21 822 36

Най-полезните зимни екстри за колата

Георги Касабов

Съвременните автомобили се оборудват с всевъзможни системи и функции, които да облекчават живота на шофьорите през зимата. Кои от тези екстри обаче действително вършат работа и кои са по-скоро глезотия?

Отговор на този въпрос са потърсили от Ford, допитвайки се до шофьори, които поназнайват това-онова за експлоатацията на автомобил през зимата - руснаците. Практически всички (93%) автомобилисти, участвали в изследването, смятат т.нар. "зимни пакети" за необходимост за всяка кола.

Доволни от подготовката на автомобила си за зимата са едва 52% от анкетираните. Останалите признават, че биха доокомплектовали колата си с опции, които да улеснят експлоатацията в студовете и снежните виелици.

Като най-полезна екстра за зимата закономерно се сочи дистанционното стартиране на двигателя - 51% от руските шофьори смятат тази функция за задължителна. На второ място се подрежда отоплението на предното стъкло по аналогия със задното. 29% от запитаните ненавиждат стърженето в мразовитите зимни утрини. Трети се класират подгряването на седалките и волана, които получават съответно 11% и 8.5% от гласовете.

Любопитното е, че сред най-полезните зимни екстри не попадат нито отоплението на задното стъкло, което явно не пречи на руснаците дори ако замръзнало, нито пръскалките на чистачките с подгряване, нито чистачките без носещ скелет или дори гумените стелки.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Фулда
    Отговор
    1 11:47  08.12.18
    Наистина подгрев на предното стъкло е препоръчителна екстра. Но повечето екстри са глезотии за богати будали на които дилърите с памук им измъкват парите от дълбоките джобове.
  • гост
    Отговор
    2 12:08  08.12.18
    най-полезна екстра за зимата е автономна печка

    Коментиран от #9, #33

  • САП
    Отговор
    3 12:15  08.12.18
    Да има подгрев на предното стъкло на поглед е супер, но трябва да е направен много качествено. Карал съм такива служебни коли със подгрев и честно казано ги намразих. Ако мрежата на подгрева е видима след 3-4 часа кормуване ме заболяваше главата заради нея. Абсолютно същата кола, но без подгрев след 5-6 часа кормуване нищо ми няма. Карам съм кола която имаше подгрев но нихките бяха толкова тънки че н практика бяха невидими нямах проблем.
  • vvv
    Отговор
    4 12:23  08.12.18
    Кратко, точно и ясно. 5 киловатово Вебасто, с опция да подгрява не само купето, но и антифриза и с дистанционно палене. Дистанционното бачка от километър, като почти не се влияе от стени и прегради. След 30 минути работа се качваш в топла кола с развразени прозорци и загрят преди паленето двигател. Разход- 600 грама на час

    Коментиран от #7


  • Вебасто
    Отговор
    5 12:55  08.12.18
    Дори 10 мин работа и стига на Вебастото :)
  • 112
    Отговор
    6 13:04  08.12.18
    Аз пък имам екстра гараж, минуса е че понякога го запушват.
  • Иво
    Отговор
    7 13:33  08.12.18

    До коментар #4 от "vvv":

    Пич можеш ли да кажеш нещо повече за това вебасто,може ли в бг да се монтира такова нещо.

    Коментиран от #10

  • Костадин
    Отговор
    8 13:49  08.12.18
    Моя Пасат 4-ка дойде от Дания с печка Вебасто, която топли антифриза.Нагласям я да работи половин час преди да тръгна за работа... Добра екстра си е..
  • Хайл
    Отговор
    9 14:22  08.12.18

    До коментар #2 от "гост":

    Напротив-лятото е най-голямата зимна екстра😉
  • Видял
    Отговор
    10 16:59  08.12.18

    До коментар #7 от "Иво":

    Не съм въпросният колега към когото си задал въпроса си-но ще отговоря по-обширно. Вебастото е система за подгряване на антифриза с дистанционно включване. Има и други такива системи-Хидроник,Пандора и т.н. Но Вебастото е доказано едно от най-добрите. Това реално е малък мотор-с вътрешно горене. Пускаш го дистанционно за 30 мин.( така поне правят в Русия при големите студове) и антифр. ти е нагрят отколо 60-70'...След това пак дистанционно палиш вече мотора на колата и тя работи и грее купето. След което се качваш в топла кола и тръгваш. Въпросното Вебасто в Русия струваше около 600-700 евро и масово е използвано там-особенно на Север. Плюсове много-няма старт на студен двигател-едно от най важните неща,топъл салон при тръгване,при големи студове можеш да го включиш и в движение -защото при скорост около 100км/ч при минус 30-40' работната температура на мотора пада и духа студено и т.н...В Русия и Скандинавските държави масово е използвана тази система. Аз лично исках да сложа Вебасто и у нас-да го купя от там и в Б-я да ми го монтират--не се намериха такива майстори-преди 5-6 г.беше. Просто не е популярно у нас. Има и други джаджи за подгряване на антифриза, но са по непрактични. Аз от Финландия си купих "котел". Това е като реотан и се слага в една от тапите на блока на двигателя-всеки двигател има такива...от него излиза проводник който включваш в ел.мрежа. При мен е добре че живея в къща и колата ми винаги е в двора-удобно е за включване-ама ако живееш
  • Японеца
    Отговор
    11 17:48  08.12.18
    Без дизеловите и немските кошници, всички останали коли пуснати на макс парно към стъклото, след 20сек. размразяват предното стъкло, подгрев не трябва. Всички немски коруби са с масло над 6л при двигатели 2000кб.см., а японците само 4л.Същото е за охлаждащи и смазващи течности.ДА ИМА!

    Коментиран от #12, #13, #28

  • Ads
    Отговор
    12 18:02  08.12.18

    До коментар #11 от "Японеца":

    20 сек. друг път

    Коментиран от #21

  • Ььььььь
    Отговор
    13 18:02  08.12.18

    До коментар #11 от "Японеца":

    Пич-донякаде си прав-ама само донякаде. Я това го кажи на скандинавците или на руснаците....
  • 111
    Отговор
    14 18:15  08.12.18
    най-добрата екстра зимата - ГАРАЖ . Печки и подгреви не ми трябват.
  • Бат.Влад
    Отговор
    15 18:51  08.12.18
    На ЗАЗА си имам печка на 2 ра минута прави Горещ вятър
  • Печка
    Отговор
    16 19:14  08.12.18
    За автономните печки с марка Webasto е написано що годе по-горе. Това е само производител на този вид отоплители, има и други марки. В Русия с печка Webasto загряваха външна сауна. Печката има отделна сонда и линия от резервоара или автономното гориво. При пуск загрява антифриза до определена температура, после подава към купето. Фирма Рея монтира охладители и отоплители с марка Webasto. Действително полезна екстра за зимата, но имайте предвид, че е обслужваема ! Все пак пожелавам мека зима за всички колеги, без ядове и лесен старт, за почистени пътища - май прекалявам! Весели празници!
  • Хасанчо
    Отговор
    17 19:39  08.12.18
    Язе па имам двойно препечена сливова и като и сипя малко веро ,с пръскалката за джамове дето се мият и всичко пада. Малък дефект е ,че и аз падам някой път ама то от лъзгавото . Свикнал съм . Ставам и газ с жипа да доим , щото гадовете не чакат и не им пука че е 6 сутринта и -10 поне. Не чакат и онея дето нас доят , нищо че тяхната кола друг я топли и друг ги вози.
  • Бай Шиле
    Отговор
    18 21:20  08.12.18
    В Швеция слагат метални тръбички / като от бързовар/ на дъното на картера.С ток 220 волта.През 80-те години в Стокхолм всеки паркинг имаше изведени контакти на 220 в.Или алуминиева муфа 5-6 сантиметра с бързоварче в нея.Слага се на пътя на антифриза през дебелите маркучи.И двете джаджи са от Вебасто.След 2000 г. не съм виждал такива на шведските коли.Предполагам,че бежанците са отскубали контактите и вече е неприложимо.
  • Форестър
    Отговор
    19 21:47  08.12.18
    Освен подгрев на предното стъкло, никой не сети за подгрев на чистачките. Колата от снимката го има. Много полезно, когато вали сняг.
  • Кристина
    Отговор
    20 00:08  09.12.18
    Аз имам Webasto в колата си и мога да кажа, че е страхотно!
  • А LFA Q4
    Отговор
    21 00:21  09.12.18

    До коментар #12 от "Ads":

    20 не ама след 30 сек. Плюената от вас ALFA Q4 Е ГОТОВА НАГРЕВАТЕЛ НА ПРЕДНОТО СТЪКЛО +ПЕЧКА А СЕГА СЕ СМЕЙТЕ И СЛЕД 12 ГОДИШНА УПОТРЕБА ВСИЧКО СИ БАЧКА А КАРАЙТЕ СИ НЕМСКИТЕ КОШНИЦИ КОГАТО НЕ СА ПО СЕРВИЗИТЕ РЕДКО АМАААА
  • москвич-ГОЛЯМА БРАКМА
    Отговор
    22 06:47  09.12.18
    Най мразя руска бракма москвич това не е кола а кофчег
  • Чифликчия
    Отговор
    23 09:44  09.12.18
    Голям минус на Вебасто е че много бьрзо изтощава акумулатора. Пускаш го с дистанционното, отиваш след време кьм автомобила и ...... студена и не можеш да я запалиш щото акумулатора изтощен. Слагат втори акумулатор специално за Вебастото.
  • qwerty
    Отговор
    24 10:15  09.12.18
    Най-голямата екстра е пълен догоре резервоар с гориво, палиш двигателя и потропвайки от крак на крак чакаш да се стопли. Вариант 2 пак палиш и сядаш на седалката и пускаш подгрева и пак чакаш да се стопли. Това за подгрева на чистачките е малко тъпа екстра, защото понякога не може да смогне, особено ако вали мокър сняг или са се "одървили" и те мързи да ги изчистиш от леда по тях.
  • 25 15:56  09.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • G0400LO
    Отговор
    26 17:39  09.12.18
    ...аз,като видя че ще вали сняг и живака е под 0 от вечерта слагам 1 духалка на задната кора...посоката на духане напред+удължител 220V...и газ на "ламарината"...пия 1 кафе+цигарка,и след 5-10 мин.вътре е "баня".......само,че това става при положение който живее в къща или на 1-2 етаж на блока.........успех на всички и весели празници... :)
  • 27 20:33  09.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Plameni
    Отговор
    28 21:05  09.12.18

    До коментар #11 от "Японеца":

    Японските автомобили имат най - малко полезни зимни екстри. От 2002 г.съм сменил три нови японски коли,последната закупена 12 м.2015г. Същата не е базов модел .Няма подгрев на страничните огледала ,няма подгрев на течността за чистачките няма и датчик за нивото на течността ,няма подгрев на пръскачите на течността на чистачките ,докото един тридесет годишен Мерцедес ги има сериино .Отделно има два радиатора на парното електрическа помпа за по-добра циркулация на антифриза.Има екстри които и собствениците на Мерцедес не знаят за тяхното съществуване ,като например ,че има обдухване на огледалото за обратно виждане с топъл въздух от парното.Това е сравнение на три годишен японски автомобил с тридесет годишен немски автомобил. Относно количество масло в двигателя не отбеляза факта: интервал за смяна на маслото,по-малко масло по честа смяна и повече масло по-добро охлаждане при макс.натоварване .. (Плюс за немските автомобили )
  • НАТО ВЕЦ
    Отговор
    29 22:21  09.12.18
    Хидроник са печките, които подгряват посредством течността в охладителната система. Биват автономни и полуавтономни. Автономните имат помпа за циркулация на антифриза и модулът им за управление контролира и климатроника при изгасен двигател. Полуавтономните са абсолютно същите като нагряващ агрегат, но нямат помпа за циркулация на антифриза и не управляват климата. Работят само при запален двигател, при температура под 5 градуса и като стигне антифриза 60 градуса се изключват. Най-разпространени са Вебасто и Ебершпрехер. При по-старите модели управлението е аналогово и могат да се монтират на всеки автомобил. При новите, комуникацията е по CAN и работят само на автомобила, към чието боди са програмирани. В България има поне три фирми за монтажа им.
  • Враждебна
    Отговор
    30 23:05  09.12.18
    Ако някой се интересува от Вебасто официалния дилър и сервиз е на ул.8-ма в кватал Враждебна.На двайсетина метра от там където се включва в Ботевградско.На някои марки коли отказват да монтират защото имали договор със съответната фирма и не е ли монтирано в завода те нямали право да монтират допълнително.На моето БМВ ми отказаха.Казаха ми че доставяли само в завода и ако там не са ми сложили печка те са поели ангажимент да не слагат.
  • 31 02:30  10.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 32 07:54  10.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор

  • куку руку ку
    Отговор
    33 13:07  10.12.18

    До коментар #2 от "гост":

    ...с бъклица винце и бутилка коняче...
  • 34 18:16  10.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • хдсссдфдг
    Отговор
    35 10:40  11.12.18
    Абе аз съм с гараж и то подземен, зимата под 6-7 градуса не пада, лятото над 21-2 не става, но не отказвам една печка, защото дизеловия кош на извънградско изстива при по-тежки условия, като стане -20 и спуснеш един наклон и отиде на 60 градуса. Отделно все пак колата се кара и през деня, не винаги излиза от гаража. Най-вече обаче печката би ми била полезна при екстремна ситуация извънградско, няколко пъти ми се е случвало заради катастрофа или друго да седя по пътищата зимата и дизела на едно място просто изстива и парното изчезва. Като цяло печката е супер екстра
  • въпрос
    Отговор
    36 23:15  12.12.18
    И защо ни навирате само руски новини , та ние сме в ЕС и НАТО и в нормален климатичен пояс и комфорт ? Хич не ми пука за московитските тежнения , ама хич !

Напиши коментар:


Публикувай