравени фарове или други консуматори, дори да карате кратки пробези градско.
  • Шаран БГ
    Отговор
    30 11:52  08.12.18
    Добри и навременни съвети ! Само нещо вискозитета на маслото ми се увеличи - ще го намалявам или ще подменям маслото - друг начин няма !! Иска ми се да подменя и каруцата , ама "мъни, мъни, мъни "....
  • Николай
    Отговор
    31 08:25  11.12.18
    Когато всички френски, немски и японски автомобили спрат палиш ладата и отиваш където искаш.

Напиши коментар:


Публикувай