За проблема отдавна говорят собственици на електромобили, но сега той беше потвърден от експерти от Американската автомобилна асоциация (American Automobile Association AAA).
Става дума за това, че ниските температури съществено намаляват разстоянието, което може да измине един електромобил с един заряд на батериите. Проучването на ААА показва, че при минус 7 градуса по Целзий, автономният пробег на електромобилите намалява с 41%.
Още нещо любопитно е, че и прекалено високите температури влияят отрицателно на електромобилите. От изследването става ясно, че при +35°C например и при включен климатик, автономният пробег спада със 17%. Изследването е направено с BMW i3s, Chevrolet Bolt EV, Nissan Leaf, Tesla Model S и Volkswagen e-Golf, а изводите са, че явлението касае всички от тестваните електромобили.
Коментари
Коментиран от #69
Коментиран от #99
Коментиран от #6
До коментар #3 от "САП":
Само дето в случаят имат друго предвид!!!! Имат предвид че батерията работи не работи колата се отоплява/охлажда за да не се повреди. От там идва и тази загуба на енергия а не поради утечка или други проблеми свързани с химическа реакция!!!!Коментиран от #7
До коментар #6 от "Зомби с квадратно чело":
Сори исках да напиша БАТЕРИЯТА се отоплява/охлажда дори и КОЛАТА работи/неработи от бързане сбърках :)))Коментиран от #9
Коментиран от #21
До коментар #7 от "Зомби с квадратно чело":
Е и ???? Първо всеки който е бил поне веднъж през зимата в някоя от северните страни е виждал как през ноща включват с кабел към мрежата вградения в блока нагревател за предпазване от замръзване и по-лесен старт ! Аз лично съм имал един канадски Шевролет с такъв ! Освен това разхода на петролните се вдига с почти същия процент при студено или горещо време заради климатика ! Просто там резерва е по-голям и не се забелязва толкова намаляването на "пробега" ! А електричките така или иначе се зареждат през нощта , така че проблема ти "работи , не работи" е сииииилно преувеличен ! И всичко това важи основно за сегашните батерии с гел за електролит , а със смяната им с твърдотелни практически ще изчезне !!!! Както и също сииилно преувеличената възможност за "самозапалване" !!! Пишете си още малко , че скоро и да искате няма да има за какво !!Коментиран от #12, #19, #28, #40, #41
Коментиран от #27
Коментиран от #13, #23, #30
До коментар #9 от "гост":
ХаХаХа това се казва истинско зомби аз само обяснявам нещо и веднага скачаш на абразурата :))) Е и??? нищо просто коментирам :)) Разхода на ДВГ при студено време не се вдига заради климатика защото ДВГто има достатъчно топлина. И друг път съм казвал основният проблем не е пробегът, никой не иска да носи много енергия на гърба си, проблемът е в повечето държави мрежата на зарядни станции и също бързината на заряд. За градски автомобил са идеални но там проблемът е цената Еъп е 50 000 лева за втора кола е не мерси.До коментар #11 от "гост":
ХаХа добър ден :))) Чак сега схвана че Ли-Йон са на предела!!!! Знаеш ли как ги подобряват, като изтъняват изолационният слой за да има повече място. Е да ама така един по сериозен удар и край. Няма никаква нова химия измислена в Ли-Йон батерии никакви нови смеси все са същите от 20 години. С този тип до тук най-много 10% отгоре това е МАКСИМУМ!!!!Коментиран от #38, #87
До коментар #9 от "гост":
"Не се забелязва намаляването на пробега" - пропускаш факта, че за да заредиш още "пробег" на конвенционален автомобил, ти трябват няколко минути да се напълни резевоара, а за да заредиш "пробег" на електричката ти трябват бая часове, особено, ако няма бърза станция точно там, където си закъсал, другия минус на тези батерии, е че ползваш/неползваш 2 до 5г макс и са за в коша (щото са малко местата на които се рециклират безотпадъчно), което не е много хава, защото напрактика елиминираш на 300% вторичния пазар, което е хубаво, само, че във световен мащаб една електричка е малко над една средна годишна работна заплата, коет' ней поста... и в общи линии следващите 50ина години ще си останат деликатес, а не основно, докато не се пусне нова технология за захранване...До коментар #8 от "Swet":
теб ща сложим под кюнеца на издухан дизел да видим колко ще оживеешДо коментар #11 от "гост":
Разботват се нали? В задния ти двор най-вероятно, че знаеш че най-много до 10 години няма начин да няма батерии дето да изместят ДВГ нали? Ами ако е след 100 години? Ами ако след 5 години има война и се занулим? Ами ако ни перне астероид? Факт е, че колите на ток освен за голф, вътрешнофирмен транспорт по заводите и малки градски колички за друго не стават! Разбира се за оная с опашките дето спря Тесла на бензиностанция и търсеше капачката за резервоара това няма никакво значение, важното е тъпкача ѝ да даде пари за една къща за да може тя да се суети около капачката за бензина на Теслата. Само, че забравяш, че такива кифли не ги интересува какво карат и дали ще ѝ свърши батерията след 50 или 500 км защото ще викне такси или пътна помощ и няма да ѝ дреме от цената, докато на работещия човек дето оцелява ежедневно и се сътои от около 70 ПРОЦЕНТА!!! от населението на Земята ще мине бая време докато предпочете електрическа кола за ежедневна употреба и то ще е най-вероятно такава струваща до 5000 евро- китайска и то ако стане изобщо!Коментиран от #39
До коментар #10 от "уйович":
Не знам защо мислиш, че електричките губят от ДВГ. Само в САЩ статистиката за продадени електрички е следната: 2016 - 158000 2017 - 199000 2018 - 361000 Забележи с какви темпове расте и си направи изводи какво ще е след 5 години.Коментиран от #29, #31, #43
До коментар #9 от "гост":
Ухаааа,пак да избухна и на бялото казваш черно.Нали преди ми обясняваше как зимата се вдигал пробега с до 25%!!!!!!!!Викаш и на нормалните коли зимата разхода скачал с 40%?Да ама не.Ще ти се.Юнпго неща ти се искат но няма как да станат.хахахахаДо коментар #27 от "тони":
Отново същата грешка отново и отново и отново и тя е ЕКСТРАПОЛАЦИЯ!!!!!! Това са цифри със субсидия и всякакви предимства с които се зарибяват хората плюс мода че уж мислиш за природата или си хай тех като караш такава кола. Не се знае нищо какво ще стане след 5 години и накъде ще задуха вятърът. Само виж с дизелът какво стана само за една година потъна.До коментар #11 от "гост":
Кое е същото с новите дизели?На шефа Аудито е вече на 150К км и не можеш да се изцапаш от ауспуха.Коментиран от #42
До коментар #15 от "Антиелектрика":
То хубаво, но защо трябва да ползваш моя ник? Старата песен на нов глас, а?До коментар #23 от "Селянин":
На него цялата защита на миксерите се базира на бъдеще време и кристална топка. То ако ставаше само с пожелания, досега алхимиците щяха да правят злато от камъни, щяхме да се телепортираме и пътуваме във времето. Ама не става да заповядаш на учените да измислят това, което на теб ти харесва - то или се открива или не, но трола си е трол. Вече ми писна да давам данни, че при -10 градуса, пробегът пада драстично по магистрала, но просто няма смисъл вече.До коментар #9 от "гост":
Да бе! С 1000% се качва разхода! Качва се, защото въздуха става по-плътен, ама е много далеч от 40+%. Разхода е разход, времето за зареждане е проблем. В единия случай е 5 минути, в другия 50. Аз примерно мога да направя София-Пловдив-София без да презареждам с бензинова кола със 140км/ч, с Тесла не става. Трябва да карам доста по-бавно.До коментар #9 от "гост":
Преди време един от твоите тука викаше че електромобилите щели да се зареждат главно през деня.До коментар #34 от "Пак фалшиви новини":
Освен купето, Тесла подгрява или охлажда батериите си в зависимост от няколко фактора. Може би се досещаш че колкото са повече батериите толкова повече енергия отива за подгряване и охлаждане, или тази концепция е прекалено сложна?Коментиран от #46
До коментар #27 от "тони":
Само в САЩ - Ключовата дума е САМО!Коментиран от #47
До коментар #42 от "Смешник си":
Тесла си подгрява купето от охлаждането на трансмисията, батерията и инвертора по време на движение. Заради по-високото тегло, при ускорение трябва повече мощност, а регенеративните спирачки отделят доста повече топлина при спиране. Не гледай едностранчиво на нещата. При паркиране подгряването на батерията по подразбиране е спряно и може да си настроиш кога да се включи, за да ти работи регенерацията и да ползваш цялата мощност още с потеглянето. При изключено подгряване, се губи по процент на ден от пробегът.Коментиран от #48, #50
До коментар #43 от "Гост":
Тесла започна да продава и на европейските пазари Модел 3 от няколко дни. Скоро ще наводни и Европа. Европейските производители ще има да завиждат на продажбите, а тукашните Тролове вече мислят оправдания, защото и те са сигурни, че Тесла ще се продава повече от всички останали, въпреки по-високите цени и по-ниското качество. Ааа ... и въпреки грозният интериор.Коментиран от #90
До коментар #46 от "Пак фалшиви новини":
Има един пич с Тесла в Норвегия, качил е доста клипчета на Тубата, в едно от тях през зимата закара Теслата още на север и беше -36 градуса, гледай го и после пробвай пак с ника "фалшиви новини"Коментиран от #73
До коментар #46 от "Пак фалшиви новини":
Че тия нали нямали трансмисия?Ако е така то си е половин кола с ДВГ но с повече минуси.Коментиран от #54
До коментар #50 от "Язе":
То много бързо забравя какви лъжи е писал и с кой ник. Сега пак се опитва да лъже и маже, но хората са дали цифри: http://teslamotors.free.fr/#!/ Та най-мощната Тесла при скорост 140 км/ч и -10 градуса, с включени фарове и климатик, може да мине максимум 309 км, а при същата скорост, но +30 градуса, пробегът може да е максимум 368 км. та толкова с глупостите за хубавите батерии, охлаждания, рекуперации и т.н.Коментиран от #58
Коментиран от #74
До коментар #54 от "Антиелектрика":
Да съм твърдял, че пробегът не пада при ниски температури? Да съм твърдял че не пада когато си включиш климатика или отоплението? Хайде сега прочети отново и дай коректните данни. С колко ПРОЦЕНТА ПАДА пробегът при включване на климатик или отопление? Ако не можеш да ги сметнеш просто дай колко километра изминава с и без отопление или климатик. После дай същите данни за Nissan Leaf, въпреки че се отоплява с термопомпа, а не с обикновен реотан и не губи енергия да си отоплява батерията.Коментиран от #62
Коментиран от #70
До коментар #58 от "Функционално неграмотен си. Доказано!":
Нали съм ти обяснил, че не искам да ме занимаваш? Дал съм ти линк с възможност за преизчисления при включен и изключен климатик, различни температури, скорости. И тази глупост: Публикувано във факти.бг: "Тесла си подгрява купето от охлаждането на трансмисията, батерията и инвертора по време на движение." може спокойно пак да влезе в златната книга на простотията ти. При -10 градуса и 140 км/ч, пробегът пада с 10% ако включиш климатика. Това да не ти да караш смешното ти Рено към НПО-то?Коментиран от #63
До коментар #62 от "Антиелектрика":
Ходи се прегледай! Ти си за златния фонд. Какво ще охлаждаш при минус 10? Нормалните хора включват отопление!Коментиран от #64
До коментар #63 от "Включваш на охлаждане при минус 10°С?":
О, извинявай - забравих, че си бавноразвиващ и не знаеш, че климатроника зимата топли. Я вземи им напиши на Тесла, че тези техните данни не може да са верни. Ти наистина си психично болен и спирам да си губя времето.Коментиран от #76
До коментар #1 от "К. за БХК на евреина Сорос":
Шорош е унгарски циганин с юдейски юрган.До коментар #59 от "гошо":
Те не са хора. Те са умни,красиви зелени,модерни,вегани, евролиберасти, джендзъри, ментари,тинтири-минтири!!!До коментар #49 от "Само за Българския климат са електричкит":
Калифорния е най големият пазар на Тесла поради високата концентрация на джендъри, гейове и всякакви други “...расти”До коментар #56 от "гошо":
Трябва да си изключително прост за да напишеш такава простотия: "Трябва да си много прост за да си купиш електромобил" Между другото електромобилите са доста скъпи, та по твоята логика че трябва да си много прост за да имаш финансовата възможност да си купиш електромобил излиза че простите хора в западните държави изкарват доста добри пари . Може би ти и половината коментиращи статията са много умни и това ги предпазва от спестяването на солидна сума пари за електромобил.Коментиран от #84
До коментар #67 от "Функционално неграмотен си. Доказано!":
Верно си страшно нагъл. Хващаш се като удавник за сламка дали са 8% или 10%, но при включен HVAC на Тесла пробегът пада. Въпросът беше, че Тесла уж се топлела от трансмисията, батерията и инвертора, които загрявали. После пък имало реотан. Абе и ти не си наясно със себе си какво искаш да кажеш, освен че по цял ден искаш да спориш с някой. Изчезни!Коментиран от #81, #91
Коментиран от #92
До коментар #74 от "Прост":
Здравейте ,господин Прос самолетите също са скъпи ,но аз не мога да си купя,но и не искам.Не знам на запад ,кой какво си купува,но не ме инересува.Карам Мерцедес 500 S бензин дълга база 2010 година и единственият недостатък е ,че харчи много малко около 16 градско.Преди карах Мерцедес Пура 500 S и тя си харчише как си трябва 25 градско.И двете ги карам на бензин.Наш кога ще си купя електромобил, може би след 20 години когато ги направят както трябва и отстранят всичките проблеми по тях, и пак ще се замисля ,не ми ли замирише на бензинннн...Намерил съм си идеалната кола дига 280 ,от О до 100 за няколко секунди, ускорява бързо,което е важно за сигорноста и така на татък...До коментар #15 от "Антиелектрика":
Да бе ама и ще струват колкото Вояджър. No mercy!Коментиран от #89
До коментар #88 от "уеуе":
Ще си ги разклатя да знаеш. ☑До коментар #47 от "Не дърпай дявола за опашката!":
Ще наводни ли?Както наводни останалият свят с почти 1% продажби ли?Тичам да си продам акциите от ГМ.До коментар #76 от "Антиелектрика":
Публикувано във факти.бг: Тесла уж се топлела от трансмисията, батерията и инвертора, които загрявали.////// О да да и от пръдните дето Илон ги пуска по терлици вътре.До коментар #80 от "bai ui":
Щото бензина и дизела имат пробег по 1000 километра, и ако АС го смъква на 900 ми дреме на оная ////// А при миксерите с пробег 350 километра да ти падне на 250 заради АС е много голяма загуба.За товаКоментиран от #93
До коментар #92 от "Гост":
Ами точно затова, умните производители произвеждат автомобили с голям капацитет на батериите, за да изминават 500 км, а пробегът им да пада по-малко заради включване на климатик. Едно е да ти падне пробегът от 500 На 450 километра, друго е на голфа да ти падне от 120 на 70 километра.Коментиран от #94
До коментар #93 от "Капацитет":
Многоникчо, 500 км на магистрала с 140 км/ч при -10 градуса само в болното ти съзнание може да мине най-мощната Тесла. Макс 300 км, но никой не чака да падне на 0% и за това повече от 250 км/ч ще минеш на кукуво лято, тролчо!Коментиран от #95
До коментар #94 от "Антиелектрика":
И 24 часа ли не можеш да запомниш, че Тесла не ползва климатика при студено време не ползва климатик? И кой говори за определена скорост или определен капацитет? И откога разстоянието се измерва с км/ч? Не знам къде си учил, но не пращай там децата си!Коментиран от #96
До коментар #95 от "Пак ли бе неграмотник?":
Какъв климатик, БЕЕЕЕЕЕЕ? Да, допуснал съм правописна грешка, но много ясно преди това съм написал, че пробегът е максимум 300 км, не 500 каквито сънуваш ти. Неграмотника си личи кой е и това си ти, но как ли да го осъзнаеш като постоянно изместваш темата. Та - 250 км пробег зимата по магистралата с НАЙ-МОЩНАТА ТЕСЛА. ТОЧКА, ЛЪЖЕЦ БЕЗПОДОБЕН!Коментиран от #97
До коментар #96 от "Антиелектрика":
Не е нужно да доказваш функционалната си неграмотност отново и отново и отново и отново. Схващаме от първия път, за разлика от теб. Я покажи кой говори за магистрала и за студ? "Щото бензина и дизела имат пробег по 1000 километра, и ако АС го смъква на 900 ми дреме на оная ////// А при миксерите с пробег 350 километра да ти падне на 250 заради АС е много голяма загуба.За това". Знаеш ли какво е АС? КЪДЕ СТАВА ВЪПРОС ЗА ТЕСЛА? Хайде спри да се месиш в теми, по които освен, че си некомпетентен, дори не можеш да схванеш за какво точно се говори. Спри се вече. Дори шута понякога досажда.Коментиран от #98
До коментар #97 от "Функционално неграмотен си. Доказано!":
Давай, троли на воля. Спорозависимостта ти и патологичното ти желание да пишеш винаги последен те прави супер гнусен и отблъскващ човечец.Коментиран от #100
До коментар #98 от "Антиелектрика":
Май схвана накрая, че никой не говори за това, което ти си мислиш!