13 280 50

Изгоряла Tesla пламна отново след 2 месеца

Tesla Model X се самозапали за втори път 2 месеца след като горя в гаража на собственика си в питсбъргското предградие Фокс Чапъл, Пенсилвания, съобщава CBS. Електрическият кросоувър пламнал първо на 8 февруари. Тогава пожарникарите успели да го загасят преди огънят да обхване къщата, но с цената на сериозни щети по другата кола на семейството.

Тази седмица следователи пристигнали на място, за да откарат изгорелия електромобил за експертиза, която да установи причината за самозапалването. Специалистите премахнали предпазителя на батерията, за да са сигурни, че изгорелият Model X е безопасен за транспортиране.

Три часа след свалянето от репатрака в сервиза обаче "тѐслата" пламнала отново и въпреки усилията на огнеборците горяла в продължение на няколко часа, докато от нея останала само димяща купчина тенекии. От компанията на Илон Мъск все още не са коментирали случая.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Родено в САЩ

    100 12 Отговор
    Злото не умира лесно.

    Коментиран от #20

  • 2 АУДИ

    56 20 Отговор
    Е КО ДА КОМЕНТИРАТ, ОТ ТАЯ ФАЛИРАЛА ФИРМА
  • 3 Обичайното

    53 5 Отговор
    Е пък то тва е обичайно.. Горяща тесла всеки на запад е виждал
  • 4 Elon Musk

    26 12 Отговор
    Вижте ми пародиралия профил в туитър, пък после се чудете защото акциите ми падат след като постна някой шит..
  • 5 Кот доди

    30 7 Отговор
    Злото се пробужда..... От дълбините на тенекийте...
  • 6 Елекромобила е добра идея

    21 3 Отговор
    Ни пазара или още както го наричат бизнеса, убива всичко добро. Щото им е по евтино да платят застраховката на умрелия, от колкото да пуснат нещо по дълготрайно на пазара. Максимум всеки 3 г требва да ти продадат нова кола. Всяка г ще е още по добре.

  • 7 cfxerrj7

    16 8 Отговор
    Който не разбира от електрически коли така ще е.
  • 8 дявола

    21 10 Отговор
    Еми да си купи кола не ТЕСЛА тези зрънчови изпълнения не ми ги хвали

    Коментиран от #10

  • 9 Диамантената ръка

    12 0 Отговор
    Туин пийкс...
  • 10 бегачка

    5 4 Отговор

    До коментар #8 от "дявола":

    Ха ха.В отдела Авто е статия за Мерцедес,иди купи от там.
  • 11 mediator37

    57 10 Отговор
    Критикувате Илон Мъск и продукцията му, обаче, не ги разбирате нещата. Сега вуйчо ви ще ви отгъне. Гледайки в бъдещето Илон Мъск не случайно проби на космическия пазар изнасяйки 1 брой Тесла модел 3. Там кислород няма и Теслата няма как да се запали, че и да изгори. Ето защо Тесла е кола специализирана и безопасна за каране в открития космос. Ама като сте късогледи ...
  • 12 Джуган

    31 6 Отговор
    Миксерите са добра идея, но за града. Идеални са например за баничарки които изминават 50-60 км на ден за доставки по магазините, пощенски и колетни пратки и пр. Тогава батериите може да са с капацитет 100-150 км, ще са евтини, ще се зареждат по-бързо през нощта и ще намалят вредните емисии в големите градове. Голяма, луксозна и скъпа елктричка която изминава 400-500 км с едно зареждане и ускорява от 0 до 100 за 3 секунди е пълна глупост. След като тази новост омръзне на разглезените богаташи, с Тесла е свършено.

    Коментиран от #16

  • 13 Пожарникар Суджук

    38 10 Отговор
    А някой от теслистите може ли да каже какви вредни емисии се отделят когато гори Тесла? Сигурно колкото 10000 ДВГ Евро 6.

    Коментиран от #14

  • 14 бегачка

    11 24 Отговор

    До коментар #13 от "Пожарникар Суджук":

    Със сигурност е по-малко от танкера който,ще кара няколко дни до рафинерията,която ще рафинира нефта няколко дни горивото за тези 10000 ДВГ.

    Коментиран от #24

  • 15 Аматьори

    27 6 Отговор
    Много още имат да учат и пожарникарите и "експертите". Щом веднъж е горяла или удряна батерията, никой не може да гарантира, за целостта и качествата на всички изолации между всички 7000 клетки на батерията. Само една от тези клетки да даде накъсо, ще се самозапали и ако не са взети предварителни мерки, ще предизвика верижно запалване на съседните клетки, заради високата температура. Има две прости правила, които да се спазят. 1.Да се изтощят батериите, за няма как да стане късо съединение. 2. Ако първото е невъзможно на място, автомобила да се потопи във вода поне над нивото на батерията, за да се избегне верижно запалване. Цели два месеца батериите са стояли заредени, което е ПЪЛНА БЕЗОТГОВОРНОСТ. После пък решили даже да го транспортират, та да предизвикат късо съединение чрез вибрациите.

    Коментиран от #18

  • 16 Баничка с боза

    7 14 Отговор

    До коментар #12 от "Джуган":

    Ще трябва да зареждаш тази батерия всеки божи ден и ще ѝ навъртиш 1500 цикъла, за 5 години и си за нова батерия. Лошото е, че още на втората третата година, пробегът ще падне от 100 на 80 км в идеални условия. С отопление за 20-30км. На Теслата също ще ѝ падне пробегът с 80км заради отоплението, но от 500 ще стане 420км, а не от 100 на 20км. Кое е по-приемливо ти се сети сам.
  • 17 Тисъна

    10 2 Отговор
    Батериите се и взривяват при определени условия...

    Коментиран от #23

  • 18 Пешо

    23 7 Отговор

    До коментар #15 от "Аматьори":

    Във всеки гараж на Тесла да има и по един шадраван, за да ги потапят с противопожарна цел.

    Коментиран от #21

  • 19 Мъкаааа

    10 5 Отговор
    Техническия прогрес винаги се е посрещнал на нож... Обикновено са намесени кинти и интереси... ..... през 1865 г. в Англия бил приет Закон за движение по пътищата, съгласно който скоростта на транспортните средства била ограничена до 3,2 км/ч. Освен това на 18 метра пред движещото се возило трябвало да върви човек с малко, червено знаменце в ръка или с червен фенер и звънче. От една страна, законът защитавал пешеходеца, но от друга - спъвал техническия прогрес... Десет години по-късно Законът за червеното "знаменце" станал още по-суров. Поправките били утвърдени под натиска на железопътните компании, които се конкурирали с канторите, организиращи междуградското движение с парни омнибуси. Според закона скоростта на екипажите в чертите на градовете не трябвало да превишава 3,2 км/ч, а в селските местности била разрешена скорост до 6,4 км/час. Едва в 1896 г. Законът против омнибусите бил отменен, като допустимата скорост нараснала до 22 км/ч."

    Коментиран от #25, #30, #36

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор

  • 21 веселяк

    13 2 Отговор

    До коментар #18 от "Пешо":

    Паркираш е в басейна и намаш грижи!
  • 22 Имам по-елегантни решения

    9 2 Отговор
    След получен сигнал за дим, който излиза от хибридно BMW i8 в изложбената зала на местно представителство на марката, пожарникарите бързо изваждат спортния автомобил от помещението и го загасяват. Интересна обаче е най-вече техниката, използвана след това. Баварката се озовава в огромна вана с вода, където ще престои следващите 24 часа, за да е сигурно, че няма да пламне отново. https://m.fakti.bg/technozone/369791-taka-se-gasi-avtomobil-s-bateria Не е нужно да се открива студената вода в буквалния смисъл.
  • 23 Закон на вероятностите и този на Мърфи

    12 2 Отговор

    До коментар #17 от "Тисъна":

    Напълно логично и много вероятно е, веднъж горяла батерия, да пламне отново. Не е нужно да чакаш 2 месеца за да се увериш. Още повече пък, да тръгнеш да я местиш все още заредена. Все едно напълно умишлено и преднамерено, да оставиш децата да си играят със заредено оръжие със спуснат предпазител. Вярно, че има вероятност никой да не пострада, но някой от вас би ли си направил подобен експеримент? Оръжието ли ще е виновно в случая?
  • 24 Бухахахахахха

    13 4 Отговор

    До коментар #14 от "бегачка":

    Забравяш и нефта за пластмасарката наречена модел 3.Пластмасата да не мислиш,че идва от небето.

    Коментиран от #28

  • 25 bnmlo

    9 5 Отговор

    До коментар #19 от "Мъкаааа":

    И дирижаблите ли си ги забранили със закон? Иронията е, че историята на Тесла започва силно да наподобява тази на Хинденбург (образно казано).

    Коментиран от #27

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор

  • 27 Батерията на Хинденбург

    5 6 Отговор

    До коментар #25 от "bnmlo":

    Батериите на дирижабъла, като тези на модел S ли са били или тези като на модел 3. Щото новия модел дирижабли на Тесла нещо не се палят толкова лесно, като стария модел. Даже не могат да загреят, като ги натовариш. Очаква се скоро да започнат да използват батериите на модел 3, които се произвеждат в Гигафакторито и в другите им модели, вместо запалимите и загряващи, производство на Панасоник в Япония.

    Коментиран от #29

  • 28 чичка

    18 1 Отговор

    До коментар #24 от "Бухахахахахха":

    Толкова много професори и философи в БГ,а произвеждат само сервитьори.Браво.
  • 29 njkn

    5 1 Отговор

    До коментар #27 от "Батерията на Хинденбург":

    Като гледам Теслите си горят баш като дирижабъл пълен с водород, че и повече дори, но ти продължавай да оригиналничиш и да обясняваш кой какви батерии щял да произвежда и да слага.

    Коментиран от #31

  • 30 Антиелектрика

    11 2 Отговор

    До коментар #19 от "Мъкаааа":

    Не смяташ ли за доста елементарен похват да повтаряш като папагал едни и същи псевдо доводи, като няма какво друго да кажеш? Точно същата година е влязла в употреба първата електричка - 1836 г. Така, че хайде стига с простотиите за прогрес! Самозапалването на батериите е факт, който при една масовост на електричките, ще стане огромен проблем, поне докато се ползват литиево-йонните батерии. Щом се самозапалват при ПТП в електромобил за 300 000 лева, какво остава в евтини и масови модели?

    Коментиран от #33

  • 31 Статистика

    4 4 Отговор

    До коментар #29 от "njkn":

    Статистиката показва, че горят само тесли с японски батерии правени от Панасоник. Ако имаш други данни, дай ги? Може пък само аз да не съм разбрал за такива случаи.
  • 32 Анонимен

    3 3 Отговор
    Дано се развие технологията. Има заявки от разни лаборатории за батерии 1000в/кг и цели 50000 цикъла на зареждане. Иначе автомобила ще става все по малко достъпен за бъдещите поколения. Лесно достъпни и големи находища на петрол вече не се откриват, падне ли добива в сегашните, няма вече какво да натиска цените надолу. Има вече доста масово коли на метан, което пък ще повиши цените на отплението и тока.
  • 33 ДВГ се палят по-лесно

    2 4 Отговор

    До коментар #30 от "Антиелектрика":

    Освен че подчертава издръжливостта на електрическите автомобили на Tesla по време на сблъсъци, наскоро свързаната с огъня катастрофа, включваща модел 3 на Tesla, подчертава опасностите, присъщи на превозните средства, оборудвани с двигател с вътрешно горене. Отрицателните конотации, които се разпространяват около електрическите автомобили на Тесла, показват, че превозните средства са склонни да избухват в пламъци по време на катастрофи, но е точно обратното. По време на инцидент е по-вероятно превозно средство, което се задвижва от контролирани експлозии, да се запали от това, което се захранва от батерия. Това е нещо, което бе подчертано от изследователя на Националния съвет за безопасност на транспорта (NTSB), Том Барт, който отбеляза, че няма "никакви признаци, че Тесла са по-склонни" да се запалят от всички други превозни средства на пътя. Барт добави, че когато се случат тежки катастрофи, всяка кола, независимо дали е задвижвана от електричество или бензин, има потенциал да се запали.  Електрическите автомобили на Tesla са сред най-безопасните превозни средства, които понастоящем са на път, като моделът 3 получава безупречна 5-звездна оценка от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA). Данните от NHTSA също изброяват Модел 3 като автомобил с най-малка вероятност за нараняване сред всички превозни средства, които са изпитали, последван от Модел S и X.

    Коментиран от #34

  • 34 Антиелектрика

    5 1 Отговор

    До коментар #33 от "ДВГ се палят по-лесно":

    Ти заедно с Том Барт може спокойно да си заврете лобистките лъжи на едно сакрално за вас място. Само лъжец може да твърди, че кола с ДВГ ще се запали сама след 2 месеца!!!
  • 35 123

    5 1 Отговор
    Гори с 3.5 секунди на 100 км. Ха, ха. И хайде не чети библията като Илон. ДВГ се палят по-лесно, но и по-лесно се гасят. Тесла, запалили се веднъж, както става ясно няма загасяне. Не знам дали си с промит мозък, ама това, което цитираш визира запалване при инцидент - катастрофа. Обаче за този, който мисли, статията звучи притеснително, защото: 1. Колата се е запалила - самозапалила. 2. Запалила се е преди 2 месеца, а следователите дошли чак сега. 3. Като се е запалила екип пожарникари едва са я загасили с доста поражения по къщата и другия автомобил, а си представи да я гасиш с портативния пожарогасител. 4. Тесла още не били коментирали случая. Не само, че не са пратили някой да разследва, ами за 3 месеца дори не успели да коментират. Ако беше в Европа при 2 такива случая, се вкарва в системата за опасни стоки и производителя почва да дава рапорти, какво е направил за да не случи пак. 5. Премахнали всички предпазители за да обезопасят теслата и тя пак се е самозапалила, като дори пожарникарите не са успели да я загасят. На тесла знака трябва да бъде птица Феникс - изгаря, после купчината батерии възкръсва за ново запалване - и пак изгаря.
  • 36 Късо съединение

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Мъкаааа":

    Абсолютно съм съгласен с теб за техническия прогрес и за противопоставянето срещу него. Просто съм сигурен обаче, че не електрическите миксери за прогреса в случая. Трябва да се търсят други решения. Батериите са компроментиран продукт.

    Коментиран от #41

  • 37 литиевите батерии държат хубав огън

    4 1 Отговор
    Руските хакери са я запалили! Путин лично ги е накарал.
  • 38 Вихрен

    0 3 Отговор
    Ами от 2 години Inolith експлоатират цял контейнер с батерии в щатите за да стабилизират параметрите на електроцентрала, с батерии 4 пъти по голям капацитет w/кг, от тези на Тесла. Някой да е в час, че Самсунг и не само, приключиха с успешните лабораторни изследвания преди две години на графенови литиеви батарии с удвоен капацитет, и съкратено време за зареждане? Което автоматично означава изкуствено отменена революция. Но манекена на Капитала Илон, и другите правят самозапалващи се коли.

    Коментиран от #43

  • 39 Гост

    1 4 Отговор
    Имам колга на който му се запали колата на магистралата аз съм виждал горяща кола на пътя, но до сега нито съм виждал, нито имам познат на който да му се е запалил телефона, лаптопа или таблета, пък мисля че тези стоки са повече като бройка от автомобилите с двг. Не мисля, че туба с бензин или контейнер с газ се палят по трудно от Литиево йонна батерия. Най малкото в самолетите се обмисля забрана за батерии в багажа, обмисля се, а тубите с бензин и и газовите бутилки са напълно забранени.

    Коментиран от #42

  • 40 терор

    0 2 Отговор
    Да не се окажат наистина тези самозапалвания дело на съветски хакери. Неприятно е да знаеш, че във всеки един момент някой каскет може да те изгори жив за секунди.
  • 41 Анонимен

    0 2 Отговор

    До коментар #36 от "Късо съединение":

    Голямо разочарование ще е ако батериите се провалят, ще продължим да внасяме горива и част от националният ни продукт да изтича към държавите производителки. На батериите се залага много и за транспорт и за ел мрежи.
  • 42 123

    3 0 Отговор

    До коментар #39 от "Гост":

    https://fakti.bg/avto/375951-tesla-se-vzrivi-v-podzemen-parking-video Ето още една самозапалваща се тесла. И да по-трудно се палят бензини и газ. Трябва ти искра. Пробвай да запалиш някое от двете без искра. Батерията си дава и искрата. Всички компоненти са налице. И пак - обърни внимание става дума за самозапалване в покой. С ДВГ - може да се запали, ако караш или катастрофираш, ама теслата може да се запали и докато си спиш. И не е вярно, че бензин или газ са забранени на самолет. Всякакви течности са забранени - над 100 мл. Няма проблем да си носиш запалка или 99 мл. чист спирт. Както няма проблем да си носиш и батерията на телефона. Ама да ти кажа от 1-2 години, вече питат като се качваш дали не ти е случайно определена марка телефона, защото нещо много се палят.

    Коментиран от #45


  • 43 еаеоъ

    3 0 Отговор

    До коментар #38 от "Вихрен":

    А ти да си чул, че в лабораторни условия успяха преди години да телепортират фотон? Демек тая твоя революция на батериите направо ще я издухат като въведат телепортирането след "няколко години".

    Коментиран от #47, #49

  • 44 Именно

    1 1 Отговор
    Затова по-добре водородни коли - ако ще гърми поне ще е веднъж! ;)
  • 45 Дрън-дрън

    0 2 Отговор

    До коментар #42 от "123":

    Като процент от произведени бройки, Тесла се е запалвала много по малко пъти в покой отколкото BMW. Само от един от моделите имаше десетки самозапалвания, както си стои в гаража. Може да потърсите с антиелектрика. Информацията е публична и много лесно се намира в Google.

    Коментиран от #46

  • 46 Антиелектрика

    4 0 Отговор

    До коментар #45 от "Дрън-дрън":

    Тъй ли ма? Само, че човека иска реална статистика, а не твоите абсурдно и малоумни размишления. Ти си форумния проф. Вучков и дори не осъзнаваш колко си смешен.
  • 47 Вихрен

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "еаеоъ":

    Ами поне си чети в интернет, не спори с мен, аз това съм прочел, което може да се намери, естествено крият още стотици технологии. Ако защитаваш мръсният капитализъм вече си жалък. Дано не си. Защото става плоско.
  • 48 джедай

    1 0 Отговор
    Теслите стават за Луната. Там няма кислород и няма да се запалят.
  • 49 Вихрен

    0 2 Отговор

    До коментар #43 от "еаеоъ":

    И какъв ти е проблемът, че работят от две години с четворен капацитет, и т. н.??

    Коментиран от #50

  • 50 fjhkkl;

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "Вихрен":

    Четворен капацитет на какво? На отдела "Връзки с обществеността"?

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.