56 993 68

Проблем ли е ако има повече масло в мотора?

Проблем ли е ако има повече масло в мотора?
Снимки: Shutterstock

Много често се случва, било то от недоглеждане или пък от бързане, при смяна на масло в двигателя, да се сипе повече от необходимото. Принципно, всеки знае, че нивото на масло в повечето автомобили се проверява чрез т.нар. маслена щека, на която ясно е оказано минимално и максимално ниво. Задължително е смазочната течност да е в тези граници.

Много често обаче старото масло не се изцежда докрай, а сервизните майстори наливат по предписание, като по този начин нивото на маслото става по-високо. Независимо от сервиза, официален или от типа гаражен, винаги проверявайте нивото на масло след смяна.

За целта колата трябва да е на равно място и да изчакате петнайсетина минути, за да може смазочната течност да се стече добре. Ако маслото е повече, то това може да доведе до някои проблеми в мотора. Прекомерното количество масло води до изваждане от строя на гумените елементи в системата.

Проблем ли е ако има повече масло в мотора?

Вторият и по-сериозен проблем е, че се предизвиква ускорено натрупване на нагар по запалителните свещи, което от своя страна води до увеличаване на разхода на гориво и по-трудно палене. Нагар обаче се получава и по маслените канали.

От ауспуха започва да излиза черен дим, което също е показател за повече масло в мотора. Ако смазочната течност е повече, задължително трябва да посетите някой сервиз, в който има машина за изсмукване на масло и да нормализирате нивото.

Проблем ли е ако има повече масло в мотора?

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 4 гласа.

Още по темата

  • Течности, които вредят на боята на колата

    Течности, които вредят на боята на колата

    Ясно е, че т.нар. "активна пяна", масово използваща се от автомивките у нас е вредна за боята и за пластмасовите детайли по екстериора на ...
    8.02.2019
    29 689
    14
  • 5 признака за неизправни спирачки

    5 признака за неизправни спирачки

    На въпроса, защо спирачките се нуждаят от регулярна инспекция и обслужване, могат да отговорят дори и онези, които не управляват автомобили. Сега ...
    22.01.2019
    27 518
    9
  • Как да се грижим за шарнирите на колата

    Как да се грижим за шарнирите на колата

    Както е известно, в различните модели автомобили конструкцията на окачването не е еднаква. Леките коли се различават по количеството шарнири, които ...
    21.01.2019
    30 613
    28
  • 5 смъртоносно опасни повреди в колата

    5 смъртоносно опасни повреди в колата

    Автомобилната промишленост непрестанно усъвършенства технологиите и повишава нивото на безопасност в автомобилите. В голяма част от случаите обаче, ...
    17.01.2019
    47 770
    22
  • 3 съвета за колата от сервизни майстори

    3 съвета за колата от сервизни майстори

    Германската асоциация на сервизните работници честа излиза с различни съвети към водачите на моторни превозни средства. Тези препоръки идват от ...
    27.12.2018
    37 993
    38
  • Колко км може да се кара с износени накладки?

    Колко км може да се кара с износени накладки?

    На всеки от нас му се е случвало да сменя накладки на своя автомобил. Едно го правят сами пред блока, други пък се доваряват на автомобилните ...
    25.12.2018
    42 133
    76

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Най добре
    Отговор
    1 11:59  10.01.19
    Да е посредата между минимума и максимума.
  • Аз казах
    Отговор
    2 11:59  10.01.19
    Колата и жената излишното го изхвърлят
  • 3 12:00  10.01.19
    Този коментар е премахнат от модератор

  • BRABUS
    Отговор
    4 12:12  10.01.19
    Не! Може до горе,леко да прилее....
  • сектант
    Отговор
    5 12:15  10.01.19
    проблем е ако си с френска кола, защото френските коли винаги са с проблем по принцип но Румънските са много здрави вече
  • Бумер
    Отговор
    6 12:20  10.01.19
    В БМВ-тата никога не може да има повече масло. Те харчат повече масло от колкото бензин

    Коментиран от #11, #17, #18, #19

  • onq s konq
    Отговор
    7 12:43  10.01.19
    Ас винаги турам на беенфето кило кило и полвина утгоре така за 150👍 200 килметра сам спукоен
  • 8 13:31  10.01.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Танас
    Отговор
    9 13:53  10.01.19
    Ако е повечко собственика трябва да го изсмуче със сламка.
  • tost
    Отговор
    10 13:54  10.01.19
    През 2014 си купих Тойота Аурис и за периода в който беше в гаранция винаги маслото беше над максимума с около 200 милилитра. Според мен се прави умишлено, за да не остане под минимума. Имам двама колеги, единият с Ситроен С 4 а другия с Фият 500 ХЛ, колите им консумират около 800 мл. до 1 литър масло на около 1000 км. И двете са закупени чисто нови и са гаранционни, от фирмените сервизи са им отговорили че е нормално!!!

    Коментиран от #12, #33, #60, #67

  • Random
    Отговор
    11 13:57  10.01.19

    До коментар #6 от "Бумер":

    Написал си Рено грешно.
  • ПРЪЧА
    Отговор
    12 14:03  10.01.19

    До коментар #10 от "tost":

    СТИГА ФИЛМИ БЕ 1ЛТ НА 1000КМ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Някой
    Отговор
    13 14:14  10.01.19
    Как един литър на 1000 км ще е нормална консумация?!?! То 5 литра двигателите нямат такава.. Какви са тези майстори и сервизи?
  • Недоволен с жълта жилетка
    Отговор
    14 14:26  10.01.19
    Що пък трябва да има масло изобщо. Не стигат бензина, газта, антифриза, спир. течност, ами и масло! Аз да не съм милионер!
  • ххх
    Отговор
    15 14:38  10.01.19
    В статията има неща с които не съм съгласен. Първо, маслото винаги се мери когато двигателя е студен. Ако той е работил, то поради високата температура обема му се увеличава и така щеката ни лъже за нивото. Най-голямо е износването при студен старт, а не когато двигателят е работил. Второ, прекомерното ниво на масло в картера води до друг сериознен проблем- почва да се пени. Ако това е случи, то маслената помпа засмуква масло и въздух, а както знаем, въздуха няма смазочни свойства. Резултата е ускорено износване. Трето, какви гумени елементи излизат от строя? За маслообирачите ли става въпрос? Ако да, то трябва да сте напълнити мотора до горе за да има проблем с тях...

    Коментиран от #35, #57, #58

  • 16 15:03  10.01.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Public Owner
    Отговор
    17 16:10  10.01.19

    До коментар #6 от "Бумер":

    Комплексарите и завистниците като теб винаги ще намерят случаи да злобеят, завиждат и да си избиват комплексите по адрес на Краля на Пътя - БМВ. Това представлява малкият ти свят, кибритената кутийка в която живееш - да завиждаш и злобееш. Жалко и нещастно човече!
  • Public Owner
    Отговор
    18 16:12  10.01.19

    До коментар #6 от "Бумер":

    БМВ правят най-добрите двигатели в света, международно признати и печелили безброи конкурси, редица други марки ги използват, включително и мерцедес и е нелепо и смешно да говориш, че харчели много масло. Харченето на масло е присъщо за кошницата която ти караш жалко завистливо мъничко човече!

    Коментиран от #23, #42

  • onq s konq
    Отговор
    19 16:48  10.01.19

    До коментар #6 от "Бумер":

    Явно нямаш хабер от марката БМВ.Моето съм го купил 9-годишно,карам го 5-година или общо годините му са 14.Сменил съм цял поменик неща по ходовата част за около 6 хил.лв,но НИЩО ПО ДВИГАТЕЛ И ЕЛЕКТРОНИКА.Дизел е-6 цилиндъра,204 коня.Засичал съм го на 1000км по резервоар-6,6л/100 ПРИ ЗДРАВО КАРАНЕ!Естествено щом е кола,гори и масло и ще ти кажа КОЛКО:...700 ГРАМА НА 10000КМ!Относно "пушенето"-В началото го карах с ОБИКНОВЕНА НАФТА И на 2-ра като МУ ДАМ МЪГЕЛА ОТЗАД ИМАШЕ ОБЛАК ДИМ.От 2-3 год му сипвам ДОБАВКА ЗА ЦЕТАНОВО ЧИСЛО "БАРДАЛ"...няма грам пушек при всякакви "изпълнения".Дразните с глупостите си и простотията си...ма много,да си го знаете!

    Коментиран от #21, #34, #38, #59

  • Бай хой
    Отговор
    20 17:09  10.01.19
    Ако по някакъв начин допуснете нивото на маслото да се покачи доста над максимума ще си докарате много повече и по сериозни проблеми от описаните в статията и каквито можете изобщо да си представите. А до конья ми щом беенвето ти гори масло карайго с маргарин. Той е био.
  • лекси
    Отговор
    21 17:29  10.01.19

    До коментар #19 от "onq s konq":

    айде да не ти разказвам как 15 годишния ми бензинов Лексус от смяна до смяна не пипа маслото и като го сменям е още жълто, че ще вземеш да получиш удар и да си подпалиш бараката.

    Коментиран от #24, #40

  • Митьо Пистолета
    Отговор
    22 17:30  10.01.19
    До коментар#19 onq s konq от оnq на магарето петият! Аз чат пат влизам в мобилето и много често срещам твоите простотии с този псевдоним.. Кой си ти,какъв си?!! Ти друга работа нямаш ли? Случайно да си от Хайлазите на Трифон...? Сигурно с телефона или таблета ходиш в кенефа..!

    Коментиран от #25

  • Дред
    Отговор
    23 17:33  10.01.19

    До коментар #18 от "Public Owner":

    Бегом марш да си пиеш хаповете
  • Даа
    Отговор
    24 17:40  10.01.19

    До коментар #21 от "лекси":

    И ти големи ги хвърляш, единствено метана не цапа маслото, ама май забрави да го споменеш
  • onq s konq
    Отговор
    25 17:42  10.01.19

    До коментар #22 от "Митьо Пистолета":

    Толкова ли ти е трудно да осъзнаеш че ном 7 МИ ПОЛЗВА НИКА ИНТЕНЗИВНО ЗА ДА СИ ПИШЕ "НЕГОВИТЕ РАБОТИ"?А ако не правиш разлика в написаното - толкова по-зле за тебе.

    Коментиран от #27, #29

  • Кольо Камиона
    Отговор
    26 17:54  10.01.19
    Напоследък немските производители съзнателно оставят по големи луфтове в двигателя за да намалят разхода на гориво. Логично е че харчат малко повече масло, което според тях е “нормално”, така са конструирани. При японките при смяна на масло е на горното деление, на следващата смяна след 10 хиляди км пак си е там.
  • ЛЕСЛИКАРУЧКА
    Отговор
    27 18:13  10.01.19

    До коментар #25 от "onq s konq":

    Кон кога се върна от кастинга в Турция?
  • Не разбирам и съм за малко
    Отговор
    28 19:18  10.01.19
    Статията е грешна, и няма никаква логика в нея, какво е значението, дали има повече масло или по-малко, че да цапало свещите(а ако е дизел значи нямаме проблем? :D). Никва логика просто. Ако са ти изнесени сегментите или гумичките на клапаните, ако ще и под минимума на щеката да имаш масло пак ще ти гори и ще цапа свещите по същия начин и когато си над максимума... Единствената вреда, когато маслото е над максимума, че се получават повече маслени пари, които както знаем двигателя ги изгаря и в следствие на това катализатора и DPF-a се затлачват по-бързо и доста често се развалят и трябва да се сменят. Затова не трябва да е над максимума.

    Коментиран от #36

  • ХХХ
    Отговор
    29 19:20  10.01.19

    До коментар #25 от "onq s konq":

    Не си ни интересен кон.Намери си друга занимавка.Много ни е интересно кога си вършиш служ.задължения.Щефа ти ще те надуши скоро и ще стане лошо.С здраве и без лоши мисли.
  • Тракторист хулиган
    Отговор
    30 20:03  10.01.19
    Ни пречи ва,жилязуту тряаа са мажи!
  • Zazkata
    Отговор
    31 20:23  10.01.19
    Абе калъф къде виде Мерцедес да ползва ДВГ от "бавно мърдаш варел" BMW демек??? Това че някой е решил да се изгаври с124ка не означава, че Мерцедес ползват!?!
  • ЗАЗ
    Отговор
    32 21:12  10.01.19
    А опелите как са с маслото?По колко праскат на сто км.
  • tost
    Отговор
    33 21:31  10.01.19

    До коментар #10 от "tost":

    Извинявам се за коментара ми под номер 10,в бързината съм пропуснал една нула (вместо 10 000км съм написал 1000). Проблема при новите коли е че маслото се сменя между 15 000 и 20 000 км. и ако даден автомобил гори 1 литър масло на 10 000км е ясно че има проблем с двигателя,било то и гаранционен. В случая производителя прави всичко възможно да не смени мотора.
  • проф коста тазобедрев
    Отговор
    34 21:31  10.01.19

    До коментар #19 от "onq s konq":

    ахилесов; добавката се казва хадо, и е за октаново число ,какво е това цитаново , кьде си го учил това , в учебника по химия и физика това понятие не сьществува , абе ти пак си се нашмьрка с коката, ех ,ох ,ахилесов ще получа инфаркт от тебе бе ахилесов .

    Коментиран от #46

  • Ненчо
    Отговор
    35 21:32  10.01.19

    До коментар #15 от "ххх":

    Обясни, ако е можеш с колко % се увеличава обема на маслото при загрят двигател и как маслената помпа засмуква въздух при повече масло.

    Коментиран от #48

  • Ненчо
    Отговор
    36 21:38  10.01.19

    До коментар #28 от "Не разбирам и съм за малко":

    Увеличава се налягането в кратера, а от там започват проблемите с уплътненията.
  • Щерев
    Отговор
    37 21:44  10.01.19
    Карането на сухо,също не е добре.Зачервява се главичката и може да се обели кожата.
  • Golf-R
    Отговор
    38 22:03  10.01.19

    До коментар #19 от "onq s konq":

    От БМВ по-голям кенеф няма
  • Pero
    Отговор
    39 22:13  10.01.19
    А за турбините да не става и дума , всичко е изрядно
  • майстора
    Отговор
    40 22:35  10.01.19

    До коментар #21 от "лекси":

    Я дай тоя Лексус да ида до Бургас и обратно и ще видиш как бара маслото .... деа и побитите тойоти деа
  • vasik atanasova
    Отговор
    41 22:44  10.01.19
    аз съм карал с повечко масло не съм забелязал проблеми

    Коментиран от #43, #44

  • ГОСТ
    Отговор
    42 23:00  10.01.19

    До коментар #18 от "Public Owner":

    явно малък ти е света( твоето село и светая светих бавария) на твоя свят да няма по добри двигатели
  • ASTRA F
    Отговор
    43 23:03  10.01.19

    До коментар #41 от "vasik atanasova":

    Opel Astra F CARAVAN 1.4 16V - X14XE, в момента е на 128 000 км. карам я само с МОТУЛ X-clean 5W30, оставям маслото на 1-2 мм. преди максимума, от смяна до смяна (около 10-12000 км.) не доливам нито капка!
  • ASTRA F
    Отговор
    44 23:04  10.01.19

    До коментар #41 от "vasik atanasova":

    Opel Astra F CARAVAN 1.4 16V - X14XE, в момента е на 128 000 км. карам я само с МОТУЛ X-clean 5W30, оставям маслото на 1-2 мм. преди максимума, от смяна до смяна (около 10-12000 км.) не доливам нито капка!

    Коментиран от #49

  • 1944
    Отговор
    45 23:31  10.01.19
    русофил - машина за изсмукване.
  • onq s konq
    Отговор
    46 23:55  10.01.19

    До коментар #34 от "проф коста тазобедрев":

    Не злоупотребявай с името на проф.Тазобедров-лично го познавам,а ти си просто Коста Простаков.Не знам за какво "хадо" ми говориш,но ще ти обясня нещата за да поумнееш:Октановото число е при бензинките,а Цетановото/не цИтаново както си мислиш/ е при Дизелите.Пък дали съществува или не СПОРЕД ТЕБЕ такова понятие В ТВОИТЕ УЧЕБНИЦИ няма никакво значение.И аз си мисля че не съществуват такива тъпанари като тебе,ама те си същестествуват че и все по-нагли стават!А колкото до инфаркта от който се опасяваш-дори и да те прасне,няма да разбереш че е това,защото обзалагам се че НЕ ЗНАЕШ от коя страна ти е сърцето:)
  • Малеее
    Отговор
    47 00:07  11.01.19
    Както беше заглавието дали може повечето масло в двигателя да навреди ? Може да навреди особенно ако карате на по високи обор-оти на дълаг път .може да се появи биелата от някъде блок картер.всички капачки на маслото на ваг групата са надписани че ако има над максимума може да доведе до разбиване.а относно горенето има коли които горят и които не горят зависи дали е прегрявана и от много други фактори също и от маслото имал съм кола 2000км 1 л.масло с друго масло 15000км 1л. Каране на дълго около 3000 оборота за дизел става въпрос.Ако карате на високи обороти го дръжте на средата.при проблем първо сменете марката масло и магазина вместо да се нахендрите при някой мастор да ви вайка сигменти бутала .пиша коментара защото съм запознат и имам опит но знам че има много които коментират на изуст .Бъдете полезни с коментарите си не драскайте глупости.няма бмв няма москвич ваичко е машина и си иска неговото.
  • ХХХ
    Отговор
    48 00:07  11.01.19

    До коментар #35 от "Ненчо":

    Коляновият вал започва да го разплисква в картера. Заради механичното разбъркване от кол вал се образува пяна. Тази пяна понякога може да се види и като много малки балончета по самата щека. Именно поради това максимума на щеката е заложен под нивото на кол вал. За това колко се променя в проценти е трудно да се каже, без да знаем каква е плътността на маслото, както и при каква температура стартира двигателя. Обемът е един при 0С на маслото и друг при 50С и разбира се трети при 80С и т.н.
  • москали и янки
    Отговор
    49 00:07  11.01.19

    До коментар #44 от "ASTRA F":

    Opel Astra F седан 1.6 16V 1994,март първа регистрация - X16XEL, в момента е на 233 000 км. карам я само с GM Genuine 10W40,газ-110-130-150 на gaz никакво жалене,и върви кучето.Най ми е интересно някой джип след 2000г. като се доближи зад мен и като изрежа котура до дупка и изчезна половин километър напред + още 1-2 км.мъгел на педала и повечето омаляват не за друго ами братче тоз джип харчи,пък мен ме боли фара дали ще изгори 5-6 литра газ повече.....хо хо хо

    Коментиран от #50

  • Джипкаджията с коня
    Отговор
    50 07:45  11.01.19

    До коментар #49 от "москали и янки":

    Минавам покрай опелчетата все едно че са спрели, все ми е на ума че съм дал 200 хилки за жибка а няма да я настъпвам щот ше харчи много, ти верно изби рибата с тая Астра на гас
  • Патиланчо
    Отговор
    51 10:54  11.01.19
    До 5 мм над максимума не е никакъв проблем. Що се отнася за повреда на гумени уплътнения и семеринги, това са пълни глупости. Налягането, което се създава в картерното пространство под буталата се освобождава от отдушници и влиза в входящите колектори. Когато маслото в двигателя е на минимум се получава засмукване на масло разредено с въздух, т. е. пяна или неплътен маслен филм по триещите се части, което скъсява осезаемо живота на двигателя особено, когато се шофира в участък със завои. В завоите центробежните сили изхвърлят малкото останало масло в страни от сондата на маслената помпа и от там се получава засмукване на въздух или неплътен маслен обем с ниска смазочна способност ! Благодаря за вниманието !
  • Реалист
    Отговор
    52 12:41  11.01.19
    Стига бе 800 мл на 1000 км. Било нормално.От 5години карам Сеат Ибиза бензин които е на 7 като цяло нз как е бил първите 2 ама аз от 5 не доливам нито капка от смяна до смяна на 10000 км
  • Кольо Дапа
    Отговор
    53 14:43  11.01.19
    Ако отидете в сервиз да ви сменят маслото или ще ви го препълнят до върха на щеката или няма да затегнат филтъра та да може двигателя да изхвърли маслото по 20лв литъра. Аз си сменям сам маслото на колите не защото нямам пари а защото 90% от автомонтьорите са пълни тъпанари.
  • Кумчо Вълчо
    Отговор
    54 15:03  11.01.19
    Коня е прав, ръгай чушки в боба и не се притеснявай.
  • гост
    Отговор
    55 15:51  11.01.19
    Колата е като жената, като й е много... плюе.
  • Опа
    Отговор
    56 16:48  11.01.19
    Какви са тези талиги, където ви горят масло? А и било нормално, за мен гори ли масло хвърляй я на вторични.
  • някой
    Отговор
    57 20:28  11.01.19

    До коментар #15 от "ххх":

    Да, вредно е повишеното над максимум ниво на маслото. Изчетох коментарите на всички, но никой не е засегнал проблема, който се появява след повишеното ниво. А резултата е, че двете семериги на коляновия вал протичат и освен загубата на масло, съединителя започва да приплъзва, вследствие омасляването от задната семерига. Задна, защото си представям кола с надлъжно разположен двигател. Та следва смъкване на двигателя, отварянето и сменяне на семеринги. Другото, което аз практикувам- през лятото с масло на максимум, защото маслото освен да смазва и охлажда. Зимата около и под средата, защото маслото трудно добива необходимата температура, особено в градки цикъл, а следователно и мазилните му свойства не са така добри.
  • 58 20:43  11.01.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 59 07:24  12.01.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ttТТТТТТ
    Отговор
    60 10:21  12.01.19

    До коментар #10 от "tost":

    Имам Toyota RAV4 2007г - никога не съм доливал масло. Карамя с Motul 5W30. Предишната ми кола беше нова: Toyota Corolla Verso - същата работа. Откраднаха я, но това е извън темата...
  • Шаран БГ
    Отговор
    61 10:18  13.01.19
    Ако сте водачи и собственици на автомобили от преди 50 години и през ръцете и главата Ви са преминали поне 7-8 "тенекии", ще знаете това, което Ви се казва в коментари № 15,26, 28, 47 !!Това са знаещи и патили хора. Всеки двигател е като човешки организъм и си иска своето.Има особености, които още производителя отбелязва и препоръчва да се спазват.С годините машините станаха много по-добри и по точни във всяко едно отношение.Сега се чудите на 1 лТ масло на 1000 км.Например за чехските Шкодички от 1000 МВ до 130 Л си беше нещо нормално. Сега със присмех и пренебрежение се отнасяме към двигателите от преди 40 години - това бе теЙниката.........Всички мАтори имат нивомерна щека за маслото - тя не е за красота.....Като поизстине двигателя , дръпни, виж, ако трябва корегирай умно и си карай каруцата - да ти върши работа !
  • Язе
    Отговор
    62 18:34  17.01.19
    Моите коли си ги карам с това което е написал производителя.Смяна на 10К км защото съм 70/30 градско/извънградско.Никакво доливане между смените но и не карам като състезател.Не едната вече две години не е сменяно и пак не го гори.Шефа си взе преди години чисто ново Ауди А4 и от ново беше....1литър масло на 1000км.Много се зарадва когато го откраднаха.
  • PlimP
    Отговор
    63 21:37  17.01.19
    до сега не съм видял на някой да му е повечко, все им липсва

  • гощо
    Отговор
    64 09:54  19.01.19
    Преди години едни малоумници на Симионовско шосе сменяйки ми маслото бяха препълнили. Видях на следващият ден та един до нас ми дръпна с помпа от пръчката да се оправят нещата.
  • Минчо
    Отговор
    65 17:20  31.01.19
    На моето АУДИ 80 1,9 тди пише в книжката че 100мл.на 1000км не е проблем в двигателя и е нещо нормално!
  • Док
    Отговор
    66 19:14  23.03.19
    На мен преди две години един майстор, като поправяше колата / форд мондео/ сложи масло два сантиметра над максимума с думите- нищо му няма, карай спокойно. След два два месеца се счупи маслената помпа - не знам дали има връзка между двете?

    Коментиран от #68

  • ЪпсурТ
    Отговор
    67 08:55  08.06.19

    До коментар #10 от "tost":

    Карам 20 годишна ситроен Ксара , идеално подържана . Преди 6000 км сменях маслото и беше около 3 мм над горната резка на масломерната пръчка . За този пробег нивото на маслото падна около 4 мм. Никъде нямам течове на масло . Не ми се налага доливане до следващата смяна на маслото .Двигателя работи тихо , с равномерни обороти и почти не се чува . Нямам идея защо новите модели харчат масло в пъти повече и това се счита за нормално !
  • Съвет
    Отговор
    68 09:00  08.06.19

    До коментар #66 от "Док":

    Минал си метър ! Могло е да бъде и по-зле ! Иди и строши главата на този майстор и пак ще му е малко !

Напиши коментар:


Публикувай