3 647 25

Руска трансмисия за електрически камиони

Руската компания KATE, разработила деветстепенния автоматик за автомобилите от проекта "Кортеж", представи скоростна кутия за хибридни и електрически камиони и автобуси. Трансмисията е поръчана от конкретен производител, но засега името му не се съобщава.

Новата двустепенна трансмисия на KATE има две предавки за преден и една за заден ход. Предвидена е възможност за автоматично или полуавтоматично превключване. Кутията е проектирана за въртящ момент от 800 Нм и е съвместима с входящи валове със скорост на въртене до 4 500 об/мин.

Конструкцията на скоростната кутия предвижда разполагането ѝ на задвижващата ос между електромотора и главното предаване. Благодарение на възможността за предаване на въртящия момент в две направления електромоторът може да се използва за спиране и рекуперация на кинетичната енергия. От KATE твърдят, че работата на новата трансмисия е изпробвана успешно при температури от -50 до +50 °C.


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • майстора
    Отговор
    1 17:01  08.05.19
    Да да ама друг път ...на живо да го видя няма да повярвам !!!!
  • 2 17:20  08.05.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 3 17:41  08.05.19
    Този коментар е премахнат от модератор

  • като гостите
    Отговор
    4 17:44  08.05.19
    Защо трябва да има задна предавка , нали електомотора може и на двете посоки да вътри... не е ли по-практично да има бърза и бавна предавка :D

    Коментиран от #6, #7, #9

  • Охохо
    Отговор
    5 17:49  08.05.19
    Айде пак вицове.. :D
  • гост
    Отговор
    6 18:45  08.05.19

    До коментар #4 от "като гостите":

    Щото била и за хибриди , нали се сещаш , че двг последно ще умре в Раша , като най-заблудени , хахахах !!!
  • гост
    Отговор
    7 18:49  08.05.19

    До коментар #4 от "като гостите":

    По важното е , че била "предвидена" за въртящ момент до 800 Нм , хахаххах !!!! За справка толкова е момента на джиповете с по-голям двигател , а влекачите почват от 1200-1300 !!!! За електрическите да не говорим , там ще е поне по 2 и по 3 !!! Та смятай за какви "камиони" е предвидена , сигурно са искали да кажат пикапи !!!!!

    Коментиран от #14, #20

  • 8 18:54  08.05.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ТЪНКИТЕ ЖИЧКИ НЕ СА ЗА ВСИЧКИ
    Отговор
    9 19:29  08.05.19

    До коментар #4 от "като гостите":

    САМО ТРИФАЗНОТО ЕЛЕКТРОЗАХРАНВАНЕ Е С ПРОСТО ОБРЪЩАНЕ НА ПОСОКАТА НА ВЪРТЕНЕ...

    Коментиран от #10

  • гост
    Отговор
    10 20:04  08.05.19

    До коментар #9 от "ТЪНКИТЕ ЖИЧКИ НЕ СА ЗА ВСИЧКИ":

    Е и ????? Дай пример на съвременен електромобил , в който има скоростна кутия със ЗАДНА скорост ?????? Ще дадеш , ама в шестък !!!!!
  • Random
    Отговор
    11 20:29  08.05.19
    Кои са тия "джипове с по-голям двигател"? За справка GL63 AMG е 720Нм. По-немощните версии са с по-малко. А за камиони - Mercedes Atego е с въртящ момент от 575Нм, а по-големият двигател едвам минава 800(810). И все пак не се чупи трансмисия само от въртящ момент, а от съотношението въртящ момент/сцепление/тежест. Така че си стига

    Коментиран от #13

  • Големия Хур
    Отговор
    12 21:17  08.05.19
    Еее Евалла пак убиха конкуренцията ушанките, ама от смях
  • гост
    Отговор
    13 21:34  08.05.19

    До коментар #11 от "Random":

    Също за справка , Туарег 5.0 V10 TDI , модел 2002 година (!!!!!!!) , 750 Нм , Тойота също , за американските да не говорим !!!! А Атегото ти е до 12 т , със полезен товар не повече от 4 т !!! То верно , че ушанките са свикнали на Газки и Зилове , ама да не им викат "камиони" барем !!!!

    Коментиран от #15

  • 14 08:14  09.05.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Миризлив пор
    Отговор
    15 09:15  09.05.19

    До коментар #13 от "гост":

    Хубаво нахвърляш цифри НО погледни този въртящ момент при какви обороти го дават и колко е при ниски обороти под 1000. В случая ако се ползва тази кутия за хибрид то този момент ще го имаш при ниски и почти нулеви обороти за тръгване/преместване със относително малка батерия. Отделно Siemens започна да електрифицира магистрали в Германия т.е. едното платно има проводници като при тролеите за хибридни камиони, когато си в "установен режим" т.е. без ускорените погледни каква мощност е необходима на камиона за да се движи и поддържа скорост. Реално при 80-90 км/ч при камион със 120 коня и такъв с 350 полезната мощност на гумите е една и съща няма значение че двигателя на единия е 3 пъти по-голям.

    Коментиран от #18

  • Ти пък си много умен!
    Отговор
    16 10:32  09.05.19

    До коментар #14 от "Той":

    Веднага ти давам пример. Тесла модел S има около 10 000 нютонметра, които подава към диференциала и няма скорости. И при 5 и при 100 километра в час, все са си толкова. Какво ще стане, ако сложиш това недоразумение между двигателната част и диференциала? Тесла семи има четири двигателя, как ще сложиш четири такива и как ще ги управляваш синхронно? Най-важният въпрос за какво са му въобще, след като ускорява за 20 секунди до 100 с 40 тона на същата предавка, на която се движи и назад?
  • гост
    Отговор
    17 10:59  09.05.19

    До коментар #14 от "Той":

    Ooooo , "острият" Иванушка Дураков се обади , хахахха !!! Ами Иванушка , чети барем преди да се излагаш като кифладция от зор за матушката , хахахха !!! Публикувано във факти.бг: представи скоростна кутия за хибридни и електрически камиони и автобуси !!!!!!!!!! Къде видя автомобил първо , не че и за тях става това недоразумение ушанковско !!!! Та вожде на олигофрените , като стигна до" Публикувано във факти.бг: ел.двигател на всяко колело " трябва да разбирам , че ще слагаш и скоростна кутия на всяко колело , хахахаххахахаха !! И то ТАКАВА !!!!!! Това няма да го видиш дори на картинка , даже на мултик от Союзмултфилм , хахаха !! Та така принце на тъпаците , автомоибилите ги остави , ушанките не са дорасли за такива работи , кажи сега за "автобусите и камионите" , както сами са си написали !!! Чакам да видя "прозренията" ти по въпроса , хахахха !!!
  • гост
    Отговор
    18 11:14  09.05.19

    До коментар #15 от "Миризлив пор":

    Та последно за какво ги изписа тия "разсъждения" и какво общо имат с темата ??? Пак да ти напомня , говорим за СКОРОСТНА кутия !!! Оборотите дето са написали показват единствено , че имат предвид наистина камиони , а не леки автомобили , а ако си забравил , при електромотора въртящия момент НЕ ЗАВИСИ от оборотите !!!! И при 0 и при 4500 си е все СЪЩИЯ !!!!! И електромотор , който да работи със 4500 оборота в съвременен електромобил няма , така че лъсва още една лъжа , ТАЗИ кутия НЕ Е за електромобили , а само за ХИБРИДИ и то доста немощни , особенно за камиони и автобуси !!! Другите глупости дето си ги изписал можеше да си ги спестиш !!!!

    Коментиран от #22

  • гост
    Отговор
    19 11:18  09.05.19
    90 години след САЩ и тези неандарталци успяха да направят автоматична трансмисия.Падение или постижение е това ?
  • Иво
    Отговор
    20 16:25  09.05.19

    До коментар #7 от "гост":

    ОТ 800НМ а не както ти казваш до..

    Коментиран от #21


  • Ама вярно ли е
    Отговор
    21 16:43  09.05.19

    До коментар #20 от "Иво":

    И какво ще стане ако и подадеш по-малко от 800? Ще се счупи ли? Тръпна в очакване на следващия Бисер.
  • Миризлив пор
    Отговор
    22 18:06  09.05.19

    До коментар #18 от "гост":

    Малко ти е стара информацията ама айде, в съвременните електромобили разбирай поне последните 10 години се слага само и единствено асинхронен двигател с честотно управление, със електрониката може да си изкараш без проблем постоянен момент, постоянна мощност или какъвто режим ти душа поиска, разбирай пусковия момент може да е в пъти над работния. Времето на постояннотоковите двигатели на Балканкар отмина. Отделно на нашия пазар има нашенски производител на инвертори с честота 200 херца от поне 20 години, разбирай тавана на оборотите на двигателя вече не са 3000 а 12 000 за външния пазар не знам от кога са налични. Само не разбрах - Туарег с 500 коня двигател и същата модификация с малкия двигател от примерно 200 коня за да се движат с 80 км/ч на колелата сигурно се отдава различна мощност?

    Коментиран от #24

  • Васил
    Отговор
    23 22:05  09.05.19
    Да им се начудиш на Руснаците трансмисия за електрически двигател поредната ненужна вещ
  • Пор парясник
    Отговор
    24 22:25  09.05.19

    До коментар #22 от "Миризлив пор":

    Това го обясни на Тесла, защото от този месец слагат на модел S на модел Х правотокови двигатели, които са по-икономични и с тях пробегът се увеличава с 10%, въпреки че използват същата батерия.
  • дявола
    Отговор
    25 20:51  10.05.19
    Няма по-добри от тях

Напиши коментар:


Публикувай