52 938 80

Какво да правим, ако замръзне ръчната спирачка?

Какво да правим, ако замръзне ръчната спирачка?

Зимната обстановка, която за поредна година парализира страната ни, води, освен до труднопроходими пътища и до доста проблеми с личния автомобил. Един от тях е замръзването на ръчната спирачка. Принципно, специалистите препоръчват тя да не се използва зимата, но ако все пак ви се налага и устройството замръзне, ще ви разкажем за няколко метода, с които можете да решите проблема.

Първото, което трябва да направите е да раздвижите лоста за ръчната спирачка (ако е механична) нагоре и надолу няколко пъти. След това опитайте да тръгнете. Ако това не стане, то преминаваме към план Б.

За него и за останалите методи обаче ще са ви нужни някои допълнителни подръчни материали. Най-безопасен е методът с използване на изгорелите газове от собствената ви кола. За целта ви е нужен маркуч, който да отведе топлите отработени газове от ауспуха до задните колела. Десетина минути, а може и по-малко, на колело ще решат проблема.

Друг по-драстичен способ е да залеете барабана (или механизма при колелото) на ръчната спирачка с гореща вода. Когато спирачките се размръзнат обаче ще трябва няколко пъти да използвате ръчната спирачка в движение, за да изсушите механизмите. В противен случай те ще замръзнат отново.

Ако обаче нямате нито маркуч, нито гореща вода, пробвайте с почукване по барабана. Има вероятност от вибрациите кората на леда да падне. В този случай не използвайте метален чук, а някакво дървено приспособление.

Специалните течности, които се продават по бензиностанциите за размразяване на ключалки също могат да свършат работа, но за целта трябва да се вдигне колата на крик и да се свали колелото. Въпреки всичко това достигането до замръзналия механизъм обаче не е никак лесна задача.

Това, което не трябва да правите в никакъв случай, е да използвате открит огън. За нагряване на механизма на ръчната спирачка могат да се използват всякакви други уреди от типа на сешоар, вентилаторна печка и т.н., но това само в случай, че имате ток наблизо.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 3 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • дедо
    Отговор
    1 12:47  17.12.18
    Как какво? Палим огън под колата,всеки го знае това......

    Коментиран от #2

  • Марто
    Отговор
    2 12:49  17.12.18

    До коментар #1 от "дедо":

    Точно това не трябва да се прави. Съветите от статията са много по-добри.
  • Ракиджос
    Отговор
    3 12:51  17.12.18
    Да ние мъжете винаги си имаме топла вода под ръка и може когато искаме да се изпикаем на диска. Жените да му мислят!

  • Бат Мишо
    Отговор
    4 13:05  17.12.18
    То дън е Т34 ка през 1941 да палим огън ве - нъл кат прогори първото гумено уплътнение думва цялото гориво РЪЧНА НЕ СЕ ПОЛЗВА в никакъв случай - замръзва и тос камион ще тръгне чак напролет
  • Бат Мишо
    Отговор
    5 13:06  17.12.18
    В Коми койт дръпне ръчната отиваше на трибунал

    Коментиран от #33

  • 6 13:10  17.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • onq s konq
    Отговор
    7 13:10  17.12.18
    На моито беенве ръчната изопщо нема жило тека че проблеми немам с нея

    Коментиран от #27

  • майстора
    Отговор
    8 13:16  17.12.18
    Не знам колко тъп трябва да е човек че да оставя колата на ръчна зимата ?? Даже се чудя кой ги учи на тая простотия .... Масово даже не се знае е за какво е тази ръчна спирачка ..тотална липса на компетентност от страна на водачите ..какво учат преди листовките има теория и там си е написано кое какво защо .....и на всички клиенти им казвам не оставяйте колата на ръчна през зимата и ме гледат като телета ...

    Коментиран от #9, #26

  • Гост
    Отговор
    9 13:24  17.12.18

    До коментар #8 от "майстора":

    Гръмки слова си използвал майсторе. Като гледам трудно ще те обори някой - доста си убеден в правотата си. Ръчната е предвидена да се дърпа винаги когато колата е в покой. Разбира се не го правя винаги. Неизползването на ръчната спирачка води до друг род проблеми, които ти като майстор би трябвало да си виждал.

    Коментиран от #12, #43

  • Потев
    Отговор
    10 13:29  17.12.18
    В ПОЛОВИНА СЛУЧАИ ПРОБЛЕМА СЕ РЕШАВА КАТО СЕ УДРЯ ПО ЗАДНИТЕ ГУМИ С ТАЛПА ИЛИ МЕТАЛНА ТРЪБА, ТЪПИ, СУХИ УДАРИ НЕ ПРЕКАЛЕНО СИЛНИ
  • Гост като гост
    Отговор
    11 13:42  17.12.18
    Каква врела вода, какви са тия изгорели газове и почуквания по барабаните с дърво ? Тоя дето е писал статията, явно много фантастика е гледал. 1-во за да замръзнат барабаните трябва колелетата да са в вода, а това означава, че колата трябва да е потопена в вода, поне до средата на гумите 2-ро при образуването на конденз в барабана се натрупва по пружините, а е невъзможно при дръпната ръчна да се образува конденз между феродото и барабана, затова чукането по барабана е излишно. 3-то Най-често замръзва оптяжната пружина под купето, защото тя не е изолирана и при мокър сняг, който се натрупва по нея при отпускане пружината не може да се прибере до края затова остава ръчната дръпната. Затова зимата никога не дърпайте ръчната до края, а оставете минимум един зъб преди максимума. Вариантите за размръзяване са : По бързи движения на лоста за ръчната Ако в гаража разполагате с канал, слезте от долу изчистете пружината и пръскате с спирт за горене. Дани съм бил полезен. Успех и Безаварийно каране

    Коментиран от #32

  • Емил
    Отговор
    12 13:42  17.12.18

    До коментар #9 от "Гост":

    Явно си младок! Само ахмаците ползват ръчна! Има достатъчно други способи за предпазване на колата от потеглаяне по наклон, а наистина трябва да си идиот, за да дръпнеш ръчна на равно!

    Коментиран от #31

  • Yafa
    Отговор
    13 13:53  17.12.18
    На баир, в планината, няма как да не я дръпнеш.Случи ме се само веднъж за над 300 хил км, но замръзна.... И докато се усетя - ново жило.

    Коментиран от #19

  • DeeannaRapp
    Отговор
    14 14:28  17.12.18
    Плащам над $ 87 на час, работейки от дома с 2 деца у дома. Никога не съм мислила, че ще мога да го направя, но най-добрият ми приятел печели над 10 хил. На месец, правейки това и тя ме убеди да опитам. Потенциалът с това е безкраен. Ето какво правя.......>>>>> www.Trade46.Com

    Коментиран от #80

  • Горещата вода при доста минуси
    Отговор
    15 14:56  17.12.18
    Разлика в градусите, ще спука барабана или диска! Както и при блокирали спирачки, студената вода също ще спука барабана, или диска, но може да загаси тлеещата или горяща гума. А и автомобила от изгаряне.

    Коментиран от #29

  • По наклон
    Отговор
    16 14:59  17.12.18
    Се ползва скоростната кутия и волана, особено зимата.
  • Italiano Vero
    Отговор
    17 15:00  17.12.18
    На мойта Мареа, за да не й замръзне ръчната я оставих на скорост... И лоста замръзна така че до средата на пътя до работа влизаха само 1ва и 2ра.
  • Гост
    Отговор
    18 15:16  17.12.18
    Да бракуваме таралясника. Хи хи хи
  • Емил
    Отговор
    19 15:20  17.12.18

    До коментар #13 от "Yafa":

    Има, има, ама ти не знаеш! Дърпай, тя ръчната за такива като теб е направена - незнаещи!
  • гошо
    Отговор
    20 15:20  17.12.18
    в казармата беше лесно - взвода вади" оръжието". и препикава колелетата/ама какви оръжия имахме/
  • Гост
    Отговор
    21 16:00  17.12.18
    Ако нямате нито маркуч, нито гореща вода, ги полейте с жежка вода от п*тката!!! ;)))
  • жоро уудстока
    Отговор
    22 16:05  17.12.18
    нередовното ползване на ръчна,крачна,горна,долна,странична,френска,шведска води до хващане на паяжина,сдобиване с ортаци,баджанаци и друга подобна гад...затова работете редовно по въпроса,за да не се чудите пърхот ли имате,или рогца...хай да отивам,че..........
  • Т.о.ш.и.б.и.я.н
    Отговор
    23 18:02  17.12.18
    Просто се изпикаите и готово муахахахах
  • 24 18:54  17.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • авер
    Отговор
    25 19:14  17.12.18
    Кви барабани кви 5лева от 2000 година насам че и по рано всички коли са със дискови спирачки както отпред така и отзад

    Коментиран от #34, #62, #73

  • Гад
    Отговор
    26 19:19  17.12.18

    До коментар #8 от "майстора":

    Прав си майсторе, не се дърпа ръчната на курниците дето ти ремонтираш. И всичките ти клиенти ти викат майсторе щот не ти знаят името,ма кат ти гледат работата да те таковат у майстора!
  • Патето Яки
    Отговор
    27 19:31  17.12.18

    До коментар #7 от "onq s konq":

    На преглед не я ли водиш каруцата. Ако ходиш с баварката само за сено на коня може и без ръчна.
  • Японеца
    Отговор
    28 19:49  17.12.18
    Статията е писана за Жигули, Лада и всички немски коли, особенно ваг!
  • 29 19:52  17.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ЙХГФ
    Отговор
    30 20:11  17.12.18
    Абе сипете върху барабана на спирачките слаба ракия лангер така, че да намокри барамана или дисковете , ако трябва сипете и малко и между жилото и въжето на ръчната което е от вън и сте готови. Носете си 200-300гр. слаба ракия през зимата в колата при тез проблеми. Може да се ползва срещу замръзнали стъкла на колата.
  • 31 20:43  17.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Random
    Отговор
    32 20:44  17.12.18

    До коментар #11 от "Гост като гост":

    Що за каруца караш че да си с барабани отзад?
  • vasik atanasova
    Отговор
    33 20:45  17.12.18

    До коментар #5 от "Бат Мишо":

    И АЗ БЯХ В КОМИ АСССР КОЯ ГОДИНА СИ БИЛ ТАМ ? АЗ БЯХ В УСУГОРСК И МЕЖДУРЕЧНЕСК
  • Random
    Отговор
    34 20:45  17.12.18

    До коментар #25 от "авер":

    Само корейските май още ги ползват...
  • Жоро Джизъса
    Отговор
    35 23:25  17.12.18
    Ква ръчна,кви пет лева бе!До сега за 28години шофьорлък,имам поне 700-800хиляди км.та може и повече!До сега ръчна не съм използвал никога.Само като по млад на сняг да правя дрифтове и то е било 5-6 пъти.Това е.А вие защо пишете тези глупости не знам???Ръчна може да се използва само в абсолютно кризисна ситуации,като например да ти откажат внезапно спирачките и неизбежно да се наложи да спреш при отказване на спирачките.Иначе ,ако откажат спирачките и не е наложително да спреш може да намалиш и спреш на скорост.На 2пъти в моята практика ми се е налагало да шофирам без никаква спирачка(ръчната не работеше)Първият път минах 151км,а втория 70км.при абсолютно натоварени пътища -казвам БЕЗ НИКАКВА спирачка.1път от Перник до Добринище,нямаше магистрала още,а вторият път от Гоце Делчев до Разлог.Като карам,почти не използвам спирачка-спирачките ги сменям не защото са за смяна ,а защото са на 5-6 години с който е минало поне 150-200хиляди км.Шофьори който като карат и използват спирачки,за мен не са никакви шофьори,ама абсолютно никакви.

    Коментиран от #47, #55, #57

  • 36 23:30  17.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • асддса
    Отговор
    37 23:32  17.12.18
    Аз пикая отгоре.
  • Жоро Джизъса
    Отговор
    38 23:45  17.12.18
    Днес карах,зад една кола на прав път където беше позволено да караш с 90км.Колата пред мен караше с 45-50км.Аз и другите шофьори зад мен (колона поне от 25-30коли)не можехме да изпреварим тъпата патка заради изключително интензивния трафик и така карахме зад тая идиотка поне 5-6 км.при което нервите ми,а не само моите бяха вдигнати до крайност.Кажете бе хора трябва ли да се дават книжки на такива само защото имат такова между краката???Това е идиотщина.Много съжалявам ,че след като я изпреварих не я снимах-такава карикатура не бях виждал никъде.Мога да я оприлича на АЛФ който караше кола.Който си спомня случая от филма ,все едно днес и той е изпреварил овцата и и е видял тъпата физиономия на тая тапанарка!
  • Бъб
    Отговор
    39 23:50  17.12.18
    Абсурдното вярно
  • АМАН ОТ БОКЛУЦИ
    Отговор
    40 00:37  18.12.18
    Ко прайм ,ко прайм - псуваме комшията щот ни е спрял на местото ко прайм, да му изсъйне мушкатуто дано , жина му стоножка да роди -на мартонки да не може да му смогне дано. Ко прайш ма Марийке - Ам ко да прая . - Ам ко ша пайш . -Ам ко да прая.............. .............
  • 41 01:23  18.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Чиста реклама
    Отговор
    42 02:29  18.12.18
    Значи чукча в чукотка . Рита гумите на лада 4 х4 пали от четвърт при -40. Абе тая ръчна на пролет......ха ха 1 приятел 2 течност ...
  • майстора
    Отговор
    43 08:04  18.12.18

    До коментар #9 от "Гост":

    Това което си написал няма нищо вярно ... Ръчната НЕ трябва да се дърпа винаги когато колата е в покой.. не посвеждайте хората !!!
  • СТЕНЛИ
    Отговор
    44 08:30  18.12.18
    Пускам си “Вземи огин запалиме“ и “продължаваме напред“
  • Накратко
    Отговор
    45 08:53  18.12.18
    Никога не ползувай ръчна спирачка през зимата !
  • АУДИттрс420
    Отговор
    46 09:26  18.12.18
    Слизаш и почваш да бегаш бате
  • Това е
    Отговор
    47 10:28  18.12.18

    До коментар #35 от "Жоро Джизъса":

    Ако искаш на село в двора си караи колкото щеш без спирачки,но да заплашваш живот на другите те прави истинско камикадзе.Само истинският професионален шофьор и състезател знаят колко е важно да имаш добри спирачки и гуми.Ти си пълен аматьор! А сега по темата: Най-добрият начин за размразяване на ръчна е да намерите, яка секси кака да седне върху лоста на ръчната! ;)
  • Ventura
    Отговор
    48 11:52  18.12.18
    След тези увеличения, на данък МПС, ГО, Горива, съм дръпнал ръчната за неопределено време.
  • сотко
    Отговор
    49 12:17  18.12.18
    тука повечето май нямате електрическа ръчна спирачка. Мойта щото е с авт. скорости почти винаги я включвам на по-голям наклон, че после по грубо излиза от позиция Р. За щастие вече 3-та зима не съм имал проблем със замръзване, но пък имах ядове със заледяване по летите джанти (те за това са летни джанти) водещи до дисбаланс но се оправи с 4-5 по дълги спирания, като внимавах отзад да няма коли
  • 50 12:28  18.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ВБА
    Отговор
    51 13:17  18.12.18
    Първите години, като млад шофьор спрях на лек наклон и дръпнах ръчната спирачка за през ноща. На сутринта ни напред ни назад. След много ръчкане напред назад накладките се отлепиха, но не от барабана, от планката, на която беше залепено феродото. Добре, че имах късмет феродото да се заклинва само на заден ход та едвам едвам стигнах, до най близкия сервиз, и оттогава никаква ръчна през зимата, а само на скорост и волана завъртян по посока на бордюра или ската. При преминаване през по дълбоки локви през зимата задължително трябва да се подсушават спирачките чрез многократно леко натискане на педала на спирачките иначе лошо при спиране, ако въобще може да спрете с неподсушени спирачки, когато Ви се наложи. Та така с ръчната спирачка през зимата, и умната се дръжте с нея и няма да имате ядове...
  • 52 13:21  18.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Долен гей
    Отговор
    53 13:43  18.12.18
    Фащаш си автобуса,да ви ева и в разбирачите
  • 124p
    Отговор
    54 13:49  18.12.18
    На полския 125 фиат ръчната си заяждаше и лятото. Лягам със един чук под колата и връщам лоста. Веднъж оставям лакия до кат велико търново, голям баир, викам си ся ако я опъна тука ша стана за смях после ама на не я опънах подпрях я с йамък. И какво мислите стана малчогана седял седял та я опънал 😁😁😁 . Дойдоха да ме питат ченгетата аз аджаба на средата на пътя що съм със чук в ръка и дали немога да я бутна . Разбрани момчета излязаха 😂😂
  • Аааааайде
    Отговор
    55 14:41  18.12.18

    До коментар #35 от "Жоро Джизъса":

    Ко напрай бе Гоше ? Ти измисли нов вид автомобил бате -без спирачки ! Сега вземи и си патентовай идеята да не ти я опъне някой .🤪 Ти да не мислиш ,че автопроизводителите са тоооолкоз прости ,че да сложат нещо дето никой,никога няма да ползва ( ръчната и крачната ) спирачка? И бате как така определи ,че 97%от шофьорите са некадърници за дето ПОЛЗВАТ спирачки? Не се заяждам брат просто питам. Когато карах шофьорският курс през 1997 година инструкторите не са ни учили на този тип спиране, това със спирането на скорост беше запазена марка на ДАПаджиите и ТИРаджиите ( Моторна спирачка май се наричаше ).

    Коментиран от #60

  • Георги
    Отговор
    56 17:11  18.12.18
    Аз карам Рено Сценик 2010год. и ръчната е автоматична карам я от осем години и зимата съм нямал никакви проблеми зимата . също така нямам гараж.
  • Георги
    Отговор
    57 17:18  18.12.18

    До коментар #35 от "Жоро Джизъса":

    Каква ръчна в движение бе брато до като колелата не са в покой ръчната не действа говоря за Рено Сценик след 2004год..Какви коли карате незнам..
  • 58 17:40  18.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Джентълменът русофил
    Отговор
    59 20:11  18.12.18
    Елементарно.... ззаменете форда с която и да е друга марка автомобили. Но проблема с фордовете не е свързсн със замръзването на ръчната през зимата, а със замръзването на буталата в цилиндрите :)
  • Ставри
    Отговор
    60 20:34  18.12.18

    До коментар #55 от "Аааааайде":

    Глей ся пич, човека е прав в основни линии. Както беше казал г-н Д. Пенев- шофьорлъка е проста работа за прости хора ама трябва да се прави с акъл.
  • Попа
    Отговор
    61 21:39  18.12.18
    Повтаряйте бавно: Отче наш който си на небето, ако няма свободни места в чакалнята на Свети Петър нека това проклето желязо се размрази.. . И си водете мацка да духа спирачката... Нищо повече.
  • Дустър
    Отговор
    62 22:02  18.12.18

    До коментар #25 от "авер":

    Не е верно, днес на една гумаджийница видях Дъстър 2018 с барабанни задни спирачки. Освен това няма истински носачи, а 4 пръчки по 1 см диаметър
  • -123-
    Отговор
    63 22:03  18.12.18
    Аз не ползвам ръчна. Ползвам ръчна само когато автомобила работи и съм слязъл за нещо.
  • Язе
    Отговор
    64 22:47  18.12.18
    Тук се начетох на всякакви коментари,повечето от тъпи по-тъпи.Едната ми кола е с Ел.ръчна.При всяко гасене се активира.Да ходя да се оплача на производителя,че ме е прецакал ли?Дизел с ръчни скорости като го оставиш на баир без ръчна,натоварваш маховика а той един евтин.Автомат като го оставиш без ръчна под наклон,ходи после да търсиш как се превключва от Р на D.Може да счупиш и там едно парче дето заклинва май беше.На другата кола си дърпам ръчна когато има нужда и досега нямам проблем с нея.Оправете си колите и си дърпайте ръчната колкото и когато си искате.

    Коментиран от #75

  • Джентълменът русофил
    Отговор
    65 23:50  18.12.18
    Ръчната е задължителна при най-маллият наклон, особено при автоматик. Също така при тежкотоварните автомобили пред светофар и пешеходна пътека.
  • Ледения
    Отговор
    66 12:27  19.12.18
    Публикувано във факти.бг: Какво да правим, ако замръзне ръчната спирачка? Ми замръзваме и ние и те това си е.
  • 67 15:30  19.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 68 15:30  19.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 69 18:57  19.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 70 22:58  19.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • jullliann 72
    Отговор
    71 11:48  25.12.18
    Да напомня на ЯПОНЦИ и други азиатци,че Лада и Жигули са правени за суровите руски условия за разлика от други високотехнологични автомобили.Вървят с масла и бензини с които повечето коли не биха минали и 100км.Температурите в Русия предполагам са известни на всички.
  • Фккдмц
    Отговор
    72 07:54  26.12.18
    Защо просто не се дръпне жилото

    Коментиран от #74

  • АLFA Q 4
    Отговор
    73 09:33  26.12.18

    До коментар #25 от "авер":

    ЗАЩО МУ БИЕТЕ МИНУСИ. ОТ КАДЕ ВЕЧЕ БАРАБАНИ.. НОРМАЛНИТЕ КОЛИ СА С ДИСКОВЕ. А И ТОЛКО ГЛУПОСТИ Е НАПИСАЛ РАДО. НЕ ЗАМРЪЗВА НИКАКЪВ БАРАБАН ЗАМРЪЗВА ВАЖЕТО НА РЪЧНА ТА И ТО САМО АКО Е ПРЕЦАКАНА ОБЛИЦОВКАТА НА МЕТАЛНАТА ЧАСТ
  • АLFA Q 4
    Отговор
    74 09:51  26.12.18

    До коментар #72 от "Фккдмц":

    ИЛИ ДА СЕ ПОДЧУКНЕ ОТДОЛУ ЖИЛОТО ТАМ КАДЕТО Е НАРУШЕНА ОБЛИЦОВКАТА.. НО СМЯНАТА МУ Е НАЛОЖИТЕЛНА.... САМО НЕ ПОЛЗВАЙТЕ СЪВЕТИТЕ НА РАДО, ЧЕ ЩЕ ВИ ЗАМИНЕ СЕДМИЦАТА НА КИНО
  • 75 09:58  26.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор

  • Шаран БГ
    Отговор
    76 19:28  15.01.19
    Ако замръзне ......Пистолет за горещ въздух !!! Не трябва де се допуска да замръзва ! Това може да се случи , ако е нарушена бронята и попадне вода. Водата замръзва заедно с прахта и други дребни замърсители.Дори само при съмнение за повреда по бронята , веднага се подменя с ново жило и броня. Два пъти в годината / пролет и есен/ със спринцовка и тънка медицинска игла вкарвам в жилото АМВ, малко Коресилин и трансформаторно или хидравлично масло / приблизително 30-10-60 %/.Раздвижвам до изтичане на чиста субстанция от другата страна. ВЕрвайте ми, 16 години стопанисвах великото творение на чехословашската автомобилна индустрия "Шкода 105 Л ", в която имаше ни по-вече , ни по-малко, а точно 10 /десет брони със жила. Не съм допущал "замръзване" и най-интензивно съм ги използвал по всяко време на годината всичките. Сега жилата и броните са много по-добри на съвременните коли. Престъпление е да допусне човек, да блокират особено тези на ръчната спирачка !!!!
  • Бах, мааму!
    Отговор
    77 20:34  15.01.19
    Само професионалисти коментират, браво😂😂😂и от никой не прочетох първо какво трябва да се направи.
  • хдърт
    Отговор
    78 20:37  15.01.19
    много просто не я дърпаш ръчната не е за паркиране идиоти
  • Бау
    Отговор
    79 13:34  16.01.19
    Аз скъсах въжетата, само 50 лева са
  • Сус ма бит
    Отговор
    80 21:44  17.01.19

    До коментар #14 от "DeeannaRapp":

    Сус ма грос бит

Напиши коментар:


Публикувай