Най-голямата компания за онлайн търговия Amazon инвестира $700 млн. в американския производител на електрически пикапи и всъдеходи Rivian, съобщава insideevs. Свежият капитал ще помогне за пускането на електрическия пикап R1T и SUV-версията му R1S в серийно производство.
Слухове за сделката се появиха още в края на януари, като сред потенциалните инвеститори се споменаваше и General Motors. Двата електрически модела на Rivian предизвикаха фурор на автосалона в Лос Анджелис миналата година, което явно е било отчетено от Amazon.
Основаната преди 10 години Rivian ще остане самостоятелна компания въпреки сериозния размер на инвестицията. R1T и R1S могат да изминават по 650 км с едно зареждане. По план серийното им производство трябва да започне в края на 2020 г. във фабриката на компанията в гр. Нормал, щата Илинойс.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #3
17:11 15.02.2019
2 Каракуд
17:12 15.02.2019
3 КАкваТиФайда
До коментар #1 от "гост":
Ползва от електричарките няма да има ... ще вдигнат броя ТЕЦ-ове на въглища ако се наложат ел. колите ... и замърсяването ще си остане същото (на национално ниво), макар и леко изнесено извън града. 30% е минималния дял на ТЕЦ-овете на въглища в западните "цивилизовани" държави.Коментиран от #4, #10
17:18 15.02.2019
4 Borislav Popov
До коментар #3 от "КАкваТиФайда":
Само така да ви светна, другари антиелектрици, за миналата 2018 година по света са продадени общо над 2 милиона електроавтомобили и на първо мято по продажби е омразната ви Тесла , която уж щяла била да фалира ! Ще фалира тя на марта у сряда ! На мен просто ми е чудно, как Факти -Бг, "пропусна " да ни съобщи тази важна новина ?1 Tesla Model 3 145 846
2 BAIC EC-Series 90 637
3 Nissan Leaf 87 149
4 Tesla Model S 50 045
5 Tesla Model X 49 349
6 BYD Qin PHEV 47 452
7 JAC iEV E/S 46 586
8 BYD e5 46 251
9 Toyota Prius Prime 45 686
10 Mitsubishi Outlander PHEV 41 888
11 Renault Zoe 40 313
12 BMW 530e 40 260
13 Chery eQ EV 39 734
14 BYD Song PHEV 39 318
15 BAIC EU-Series 37 343
16 BYD Tang PHEV 37 148
17 BYD Yuan EV 35 699
18 BMW i3 34 829
19 Roewe Ei6 PHEV 33 347
20 BAIC EX-Series 32 810
Коментиран от #5, #9, #11
17:36 15.02.2019
5 неСме
До коментар #4 от "Borislav Popov":
А не ... за не съм анти-електрик, напротив за всички, които сме учили и работили в тази сфера ни е ясно че ел. двигател има само предимства пред двг.... просто на трябва да мине време и когато цените станат нормални - по-ниски от двг ... защото и устройството им е по-просто, тогава и аз бих се замислил. Иначе тези 2 милиона ... на фона на общо 100 милиона лекотоварни на година, които се произвеждат са си 2% .. и това е бум, който се тръби по вестниците.Коментиран от #6
18:12 15.02.2019
6 Borislav Popov
До коментар #5 от "неСме":
2 милиона са продадени само за 1 година, а по нататък продажбите ще се увеличавт прогресивно. Освен това не знам от де си ги изсмукал тези 100 милиона произведени за 1 година, лекотоварни коли ? Я пак си провери инфото !18:20 15.02.2019
7 "Скъпи" екоджендъри
Коментиран от #8
18:41 15.02.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Антиелектрика
До коментар #4 от "Borislav Popov":
Кой и кога ти е казал, че Тесла ще фалира? Имаше статия, така че се обърни към редакцията. Ако искаш си продължи диалога с многниковия трол, който си въобразява, че много е учил и електромоторите имали само предимства пред ДВГ, без да споменава за токсичните батериите и ЕМП на стотици киловати излъчване.21:26 15.02.2019
10 гост
До коментар #3 от "КАкваТиФайда":
Има много голяма разлика между западен тец и тукашен тец, повечето страни на Запада се отказаха от атомните си централи и ги спират от мрежата в същото това време делът на веи расте със всяка година като субсидия остават да получават само фотоволтаиците, другите работят без такава и са конкурентни на пазарите. Така че спокойно може да се замени производството от най-мръсните тец с такова от веи, стига да има желание. Питайте у нас защо не работят пречиствателните системи, за които са платени много милиони, а през почивните дни в Гълъбово например вали сняг от сяра, в същото време има няколко електрички. Реално няма връзка между работата на мръсен тец и електрификацията на колите и такава може да възникне на много по-късен етап и много по-висок процент на консумация, който пък може да бъде компенсиран чрез намаляване на битовото потребление, локални фотоволтаици, батерии за баланс на мрежата, а когато това време настъпи ще има и бунтове от производителите на петрол.Коментиран от #12
08:17 18.02.2019
11 ФауВе
До коментар #4 от "Borislav Popov":
Само така да те светна, другарю Попов, че на всяка електричка се падат по 300 коли с ДВГ. Пък ти си гледай мравката през лупа и си мисли, че е голяма като слон.23:35 18.02.2019
12 ЦентралнаЕвропа
До коментар #10 от "гост":
Пич, стани сутринта в 9 и запали колата - разходи се до виена ... някъде към 8 вечерта ще си там. Преди да влзенеш в града ще видиш как в самия град рафинерията - ти там ги гледай тези пречиствателни станции - ама си и мирише много и си е и отрова. Това с пречистването е като дизел гейт - Горим еди колко си литра гориво, ама като го горим в тази марка - излиза по-чисто... ами няма физика на Фолксваген и физика на всичко останали. На всички е ясно какво трябва да има и в ТЕЦ-овете за пречистване. Въпроса е дали е рентабилно ползването - защото сега плащаме всичко на много завишени цени и ако пречиствателната станция вдигне цената на тока от ТЕЦ-а 2 пъти ... ами по-добре закрии ТЕЦ-а отколкото да плащаш чуждо решение за пречиствена и парите излизат навън, а го плащат хората със сметките си за ток ! Когато за говорите за екология - първо се сетете, кой ще плати сметката за нея. Та по-добре АЕЦ, отколкото ТЕЦ с модерно пречистване - ти каквото искаш гледай че правят по света - физиката и разума това казва.13:54 21.02.2019