20 Декември, 2018 17:36 5 633 18

МАЗ показа "дакарския" си камион

  • маз-
  • дакар-
  • 6440rr-
  • 5309rr

Минският автомобилен завод представи първия си състезателен камион с издадена муцуна. След серия изпитания машината със заводски индекс 6440RR ще вземе участие в серия международни ралита, след което през 2020 г. ще стартира в маратона "Дакар".

МАЗ-6440RR е построен на шасито на сегашния камион за заводския отбор МАЗ-СПОРТавто МАЗ-5309RR. Кабината е заимствана от МАЗ-5440, а предницата - от МАЗ-6440PA. С цел намаляване на теглото панелите на каросерията са изработени от фибростъкло.

Дължината на камиона е 7.05, широчината - 2.55, а височината - 3.4 метра при межуосие 4.3 метра. Зареденият с 1 000 литра гориво автомобил тежи 9.6 тона с резервните гуми и екипажа.

Задвижването е поверено на 12.5-литров турбодизел Gyrtech G-13 с мощност 960 к.с. и максимален въртящ момент 4 500 Нм, съчетан с автоматична трансмисия Allison 4000 и раздатка ZF. Максималната скорост е 140 км/ч. Ресорите са Weweler, амортисьорите - Reiger, а мостовете - SISU.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 mitaka

    27 9 Отговор
    Жесток мелез
  • 2 фен

    21 2 Отговор
    Кач пара, туй?
  • 3 гост шофер

    28 2 Отговор
    Скъпичко ще да е!!Чудовищен въртящ момент.
  • 4 Borislav Popov

    33 9 Отговор
    КамАЗ няма равен ! Няма Мерцедес , няма Рено !

    Коментиран от #5, #7

  • 5 1944

    9 30 Отговор

    До коментар #4 от "Borislav Popov":

    на руските комбайнери най-доброто им е "сделано за рубежом".
  • 6 гост

    10 16 Отговор
    Не разбрах кое му е "мазовското" , освен рамата , ама и тя била от "спортния" модел , демек нищо общо със серийна ! За кабината същото , а останалото си има официални марки и те са много ИЗВЪН Беларус !! Със същия успех можеха да вземат който и да е камион за Дакар и да му лепнат една емблема и да обявят , че е " МАЗ" , хахаха !!! Ама не е и никога няма да бъде !!!
  • 7 гост

    7 21 Отговор

    До коментар #4 от "Borislav Popov":

    На "Камаза" ти пък и рамата и кабината са всичко друго , ама не и камазовски ! А останалото е толкова непонятно за тъпите ушанки , че след толкова години даже не успяха да го прекопират , да не говорим да го подобрят !!!

    Коментиран от #8

  • 8 004130

    14 4 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Що пък да хвърлат пари в разработката на части които ще се ползват само за състезанията или биха направили серийните им камиони неконкурентоспособни?

    Коментиран от #9

  • 9 гост

    6 10 Отговор

    До коментар #8 от "004130":

    А що пък не се пробват в някое състезание с реална конкуренция от заводски отбори , дето не правят такива тънки сметки и поне основните части са на съответната марка , а не лепят емблеми на нещо измислено и произведено от някой по-умен и по-специално знаеш !!

    Коментиран от #12

  • 10 Drittes Reich

    4 12 Отговор
    Яко е, защото опиянчените ватенки имат малко общо с камиона.
  • 11 Koko

    20 5 Отговор
    То е като омлета, прави се от яйца, но не всеки го може. Алисън-малисън, ЗФ, мерцедеси, амортисьори, копчета, ръчки, пръчки. Руснака ги подрежда в правилния ред и започва да им сипва на всички западняци, ама с големия черпак, ей така докато си люска водката. И така вече безброй ПОРЕДНИ години.

    Коментиран от #14

  • 12 004130

    15 4 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Като много знаят и много могат, защо Камазът ги бие? Нали сбирщайн бил, ватенките не могли нищо да правят и т.н. глупости. Като са толкова велики всички що не могат да направят по-добри мостове, двигатели и ск. кутии? Или те руснаците са ги запазили за тях си? И така да е, като толкова знаят и могат, не могат ли по-добри да направят? Като отговориш на въпросите, тогава ще говорим.

    Коментиран от #13

  • 13 гост

    3 11 Отговор

    До коментар #12 от "004130":

    НИКОЙ не са били , за твое най-голямо съжаление !!! Ако не ти е известно в Дакар НЯМА нито един заводски отбор на производител на камиони !!! Камаза ти се състезава с частни отбори с една десета от бюджета му !! Е , сега ще се състезава с другия "велик" производител МАЗ , хахахаха !!!! И в двата няма нищо произведено от тях ! Докарай ги на европейските състезания за камиони и ще умреш от срам , даже квалификациите няма да минат !!! И там заводските не са събрани от чужди части !!!!

    Коментиран от #16

  • 14 гост

    4 8 Отговор

    До коментар #11 от "Koko":

    Сипал е руснака само на такива като теб нискочели !!! Другите ви гледат сеира и умират от смях !!! Кога руснака ти бие заводски отбор , ако ще китайски , тогава "подреждай" и сипвай , сега сипваш само доказателства за собственото си невежество !!
  • 15 ГостЪ

    2 5 Отговор
    Може и да става . Няма руски части .
  • 16 004130

    8 1 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Викаш то тва да си първи в дакар не е победа... Кои са тоя дето не били участвали? Hino Team Sugawara, Astana Motorsport Team de Rooy Iveco, Petronas Team de Rooy Iveco, тия хич не получават пари от спонсори, производители, какво остава пък да им дават цели камиони... И къде са немците? Нали всичко могат?

    Коментиран от #17

  • 17 гост

    1 6 Отговор

    До коментар #16 от "004130":

    А ти тва ЗАВОДСКИ отбор сефте ли го чуваш и какъв според теб е тоя на Камаз ??? Или ще ми обясняваш , че в Астана правят същото , дето ще го направят в Ивеко , хахахаха !! А немците са там където ги интересува , в шосейните състезания в Европа !! Заповядай там с Камаза , нищо ,че няма нищо камазовски в него и повече няма да си покажеш носа от Татарстан !!!
  • 18 Гената

    2 1 Отговор
    То, комай саде емблемата е белоруска, ако не е поръчана на някоя манифактура в Шанхай.