По закон производителите на кемпери не са задължени да се съобразяват със строгите стандарти за пасивна и активна безопасност за леките коли. За да проверят какви са шансовете за оцеляване в катастрофа с къща на колела, от Шведската транспортна агенция (Trafikverket) са провели краш тестове, резултатите от които са шокиращи.
Инициативата се ражда след зачестилите смъртоносни катастрофи с кемпери в Швеция напоследък и бума в продажбите на къщи на колела, които са се увеличили с 50% от 2014 г. насам.
От Trafikverket са избрали два типа кемпера за изпитанията. Единият има полуинтегрирана конструкция, при която към готово шаси с кабина се добавя жилищен отсек. Вторият кемпер има напълно интегриран дизайн, разработен от производител на къщи на колела.
Резултатите от краш тестовете сочат, че нито една от къщите на колела не е достатъчно безопасна за пътниците. Според Trafikverket водачът на полуинтегрирания кемпер няма шанс за оцеляване при челен удар. Изцяло интегрираната конструкция пък направо се отделя от шасито, а абсорбираща структура изобщо липсва, тъй като панелите са изработени от дърво.
Тестовете са извършени при скорост 64 км/ч, но според Trafikverket това се равнява на удар на лека кола с 90 км/ч заради теглото на кемперите. От агенцията възнамеряват да предложат законодателни промени за повишаване на безопасността на къщите на колела и да обсъдят с Euro NCAP възможността за стандартизиране на процедурите за изпитания на такъв тип возила.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
12:32 14.05.2019
2 майстора
Коментиран от #4, #6
13:32 14.05.2019
3 Nikolov
17:13 14.05.2019
4 666
До коментар #2 от "майстора":
Форд Рейнджър 5 звезди, Тойота Хайлукс 5 звезди, я пак за пикапите16:51 15.05.2019
5 СУПЕР ХУБАВО НЕЩО
СУПЕР УДОВОЛСТВИЕ Е ДА ИМАШ КЕМПЕР, А ВИЖ ЗА КАРАВАНАТА НЕЗНАМ НИЩО
17:51 15.05.2019
6 Хайл
До коментар #2 от "майстора":
Най-сигурен е танка,и да го блъснеш не му личи,пък и оръдие има да си гърми12:29 16.05.2019
7 тотал
18:06 16.05.2019