22 600 24

Какво е "портокалова кора" по боята на автомобила?

Какво е "портокалова кора" по боята на автомобила?

Това е понятие, често използвано от автомобилните спецове в разговорния език и което до голяма степен може да ни подскаже, дали една кола е пребоядисвана. Принципно, роботите във фабриките нанасят слоевете боя прецизно и това се вижда в крайния резултат – еднакво гладка и равна повърхност.

Тази механизирана работа не може да бъде повторена при боядисване на ръка, колкото и изпечен и опитен да е бояджията. В резултат на това новата боя понякога може да изглежда неравна. Погледнато под ъгъл, покритието на детайла наподобява портокаловата кора.

Какво е "портокалова кора" по боята на автомобила?

За да проверите дали боята на страничните детайли на бъдещото ви возило е грапава, приклекнете в предния ъгъл и бавно започнете да се придвижвате, наблюдавайки отразяващите се предмети. Естествено, виждали сме и заводски боядисани елементи, които са "на портокал", но това не е често срещано явление.


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Нямам гуми но имам една резерв
    Отговор
    1 11:40  20.04.19
    Най издръжливата броня на колата е от дърво. Здраво дърво. Ламарината колкото да я модифицираш да е смоот или портокалово смути едва ли ще бъде здрава ламарината. Пак като някой те блъсне ти си загинал смазан вътре като мушкато. Намушкан с ламарина и напуцан със стъкло по лицето.

    Коментиран от #2

  • Пичка ти е изпила акъла на теб...
    Отговор
    2 11:49  20.04.19

    До коментар #1 от "Нямам гуми но имам една резерв":

    По темата: на портокал кашоните им приляга и портокалова боя...😁
  • Boxer
    Отговор
    3 13:33  20.04.19
    Моята кола е с такава, щото миналото лято се правих на бояджия. Сега ми предстои няколко дни шкурене с 800, 1500 и 3000. После полиране... Може и да стане на огледало, може би не, но поне няма да слушам приказките на "майстора". Уважение към истинските такива, ама трудно се намират...

    Коментиран от #4, #11


  • Бахти хитрия тип
    Отговор
    4 15:36  20.04.19

    До коментар #3 от "Boxer":

    Започни направо със 1500 или 2000. с 800 може да се наложи пак да боядисваш, лака не е много дебел

    Коментиран от #5

  • Boxer
    Отговор
    5 16:13  20.04.19

    До коментар #4 от "Бахти хитрия тип":

    Дебел е. Нали аз съм го боядисвал. Няма нищо общо с фабричното покритие. Много работа си отворих, ама вече като съм започнал...
  • Гост
    Отговор
    6 16:15  20.04.19
    Преди няколко години на автосалона във Варна имаше щанд на Уаз ,и всички бяха боядисани на "Портакал" при това нови!! Звити винтове накриво ,и това експонат на автосалон! Представям си ако не е за автосалона какво ще е качеството!
  • Марони
    Отговор
    7 18:56  20.04.19
    Ефектът на портокаловата кора е неизбежен при вретикалните детайли на автомобила!Но той е по-забележим само при тъмните цветове!
  • пишман бояджията
    Отговор
    8 19:53  20.04.19
    колата ми струва 1000лв и си я боядисвам сам :) мога да си позволя да се правя на бояджия :P вземам 8 спрея черен металик по 10лв единия и си пръскам цялата колица :) портокал-мортокал хич не ми пука :) става си супер ... 700-800лв за боядисване няма да дам! тя колата ми струва толкоз :) да ми ги дават бояджиите и да я взимат :)
  • Некой си
    Отговор
    9 20:59  20.04.19
    Боята не кара колата.Аман от естети.
  • Николай
    Отговор
    10 00:28  21.04.19
    Най-важното е между ръцете да няма косми!!!:)
  • 100 те механика
    Отговор
    11 05:33  21.04.19

    До коментар #3 от "Boxer":

    Карай си колата и не се занимавай с глупости, ако искаш да работиш вземи си друга за проект - нещо за възстановяването по механиката или др. но бояджийството не носи такова удоволетворение и ще се скапеш психически
  • гощо
    Отговор
    12 09:11  21.04.19
    В Америка пребоядисана кола се води екстра а тук нали сме мнителни веднага значи че е удряна! Аз лично бях събрал 7-8щети на колата ми.Брони одраскани врати и т.н. Пребоядисах си цялата кола.Сега удряна ли е според умният разбирач?!?!
  • Голям разбирач
    Отговор
    13 09:37  21.04.19
    Е писалият статията.Портокалова кора се получава,когато вискозитета на боята не е в нормата,и второ,когато боядисването става с пистолет с голяма дюза.Има и трето-когато се пръска с ниско налягане от компресора.Как ще ми обясни пишещия статията,защо всички азиатски коли имат портокал и отгоре на всичко нямат достатъчно отразяваща повърхност(стоят леко матирани)??? Няма да чакам отговор-защото с цел икономия се боядисва на "ръка и половина",казано на бояджийски език.първата ръка е рехава-50-60 процента и след това плътна ръка с лак.Това пречи на втората ръка лак да се разпъне.Всичко е спазване на технология.Дори като се пишат такива статии,трябва да се спазва етиката,технологията,значи
  • Клоши
    Отговор
    14 13:20  21.04.19
    Почти всички чисто нови коли излизат от поточната линия с портокалов ефект по вертикалните панели, понякога и по хоризонталните.. Полирането оправя нещата, но заради свръх икономия в днешно време повечето производители залагат на толкова тънки слоеве боя и лак, че понякога и полиране не става да се направи като хората. И кола боядисана от човек с професионална техника и от такава боядисана от робот разликата е осезаема в полза на ръчния труд. Ако не беше така нямаше скъпите марки да се боядисват на ръка, както и индивидул сериите на бмв.

    Коментиран от #16

  • Марони
    Отговор
    15 13:50  21.04.19
    Влезте в който и да е шоурум и ще видите на всяка нова кола по страните лекият портокалов ефект!
  • Марони
    Отговор
    16 13:54  21.04.19

    До коментар #14 от "Клоши":

    Модерните заводски лакове се наасят прахово.При изпичането на купето те се втечняват и стават прозрачни.
  • Аууу
    Отговор
    17 14:01  21.04.19
    Какво разбират факти от автобоя та са написали статия за боя всички автосервизи за боя след като я боядисват ги обработват до финиш и става по добра от завода.
  • 18 16:56  21.04.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Шопа
    Отговор
    19 22:14  21.04.19
    И Язе не знам кък е, ама и така не е.

  • Жечо
    Отговор
    20 10:44  22.04.19
    Ехоо Факти няма такова определение изпечен бояджия! Тази дума се използва само когато става въпрос за мошенник илби " изпечен мошенник"! В този случай печен и опитен носят едно исъщо значение!! Просто претрупвате езика и става смешно!
  • БАРО
    Отговор
    21 13:55  22.04.19
    Хайде пак авто разбирачи
  • Много разбирачи
    Отговор
    22 14:05  30.04.19
    Всяка от по-скъпите коли се полира ама много яко на Ръка след боядисване, така наречената '' портокалова кора '' си я има и след заводските боядисване не е толкова очевадна но я има та затова след боядисването идва ред на едни момчета които се изпотяват яко за да може после разни охлюви да се радват колко им е гладка новата колица за която са се изръсили няколко торби с пари :)
  • Киро факиро
    Отговор
    23 16:22  13.05.19
    Не се занимавайте с глупост, а си карайте колите. И да ви кажа, плащаме 30-40 процента от реалната цена за боядисване. Но тук има ред причини да е така.
  • T90
    Отговор
    24 13:04  14.05.19
    Вече и заводски излизат лек портокал, налага се изрично да поръчаш да е полирана и пада гаранцията против корозия, която за ламарините е между 10 и 15 години ...

Напиши коментар:


Публикувай