2 622 64

Tesla започна строителството на гигафабрика в Китай

Георги Касабов

Илон Мъск и кметът на Шанхай Хан Джън присъстваха на първата копка на гигазавода на Tesla Motors в Китай, съобщава Reuters. Фабриката, в която ще се произвежда Model 3, трябва да заработи до края на годината.

Новият гигазавод ще струва $2 млрд. (€1.75 млрд.) и ще стане първото изцяло чуждестранно автомобилно предприятие в Китай, където производителите доскоро можеха да оперират само в сътрудничество с местни компании. Така Tesla ще получи шанс да се бори по-успешно с китайската конкуренция в условия на изостряща се търговска война с Щатите.

Продажбите на компанията в Китай спаднаха заради увеличените вносни мита за американски стоки, а към момента цялата ѝ продукция се произвежда в САЩ. Строителството започва на фона на песимистични прогнози за първото от десетилетия свиване на китайския автомобилен пазар.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • куку руку ку
    Отговор
    1 14:22  07.01.19
    Мъск и Джън казаха: "Да заобиколим чичко Дони!"
  • 2 14:24  07.01.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 3 14:40  07.01.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 4 14:44  07.01.19
    Този коментар е премахнат от модератор

  • Driving pleasure
    Отговор
    5 14:47  07.01.19

    До коментар #2 от "Грухчо белята":

    Ъ.. кое? Как може да падне нещо, което нямаш? Апропо -2 милиарда за чичко Илончо, колко му станаха загубите стигнаха ли вече 50 милиарда?

    Коментиран от #6, #8, #9

  • Преброяване на бесните язовци
    Отговор
    6 15:02  07.01.19

    До коментар #5 от "Driving pleasure":

    Не, към 100 са. Тебе к'во точно те интересува? На теб ли ги дължи?
  • ЧАЙНИЦИ ПРОДАВАААМ ЧАЙНИЦИ
    Отговор
    7 15:02  07.01.19
    ЕФТИНИ ЧАЙНИЦИ ЧИИИСТО НОВИ .....
  • гост
    Отговор
    8 15:10  07.01.19

    До коментар #5 от "Driving pleasure":

    Тръгнал си да учиш и критикуваш един от най-успешните мултимилиардери през последните 20г. Нещо не се връзва. Когато Китай залага сериозни и безпрецедентни стимули за развитие и подпомагане на електромобилите - да, задължително трябва да имат завод в Китай и то възможно най-близо до зоната на продажби, за да се избегне всякакво забавяне и чакане, транспорт, склад и логистика. Не е ли малко глупаво да се подиграваш на единствената комапния, която е договорила подобни условия в Китай, а всички други се кланят на държавните им условия за кооперация с местен производител? Другите мениджъри по една компания не могат да водят а той води 4 в изключително трудни индустрии с много конкуренти.

    Коментиран от #10, #13

  • гост
    Отговор
    9 15:32  07.01.19

    До коментар #5 от "Driving pleasure":

    Ти "загубите" на Мъск не ги мисли !!! Само глобите , дето "стогодишните" ще плащат следващите 2-3 години , щото не могат си изпълни квотата за електромобили в Китай и дето повечето ще идат при него са поне за две такива фабрики , така че тях гледай и мисли за техните загуби , ама истински , че като сложиш и делата срещу ВАГ и Даймлер за милиарди , направо работата става за рев , ама със глас !!!
  • Driving pleasure
    Отговор
    10 16:05  07.01.19

    До коментар #8 от "гост":

    Пич, запознай се с иторията на друсаното африканче, преди да обясняваш къв успешен бизнесмен е, единственото му що годе постижение е пейпал, но и там добре че имаше умни хора около него да го изкарат от блатото и добре че я продаде преди да я срине!

    Коментиран от #11

  • гост
    Отговор
    11 16:22  07.01.19

    До коментар #10 от "Driving pleasure":

    Друсаното африканче такъв ви го надруса на петролните философи , че още десет години ще се чудите откъде ви е дошло , а следващите десет ще се чудите къде да се скриете от срам !!!

    Коментиран от #12, #15

  • Driving pleasure
    Отговор
    12 16:28  07.01.19

    До коментар #11 от "гост":

    Още 50 години ДВГ ще господства колкото и да му слагате забрани, а рано или късно и най-простия ще зацепи, че електрическия кошник на батерии е абсолютен боклук.

    Коментиран от #14

  • SuPeR
    Отговор
    13 16:44  07.01.19

    До коментар #8 от "гост":

    Ще използвам една чуждица,но...."Евала пич" По-добре просто не може да се каже!!!
  • гост
    Отговор
    14 17:07  07.01.19

    До коментар #12 от "Driving pleasure":

    Мечтите са безплатни , ама обикновено си остават мечти , хахахах !!
  • Язе
    Отговор
    15 18:02  07.01.19

    До коментар #11 от "гост":

    Какво е надрусал,че не се разбира?Това,че продава по 250К на година а първите три компании близо 10-15млн.бройки?Това,че пръв успя да предложи "сносен"електромобил е ясно.Нали видя цените за Европа какви са на "евтината"тройка?ЕВТИНА!!!!!!Не казвай хоп преди да си скочил.Не се знае какви са му договорките с Китайското правителство.Нали не си мислиш,че може да им извива ръцете и всичко да бъде както на него му се иска.Бъдещето ще покаже.

    Коментиран от #16, #17, #28

  • гост
    Отговор
    16 18:38  07.01.19

    До коментар #15 от "Язе":

    За твое съжаление на никой не е извивал ръцете , напротив те сами го поканиха и направиха за първи път за него изключение , което НИКОЙ "стогодишен" не можеше и да мечтае да му направят !! И стига си тикал тия милиони бройки , защото са ПЕТРОЛКИ !!!! Което въобще не значи , че ще продадат същата бройка електромобили , да не говорим , че като пари Тесла продава ПОВЕЧЕ от повечето фирми , продаващи петролки !!! И "евтината" Тесла въобще не е евтината , а НАЙ-СКЪПАТА за модела , с два мотора , най-голямата батерия и най-голямото оборудване !!! Евтината не се произвежда още дори за САЩ , щото още има предостатъчно желаещи за скъпите версии , така че не бързай , може след 2-3 години и до нея да стигнат , ама казаха , че поръчките продължават да растат , така че може и да не е скоро , хаххах !!!

    Коментиран от #18, #22

  • Driving pleasure
    Отговор
    17 18:38  07.01.19

    До коментар #15 от "Язе":

    Почвам да си мисля, че те въобще не знаят колко автомобила се произвеждат годишно, че говорим за 100 милиона продадени автомобила през 2018 и че от 1.3 МИЛИАРДА регистрирани автомобила в световен мащаб едва 4 милиона са електрички И ТО КАТО БРОЯТ ХИБРИДИТЕ! В момента отчитате по 100% ръст на търсенето на ЕВ... това е като да имам стадо от 1 овца и да си купя втора после да се хваля че съм си удвоил стадото. Изчакайте да спрат субсидиите, да започне таксуването да падне още цената на петрола и да стане още по-евтино да се кара ДВГ (а то и сега е двойно по-евтино) и тогава се хвалете! Сектантите на друсания африканец като се хвалят с 60 000 продажби на Модел 3 може би ще кажат колко бройки са продадени за последното тримесечие от S и X моделите? Че с пускането на по-евтиния модел търсенето на другите две кочини реално престана!

    Коментиран от #21

  • Driving pleasure
    Отговор
    18 18:44  07.01.19

    До коментар #16 от "гост":

    Гостенино, имено невъзможността да пуснат евтиния модел показва, че нямат печалба тесляците! Свети Илончо, каза, че не може да си позволи да го пусне защото е на загуба при 35 000 за бройка, а при условие, че от поръчка до получаване сведоха времето до 3 седмици значи нямат вече и толкова много поръчки.

    Коментиран от #20

  • mediator37
    Отговор
    19 19:11  07.01.19
    Да, обаче, продажбите на Тесла за марсианците се увеличиха със 100%. Една кола с водача пътува сега за Марс, рее се в космоса, а казвате, че на студено не работели батериите. А нито една кола с ДВГ не е изнесена в космоса за Марс.
  • гост
    Отговор
    20 19:13  07.01.19

    До коментар #18 от "Driving pleasure":

    Супер , продължавай да мечтаеш , ама да не останеш изненадан после !!
  • гост
    Отговор
    21 19:22  07.01.19

    До коментар #17 от "Driving pleasure":

    Общото производство (през четвъртото тримесечие ) е нараснало с 8% до 86 555 автомобила през четвъртото тримесечие. Компанията е произвела 61 394 Model 3 и 25161 от Модел S и X !!
  • Язе
    Отговор
    22 20:07  07.01.19

    До коментар #16 от "гост":

    Виждам,че си "начетен" но да те питам-Кой е най-големият кредитор на САЩ?Случайно да е Китай?Това дали са го поканили или не,знаят няколко човека но ти не си сред тях.Иначе радваш с това,че се изказваш все едно си бил там.хахахахаха.Информация от "първа ръка".Като толкова се пениш,колко Тесли имаш вече?хихихо

    Коментиран от #23

  • Поканен или не
    Отговор
    23 23:00  07.01.19

    До коментар #22 от "Язе":

    Дали е поканен или не, няма абсолютно никакво значение. Най важното е това"Новият гигазавод ... ще стане ПЪРВОТО изцяло чуждестранно автомобилно предприятие в Китай, където производителите доскоро можеха да оперират само в сътрудничество с местни компании."

    Коментиран от #24

  • Driving pleasure
    Отговор
    24 01:24  08.01.19

    До коментар #23 от "Поканен или не":

    Това че е първият не значи, че няма да има и други подобни заводи. То не е следствие на някакво изключение от правилото а обща промяна на правилото... Пък и в сътрудничество с китайските марки европейските топ марки продават по 2-300 хиляди автомобила, новия завод на Мъск нищо, че е планиран за 500 хил автомобила я сглоби 100 я не... При наличието на убийсвена конкуренция на половин цена в Китай ще има бая да подсмърча

    Коментиран от #48

  • Driving pleasure
    Отговор
    25 01:51  08.01.19
    P.S. Тя и фабриката във Фриймонт уж е за 500 хил автомобила (даже имаше приказки за 1 милион нищо, че това е двойно повече от постиганото от Тойота и GM на тия линии и е несериозно да се мисли)... обаче на максимален капацитет едва достигна 83 000 бройки за последното тримесечие - до целевите 92 000 да ги докара пак не стигат за обявения капацитет - камо ли да се случи това в Китай, където логистиката ще е убийствена...

    Коментиран от #26

  • 26 07:54  08.01.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Поканен или не
    Отговор
    27 07:58  08.01.19
    Упс, копирала се е цялата статия вместо цитата с който исках да покажа, че в процеса на увеличаване на производството не е приключил . В случай че изтрият предишното мнение "Четвъртото тримесечие е впечатляващо с доставените 90 700 автомобила. От тях 63 150 са били Model 3, което представлява ръст от 13% спрямо предходното тримесечие. За цялата година са били доставени 145 846 бройки. Макар цялата година да бе съпроводена с множество производствени проблеми, Model 3 е „най-продаваният премиум автомобил в САЩ за цялата година“, което се случва за пръв път от десетилетия. Нещо повече, компанията твърди, че най-евтиният й модел е записал двойно повече продажби от следващия в класацията."
  • гост
    Отговор
    28 08:40  08.01.19

    До коментар #15 от "Язе":

    Не е точно да се сравняват обща бройка на коли в различни класове, защо продължавате да го правите? Има си клас, има си мощности и т.н. Модел 3 се сравнява с Цклас на мерцедес, бмв 3 серия, ауди а4 или друг седан с 4 врати и размери около 4.5-4.8м и мощност от 250кс. Вижте дали едно бмв 3 серия гранд туризно с 3л. двигател и 250кс, мултимедия, автомат и др. струва по-малко от 45х.евро? Тесла може да е с 5-7х.евро по-скъпа от еквивалентен автомобил, но при нея нямаш данъци, такси, забрани за ползване, паркинг, обслужване с консумативи и в това число не се слагат държавните субсидии в различните страни, а и да не забравяме смешните разходи за енергия спрямо тези за гориво които са 10 пъти по-ниски спрямо една бензинова кола. Та ако ползвате всеки ден колата си по 200-300километра и карате седан среден клас няма ли да ви е по-добре ако не давате 1200евро за гориво, а давате 120евро за ток и си спестявате по 1000евро месечно?

    Коментиран от #29

  • Driving pleasure
    Отговор
    29 09:14  08.01.19

    До коментар #28 от "гост":

    1во айде моля те не опитвай да изкараш Тесла 3 по-евтина защото за цената и ще карам нормален семеен автомобил над 300 хил км. 2ро нали не очакваш, че привилегиите за вибратора ще са вечни? Ако станат още малко по-масови ще плащаш и данък и паркинг и всичко и 3то много пазари вече показаха, че със спирането на субсдиите търсенето пада рязко. И не на последно място при 250 000 произведени и намаляване на цената с 2000 долара Тесла губи приход от половин милиард долара... при отчетени печалби от 300 та колко години точно ще има да избива само новата фабрика?
  • Димов
    Отговор
    30 09:33  08.01.19
    Огромна крачка напред в борбата срещу замърсеният въздух. Както знаем - Китай е най-зле в това отношение. С новата фабрика за ел кошници, ще излиза миксер на всеки 40 сек. Освен това, коварните мита няма вече да спират милионите надъхани, китайски електрофили, да се сдобият с чудото на илонизацията. Сега във всеки дом ще има тесла. При тази картинка, очаквам до 10г въздухът в Китай да е станал като в Алпите. Интересно, обаче, ако продължи да е все тъй мръсен, как ще се обясни гнилата теория, че ДВГ трябва да се замени с електрокари, за да се подобри екологията?

    Коментиран от #35

  • Driving pleasure
    Отговор
    31 09:35  08.01.19
    доуточнявам - за цената на "евтиния" тесляк ще си купя и ще карам нормален семеен автомобил и то с всички екстри близо 330 000 км и то ако го поръчам с бензинов ДВГ - даже и да включа смяната на маслото това пак са 20тина години употреба - нито цена нито екология може да предложи ел кошника

    Коментиран от #32

  • гост
    Отговор
    32 09:58  08.01.19

    До коментар #31 от "Driving pleasure":

    Ти продължаваш да си сравняваш Дачия Логан с Тесла Модел 3. Като тоидеш да си купуваш кола защо не си избереш таква с 54кс, а искаш да има поне 154кс? Направи директно сравнение, добави всички неща, които има модел 3 в трета серия на бмв и тогава кажи колко струва бмв-то и колко струва теслата. Оттам насетне имаш хиляди евро в плюс за тесла спрямо 3та серия. Подобни доводи от твоя страна доказват само твоето невежество и поклонничество към петрола. Аз също карам петролна кола поради простата причина, че у нас няма как да се кара друго, а модел С със приличен пробег струва от 80х.лв нагоре. Американските електрички са за средната класа, не са за хора с ниски доходи и това е ясно, но не и на теб явно. Все едно да казвам, че нов мерцедес е много скапан, защото аз не мога да си го позволя, ами глупаво е, няма друго обяснение. Ако си от хората с възможности в рамките на 40-60х.евро за нова кола бих го разбрал, иначе не.

    Коментиран от #33

  • Driving pleasure
    Отговор
    33 11:43  08.01.19

    До коментар #32 от "гост":

    Нещо си се объркал модел 3 се подава за 50 хил долара и това не е по възможностите на средната класа дори в америка! Дригото е, че на мен не ми трябва ускорението на Модел 3 и 154те коня за ежедневието са ми повече от достатъчно. Тва че Тесла ускорявала не е ефект а идва като следствие от принципа на задвижване, Светията е свободен да направи семеен седан с или малък хеч със 150 коня и малка батерия за да е екологична и евтина колата и ще му кажа браво - само че ел. задвижването не работи така... и той продава Т'слата не като еко возило а като ускоряващо от до 100.
  • Driving pleasure
    Отговор
    34 11:45  08.01.19
    още едно допълнение - Тесла може да е скъпа, но като качество на материалите и сглобката си е баш като Дачия, не мога да кажа дори като Шкода, щото те дръпнаха много напред!
  • Нищо общо с истината
    Отговор
    35 13:15  08.01.19

    До коментар #30 от "Димов":

    "Огромна крачка напред в борбата срещу замърсеният въздух. Както знаем - Китай е най-зле в това отношение." Ама ако знаеш колко си далеч от истината! В България въздуха е много по-замърсен от Китай, Поне да можехме да се похвалим с индустрия, като тяхната, а то нямаме нищо друго освен един мръсен въздух.... който е под налягане, като гледам самочувствието ти. За разлика от България, въздухът в големите градове в Китай започна да се изчиства през последните години.

    Коментиран от #36, #37, #39

  • Зорлем
    Отговор
    36 14:44  08.01.19

    До коментар #35 от "Нищо общо с истината":

    Да не са започнали да виждат на повече от 100 метра в големите градове на Китай?
  • Димов
    Отговор
    37 15:27  08.01.19

    До коментар #35 от "Нищо общо с истината":

    Зависи, дали можеш да асимилираш инфото от гугъла, или просто кълвеш квото докопаш, и ставаш поредният дънинг-чукан. Като четеш данни за замърсяването по страни, обръщай внимание за какъв вид замърсяване е статистиката: цялостно; на въздуха; водно; на почвите; на околната среда. По цялостно Китай са на 12-о място, от 106 страни (данни от т.г., макс 36 мес назад). Следва ги Македония. България е чак на 47-о място, Русия на 51, Румъния на 63, Гърция на 70, а САЩ на 86. Но, когато говорим само за въздуха, нещата са малко по-други, и не в полза на Китай. И дори и тогава има значение, дали става въпрос за замърсяване с ФПЧ, или с химия, или цялостно мръсен въздух. Хубаво се опита да се изхвърлиш, ама жалко, че не ти се получи.

    Коментиран от #42

  • Driving pleasure
    Отговор
    38 15:33  08.01.19
    Виж ти, виж ти... Инвестицита на Т'слата в завода според публикации на Блумбърг ще буде не 2 както е написано ти а 5 милиарда долара... а производството първите години не повече от 250 хил автомобила.... виж ти виж ти... Оряза си печалбата с половин милиард и похарчи 5. Чини ми се, че все пак ще го изгонят И ОТ ТАЗИ компания светията, както от много други :)
  • Димов
    Отговор
    39 15:39  08.01.19

    До коментар #35 от "Нищо общо с истината":

    А специално за СО2 емисиите, дето електрошпръцълите не спряхте да ги дъвчете тука и са ви главна, опорна точка във всеки спор, Китай причинява на света 30% от тях. Следва ги САЩ с 14%. Ще си го намериш ли сам в уикито, или да ти го снеса наготово? Та.... чакам аз, да сме живи и здрави, да видим как ще се промени тая класация, като почнат да навлизат електрокарите в Китай.

    Коментиран от #40

  • Driving pleasure
    Отговор
    40 15:50  08.01.19

    До коментар #39 от "Димов":

    За да покрие нарастващите си нужди от електричество Китай инсталира НОВИ 250 ГВ мощности от въглищни централи... мдам супер екологично е да си зареждаш електрошитнята... ама видиш ли Китайците дето всъщност правят всичките фотоволтаици не можели да бъдат еко обаче ние у Ивропата щот сме тарикати сме можели... и щяло даже да ни става по-евтино --- Урааа :D

    Коментиран от #41

  • Ти чуваш ли се
    Отговор
    41 16:01  08.01.19

    До коментар #40 от "Driving pleasure":

    Я си прочети отново статията. Всички инсталирани въглищни централи в Китай в момента са 250 GW. Забранено е пускането на нови, но някои се правят на тарикати и продължават строителството въпреки забраните. Ако имаш различна информация дай линк.

    Коментиран от #43, #44

  • Нищо общо с истината
    Отговор
    42 16:58  08.01.19

    До коментар #37 от "Димов":

    Ти подиграваш ли се? Нали ти започна конкретната тема на разговор: "Огромна крачка напред в борбата срещу ЗАМЪРСЕНИЯТ ВЪЗДУХ. Както знаем - Китай е най-зле в това отношение." Ама ако знаеш колко си далеч от истината! В България ВЪЗДУХА е много по-замърсен от Китай, Поне да можехме да се похвалим с индустрия, като тяхната, а то нямаме нищо друго освен един мръсен въздух.... който е под налягане, като гледам самочувствието ти. За разлика от България, ВЪЗДУХЪТ В ГОЛЕМИТЕ ГРАДОВЕ В КИТАЙ започна да се изчиства през последните години." Говоря именно за въздуха и финните прахови частици. Само за последните 4 години, фините прахови частици в големите градове са спаднали с над 35%. За същият резултат на щатите са им били необходими 30 години. А въздухът на България е много по-мръсен от този в Китай и най-замърсения в целия Европейски съюз.

    Коментиран от #46, #49, #52

  • Driving pleasure
    Отговор
    43 17:24  08.01.19

    До коментар #41 от "Ти чуваш ли се":

    аз няма какво да се чувам щото знам какво говоря, общо китайците имат около 1 ТВ въглищни мощности и се строят нови 250 линкове много в нета ето ти първия който ми излезе: CoalSwarm published a report on September 26 warning that 259 gigawatts of coal power capacity – equivalent to the entire coal power fleet of the United States – is being built in China despite government policies restricting new builds. https://www.chinadialogue.net/blog/10761-China-is-building-coal-power-again/en (чесно казано не четох цялата статия, но ако твърдят друго кажи да намеря нов линк) ;)
  • Driving pleasure
    Отговор
    44 17:25  08.01.19

    До коментар #41 от "Ти чуваш ли се":

    аз няма какво да се чувам щото знам какво говоря, общо китайците имат около 1 ТВ въглищни мощности и се строят нови 250 линкове много в нета ето ти първия който ми излезе: CoalSwarm published a report on September 26 warning that 259 gigawatts of coal power capacity – equivalent to the entire coal power fleet of the United States – is being built in China despite government policies restricting new builds. https://www.chinadialogue.net/blog/10761-China-is-building-coal-power-again/en (чесно казано не четох цялата статия, но ако твърдят друго кажи да намеря нов линк) ;)
  • Driving pleasure
    Отговор
    45 17:30  08.01.19
    Сри, сайта крашна и се качи 2 пъти, модерарора може да зачисти този и един от горните постове - благодаря!
  • Driving pleasure
    Отговор
    46 17:34  08.01.19

    До коментар #42 от "Нищо общо с истината":

    Ей тва ви е проблема на еко-терористите електричари, местите проблема от единия в другия крачол а разправяте, че сте го измили... ако жена ти те накара да почистиш а ти преметеш и набуташ всичко под леглото дали ше ти го брои за чистене а? Това, че има подобрение в големите градове не означава, че има цялостно подобрение, просто "мръсотията" е изметена от тях - Китай увеличава вредните си емисии и това е неоспорим факт.
  • Ти чуваш ли се
    Отговор
    47 18:42  08.01.19
    Всъщност в статията се говори за възобновяване на само 46ГВ от общо 259 чието строителство е спряно. За предмета на дискусията обаче е важна тази част от статията: Заслужава да се отбележи, че политиката на намаляване на капацитета временно ограничи тенденцията към СВРЪХКАПАЦИТЕТ в сектора. Коефициентите за използване на електроцентрали, работещи на въглища, леко се възстановиха от 50-годишното дъно през 2016 г., но все още не са достигнали нивото на здравословно състояние от около 5 500 часа годишно и ДОРИ НЕ СА СЕ ВЪРНАЛИ ДО НИВАТА ОТ 2015 г. С други думи, все още има твърде много електроенергия, захранвана с въглища. Ли Фулонг заяви, че поради повишаването на цените на въглищата половината от въглищните електроцентрали в страната са на ззагуба през първите шест месеца на годината. Секторът като цяло е в лошо състояние и все още се опитва да се възстанови от лоша 2017 година . Yuan Jiahai каза, че добавянето на електрически капацитет на въглища, САМО ЗА ДА СЕ ПОСРЕЩНАТ НЯКОЛКО ДЕСЕТКИ ЧАСА ПИКОВО НАТОВАРВАНЕ, би УВЕЛИЧИЛО РАЗХОДИТЕ в дългосрочен план.

    Коментиран от #51

  • Да да
    Отговор
    48 18:52  08.01.19

    До коментар #24 от "Driving pleasure":

    Чете те и си мисля - Тоя човек много ги разбира нещата! Имам само един въпрос - Колко милиарда имаш?
  • Димов
    Отговор
    49 19:26  08.01.19

    До коментар #42 от "Нищо общо с истината":

    Това, че ти се подигравам, е съвсем отделен въпрос. А това, че за теб понятието "мръсен въздух" се изчерпва само с ФПЧ, е причината да го правя.

    Коментиран от #50

  • Нищо общо с истината
    Отговор
    50 21:43  08.01.19

    До коментар #49 от "Димов":

    А ще ми кажеш ли поне един параметър по който българския въздух и по-чист от китайския? Много сте силни по гръмки изказвания, когато не се налага да говорим с цифри, а когато дойде ред на цифрите, обяснявате как били манипулирани.
  • Driving pleasure
    Отговор
    51 01:05  09.01.19

    До коментар #47 от "Ти чуваш ли се":

    Снтрува ми се, че четеш като дявола евангелието, не претендирам за перфектен английски но на "is being built" превода е "СЕ строи"! А и тънко подминаваш, че правителствените рестрикции са свалени ... Освен това твърдеше, че общо Китай има 250 ГВ въглищни мощности докато те са 993 ГВ с мегдан до 2020 съгласно 5 годишния план да стигннат до 1100... и продължава да не ми се чете нататък, но от написаното от теб става ясно, че сектора се възстановява гонейки постиженията си от преди да обявят намаляване на зависимостта от въглищни централи. В крайна сметка е неизбежно - повишеното търсене на електричество може да води до изграждане на възобновяеми централи, но води и до нужда от нови да ги наречем традиционни източници - и това което ел. кочаците правят е да бълват повече мръсотия, но да го правят не на верандата, а в задния двор... и стадото е доволно...

    Коментиран от #53, #55, #58

  • Зорлем
    Отговор
    52 09:44  09.01.19

    До коментар #42 от "Нищо общо с истината":

    В следствие на прилагане на по-строгите еко изисквания има обаче тенденция да се изместват производства от големите крайбрежни градове навътре в сушата, така че е доста спорно дали подобряването на качеството на въздуха е от повечето ел. коли или спирането на заводи. Нагледен пример от нашата "кочинка" - Кремиковци, количеството автомобили, когато работеше и откакто го няма, и качеството на въздуха тогава и сега.
  • Димов
    Отговор
    53 10:08  09.01.19

    До коментар #51 от "Driving pleasure":

    Точно така изглежда, че чете - през ред, през два. Аз му поствам позициите на страните по двата основни вида замърсяване, а той вика, че съм говорил без данни. Просто провокира коментари. Генерира интерес към статиите. И влиза с различни никове, за да не го разпознават. Абе - трол.
  • Нищо общо с истината
    Отговор
    54 12:01  09.01.19
    И аз мога да поствам позиции, не само ти. Хайде погледни статистиката на световната здравна организация и кажи, че си по-компетентен от нея и имаш повече данни http://clubz.bg/72969-vyzduhyt_v_bylgariq_e_po_mrysen_ot_tozi_v_kitaj Нали самият ти започна темата за чистотата на въздуха в Китай? Само че, защо не погледна нашата кочинка преди да гледаш към далечен Китай? Според световната здравна организация в България умират около 50% повече хора на 100 човека от мръсен въздух в сравнение с Китай. Кой е трола сега? Не е ли този, който се отмята от собствените си думи и се опитва да смени темата когато не му е удобна развръзката и обижда опонента си когато му липсват аргументи?

    Коментиран от #56, #57

  • Ти чуваш ли се
    Отговор
    55 12:14  09.01.19

    До коментар #51 от "Driving pleasure":

    Аха, аз съм чел като дяволът евангелието? Какво според теб означава 250 гигавата в процес на строеж? И в България имаме 4гигавата атомни централи от които 50% са в процес на строеж. Освен това правите ли разлика между енергия и мощност? Замърсяването зависи от това, колко енергия са произвели за годината въглищните централи, а не каква е мощността им. В статията много ясно е написано, че не достига мощност за няколко десетки часа в годината и е глупаво само заради тях да се строят нови мощности, защото дори сега през половината година въглищните централи работят на загуба, а с увеличаване на броя на централите загубите ще са за още по-голяма част от годината, защото много централи ще работят по-малък брой часове. ТЕЦ Варна ако не ме лъже паметта беше над гигават. Какво е замърсяването на година от него?
  • Димов
    Отговор
    56 14:25  09.01.19

    До коментар #54 от "Нищо общо с истината":

    Е то бива да се излагаш, ама чак пък толкова....! Никакви позиции не можеш да поставяш! Нали ти казах да четеш внимателно бе, Лупи. Това проучване на СЗО е вярно, и аз го четох, но не е показател, колко ни е мръсен въздуха. Ти си правиш индиректни изводи, вместо да потърсиш директен отговор. В Бг се падат повече починали от мръсен въздух спрямо Китай, И защото нацията ни се топи. След 50г, като останем 200 българи, и 100 от тях се споминат, съотношението ще е 50/100, но причината няма да е само по-мръсен въздух, а И демографският проблем, схващаш ли? Как да схванеш, като няма никой в камбанарията ти. За пореден път ставаш смешен с погрешното си тълкуване на данни. Хората му написали нещо съвсем ясно, а той чете друго и си прави умозаключения. Обидно ми е да споря с такъв хамтюрлюк. Ето данните, които трябваше да потърсиш. Това е списък с най-замърсените с ФПЧ градове, по страни. Класификацията е в низходящ ред, по показател РМ2,5. Срещу него са посочени данни за РМ10, от 2018г. Китайските градове започват от поз.19, и продължават почти до дъното на таблицата, като заемат към 3/4 от нея. България присъства с Перник, Пловдив и Русе, съответно на места 429, 430 и 475:https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most-polluted_cities_by_particulate_matter_concentration  Потърси си сам за останалите типове замърсяване на въздуха. Ама, като те гледам колко си оправен, сигурно ще намериш статистика за увеличаване средната възраст на населението ни, откъдето ще изходиш, ч

    Коментиран от #59

  • Димов
    Отговор
    57 14:27  09.01.19

    До коментар #54 от "Нищо общо с истината":

    ....откъдето ще изходиш, че живеем по-дълго. Теле такова.
  • 58 14:49  09.01.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Нищо общо с истината
    Отговор
    59 15:15  09.01.19

    До коментар #56 от "Димов":

    Я пак да прочетеш "Фигура 1 — Загуба на години живот в добро здраве ПОРАДИ ЗАМЪРСЯВАНЕ НА ВЪЗДУХА (на сто жители) " После да прочетеш и това "Въз основа на ежедневни данни от над 200 измервателни станции из цял Китай от 2013 до 2017 г., анализът разкрива, че нивата на фините прахови частици в градовете, считани за най-вредни за здравето, са намалени средно с 32% само за четири години. Ако това темпо бъде запазено, то ще увеличи продължителността на живота на средностатистическия китаец с 2,4 години спрямо 2013 г. " Както виждаш, изследванията нямат нищо общо с топенето на нацията, а отразяват конкретно смъртност от мръсен въздух.

    Коментиран от #60

  • Димов
    Отговор
    60 17:54  09.01.19

    До коментар #59 от "Нищо общо с истината":

    Имат много общо с топенето на нацията, но ти си баеш твоето и туй то. Първо: За концентрация на ФПЧ тип РМ10, Китай отчитат стойности до 192, докато максималните за Бг са 47. Второ: В България силнозамърсени са три града, а в Китай са 133. Трето: На база горните, не с 30%, а дори с 50% да си намали замърсването Китай, пак ще им е по-мръсен въздуха от нашия. Четвърто: Твоите данни са от 2013 и 2017, а аз ти представям от 2018. И пето: Като не ти харесва въздуха в онова гето - София, премести се в Триград. Не отъждествявай цяла България с Шопландия.

    Коментиран от #61


  • Нищо общо с истината
    Отговор
    61 23:10  09.01.19

    До коментар #60 от "Димов":

    Както виждаш, ако въобще ти е направило впечатление се, се говори за средностатистическия българин и средностатистическия китаец, а не жители на конкретни градове и се говори в проценти. Не е важно колко на брой са градовете, а колко процента от населението на страната живее и се трови в тях. Ама и ти си лицемер, който много го е грижа за стоте деца в Конго, но хич не ти пука за хилядите деца в София и им казваш, че като им е мръсно, да ходят другаде. Данните ми ако са от 2013, значи сега е с 30% по-чисто в Китай. Колкото и да ти е мъчно, доклада е от 2018 година и въздуха в България е най-мръсния в Европа.

    Коментиран от #63, #64

  • 62 07:09  10.01.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Димов
    Отговор
    63 13:41  10.01.19

    До коментар #61 от "Нищо общо с истината":

    Не, че въздухът в България е най-мръсен в Европа, а най-мръсният въздух в Европа е измерен в България. Разликата между двете е като между: Ще мина да те взема и Ще взема да те мина. И ако на теб ти е все там - ще е второто. София не е България! София е кенефът на България. Кошчето й за боклуци, което не спря да се пълни с такива. И ето ти го резИлтатът. Имено, защото ми пука за децата на София, препоръчвам да се махнат от тоя панелен ад. Да растат сред повече природа, вместо сред бетон и ауспуси. Ама мама искала да й викат столичанка, и за това си държи децата в газовата антибиосфера. Ето това вече е лицемерие! То е и твой прерогатив, като упорито отказваш да сравниш диретни стойности за замърсен въздух, а вместо това си правиш твои си, косвени изводи, от извадка, която сравнява съвсем друг параметър. Това е като, да те накарам да измериш дължината на улицата, а ти да преброиш колите по нея, и да събереш отделните им габарити. Давам ти директни стойности! Свети ли там, горе?
  • Димов
    Отговор
    64 13:47  10.01.19

    До коментар #61 от "Нищо общо с истината":

    Най-малкото, което трябва да ти прави впечатление е, че данните от проучването на СЗО са някакъв дял, падащ се на сто човека. ДЯЛ! Стойност, зависеща от поне два параметъра.

Напиши коментар:


Публикувай