Last news in Fakti

13 Февруари, 2019 14:11 3 257 12

Новият редови шестак на JLR

  • jaguar-
  • land rover-
  • range rover-
  • двигател-
  • шестак

Jaguar Land Rover започна монтирането на нов редови шестцилиндров двигател. Трилитровият бензинов турбомотор е унифициран с четирицилиндровите агрегати от семейството Ingenium и ще замени V-образния шестак AJ126, създаден на базата на "Ягуаровия" V8 AJ8.

Новият двигател е снабден както с каскаден турбокомпресор, така и с електрически нагнетател, който елиминира турбо дупката. Неговият 48-волтов електромотор развърта ротора до максималните 120 000 об/мин само за половин секунда.

Сред останалите особености на агрегата са системата за плавно изменение на повдигането на клапаните, разпределителни валове със сачмени лагери, маслена и водна помпа с променлива производителност.

Максималната мощност и въртящ момент са 400 к.с. и 550 Нм срещу 340 к.с. и 450 Нм за стария мотор. Планира се и дефорсирана версия с 360 коня. Във всички конфигурации обаче новият редови шестак работи като мек хибрид, подпомаган от малък електромотор, който изпълнява и ролята на стартер-генератор.

Първият автомобил, който се оборудва с новия мотор, е Range Rover Sport HST. Въоръжен с него, всъдеходът ускорява до 100 за 6.2 сек. и достига максимална скорост 225 км/ч срещу 7.2 сек. и 209 км/ч с компресорния V6. На по-късен етап агрегатът ще започне да се монтира и на други модели на Land Rover, Range Rover и Jaguar.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Да слагат

    23 0 Отговор
    Белким се измъкнат от класциите за най-трошливи коли.
  • 2 Гост

    9 8 Отговор
    Хората ще го предпочетат пред Тесла.
  • 3 гост

    6 10 Отговор
    Хората обезшумяват колите, правят ги по-тежки, за да са по-тихи, а тесла е тиха и когато я настъпиш нито бучи, нито дрънчи. Който иска тихо и иска да даде 50х.евро да си купи модел 3, който не иска да се реди за индийските тигани с разход от над 15л. бензин., на 100х.км ще дадеш минимум 15х.евро повече спрямо употребата на теслата.

    Коментиран от #4, #10

  • 4 ФауВе

    9 1 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Ами ако искам Кона а не Тесла? Това прави ли ме по-малко човек и голям петролофил - враг на електрификацията?
  • 5 asddas

    10 1 Отговор
    Мерцедес минаха на редови, ягуар на редови, БМВ си го знаят от години.
  • 6 Random

    9 0 Отговор
    Три двигателя на Тата Нано слепени хахаха
  • 7 7777

    3 2 Отговор
    външен и вътрешен вид е добра с двигателя v8 ще стане още по брутален
  • 8 джаго

    9 5 Отговор
    От четири години карам спорт V8 4.2 компресор и не бих го сменил за нищо друго!

    Коментиран от #9

  • 9 Jack Bauer

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "джаго":

    Колко ти гори на газ и дърпа ли добре?
  • 10 Язе

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Или който не иска да се реди на зареждачката да си купи Рейндж.Виж как изглежда джипката и как твоята любима Тесла?Интериорно дали има разлика?Долнопробна пластмаса срещу кожа.Който си купува Рейндж точно разхода му е проблем.
  • 11 0000

    3 1 Отговор
    И нека великото чупене продължи.това нещо е ебахти кенефа.няма живот извън сервиза.затова на вторичния пазар са на малко километри и със здрави салони...шото са седяли по сервизите и са карани от монтьорите с найлон на седалките
  • 12 Ботев

    1 2 Отговор
    Удължават агонията преди неминуемият край.