Американският предприемач и авантюрист Травис Рабънбърг ще представи на събор на собствениците на електромобили в Мичиган кемпер на базата на Tesla Model S. След дебюта си на 17 април авангардната къща на колела ще поведе колона от коли на ток на изложението Dubai World Expo 2020.
Рабънбърг е кръстил кемпера си Roamer ("Скитник"). Мобилното "бунгало" е базирано на Tesla Model S P90D, която разполага с 539 к.с. и 967 Нм и ускорява от 0 до 100 км/ч за 2.8 секунди. Може да измине до 320 км без презареждане и развива 240 км/ч.
Жилищният отсек е разположен в задната част каросерията и предлага легло, мивка и тоалетна. Предвидени са резервоари с вода. За захранването се грижи слънчева батерия, която може да генерира 1 000 вата електроенергия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Каракуд
Коментиран от #3
19:37 10.04.2019
3 гост
До коментар #2 от "Каракуд":
Бъди спокоен , рециклиране на Тесла батерии няма да има поне 30-40 години още !!!! Търсенето на пазара втора употреба за стационарни батерии е такова , че даже на батерия с 60% остатъчен капацитет , каквато още не се е появила , може да се вземе 40-50% от цената !!! Даже самите сегашни собственици най-вероятно след 8-10 години ще предпочетат да сменят батерията с нова на най-много половината от сегашната цена , а старата да си ползват в къщи за стационарна с фотоволтаици !!!Коментиран от #4, #5
19:50 10.04.2019
4 Каракуд
До коментар #3 от "гост":
Няма, няма, спокоен съм, а и цените на миксерите втора употреба постоянно ще се качват19:56 10.04.2019
5 Антиелектрика
До коментар #3 от "гост":
Стига с твоите глупави мантри за някакви проценти след 10 години експлоатация. Литиево-йонните батерии се раздуват след 500-1000 цикъла. Това им е проблема, не процентите, които уж оставали!Коментиран от #6, #7
21:46 10.04.2019
6 гост
До коментар #5 от "Антиелектрика":
Мечтай си , не ми пречиш , хахах !! Батериите за електромобилите и plug-in хибридните модели на BMW ще имат срок на годност поне 15 години, а дори и повече. Това обяви ръководителят на подразделението за акумулатори в концeрна Андреас Рейт, цитиран от издаието Caradvice. Според Рейт, всички бъдещи електрически модели на BMW ще бъдат със същия срок на служба на собствениците си, какъвто имат и автомобилите с двигатели с вътрешно горене. В случая компанията използва едни и същи спецификации за качество, независимо от задвижването.Инженерът допълни, че след 15 години използване капацитетът батериите ще намалее с 20-30%, но въпреки това силовият агрегат на автомобилите ще продължи да работи. Рейт отбеляза, че досега в BMW не е получен нито един сигнал за рано дефектирал акумулатор на електрически или хибриден модел.
Топ-мениджър разкри още, че рециклирането на литиево-йонните батерии няма да бъде проблем, защото те имат огромен потенциал за вторично ползване и преработка. BMW вече отвори в завода си в Лайпциг „ферма за акумулатори”, която представлява супербатерия. Тя е сглобена от вече използвани батерии !!! Това за БМВ , а батериите на Тесла са поне два пъти по-добри !!!
Коментиран от #10
01:07 11.04.2019
7 гост
До коментар #5 от "Антиелектрика":
Bтopaтa yпoтpeбa aĸyмyлaтopи oт eлeĸтpoмoбили cъздaвaт пaзap, ĸoйтo щe pacтe дo 4,2 милиapдa дoлapa дo 2025 г., пpoгнoзиpa Сіrсulаr Ѕtоrаgе Еnеrgу - бaзиpaнa в Лoндoн изcлeдoвaтeлcĸa и ĸoнcyлтaнтcĸa гpyпa."Имa cepиoзeн бизнec" в peциĸлиpaнитe бaтepии в oблacттa нa пpилoжeниятa зa cъxpaнeниe нa eнepгия, пocoчвaт aнaлизaтopитe. Tъй ĸaтo пaзapитe нa eлeĸтpoмoбили и нa cиcтeми зa cъxpaнeниe нa eнepгия pacтaт бъpзo, cинepгиятa мeждy тяx мoжe дa ce oĸaжe пoлeзeн инcтpyмeнт зa oптимизaция нa paзxoдитe, пишe GrееnТесh.bg.
Cпopeд дoĸлaдa нa Сіrсulаr Еnеrgу Ѕtоrаgе, cвeтoвният пaзap нa yпoтpeбявaни литиeвo-йoнни бaтepии ce oчaĸвa дa дocтигнe 1,3 милиapдa дoлapa тaзи гoдинa. Πaзapът зa peциĸлиpaнe нa бaтepии ce oчaĸвa дa нapacнe дo 3,5 млpд. дoлapa, a пaзapът нa бaтepии втopa yпoтpeбa мoжe дa дocтигнe 4,2 млpд. дoлapa дo 2025 г., твъpдят aнaлизaтopитe.
Maĸap чe peциĸлиpaнeтo нa бaтepии e oбичaйнo пpи пpeнocимитe ycтpoйcтвa, пpи aĸyмyлaтopитe oт eлeĸтpoмoбили тo мoжe дa бъдe oтлoжeнo чpeз пpилoжeния зa "втopи живoт" - нaпpимep изпoлзвaнe в cиcтeми зa cъxpaнeниe нa eнepгия.
Дoĸлaдът пocoчвa, чe бaтepиитe oт eлeĸтpoмoбили имaт oптимaлни cвoйcтвa зa изпoлзвaнe в cиcтeми зa cъxpaнeниe нa eнepгия, ĸaтo ce имaт пpeдвид тexният ĸaпaцитeт и ocтaвaщитe им циĸли нa живoт.
Коментиран от #8
01:14 11.04.2019
8 Щепсел
До коментар #7 от "гост":
Горните прогнози за БГ ли се отнасят?06:43 11.04.2019
9 Антиелектрика
Коментиран от #11
07:48 11.04.2019
10 Антиелектрика
До коментар #6 от "гост":
Постът ми е адресиран до теб.07:48 11.04.2019
11 гост
До коментар #9 от "Антиелектрика":
Пич малко да те светна,защо ел.колите ще се продават повече и повече. Да вземем например Тесла Модел 3 и БМВ М3,нали са конкуренти. Тесла ти дава гаранция на двигател и батерия 8 години или 192 к.километра при БМВ е 5 години и 100 к.километра. Да кажем че и двете коли са по 100 к лв. БМВ-то харчи 15 на 100 по 3 лв.литър бензин са 45 лв.на 100 км.За 200 к.километра където Тесла има гаранция на агрегатите при БМВ ще си изгорил бензин за 90 к.лв. За 200 к.километра при БМВ имаш 13 смени на масла,2 ангренажа,съединител и мн.мн. други. При Тесла е без пари,защото като отидеш на работа се свързваш към зарядното,както и като отидеш до магазина например. Батерията на Тесла и да изгори в този период се сменя,също и мотора.Като сметнеш това,ще разбереш сам защо ще се купуват. След 8 година можеш да хвърлиш колата,тя ще се е изплатила.Ако батерията ти изгори на 7-мата година,имаш нова батерия.Абе ще разберете,но ще мине време.Коментиран от #12, #14
16:16 11.04.2019
12 Зомбибой
До коментар #11 от "гост":
Пич, би ли ме светнал колко Тесли притежаваш?Коментиран от #13
17:11 11.04.2019
13 гост
До коментар #12 от "Зомбибой":
Имам,да. Защо?Коментиран от #15
17:15 11.04.2019
14 Антиелектрика
До коментар #11 от "гост":
Тези криви сметки какво общо имат с това, че пишеш глупости за безкрайния живот на батериите? Или само това можа да измислиш? А да правиш сметки за това, че Тесла модел 3 пърформанс ще излиза по-евтина за поддръжка от М3, показва само колко си зле. Тези коли се купува, за да са скъпи и престижни, г-н резевУар!Коментиран от #16
17:59 11.04.2019
15 Зомбибой
До коментар #13 от "гост":
Питам за един приятел. И уточнявам че въпроса е за истинска Тесла, не плакат над леглото.Коментиран от #17
18:01 11.04.2019
16 гост
До коментар #14 от "Антиелектрика":
Аз не пиша за безкрайните батерии,тук има много гости.Батериите се развалят,това е истината.Не им пада капацитета,но дават грешка в зарядно на батерията или изгаря кетка.Тесла ГИ СМЕНЯТ,старите рециклират. Но и батерията и мотора ,могат да изгорят,да.Но са в ГАРАНЦИЯ 8 години. И Перформенс и нормалната Тесла препоръчват сервиз на всеки 40 000 км.но не задължават,като гаранцията не ти отпада,ако не направиш сервиз.Коментиран от #18
18:09 11.04.2019
17 гост
До коментар #15 от "Зомбибой":
Аз нямам над леглото. Аз не казвам,че в БГ човек може да има Тесла,защото няма сервизи,незнам кой ги подържа,там.Живея навън,в града има 3 Суперцентъра на Тесла,със сервизи.С Бързи зарядни е пълно в Западна Европа.Но на електричката разходите са в много пъти по-ниски.Коментиран от #20
18:15 11.04.2019
18 Антиелектрика
До коментар #16 от "гост":
Чакай, чакай, искаш да кажеш, че с твоя ник "гост" пишат няколко човека върли фенове на електричките? То аз се сещам само за едно същество способно на подобна идиотщина. Твоя коментар поне е смислен.Коментиран от #19
18:20 11.04.2019
19 гост
До коментар #18 от "Антиелектрика":
Проблема при бензина и дизела е че ги наблъскаха с електроника самите двигатели,с турбо,с фитър за мръсни частици при дизелите,просто със скъпи компоненти,които излизат скъпо за подръжка.Една кола с характеристиките на Тесла,е прекалено скъпа за подръжка,разбираш ли.Европейците имат пари,но трябва да ги дават ли.Те работят за тях.Та когато сметнеш цялата подръжка с всичко за един период,разбираш че с Тесла излиза по-евтино. Технологиите са им добри,но не винаги качеството.Но за съжаление,така е вече с всички марки.Та за това ел.колите ще се купуват.Коментиран от #22
18:29 11.04.2019
20 Зомбибой
До коментар #17 от "гост":
Коментарът е до #16 и #17. Вижте, разберете се кой “гост” кой е, ако искате се наречете гост1, гост2 и т.н. защото това което правите с никовете е детинско и глупаво. Ако продължите неминуемо ще трябва да направим връзка между менталното ви състояние и любовта ви към Тесла.Коментиран от #21
18:32 11.04.2019
21 гост
До коментар #20 от "Зомбибой":
Аз съм един и същ,защо какъв е проблема там?18:35 11.04.2019
22 Антиелектрика
До коментар #19 от "гост":
Кой е казал, че е лошо да се купуват електрички? Свободния пазар е за това свободен. Субсидиите обаче са проблем, защото са средство от средновековието. И пак казвам, че гледаш М3, а не стандартното БМВ с което правиш паралела си. Аз дадох преди време паралела с Импреза, която е с ускорение като на Тесла и е по-евтина, по-бърза е на писта, а с остатъка от парите може да си купиш 10 000 литра бензин. Това е за САЩ обаче. Тук е друго.Коментиран от #23, #24, #27
18:46 11.04.2019
23 гост
До коментар #22 от "Антиелектрика":
Съгласен съм,сигурно е така,в САЩ бензина е евтин,там може би. Електричките трудно биха навлезли без субсидии,защото са скъпи , но цените ще падат.Просто досега не се е работило достатъчно в тази насока,батериите има още да се развиват.19:09 11.04.2019
24 гост
До коментар #22 от "Антиелектрика":
За БМВ М3 написах,защото с него уж се конкурират. Но като цяло визирам ДВГ.Знаеш,когато излязоха дизелите,никой не искаше да ги купува,защото бяха трактори.Но след това,изместиха бензина,защото двигателите харчеха малко и излизаше евтино.Така сега ще навлязат и електричките. Пак казвам,не съм против ДВГ,но времето му изтича,заради по-евтините електрички.Коментиран от #25, #28
19:17 11.04.2019
25 Антиелектрика
До коментар #24 от "гост":
Да ти кажа честно, не съм предполагал, че може да водим нормален диалог. Само времето ще покаже, като за мен резервите към електричките са други за сега, но няма да се повтарям. Радвам се все пак, че се държиш на ниво, за разлика от едно многониково същество. Бъди жив и здрав.Коментиран от #26
20:16 11.04.2019
26 гост
До коментар #25 от "Антиелектрика":
Разбирам,нали всички сме карали и караме ДВГ. Времето ще покаже. Да ти кажа честно, е станало доста трудно да се избере кола.Преди беше бензин и дизел,сега са хибриди,електрички и човек се чуди какво да купува,кое е вярно. И едните имат предимства и другите. Жив и здрав и ти.20:37 11.04.2019
27 ФауВе
До коментар #22 от "Антиелектрика":
Пазарът престана да е свободен в мига, в който правителствата почнаха да рестриктират двг и да фаворитизират миксерите.20:52 11.04.2019
28 mngyu
До коментар #24 от "гост":
Всъщност, както винаги, нещата не са толкова прости що се касае за популяризирането на дизела. Голямото наливане на пари в разработки и лансиране на дизела вървеше отново покрай разни "еко" съображения. Най-вече прословутите въглеродни окиси. В много държави, се стимулираше чрез данъци и такси именно дизелът, защото критерия е грамове въглеродни окиси на километър. Е, както знаем изведнъж се оказа, че то освен въглеродни имало и азотни окиси и за една нощ дизела беше разпнат на кръст. С две думи, електоратът бива "побутван" да купува определена технология. Кой и защо прави това "побутване" вече е конспиративен въпрос за много пари. Вероятността обаче историята да се повтаря е много голяма, така че колко са хубави или лоши електричките според мен изобщо няма никакво значение. В крайна сметка решенията са политически, а не технически. Всичко друго е парлама за пред хората.Коментиран от #29, #30
13:51 12.04.2019
29 ФауВе
До коментар #28 от "mngyu":
Имало и будни хора. Браво!08:08 13.04.2019
30 гост
До коментар #28 от "mngyu":
Да,така е,също съм съгласен.Това стана мисля в 2006/2007,казаха че са еко ,всички започнаха да купуват,а сега искат да ги хвърлят. Така е.Сега ще стане така с електричките,хората купуват за това че излиза по-евтино,а не за еко.
Коментиран от #31
10:23 13.04.2019
31 яйаожъэ
До коментар #30 от "гост":
Кое излиза по-евтино? Засега електричките са около 2 пъти по-скъпи от електрическите им аналози. За справка виж например цените на бензиновите Фолксваген Ъп и Хюндай Кона и съответните им електрически варианти. Хиляди пъти вече са правени сметки и все се оказва, че за да избиеш разликата в цената на придобиване трябва да минат поне 5-7 години. Подобно беше положението и при вариантите бензин/дизел. Затова и именно отново ще бъдем "стимулирани" посредством административни мерки. Именно тези административни мерки са нещото, което дразни разни типчета като мен, Антиелектрика и Driving Pleasure. Иначе всички сме съгласни, че на теория електричките са по-хубави и по-евтини. Ама засега е така само на теория.Коментиран от #32, #35
20:50 13.04.2019
32 гост
До коментар #31 от "яйаожъэ":
Да,така е.Аз също написах,че излиза по-евтино за определен период,но ти като купуваш трябва да си направиш и сметката колко ще харчиш на месец за гориво подръжка,сервизи и така.Не купуваш колата да стои.На запад електричките ползват субсидии,ниски данъци,паркинги и т.н.,това също се смята,защото това ще плащаш.Хора които например имат пари да си купят кола от среден клас,например Шкода Октавия,купуват Модел 3,остатъка по заема изплаштат парите които по принцип дават за бензин. Значи плащат за Шкода,а карат Тесла.Така се продават електричките.По-нагоре писах колко ти е гаранцията при Тесла.Колко бензин ще изгориш при бензинова кола за тези км,колко ще струва?Коментиран от #33
21:53 13.04.2019
33 еяаишощж
До коментар #32 от "гост":
Най-, най-, най- елементарната сметка е 200 хил. км. да са 20000 литра бензин. И това е при доста притен разход от 10/100! По български цени около 40 - 45 хил. лева. Сега ти смятай колко е разликата в цените между Шкода и Модел 3 и за колко време ще ги изминеш тези 200 хил. километра. Доколкото могат да се сравняват Шкода и Тесла. Именно затова ти дадох за пример Фолксваген Ъп и Хюндай Кона - там поне моделите са едни и същи и сравнението е коректно. А това за субсидиите и другите стимули пък изобщо не смятам да го коментирам...Коментиран от #34, #36
07:44 14.04.2019
34 гост
До коментар #33 от "еяаишощж":
200 к.км за 8 години е по 25 к.км на година.Това е един нормален пробег,ако работата е на 30 км.стават 60 обратно.Колко става за година?Една екскурзия и си отгоре. Сраввняваш модели които не се продават,явно са скъпи.Защо Тесла продава а Ъп не? Защото не е изгодна,цената е завишена.Тук другите производители на ел.коли са след Тесла.10:09 14.04.2019
35 Антиелектрика
До коментар #31 от "яйаожъэ":
Така е - фашизмът и диктатурата са враг на мислещите хора и защитник на лобизма. А 200 000 км не се минават за 8 години, защото дори в Германия официалния годишен пробег е 17 000 км, а в САЩ е 14 000 км. Така, че тези митове и легенди колко много се карало и как електричките се избивали на 5-тата година е само за хора, които са изключения.12:01 14.04.2019
36 гост
До коментар #33 от "еяаишощж":
В Германия вече са сметнали това,може да прочетете.https://cleantechnica.com/2019/04/13/tesla-model-3-vs-bmw-3-series-in-germany-3x-better-model-3-could-save-owner-e10000-in-4-years/
Коментиран от #37, #38
14:29 14.04.2019
37 Антиелектрика
До коментар #36 от "гост":
За мен е доста спорно и тенденциозно сравнението в този сайт за "зелени" автомобили. У нас BMW 330i се продава за 80 000 лева. От къде накъде ще сравняват 320 с пълен пакет за автономност и субсидията? Може би за да се получи стъкмистиката, защото сайта в никакъв случай не е безпристрастен, а е лобистки и тенденциозен?! Та на фона на 90 000 лева за Теслата, аз лично не виждам как ще е по-евтино без субсидии и лобизъм.Коментиран от #39
18:08 14.04.2019
38 ъищшкщстн
До коментар #36 от "гост":
Ама какво ми даваш да чета някаква статия в някакъв си сайт? Ти малък ли си да смяташ сам? Толкова ли ви мързи да мислите, че всичко трябва да ви се дава сдъвкано? И точно, защото сравняването на модели от различни производители винаги оставя съмнения за коректност (виж каментара на Антиелектрика), затова ти казвам - докажи ми как ще ми е по-изгодно да си купя например електрически Хюндай Кона, а не бензинов такъв. Ако искаш сравнявай модели на друг производител, но да са от една марка и модел, за да отпаднат възможно най-много неизвестни. Изобщо можеш ли да ми покажеш електричка за под 50 хил. лв? (Рено Туизи не е автомобил!) Като вземете да летите из облаците с тия Тесли, М3-ки и субсидии и ставате меко казано смешни.Коментиран от #40, #41
20:14 14.04.2019
39 гост
До коментар #37 от "Антиелектрика":
Как не го разбираш,брат. Купуваш едната кола за 80к.лв и започваш всеки месец да и пълниш скъп бензин,другата е електрическа,тока е евтин,колата харчи 16 kW на 100 км.Колко е 1 kW\h в БГ,до колкото прочетох нощтна е 20 стотинки.Значи 3 лв.на 100 км. на Тесла.На БМВ 30лв.на 100 км. Там примера е само спестяване от бензина са написали,за 7000 км на година. За 200 к.км.при Тесла гаранция,ако си на бензин с 10 на 100 разход са 20к.литра.Това са 50 к.лв. Когато купуваш бензин,трябва да прибавиш и тази цена за изминаване на 200 к.км. Ако си на ток,и зареждаш в къщи,ще струва 6000 лв,за изминаване на 200 к км.Така,че на ток излиза 45 к.лв.по-евтино само от бензина.Но тук все още не са вкл. сервизите 13 броя при БМВ,масла,филтри и т.н. Ремонтите няма да вкл.,да кажем че 200 к.км ще ги мине без никакъв проблем БМВ-то,нали е БМВ.Та сметката излиза накрая.Това се смята.Лийф в БГ,е скъп и се конкурира с коли които са доста по-евтини,и там сметките,естествено не са същите.Коментиран от #42
20:23 14.04.2019
40 гост
До коментар #38 от "ъищшкщстн":
Да ти обясня,Хиундаи не печели от ел.коли,за тях не е изгодно да ти продават ел.кола,защото те продават бензинови.Сервизите и хората им разбират и управят бензинови коли,за да минат да управят ел.коли,трябва да имат сервизи и обучени хора за това.Ако пуснат ел.колите си евтино,кой ще купи бензиновата?Тесла произвежда само ел.коли,те ако не продават,фалират. Другите марки не им пречи това.Вагените също не искат да продават ел.коли,но сега са принудени,защото ще започнат да губят територия.За Тесла,също да напиша,че модела не е най-подходящ за Европа.Колата е седан и няма възможност за теглич.В Европа се купуват комбита с теглич. Предполагам,че Модел Y ще има даже по-голям успех.20:33 14.04.2019
41 гост
До коментар #38 от "ъищшкщстн":
Да ти напиша как да купиш.Тесла с малката батерия струва 80к.лв.,плащаш 50к.лв.,теглиш заем 30к.лв.за 8 години,и започваш да плащаш заема,наместо да наливаш бензин. Ако си минал 150к.км за 8 години,ще си изгорил тези пари на бензин,без да смятам сервизите.Коментиран от #44
20:41 14.04.2019
42 Антиелектрика
До коментар #39 от "гост":
Аз друго имах предвид. Дадох пример, че BMW 330i с 260 к.с. е с 10 000 лева по-евтино у нас. Тези 10 000 лева са 5 000 литра, което са 50 000 км среден пробег. Ако караш само градско сметката ще излезе и по-рано, но за извънградско у нас, електричка е напълно немислимо да се кара.Коментиран от #43
21:17 14.04.2019
43 гост
До коментар #42 от "Антиелектрика":
Да,сега разбрах. Там може би са сметнали,че в Германия бензина е по-скъп. Труден избор би бил.Ако бях в БГ,бих взел БМВ-то,все пак и на мен ми е любимата марка,а и защото зарядната мрежа е все още неразвита.Но на запад,заради други предимства,е Тесла. Все пак в Бг няма сервиз на Тесла,незнам как ги подържат там. Но тук си прав,в Бг е малко трудно да се избие от електричка,бензина не е от най-скъпите,сервизите също горе-долу,ако спре няма и кой да помогне,ако е електричка.21:44 14.04.2019
44 юйъэфх
До коментар #41 от "гост":
В кой магазин точно я има таз Тесла за 80 хил. с ДДС? Че аз досега съм виждал цени само по 60 хил., ама евра, т.е .120 хил. лв (и не съм сигурен това със или без ДДС е!). С други думи километрите станаха не 150 хил, а 300 хил., и годините неизвестни. Или както казах в началото - електричката започва да става изгодна след много години и много изминати километри.Коментиран от #45, #47
06:45 15.04.2019
45 123
До коментар #44 от "юйъэфх":
V Germania Model 3 44 500 evro.Коментиран от #46
07:47 15.04.2019
46 vnbm
До коментар #45 от "123":
Така пише на сайта им, но никъде нищо не се споменава за доставката. Дори и в общите им условия, в един ПДФ файл, има само общи приказки за срокът на доставка. В момента, само ти предлагат да ти вземат 2000 евро депозит.13:24 15.04.2019
47 гост
До коментар #44 от "юйъэфх":
Теслата си връща парите,бързо.Зависи в коя държава я караш.17:40 15.04.2019