3 131 17

Най-бързите влакове на магнитна левитация

Най-бързите влакове на магнитна левитация
Maglev в Япония
Радослав Славчев

Най-бързите влакове, движещи се по метода на магнитна левитация се наричат Maglev, а пионери и лидери по отношение на скорост са японците. Първото място засега се държи точно от влаковете от серията Shinkansen, наречени "куршум", пише blog.trs. Те използват метода на магнитната левитация, а скоростта, достигната от тях като максимална при магнитна левитация е 581 км/ч.

Maglev в Китай

В Китай първата търговско управлявана високоскоростна жп линия е също на принципа на магнитната левитация. Тя свързва летището в Шанхай и покрайнините на града, където пътниците могат да се включат вече в метрото. Влаковете от този тип развиват максимална скорост от 431 км / ч. Разстоянието от 30 км се взема за около 7-8 минути. При проби влакът е развил до 501 км/ч. през 2003 г. Този проект е дело на германски концерн с прототип моделът Transrapid SMT.



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост
    Отговор
    1 14:23  08.01.19
    следващата ще е в отсечката Волуяк-Иваняне

    Коментиран от #2

  • JEEP
    Отговор
    2 14:25  08.01.19

    До коментар #1 от "гост":

    Тц...много е къса. Там ще е с телепортиране
  • Е пак ли
    Отговор
    3 14:27  08.01.19
    Технологията "Маглев" е взаимствана от някакъв Френски влак , но по ирония на съдбата точно Френският влак не е доразработен и остава само "Мъгляв" спомен .

    Коментиран от #12

  • 4 14:34  08.01.19
    Този коментар е премахнат от модератор

  • На баба ти фърчилото
    Отговор
    5 14:53  08.01.19
    Самуил-Силистра 112 км. за 2,30 ч. Ако тук имаше такъв влак тия 112 км. щяха за се минават за около 30 мин. Скоро и в БГ!!!!!!!!!! След 200 до 300 години може би !?!

    Коментиран от #6

  • Бачо Киро
    Отговор
    6 15:20  08.01.19

    До коментар #5 от "На баба ти фърчилото":

    Е чакай малко де, за 30 години не можем да достроим магистралите на Бай Тошо, може би следващата 30-летка да ги завършим. После ще почваме да събираме магнити за тея влакове. 200-300 години обаче са малко, ние за толкова десетилетия още не можем да направим нещата като преди 1989, нищо, че онея били тъпи селяци, а сегашните са невероятно интелигентни инженери. Но пък за 2000 години България (ако изобщо окряка държавата до тогава) може и да има такъв влак между София и Варна примерно.

    Коментиран от #8

  • БДЖ
    Отговор
    7 15:40  08.01.19
    Тези китайци трябва да се качат в нашите влакове. Супер уютно топличко вратата на вагона отворен ако ти доскучае може да си играе човек на.снежни топки и така няма да усетиш кога си пристигнал.
  • куку руку ку
    Отговор
    8 15:55  08.01.19

    До коментар #6 от "Бачо Киро":

    То докато съберем магнитите... и те ще се размагнитят.
  • магнито
    Отговор
    9 17:31  08.01.19
    и братчедите ще си берат магнити
  • Жокер
    Отговор
    10 11:52  09.01.19
    В България ще има такива влакове, ама когато другите започнат да се телепортират...
  • Атанасов Кръъъъ
    Отговор
    11 15:06  09.01.19
    Грешка! За 4 минути!
  • ГосТ
    Отговор
    12 23:16  09.01.19

    До коментар #3 от "Е пак ли":

    531км Париж - Страсбург. Пътувал съм много и с шинкансени и тжв'та. Освен че са първи, като цяло тжв'тата са по бързи. Наблягам на 'като цяло'. Това е положението,тжв'та е най доброто. А Тея китайци освен ментета,друго не могат

    Коментиран от #14, #16

  • ГосТ
    Отговор
    13 23:16  09.01.19
    Имам предвид 531км/ч

  • гост
    Отговор
    14 08:18  10.01.19

    До коментар #12 от "ГосТ":

    Над 2/3 от световната мрежа скоростни влакове е в Китай (още веднъж прочети- НАД 2/3 ОТ СВЕТОВНАТА МРЕЖА), и се развива с бързи темпове. А ти, полека да не се наплюеш като плюеш :)

    Коментиран от #15

  • Е пак ли
    Отговор
    15 16:18  10.01.19

    До коментар #14 от "гост":

    Момчета не се карайте ! Това за основоположника на Маглев го гледах по Дискавъри , май по предаването инженерни постижения беше , та там показаха тази изоставена Френска технология , и двата тестови локомотива показаха които са все още във добро състояние . Но за съжаление не са я довършили.
  • Вярващ
    Отговор
    16 18:02  10.01.19

    До коментар #12 от "ГосТ":

    Публикувано във факти.бг: Пътувал съм много и с шинкансени и тжв'та................мдаааа, пътувал си много ама с БДЖ, ха ха ха
  • премълчаното
    Отговор
    17 22:57  11.01.19
    дори в анадола влаковете вече се движат с 250 км/ч, а ние само спорим дали французите, китайците или японците са по-добри, докато през това време бдж'то ни ръждясва под тежкото бреме на корупционни схеми и жестокостта на алчни схемаджии... хората работят, постигат резултати, а ние коментираме, плюем, навиваме и се навиваме.. и знаем всичко, а най-добре знаем да обясняваме как няма да стане..

Напиши коментар:


Публикувай