4 861 13

Ударна електрификация при Audi

Audi представи едновременно хибридни версии на няколко от моделите си. Бензин-електрическите модификации на A8, A7 Sportback, A6 и Q5 получават новото обозначение TFSI e, електрохидравлична спирачна система и способността да изминават 40 км само на ток по цикъла WLTP.

В зависимост от нивото на оборудване новите инголщадски хибриди са достъпни с два варианта на настройките с акцент динамика или икономия. Всички модели от новото семейство TFSI e имат бензинови турбодвигатели, интегриран в трансмисията електромотор и акумулаторен блок с капацитет 14.1 кВтч.

По време на спиране системата може да рекуперира до 80 кВт от кинетичната енергия. При плавно намаляване на скоростта работи само електромоторът, при спиране със среден интензитет спирачното усилие се разпределя между него и хидравликата, а при интензивно (след 0.4 g) работи само тя.

TFSI e може да работи в три режима - електрически (EV), комбиниран (Auto) и изцяло на ДВГ (Hold). С помощта на данни от навигацията TFSI e съставя оптимален профил на движението по избрания маршрут, като уведомява водача кога няма смисъл да натиска газта и може да пести гориво.

Новите хибридни "аудита" ще се продават с компактно устройство за зареждане на батерията от битовата мрежа. Освен това собствениците ще могат да зареждат колите си на скоростните терминали Charging Service.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Емил

    18 6 Отговор
    Удърна електрификация????! Това са тъпи хибриди, бе! Модата на края на миналото хилядолетие!

    Коментиран от #4

  • 2 AUDI

    9 11 Отговор
    Ако говориш за "хибридите" на Тойота може....малко си се объркал обаче с технолигиите - особено това че тези са плъг ин ;) ама нищо хранете
  • 3 перко

    15 3 Отговор
    голям напредък няма що 40км. на ток

    Коментиран от #5

  • 4 К.К.

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "Емил":

    Край на хилядолетие е един период от доста години 4-5 десетилетия от 1000год. също се наричат край на хилядолетието.
  • 5 Гост

    12 3 Отговор

    До коментар #3 от "перко":

    40 километра са абсолютно достатъчни за градско + имаш двигател + по баир на долу възстановяваш. Примерно моят нормален път дневно е между 15 - 20км, на околомръстното на 70+ ще е на двигател и ще зарежда като се спусна в някой квартал ще си джитка на ток.
  • 6 гост

    5 7 Отговор
    Е те Ауди това разбират под ударно, да пуснат технология на 20г. Какво като не е прогрес, и то голямото чудо да я направят да се зарежда и с кабел. Още преди повече от 10г. имаше плъгин от приус. Знаете ли кои са много търсени в Япония и с доказан нискък разход на гориво: Нисан Ноут хибрид: има 1.2л бензинов двигател, който зарежда батерия от старите лийд 22кв и колата използва също двигател от стар лийф като задвижването е на ток. Така разхода на бензин е 2,5л. за зареждането на акумулаторния блок.

    Коментиран от #9


  • 7 Mark Haynes Rukaisho

    7 2 Отговор
    Това е неизбежното бъдеще което въпреки че се бави то идва рано или късно Сега са Audi утре някой друг
  • 8 Само Форд

    8 4 Отговор
    Да пази господ от немска електрификация по колите.На 3тата година нито едно копче не работи а и не се вижда ко е било написано на него
  • 9 Язе

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Опел Ампера ако ти говори нещо.Метод използван от поне 10 години.

    Коментиран от #10

  • 10 гост

    6 0 Отговор

    До коментар #9 от "Язе":

    От GM признаха, че през 2018 г. компанията е загубила 1 млрд. долара, като не очакват подобрение на ситуацията. Основната причина е рязкото спадане на продажбите на пазара в Китай, като и на търговската война между азиатската държава и САЩ. На свой ред от Daimler обявиха намерения за съкращение на разходите, за да могат да се справят със създалата се ситуация. Същото предвиждат и в Toyota, откъдето промениха прогнозите си за приходите за 2019 г., като ги намалиха с 19%. Същото вече стори и друг американки производител - Ford, който обяви, че стартира преструктуриране на бизнеса си в Европа. То ще доведе до спиране на някои модели, както и на закриването на предприятия. Концернът затваря и основния си завод на територията на Бразилия. През последните десет години всички основни производители се радваха на уверен ръст, но сега от спада страдат дори най-попуярните модели. Свиването в продажбите се отразява най-вече на дизеловите коли, като в същото време производителите са принудени да инвестират огромни суми в електромобили ! На този фон Тесла последните две тримесечия е на печалба , миналата година е постигнала ръст 250% и през настоящата очаква същото , а до 2024 производство на 3 милиона броя , повече от общото производство на Ауди и БМВ !!
  • 11 анонимен

    1 0 Отговор
    първо волга, после ел. бричка
  • 12 Японеца

    4 0 Отговор
    Audi сериозно изостава. Ако тенденцията продължава са обречени!
  • 13 хари потър

    2 4 Отговор
    Електрификация?????? С тия стари батерии, тежащи 1 тон, електричките са провал. За успеха им е нужна само по-нова технология на батериите.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.