7 Януари, 2019 12:40 131 729 83

Двигателят не трябва да се гаси веднага след дълъг път

  • съвети-
  • двигател-
  • автомобили
Двигателят не трябва да се гаси веднага след дълъг път - 1

За повечето от водачите на моторни превозни средства не е тайна, че двигателите с турбокомпресори е добре да се оставят да поработят малко на празен ход след дълго пътуване. Но знаете ли, че това правило е добре да се спазва и при атмосферни мотори?

Работата е там, че когато моторът се изгаси веднага след дълго пътуване, спира и работата на водната помпа. Така ключови детайли от агрегата спират да се охлаждат. Понякога прегряването може да доведе до нагар в горивните камери - явление, което влияе отрицателно на ресурса на мотора

Има и още една причина, която не е толкова съществена, но много специалисти я отбелязват като такава. Веднага след изключване на двигателя, реле-регулаторът спира да действа, но генераторът, който се задвижва от вала, продължава още малко своята работа. Това може да доведе до проблеми с електрониката на колата.

Препоръките са след дълго пътуване, когато моторът е работил продължително време на високи обороти, независимо дали е с турбокомпресор или не е, да се остави да поработи на място за минута-две.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 51 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Старо

    45 10 Отговор
    Това го гледах още миналата година по Ауто мотор спорт ТВ
  • 2 Ицо Багера

    61 88 Отговор
    Статията е напълно точна. Полезно е за двигателя като цяло да се стартира и изчаква 5 -6 минути и изгасването да е 1 -2 мин. след спиране на място. Това за мен е правило при автомобилите.
  • 3 Driving pleasure

    113 24 Отговор
    Ако трябва да съм честен ми се губи логиката... от тази препоръка, за да запазиш турбото ОК, но там говорим за охлаждане на турбо компресора, който спира работа при празен ход. ОБАЧЕ при атмосфрен (важи и за турбо като цялост за мотора, не само за компонента) на празен ход двигателя не се охлажда, докато не се включи перката. Остави двигател да работи на място и след като вдигне температурата до 100-105 ще се включи перката... а ако се движиш дори и продължително температурата ти трябва да е закована на 90 иначе имаш проблем в системата... макар че някои нови мотори работят и на по-високи температури но идеята е, че на място не охлаждаш без перката...

    Коментиран от #12, #46

  • 4 ПРост

    164 27 Отговор
    Поредната глупост... На дълъг път двигателите се охлаждат възможно най-добре, защото има добър поток от въздух и се работи на сравнително ниски обороти. Повишение на температурата има главно в градски условия с постоянното спри-тръгни и липсата на допълнителен въздушен поток... 2018-а година сме вече и турбомоторите вече са измислени да не прегряват и имат достатъчно добра охладителна система. Хора, които нямат хал хабер от моторни спортове и устройство може да не се опитват да правят разсъждения, които не са им по силата...

    Коментиран от #6, #7, #39, #56

  • 5 ПРост

    32 15 Отговор
    Още повече, че голямо количество от автомобилите са със скоростни кутии с 7-8-9 предавки и на магистрална скорост работят под оборотите, в които се включва турбокомпресора, за да пестят гориво. Самите компютри нагаждат сместа и ако има висока температура в двигателя впръскват повече гориво, което има и охладителна функция...
  • 6 Андро

    30 15 Отговор

    До коментар #4 от "ПРост":

    ПРост,не си прав при каране с висока скорост водата може и да се охлажда и да залепва на 90 градуса,но при маслото нещата са други.
    При висока скорост съм стигал и на 170градуса на масло,при норм работна 130
  • 7 Турбо

    19 13 Отговор

    До коментар #4 от "ПРост":

    Твоето е най голямата глупост:))).С какви обороти се движи турбото в града и на магистралата? Когато колата и трябва повече охлаждане си включва перката на съответната степен. На магистралата е вярно че не и трябва перката щото естествено се обдухва по-добре. Когато турбото се завърти на 100К може и ти лично да ходиш да духаш все тая.

    Коментиран от #8, #11

  • 8 Прост

    21 11 Отговор

    До коментар #7 от "Турбо":

    На магистрала с 2500 оборота или в града с постоянно ускорение на ниски предавки ще има по-голямо натоварване? Защо се опитваш да ме убедиш за нещо, което знаем всички, че не е вярно и адекватно?

    Коментиран от #16

  • 9 Бат' Вал

    76 1 Отговор
    Казано съвсем на кратко, ако когато спра се е включила перката, чакам да спре и тогава гася! Всичко друго е дрън дрън ...

    Коментиран от #14, #53, #73

  • 10 ТОДОР ДЖУГАНА

    48 6 Отговор
    Да но когато двигателят работи на място си вдига температурата, много повече от колкото в движение ! Тук се получава нещо , като на тъпана ли да вярвам или на ............?

    Коментиран от #18

  • 11 Driving pleasure

    17 5 Отговор

    До коментар #7 от "Турбо":

    Добре де турбото като я оставиш на празен ход да работи изключва и ще се охлади - ама мотора като работи на празен ход започва да загрява и ще продължи докато не включи прката, но дори и тогава тя няма да го охлади под работната температура, която условно я приемаме 90 градуса

    Коментиран от #19

  • 12 JEEP

    35 6 Отговор

    До коментар #3 от "Driving pleasure":

    Не ти се губи логиката. Такава просто липсва. За турбините е вярно, но не е зарди охлаждането, а заради смазването. Турбото се върти с около 100хил. оборота и спирането на маслената помпа в такъв момент го убива бавно, но сигурно. За бензиновите - еми като спре водната помпа, спрял е процесът на изгаряне в цилиндрите. т.е ако всичко ти е наред по охладителната система не виждам какво ще се прецака. От мен имаш +1

    Коментиран от #29

  • 13 Дидо

    17 10 Отговор
    На място загрява повече, от колкото в движение!
  • 14 Driving pleasure

    9 2 Отговор

    До коментар #9 от "Бат' Вал":

    А баш, и аз така правя па ако ще да е вредно :D
  • 15 майстора

    23 11 Отговор
    Чакай те ве... Тая тема е за някви сто годишни коли дето са по 5лв. Колите от нивото хилядолетие имат допълнителна ел.помпа дето продължава да върти водата докато не слезе под зададената температура...аиде за турбинираните бензини след Яко каране ще се съглася ... Ама за другите сами си хабите горивото и времето ако слушате какво ви казва автора на статията

    Коментиран от #21, #49, #78

  • 16 Турбо

    9 4 Отговор

    До коментар #8 от "Прост":

    Ти в града на първа ли караш, да не си жена? Тези 2500 оборота за дизел ли ми говориш или наистина си жена??
  • 17 Критик

    9 2 Отговор
    Бат Вал казва право
  • 18 Турбо

    4 7 Отговор

    До коментар #10 от "ТОДОР ДЖУГАНА":

    Говори се за Турбо, Турбо, Турбо, Турбо да го повторя ли още веднъж а???? Не се говори за самият двигател за турбокомпресорът.

    Коментиран от #23

  • 19 Турбо

    8 4 Отговор

    До коментар #11 от "Driving pleasure":

    Да ти говориш за жигули и лади. Новите автомобили нямат проблеми със загряване на празен ход.
  • 20 Тошо

    50 1 Отговор
    Слушам и изпълнявам!
    От утре автомобила ще се оставя да работи след спиране. Стана ясно , че преди тръгване трябва да поработи известно време . А по време на движение трябва ли да спираме някъде за да си почине двигателя? Че нещо взех да се омотвам : Тръгни , спри ,почини , тръгни...........🤪🤪🤪
  • 21 Турбо

    3 2 Отговор

    До коментар #15 от "майстора":

    Майсторе то точно това което си написал пише в статията така че... след яко каране ако примерно спреш на бензиностанция изчакай 1-2 минути, да празен ход е по-лошо за охлаждането на двигателят ама една минута какво ще му стане а турбината ще се охлади.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 А БЕ

    4 4 Отговор

    До коментар #18 от "Турбо":

    Чети, чети ,чети споменава се и охлаждането на двигателя , трябва ли да ти се пише още?!!!!

    Коментиран от #25

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Турбо

    4 1 Отговор

    До коментар #23 от "А БЕ":

    Прав си сори :).
  • 26 Жорко

    13 2 Отговор
    Това правило след дълъг път да се изчака минута-две моторът да работи на място го пише още в социалистическите учебници - Ръководство за водачи категория В. Нищо ново не казват.

    Коментиран от #32

  • 27 гост

    4 5 Отговор
    мотора се гаси след 6 минути или 0,01 мото час
  • 28 Гост

    7 13 Отговор
    Я кажете колко км се считат за дълъг пробег? Стутгарт - Варна 2340км, или от вкъщи до работа 80 км магистрала карайки с 200 км в час цялата? Никога не оставям дизел или бензин да изтиват и никой на запад не го прави. Само в България цепят първа и втора 2 светофара инпосше печката да трака 5 мин на място сшед пристигане.
  • 29 Ганю Ганев

    10 6 Отговор

    До коментар #12 от "JEEP":

    Пич, твойто турбо постоянно ли работи, щот мойто се включва след определени обороти.

    Коментиран от #52, #61

  • 30 татака

    21 3 Отговор
    Като караш в мъгла най-добре е да не палиш двигателя!
  • 31 въй

    8 20 Отговор
    читава кола ще си включи перката за охлаждане дори, когато двигателя е изгасен или работи на място и загрее повечко, и ще си поработи малко време докато поохлади :)
    всичко друго е празни призказки! а турбокомпресорите ви просто нагнетяват въздух, който да впръскат силно и да стане якият пожар:) в двигателя, за да има голяма мощност, която е временна... руските си имаха ръчен смукач :) който бутва въздух отвънка през въздуховоди:) то хуб'о влиза мно' кислород, ама се вдига разхода на гориво :) затова е по-добре да си тлее пожарът:) в двигателя :P
    по-добре да вдигнете предният капак щом ще загрява толкоз :)
    статията е невярна!

    Коментиран от #33, #35

  • 32 въй

    9 11 Отговор

    До коментар #26 от "Жорко":

    жорко, соц возилата нямаха автоматично охлаждане, което да си се включва :) перката бачка само, когато двигателя бачка :) все се губише вода от радиатора :) ако е яко загряла колата, то единственото решение беше да се вдигне капака :) или да ръсиш вода върху двигателя :P а читавите колици си имат охлаждане, което си бачка за кратко, след като угасите двигателя, а ако не се задейства, то значи температурата е нормална и няма страшно :) по-просто не мога да го обясня :) прегрял двигател е по-добре да го изгасиш веднага :) а не да чакаш минутки на място :)
  • 33 ttТТТТТТ

    24 2 Отговор

    До коментар #31 от "въй":

    В ръководството за експлоатация на Тойота РАВ4 пише: след каране на високи обороти/извън градско , при спиране, да се остави двигателят да поработи около 1 мин, за да се охлади.
    Това пише.
  • 34 kjl

    46 5 Отговор
    Купуваш 15 годишен дарак от Италия, където италиянеца е скачал по дупките, сменял маслото на 30000 км, част се сменя само когато се счупи .... И почваш да си я пазиш! Палиш на празен ход 5 мин. гасиш след като си прегледал пресата на телефона. Абе изобщо пазиш си я. Нали ще я караш още 20 години.
  • 35 Ганю Ганев

    32 4 Отговор

    До коментар #31 от "въй":

    Смукача не ти бута въздух, ами го намаля. Така горивната смес става повече бензин и по малко въздух за по лесно възпламеняване.

    Коментиран от #67

  • 36 Гост

    29 10 Отговор
    В книжката на колата ми която е последен модел - двигател с турбокомпресор пише да се остави да се охлади. Говоря за модел автомобил, който е в производство и в момента... Не знам откъде ги мислите тия глупости, че не трябвало да се охлажда. Този, който е създал двигателя е написал, че трябва. Вие по- големи разбирачи ли сте от него?!
  • 37 Грую

    37 3 Отговор
    За по-знаещите, само да попитам, кво се случва по тази логика с автомобил, който има СТАРТ-СТОП система? Дори и на бензиностанция, двигателят гасне!! Това означава ли, че ще се прецака бързо??? Просто въпрос че...

    Коментиран от #38

  • 38 Консуме

    27 2 Отговор

    До коментар #37 от "Грую":

    Не се притеснявай турбината я водят консуматив както и стартерът.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 iko

    13 3 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Веднага след изключване на двигателя, реле-регулаторът спира да действа, но генераторът, който се задвижва от вала, продължава още малко своята работа.

    И колко малко още се върти и от кой вал?
  • 41 heavy duty

    16 3 Отговор
    В момента в който се завърти ключа в нулево положение захранването на възбудителната намотка на алтернатора спира, спира и генерирането на електричество.За какво свръх напрежение говорите тогава?
    Що се отнася до дългото пътуване в повечето случаи никой не кара на 100% натоварване и веднага да гаси двигателя.При двигатели с турбина е важно да се остави турбината да намали оборотите си преди да угасите двигателя.За това са достатъчни 10 -15 секунди на минимални обороти.
    При големи двигатели като такива на камиони и тежка минна техника е важно както подгряването така и охлаждането.В частите се натрупва голямо количество топлина и след пълноценна работа са необходими поне 5 минути режим на празен ход преди да се спре.
  • 42 onq s magareto

    18 2 Отговор
    Язи гася бмв-то след 30 минути, през това време реша коня.
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 hmhmhm

    3 4 Отговор
    моя мотор дига температурата на место така че аз смятам да го гася.
  • 46 ТАС

    18 3 Отговор

    До коментар #3 от "Driving pleasure":

    Логика има. И тя е свързана с инертността на температурните процеси. Те не са, като тока за завъртиш ключа и да спре. Замисли се един стандартен, колко време горещ след като спреш тока. В метала на блока има доста запасена топлинна енергия, която трябва да отиде някъде. Реално каналите за течност във блока са достатъчно тесни за да се получи локално прегряване на антифриза. Има частично решение на проблема с това, вентилатора на радиатора на колата не спира, докато не се охлади до определена температура. Това охлаждане предизвиква естествена циркулация, която е силно затруднена от съпротивлението на неработещата водна помпа. При рязко спиране на много горещ двигател (загрят в горния край на работния диапазон) на теория може да се предизвика въздушни тапи от изпарен антифриз в блока на двигателя които да предизвикат локални микро щети, които да се натрупат с времето( примерно ускорено стареене на уплътнения и гарнитури). Не забравяй, че спира и циркулацията на маслото и то има радиатор), която също и охлаждащ ефект, макар и не толкова силно изразен, като антифриза.
  • 47 Киро

    15 8 Отговор
    Чисто и просто аз моята италианка я карам вече девета година паля тръгвам,спирам гася!!
    Километража показва 274хил. км. и колата си върви безотказно!!
    Даже едно лято прегрях двигателя заради изгорял ел. мотор на вентилатора,антифриза завря!!
    Уплаших се да не изгоря гарнитурата на главата,но за късмет се размина.
    Така че всички приказки и размисли са дрън,дрън...,!
  • 48 onq s konq

    6 14 Отговор
    Това "охлаждане" след дълъг път може да има и някакво значение за бензинките,но за ДИЗЕЛА си е пълна безсмислица защото двигателите КАТО МАСА са коренно различни ПРИ ЕДНАКВИ ПАРАМЕТРИ.Първо-бензиновият дв-л е много по-оборотен и температурата му евентуално е предразположена към амплитуди,докато Дизела ми ЗАКОВАВА НА СРЕДАТА СТРЕЛКАТА И НЕ МЪРДА ако ще навън да е и 40 градуса.Освен това ...КОЛКО ЩЕ МИ СЕ ОХЛАДИ ДВИГАТЕЛА/дизела-3 литра обем/ за 1-2 минути,след като 4-5 часа след спирането ИЗЛЪЧВА ТОПЛИНА ...за радост на котката ми,която с кеф си ляга на капака ползвайки го като "подово отопление"?:)

    Коментиран от #50

  • 49 Бай Шиле

    5 6 Отговор

    До коментар #15 от "майстора":

    "майсторе" допълнителните ел.помпи съществуват от 30-40 години.Не само в скъпи автомобили.Този факт показва,че статията е вярна.
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 бай СПИРО ЧАЛЪМА

    14 4 Отговор
    АЗ НА МОИТА ФИЯТ РЕГАТА КЪТ ОДЯ ДО ГРАДО И СЪ ПРИБЕРА ПЕНА МЪ ЧАКА С ЕДНО ВЯДРО ВОДА ОТ КЛАДЕНЕЦА И КАТО И ГО ИЗМААМ ПОД КАПАКУ ЗАСПИВА КЪТ КОТИ У ВЪЛНА
  • 52 Jeep

    10 3 Отговор

    До коментар #29 от "Ганю Ганев":

    Нямам турбо. С 4.7 v8 съм. Имах пежо 607 2.2hdi с турбо. Някъде към 1500 оборота на мотора се задействаше. Не се чуваше грам...само се усеща ускорението. Има стрелка на таблото за температурата на маслото със синя и червена зона. В книжката пише, че докато стрелката е в синята зона, не се форсира, а при шофиране не се вдигат над 2хил. оборота. В червената зона връщаш газта до охлаждане и толкова. Изрично е указано, че след каране по магистрала или с висока скорост, при спиране задължително се оставя да поработи около минута с цел спадане на оборотите на турбото...при този двигател макс обороти са 150хил в минута...смятай да му спреш маслото в този момент.
  • 53 Коко

    2 2 Отговор

    До коментар #9 от "Бат' Вал":

    Въпреки, че новите коли продължават да въртят перката и след загасяне на двигателя.
  • 54 Пламен Иванов

    23 1 Отговор
    Пичове, при силно нагрято турбо като се спре двигателя от раз се получава КОКСУВАНЕ НА МАСЛОТО в турбото! И това бавно но сигурно убива нагнетатвля!
  • 55 vasik atanasova

    4 3 Отговор
    трябва да се охлади турбото
  • 56 Боян

    17 1 Отговор

    До коментар #4 от "ПРост":

    Приятелю ти карай 1 час по магистралата с 160-180 лятото и изведнъж спри и угаси колата, като почне да пука после от двигателния обсег, не се чуди от какво е. Нали се сещаш че няма как да е нормално?? Един преди време така раздаваше газ на една площадка, марка няма да споменавам, досещайте се, върти върти, изведнъж спря колата, слезе на по цигара в тоя момент изведнъж започна да пръска нещо, отиваме антифриза, надуло маркучи, влиза дава на контакт температурата доста над 90, прегрял мотора, а е имал вс течности...Така че като караш известно време на високи обороти над 4000 и спреш изчакай да включи перката, при мен лично по-някой път включва за не повече от 10-15 сек, спира и гася..Общото време за което съм спрял и се е включила перката и спряла е не повече от 30сек. да му се облекчи работата на мотора :) Ако ще и 5 часа карай но не повече от 2500-3000оборота да караш може и без да чакаш да изгасиш мотора, ама както обичате 200 магистрално и айде до ВЦ на омв спираш колата изведнъж, направо му правиш сърми в собствен сос, най-малкото че и охладителната течност не сте я сменяли от както имате кола и маслото Ви не е първо качество, а е от възможно най-нисък клас...Не очаквайте тогава чудеса :)

    Коментиран от #70

  • 57 БАЦЕТО

    9 6 Отговор
    ТОВА ДА НЕ Е КОН ДА ГО РАЗХОЖДАШ В КРЪГ СЛЕД ГОНКА
  • 58 kmvasilev

    7 0 Отговор
    Заглавието и статията са неграмотно написани. Трябва да се каже след продължително високо натоварване на двигателя. Оборотите може и да са високи но с малко натоварване на двигателя като мощност. Едно време се казваше степен на отваряне на дроселовата клапа. Сега е същото но с друга технология. Понякога през зимата се получава по-силно прегряване на двигателя особено при движение в планински терен със сняг и лед, имайте го в предвид :) Както и през горещите летни дни, за нормализация на температурата на всички части на двигателя до предвидените му примерно 85 градуса на антифриза през август ще му трябват поне 10 минутки след яко и продължително даване на газ. Да не говорим за планински преход. Добре е след подобно изшиване двигателят да се държи на около 1500 оборота на празен ход за оптимално и по-бързо изстиване и нормализация на температурите (особено с турбина !). Разбира се, подобно изчакване се прави само и единствено след яка гонка през лятото или зимата по сняг, във всички останали случаи палим и гасим веднага без никакво чакане. Успех :)

    Коментиран от #60

  • 59 dsadas

    16 0 Отговор
    Колкото и бързо да караш на магистралата все някога влизаш в град - където се кара по-спокойно и всичко си идва на мястото
  • 60 ДВГ

    2 1 Отговор

    До коментар #58 от "kmvasilev":

    Ужас и безхаберие високи обороти ама малки коне айде бе я пак???
  • 61 Бачо Киро

    3 0 Отговор

    До коментар #29 от "Ганю Ганев":

    Глупости ... Естествено, че се върти, просто не върши нищо. Турбото нагнетява от определени обороти, но това не значи, че под посочените примерно 1500 оборота не се върти ...

    Колкото до статията, заглавието е подвеждащо ... Това с "дълъг път" е пълна простотия ... Ако си карал на дълъг път с 2000 оборота двигателят ти не е включил дори перката примерно сега зимата. Трябва да внимавате с начина на каране и състоянието на колата си. Ако сте пристигнали след гонка по пътя не би трябвало никой да ви обяснява защо трябва да поизчакате да се охлади малко дори колата ви да не е с принудително пълнене. За турбо моторите пък хептен ... Много малко автомобили имат заводски турбо системи които продължават да охлаждат след като спрете мотора, затова и много хора си слагат турбо таймер.
  • 62 Здравомислещ

    4 1 Отговор
    Когато сте ПРЕГРЕЛИ двигателят си по време на път, след като спрете не го гасете веднага! Особенно зимно време. Това е истината. Останалото са глупости.
  • 63 КОКО

    6 1 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Веднага след изключване на двигателя, реле-регулаторът спира да действа, но генераторът, който се задвижва от вала, продължава още малко своята работа. Това може да доведе до проблеми с електрониката на колата."" Глупости, това да не е Моск 403, който пали на манивела без акумулатор! Динамо-алтернатор дали има разлика?
  • 64 Николай

    15 1 Отговор
    От моя гледна точка нормално е из махалата да караш бавно докато намериш място за паркиране. После поне минута - две докато я наместиш. Това мисля е напълно достатъчно. Никога не ми се е случвало да вляза на високи обороти в паркинга и веднага да паркирам от раз.
  • 65 Гост

    8 0 Отговор
    Статията е писана от бръснар или готвач, вероятно.
    1. На място колата загрява повече.
    2. Като изключиш контакта генератора не произвежда ток, той е с изключено възбуждане.

    От къде да го знае автора?
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 въй

    0 3 Отговор

    До коментар #35 от "Ганю Ганев":

    напротив, отваря се въздуховод, за да влиза въздух! при старите москвичи! и набутва повече бензин естествено, но забравих да го напиша :) то затова и се вдига разхода :) 'щото вкарва много бензинец :P

    Коментиран от #68, #69

  • 68 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #67 от "въй":

    Дървен философ си от всекъде.
  • 69 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #67 от "въй":

    Ти имаш ли си представа за устройство на карбуратор??? Допълнително дозиращо устройство-смукач ,пуска допълнително гориво,за да стане по-богата горивовъздушната смес! Такава трябва за студен двигател!! Ако вкараш повече въздух и той със себе си вкара и повече гориво ,все едно си отворил дросела, но сместа няма да е по богата.
  • 70 12345

    10 0 Отговор

    До коментар #56 от "Боян":

    Само ми кажете как го правите този номер да карате със 180 и след това рязко да спрете. Аз като карам от магистралните 140 до пълно спиране на някоя бензиностанция поне една минута убивам скоростта на моторна спирачка, а не в последния момент като видя отбивка да скоча на спирачките и да влетя с 60 между колонките. Возя хора а не картофи все пак!
  • 71 Bazik Atanasova

    8 0 Отговор
    Чета ви коментарите и се чудя знаете ли, че след 15-20 години всичко, което обсъждате и е така както го описвате, ще бъде абсолютно безсмислено с навлизането на ел. коли. Може сега да ви е смешно, но преди 15-20 години представяте ли си, че ще вървите по улиците и ще гледате телевизия по телефона. За другите неща въобще не говорим.
  • 72 тодор

    6 1 Отговор
    ,,Веднага след изключване на двигателя, реле-регулаторът спира да действа, но генераторът, който се задвижва от вала, продължава още малко своята работа" Тези дето публикуват тези статии по добре да се занимават с нещо от което разбират как може като си изгасил мотора генератора да работи още като генератора се задвижва с ремък и го движи мотора
  • 73 Val

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "Бат' Вал":

    Точно, работи ли перката изчакваш да спре
  • 74 Доктора

    5 1 Отговор
    Гасете след спиране веднага наточили сме ключовете за глави
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Метгонтан

    0 0 Отговор
    Всички статии се пишат за да се четат , но аман от журналя които разбират повече от автомобилните инженери..
  • 77 моряк

    2 0 Отговор
    Стига глупости , мнозинството от хората на запад карат един автомобил от 6-8 години и му бият шута , а ние тука ще ги гасим 5 минути след като спрем, ще ги подгряваме. Само ЗиЛа в казармата чаках да вдигне въздух , иначе паля и тръгвам без да юркам докато не позагрее и гася до като спра, до сега не съм имал проблеми !!!
  • 78 Бай Шиле

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "майстора":

    Майсторе,допълнителна ел помпа се слага още от времето,когато си бил в детска количка.DB 124,Volvo 244 и много други.
  • 79 ВБА

    0 1 Отговор
    Защо ли, и моторните косачки след, като си косил трябва да работят на празен ход няколко минути да се охладят. Защото нямат антифриз! Те така се получава и при колите, когато се спре двигателят, водната помпа даже и перките да въртят, за да охлаждат антифриза в радиатора, а оттам двигателя и маслото по цилиндрите и компресора. Даже, и да не се въртят перките поради по голямата остатъчна температура на угасения двигател особено през лятото то, той няма как да се охлади до заветните 90°. През зимата пък трябва да се загрее двигателя 1-2 минути(в някой страни е забранено! Вие се досетете, защо..) поради студения старт и, ако натоварите двигателя, тоест потеглите веднага, той се износва много повече, но тези положения трябва да ги знае всеки един водач на едно МПС. Първите километри по малко газ. Гасенето на двигателя става веднага....
  • 80 Е да ама

    1 0 Отговор
    В днешния трафик в градовете докато се прибереш има време да се охлади системата или да прегрее от пъпленето по улиците !
  • 81 Тойотаджия

    0 0 Отговор
    А, бе и аз не вярвах на тия неща, докато не прочетох в книжката за експлоатация на колата, че трябва да се изчаква преди да се изгаси двигателят... 15-20 сек на градско и около 2 минути за извънградски. Колата е Корола 2002, d4d 2000 куб., 90 к. с.
  • 82 Богаташ

    0 0 Отговор
    Пари бол.Карай го да му излезе джигеря па после ше сменяме кат умре
  • 83 Олеле

    0 0 Отговор
    Що не помислите за факта, че ако оставите да поработи след натоварване малко на празен ход ще направите по-плавно изстиване на ДВГ-то преди да го спрете изведнъж. Както и обратното (при тръгване), т.е. да се избегне така наречения термичен стрес на материалите - било желязо, алуминий или гума, не е само до смазването на турбото!